Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2000
‎Duela zenbait hilabete lagun batzuek beren asmoaren berri ematera hurbilduzitzaizkidanean, besterik gabe, baietz esan nien segidan, ezertxo ere pentsatu barik, ezezkoak berak lotsaraziko ninduen beldurrez edo. Nola ezetzik esan, gero etazorpetuago bizi nahi ez banuen, orain arteko zorra kitatzeko gaitasunik ez nuelajakinik ere?
2002
‎oso ezaguna dakaosaren inguruko teorietan, hau da, gertaera txiki edo minimo batek sistemaosoan aldaketa kate izugarria sor dezake. Hizkuntzan ere pentsa genezake sistemaondo arautu horretan aldaketa txiki batzuek, hiztun (edo ikasle) jakin bateksisteman sartutako aldaerek sistema osoa aldaraz dezaketela. Hau da, iragarkizunahalabeharraren menpe.
‎Bestetik, guztiz bestelakoa ere pentsa dezake, alegia, bera galtzaile dela talka ideologikoan, eta honetaz eta hartaz duen iritzia garrantzia galtzen ari dela gizartean; zenbat eta galtzaileago ikusi bere burua, hainbat eta isilago egiten da gizabanakoa, beretzat gordetzen ditu bere iritziak, ez ditu modu ozenean gizartearen aurrean plazaratzen eta, agian, bere pentsamendua oker dagoela pentsatzen hasiko da.
2003
‎1983ko bukaeran baikortasun handia zegoen Eusko Jaurlaritzatik (Etxenikeren hitza tarteko) edota unibertsitatetik iritsiko zen laguntzaren inguruan. Matrikula sinbolikoa ezartzea ere pentsatu zen. Baina, 1984ko apirilean, Etxenikek Jaurlaritza utzi zuen eta haren ondorengoek ez zuten fisikari nafarraren konpromisoa bete bere osotasunean.
‎Guztira 467 partaide bildu ziren, 331 ikasle eta 65 irakasle, 34 lagun bietara aritu ziren eta 11 antolaketa lanetan. Urteko beste datu nabarmena euskaldun berrien kopuru altua izan zen, %45, 81 Hasierako datuetan, erdia baino gehiago izango zirela ere pentsatu zen. Alde horretatik, UEU euskaldun berri askorentzako euskaltegi berezia zen, beraien herriek ez zuten euskal giro dotorea eskaintzen baitzuen.
2007
‎Ulerkuntza zientifikoa lagungarria da teknologien funtzionalitatepraktikoa aurreikusteko. Horrez gain, kontsumoaren gizartean, aukeren oinarriansarri arrazoi estetikoak daudelarik, beharrezko dugu ezagutza zientifikoatestuinguru horretatik ere pentsatzea. Esaterako, terapia eta teknika alternatiboenerakarpena ez datza soilik ezagutzan, baizik eta testuinguru bat sortzeko, bezeroarigiro desberdin bat eskaintzeko, bizipen berrietarako aukeran ere bai.
‎Kontrara, ozta ozta da posible puntuak edireitea, esan ahal izateko, horietantxe, banaka harturik, erabakigarriki itsatsia ageri dela hura. Horregatik hizkuntza jakin bat errepasatzen bada, hainbat gauza topatzen da, bestela izanez ere pentsa litekeena bere formaren okerrik gabe esentzian, eta berau bereiz garbi atzemateko, ostera ere inpresio orokorrera igorriak gara. Hemen, baina, justu
2009
‎Baina, natura zientzien alorreko gertaeren berri dibulgazioak ere ematen du.Zientzia kazetaritza eta dibulgazioa harreman zuzena duten jarduerak dira.Jarduera berbera direla ere pentsatu izan da. Aitzitik, autore askok desberdintzenditu, eta guk ere horrela egingo dugu.
2014
‎Egia esan, Piagetek uste zuen nerabeen pentsamenduaren bereizgarri bakarra dela nerabeek badutela ahalmena errealitateari buruz soilik pentsatu ordez posibilitateari buruz ere pentsatzeko. Posible denari buruz pentsatzeko ahalmenak fantasiak asmatzeko, espekulatzeko eta hipotesiak erraztasun handiagoarekin igortzeko aukera ematen die nerabeei.
2019
‎Berreraiketa proposamen horrekin batera, astronomian XIX. mendean izandako aurkikuntzahandienetako batek ere pentsatzeko modu berberei segitu ziela erakutsi nahi izan dut. Bi auzien artekoibilbide paraleloa nabarmendu dut horrela, eta berreraiketa metodoaren balioa berretsi.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia