2015
|
|
–Gizakiak bizitza honetan, zentzumenak geldiarazita dituela eta Jainkoak gora jasota dagoela, bere esentzia ikus badezake ere, ziur asko San Paulori, Moisesi eta beste batzuei buruz esaten denez, Teresa ez da ari hemen ikuste era horretaz, bide batez bada ere, modu intuitiboan eta argi agertzen du; baina berak Jainkoak arima batzuei, argi bizi bizi baten bidez ematen dien misterio honen ezagutzaz hitz egiten du; ezagutza modu honek badu kreaturei dagokien zerbait. Baina kreaturei dagokien hori gorputzezkoa ez denez gero, ezta irudimenean ehoa ere, horregatik
|
dio
Teresak adimenezko ikuskaria dela eta ez irudizkoa?.
|
|
Hizketa nahasia(, algarabía?
|
dio
Teresak).
|
|
hiru eratako ikuskariak bereizten ditu: 1) adimenezkoak, hau bezala, 3 zenbakian deskribatuko duena; 2) irudizkoak, arimaren begiekin edo barneko zentzumenekin ikusten direnak, esaterako, 28 kapituluko 1 eta hurrengo zenbakietan agertuko duena; 3) gorputzezkoak, hau da, aurpegiko begiekin ikusten direnak; hauetakorik sekula ere ez zuela izan
|
diosku
Teresak.
|
|
Blanca
|
dio
Teresak. Haren garaian baliorik txikieneko txanpona, gure zurikoa, semaikoa edo zentimoa bezalakoa.
|
|
–Liburu hau 1562 urteko ekainean burutu zen?
|
dio
Teresak berak epilogoan. Data hau dela-eta A. Bañezek ohartarazten du, Teresak jartzen duen data hau lehen idazketari dagokiola; gero, bigarren idazketa egin zuenean, eta hau da guganaino iritsi dena?, data horren ondoren gertaturiko hainbat gauza gehitu zituen, esaterako San Jose monasterioaren fundazioa.
|
|
–Liburua ez dago askoren eskuetan agertzeko eran, alde batzuetan hitzak leundu beharra eta beste batzuetan azaldu beharra izango bailuke?. 1568ko azaroaren 2an, Luisa de la Cerda andereari eginiko gutunean hau
|
diotso
Teresak:. Liburuarena ezin hobeki bideraturik dakar berorren gorentasunak, eta horrela, ahazten ditut eragin dizkidan haserrealdiak. Ávila maisuak luze idazten dit, eta bere gogo betekoa da; gauza batzuk gehiago azaltzea eta hitz batzuk beste batzuekin trukatzea komeni dela dio soilik, eta hau erraza dela?.
|
|
–zeharkako poza?
|
dio
Teresak (zeruko dohatsuei Jainkoa aurrez aurre ikustetik zuzenean ez datorrena).
|
|
Felipe Buoricompagniren, Karmeldarren babeslea zen Kardinalaren, senide egiten zen eta Gregorio XIII.a Aita Santuaren iloba. Horregatik
|
dio
Teresak, Segak Aita Santuarekin nolabaiteko ahaidetasuna zuela.
|
|
Diego Ortiz, aholkulari ahalguztidun legez agertzen da Toledoko karmelen (Fund. 15, 4), teologian jantzia izan arren ez zela arrazoibidera erraz etortzen,
|
dio
Teresak; hau da, erretxin samarra zen. Honen egitasmoak ez zuen ondorio onik izan, eta mojek utzi egin behar izan zuten etxea.
|
|
Diego Ortiz eta Frantziska Ramírezen semea. Maria Jesusenak dio berari eta gainerako atezainei
|
ziotsela
Teresak: –Martinico etortzen denean, dei iezadazue eta ez bidali; atsegin hartzen dut hari hitz egitean, mutiko bertutetsua baita?.
|
|
Pedro Ribera, Palentziako katedraleko prebendaduna: , egundoko laguntza eman zidan honek igarobidea egiteko eta gauza guztietarako?,
|
dio
Teresak (Fund. 30, 12).
|