2002
|
|
22 Hypothesis lehenaren bigarren aldea. Ondorio baikorrez erasoten
|
dio
Platonek.
|
2004
|
|
Hortaz, gizakiak aipatudugun hierarkia errespetatu behar badu, hiriak halaber.Laugarren liburuan honela mintzo da Sokrates;. Gizon zuzena eta hiri zuzena ez dirazuzentasunari buruzko irudi horren arabera desberdin izango, berdin baino?. Baina hiriideala ez da itun batean oinarritzen, naturalki sortzen baizik, zeren gizabanako bakoitzak, Platonen teoriaren arabera, badu sortzez jite bat bere baitan; esaterako, laguntzaileakzilarra, eta laborariak eta eskulangileak brontzea.Bosgarren liburuan garbi
|
dio
Platonek emakumea gizona bezain gai dela agindugorenak ziurtatzeko; Bizidun biongan izaerak berdintsu banaturik daude?. Eta honahemen eugenesia aire bat duen esaldia:
|
2009
|
|
mundu berri bat eraiki zuen, asmatu zuen, bere ideia horiek, beti hor daudenak, beharrezkoak zaizkigunak, derrigorrezkoak, ezagutzeko... kokatzeko. Honela
|
dio
Platonek Sokratesen ahotik, nolabait, orain erran duguna:
|
2011
|
|
Heraklitok ere kontrajarriak zituen esna daudenak eta lo daudenak, eta ikusten ez den harmonia eta ikusten dena; konkretuki" Homerok —zioen— ongi merezia du lehiaketatik kanpo bidalia izatea eta astin astin eginda uztea". Azkenean Homero hiritik desterratzea,
|
diosku
Platonek berak, ez da inzibilizaturen baten zakarkeria edo basakeria, Logosaren exijentzia baizik: " arrazoimenak [Logos] behartu gaitu".
|
2012
|
|
Zehatzago litzateke poeta imitatiboak kanporatu zituela esatea, dramatikoak eta epikoak batez ere. Honela
|
diotso
Platonek Glauconi: «Poesia imitatiboak biziotsu eta zorigaiztoko egiten gaitu, gure arimaren gainetik pasio horiei indar handia ematen dielako».
|
|
Norbanakoa ez da pentsamendu horren sortzailea, pasartearen lekua baizik; baina bere bat egiterik gabe ezin da existitu. " Gizabanakoak Ideiei irekitzearen bidez bakarrik gauzatzen du bizitza justua"
|
dioen
Platonen formulazioa oinarritzat hartuz eta eraldatuz, honakoa proposatzen du Badiouk: gizabanakoak gorputz subjektibatzailean parte hartuz bakarrik esperimentatzen du unibertsaltasuna.
|
|
Txosten moduko hau ez da, esan bezala, gaurkoa eta ez du idatzi hezkuntzako inspektore batek baizik eta Sokrates filosofoak, orain dela bi mila eta laurehun urte. Eta hauxe
|
zioen
Platonek: " Zer ari da gertatzen gure gazteekin?
|
2018
|
|
Jean Elshtainek honela
|
dio
Platonen inguruan: haren, ideala, beharbada, partenogenesi nolabaiteko bat izango zen, zeinaren bidez gizonezkoen eliteek beren burua munduratu ahal izango baitzuten bai metaforikoki eta bai egiaz?.
|
2020
|
|
Legeen justiziaz galdetzea debekatzen duena da lege zuzen bakarra,
|
zioen
Platonek, baina, jakina, hark errepublika autoritarioa hobesten zuen soilik, eta Espainia, bistan da, monarkia eta, era berean, demokratikoa omen da. Orduan, zergatik atxilotzen dituzte legeen justiziaz ozenki eta publikoki galdetzen dutenak?
|
2021
|
|
Askok galdetu dute zergatik hil zuen gazteak bere burua Sokratesek bere astaperrexil dosia hartuta emandako azken orduak kontatzen dituen obra hori irakurri ondoren. Batzuek diote ezin izan zuela jasan jakintsuaren heriotza, baina beste batzuek
|
diote
Platonek berak emandako arrazoiketa batek akuilatuta egin zuela salto, Platonek esaten baitu hil ondoren baizik ez dugula erdietsiko jakinduria bete betekoa. Nolanahi ere, Kalimakok, bestela bezala, bere kritika ezkutukoa egin zuen:
|
2022
|
|
" Jakintsu guztiek bazekitela aldaketa guztien oinarri nagusia galderetan zegoela
|
zioen
Platonek, eta Virginia Woolfek" ez legokeela aldaketa posiblerik hitzik gabe"."
|