2000
|
|
Esan daiteke gauzak
|
ere
norbanakoen antzera sailkatu egiten direla. Ondasunak feudalak eta ez feudalak, menpekoak eta askeak ziren.
|
2006
|
|
Bi hizkuntzen jabe izaki erdaraz ari denak ez du agindu bat behar euskaraz egiteko, batez
|
ere
norbanakoen arteko harreman informalean ari garenean. Arrazoi bat, edo asko?
|
2008
|
|
Gogoa, beraz, ez da beharbada kategoria absolutu bat, ba dago ala ez dago, baizik eta dimentsio bat, espezie bakoitzean garapen desberdina duena haien behar adaptatiboen arabera. Alderdi dimentsional hori ikus liteke
|
ere
norbanakoaren bizi zikloan: gaitasun mentalak jaioberriarengan oso mugatuak dira, inguruarekin harremanetan garatu egingo dira urte luzetan urratsez urrats, eta zahartzaroan galduz joango dira, batzuetan guztiz desagertu arte.
|
2009
|
|
Baina eragin positibo hori marjina batzuen barruan kokatu behar dela azpimarratzen da ere behin eta berriz. Jardueraren edo ongizate mailaren gutxieneko mugak gaindituz gero, gerta daiteke lehiatzeko aukera izateko behar den gutxieneko maila
|
ere
norbanakoek eskuratu ezin izatea, edo sare produktiboak suntsituak izatea. Horrelako egoeren ondorio orokorrak ez dira positiboak izango.
|
2010
|
|
Koordinakundeak eskerrak eman zizkien espainiar herritarrei Haitin egindako lanagatik. Espainiako Fundraising Elkarteak eta Koordinakundeak berak bildutakoaren arabera, larrialdi horretan lan egiten duten Espainiako 30 bat GKEk 106 milioi euro bildu dituzte, batez
|
ere
norbanakoengandik. Kopuru hori, Estatuko ekarpenarekin batera, “Europako lehen larrialdi emailea da, eta hirugarrena mundu osoan”.
|
2012
|
|
Egia politiko bat enpirikoki ere deskribatu badaiteke ere(" burujabetza kolektiboaren praktika eta pentsamendu berri batzuk sortu, existitu (iraun) eta desagertzen diren sekuentzia zehatz eta datatua da"), hemen zentzu filosofikoan deskribatu eta erabiltzen dugu; hots, egiaren prozedura gisa (termino horri, L’etre et l’evenementen ondoren eta ordutik Badiouk ematen dion zentzuan ulertuta). Egiaren prozedura orok enpirikoki
|
ere
norbanako batengana murrizgarria ez den egiaren subjektu bat agintzen du.
|
2017
|
|
Aldaketak proposatzen ditugun heinean gure errespontsabilitatea ere bada gure inplikazioan eta funtzionatzeko moduan aldaketak ezartzen astea. Ulertu behar dugu elkarlanean eta irekitasun horretan
|
ere
norbanako bakoitzaren egoera eta disponibilitatea ez direla berdinak izango ezta gogoa bera ere erronka honi eusterakoan, beraz pixkanakako pausoek duten garrantzia balioan jartzea eskatzen dizuet. Gauza txikiak eginez eta denok eroso sentituaz bakarrik lortuko baitugu Jai Batzorde indartsuago eta eraldatzaile bat.Xuban ZubiriaUsurbilgo Kultura Gazteria eta Euskara zinegotzia.
|
2018
|
|
Erretiratzeko adina atzeratuko dela uste du Deustuko Unibertsitateko kideak. " Legez hala agintzen ez badute
|
ere
norbanako askok lanean jarraituko dute, pentsioarekin jasotzen dutena baino diru sarrera handiagoak izateko. Ezin dugu pentsatu datozen belaunaldiek gaur egungo erretiratuen maila izango dutela.
|
|
Belaunaldi ezberdinen lekukotasunak jasotzeko garaian garaiko dokumentu, barne zein kanpo aldizkariez, afixez, zein pegatinez gain, hainbat talde elkarrizketa antolatu dituzte, garaiko kideekin. " Liburuaren protagonista izateko, ez da soilik idatzi dutenak, izan
|
ere
norbanakoen bizipenek osatzen dute gazte antolakundearen historia".
