2000
|
|
Duela zenbait hilabete lagun batzuek beren asmoaren berri ematera hurbilduzitzaizkidanean, besterik gabe, baietz esan nien segidan, ezertxo
|
ere
pentsatu barik, ezezkoak berak lotsaraziko ninduen beldurrez edo. Nola ezetzik esan, gero etazorpetuago bizi nahi ez banuen, orain arteko zorra kitatzeko gaitasunik ez nuelajakinik ere?
|
2002
|
|
oso ezaguna dakaosaren inguruko teorietan, hau da, gertaera txiki edo minimo batek sistemaosoan aldaketa kate izugarria sor dezake. Hizkuntzan
|
ere
pentsa genezake sistemaondo arautu horretan aldaketa txiki batzuek, hiztun (edo ikasle) jakin bateksisteman sartutako aldaerek sistema osoa aldaraz dezaketela. Hau da, iragarkizunahalabeharraren menpe.
|
|
Bestetik, guztiz bestelakoa
|
ere
pentsa dezake, alegia, bera galtzaile dela talka ideologikoan, eta honetaz eta hartaz duen iritzia garrantzia galtzen ari dela gizartean; zenbat eta galtzaileago ikusi bere burua, hainbat eta isilago egiten da gizabanakoa, beretzat gordetzen ditu bere iritziak, ez ditu modu ozenean gizartearen aurrean plazaratzen eta, agian, bere pentsamendua oker dagoela pentsatzen hasiko da.
|
2003
|
|
1983ko bukaeran baikortasun handia zegoen Eusko Jaurlaritzatik (Etxenikeren hitza tarteko) edota unibertsitatetik iritsiko zen laguntzaren inguruan. Matrikula sinbolikoa ezartzea
|
ere
pentsatu zen. Baina, 1984ko apirilean, Etxenikek Jaurlaritza utzi zuen eta haren ondorengoek ez zuten fisikari nafarraren konpromisoa bete bere osotasunean.
|
|
Guztira 467 partaide bildu ziren, 331 ikasle eta 65 irakasle, 34 lagun bietara aritu ziren eta 11 antolaketa lanetan. Urteko beste datu nabarmena euskaldun berrien kopuru altua izan zen, %45, 81 Hasierako datuetan, erdia baino gehiago izango zirela
|
ere
pentsatu zen. Alde horretatik, UEU euskaldun berri askorentzako euskaltegi berezia zen, beraien herriek ez zuten euskal giro dotorea eskaintzen baitzuen.
|
2007
|
|
Ulerkuntza zientifikoa lagungarria da teknologien funtzionalitatepraktikoa aurreikusteko. Horrez gain, kontsumoaren gizartean, aukeren oinarriansarri arrazoi estetikoak daudelarik, beharrezko dugu ezagutza zientifikoatestuinguru horretatik
|
ere
pentsatzea. Esaterako, terapia eta teknika alternatiboenerakarpena ez datza soilik ezagutzan, baizik eta testuinguru bat sortzeko, bezeroarigiro desberdin bat eskaintzeko, bizipen berrietarako aukeran ere bai.
|
|
Kontrara, ozta ozta da posible puntuak edireitea, esan ahal izateko, horietantxe, banaka harturik, erabakigarriki itsatsia ageri dela hura. Horregatik hizkuntza jakin bat errepasatzen bada, hainbat gauza topatzen da, bestela izanez
|
ere
pentsa litekeena bere formaren okerrik gabe esentzian, eta berau bereiz garbi atzemateko, ostera ere inpresio orokorrera igorriak gara. Hemen, baina, justu
|
2009
|
|
Baina, natura zientzien alorreko gertaeren berri dibulgazioak ere ematen du.Zientzia kazetaritza eta dibulgazioa harreman zuzena duten jarduerak dira.Jarduera berbera direla
|
ere
pentsatu izan da. Aitzitik, autore askok desberdintzenditu, eta guk ere horrela egingo dugu.
|
2014
|
|
Egia esan, Piagetek uste zuen nerabeen pentsamenduaren bereizgarri bakarra dela nerabeek badutela ahalmena errealitateari buruz soilik pentsatu ordez posibilitateari buruz
|
ere
pentsatzeko. Posible denari buruz pentsatzeko ahalmenak fantasiak asmatzeko, espekulatzeko eta hipotesiak erraztasun handiagoarekin igortzeko aukera ematen die nerabeei.
|
2019
|
|
Berreraiketa proposamen horrekin batera, astronomian XIX. mendean izandako aurkikuntzahandienetako batek
|
ere
pentsatzeko modu berberei segitu ziela erakutsi nahi izan dut. Bi auzien artekoibilbide paraleloa nabarmendu dut horrela, eta berreraiketa metodoaren balioa berretsi.
|