|
|
XIX. mendeko esklabotzaren aldekoek eta esklabo kontratuaren gaur egungo aldeztaileek, berriz, gainditu egin dute, antza, kontraesan hura, argudiatuz esklabotzak kontratu bat duela oinarri, eta jabetza ez dela esklaboa bera baizik eta hark emandako zerbitzuak. Esklabo zibila
|
ere
norbanako bat da, modu librean kontratu bat egin duena bere bizi guztiko lana ugazaba bati emateko, eta ugazaba horrek eskubide batzuk errespetatu behar dizkio esklaboari: juridikoki herritar askea eta besteren berdina den edozein enplegatuk dauzkan eskubide berberak, hain zuzen.
|
|
Gizonek, gizarte zibilean, kontratu egileen bereizgarria den berezitasunaren bitartez izaten dituzte harremanak, eta hala egin dezakete, hain justu, estatu ez kontraktualean eta familian ere harremanetan egoten direlako elkarrekin. Hegelen iritziz, emakumeek ere, gizarte zibileko kontratu gailenetako baten parte direnez gero, berezitasun hori izan behar dute ezinbestean; alegia, haiek
|
ere
norbanakoen ezaugarriak dituzte. Emakumeak ezkontza kontratuaren bitartez sartzen dira gizarte zibilean, gizonen baldintza berberetan; hots, kontratuen aldeak posizio berean daude.
|
2021
|
|
Izan ere, gazteon inplikazioa continuum gisa ulertu behar da bizitzako espazioan eta denboran zehar. Beraz, aisialdia eta harreman sozialak eta, batzuetan, lan jarduera bera
|
ere
norbanakoaren engaiamenduan txertatuta azaltzen dira. Ildo horretan, lan hautuari zentzu etikoa emanda, lanaren esanahia birdefinitzen dute hainbat ekintzailek.
|
|
Horrez gain, eremu zibil zein politikoan ordezkaritza propioaren alde egin zuten, ordezkariak hautatzeko bozka eskubidea eta ordezkariak izateko aukera galdeginez. Beraz, familian, enpleguan, hezkuntzan edota eremu zibil eta politikoan emakumea
|
ere
norbanako burujabe, aske eta berdinak izan zedila aldarrikatu zuten.
|
|
Alabaina, ez zen horretara mugatu. Emakumea
|
ere
norbanako autonomo eta burujabea izatea ipar, emakumearen askapen ekonomiko, sexual eta sentimentalaren alde egin zuen.
|
|
2.7.1 Emakumea
|
ere
norbanako autonomo eta burujabe
|
|
435). Azken batean, emakumea
|
ere
norbanako aske, burujabe, oso, autonomo, aktibo eta erantzulea izan dadila aldarrikatzen du.
|
|
Azaldu dugun bezala, emakumea
|
ere
norbanako aske, burujabe, oso, autonomo, aktibo eta erantzulea bilakatzea zen Beauvoirren xedea, hainbat ñabardura gehituta. Testuinguru eta autore berrien argitan, ordea, norbanako aske, burujabe, oso, autonomo, aktibo eta erantzulea bera jarri da auzitan.
|
|
Kolektiboen identitatea eta nortasuna indartzeko zein zalantzan jartzeko erreminta bilakatu da (Colmeiro, 2005; Mendoza, 2015). Bide horretan
|
ere
norbanakoen arteko zaintza beharrezkoa den elementua bilakatu da eta zaintzak berak politika egiteko modu berriak ekarriko ditu. Emozioetatik emozioetara sortzeko eta eragiteko gaitasuna dute (Guattari & Rolnik, 2006; Moran & Benedicto, 2016), gorputzetik, iruditik edota ahots hutsez egitean, emozioak ezin dira sortzen duten horretatik bereizi.
|
2022
|
|
Nagusi eta idazkari bikotea desagertzen ari den artean, denbora osoko emazte ama anfitrioiarekin ezkondutako negozio gizona, oraindik bizirik badago ere, patroi ezohikoagoa bilakatzen ari da. Emakumeak bazterrekoago, igarokorrago bihurtzen ari dira zuzendarien bizitzetan, salbu ez badaude bertan gizonen baldintza berak dituztelako, hau da, haiek
|
ere
norbanako ekintzaile direlako. Kasu horretan," gizonen antzera zuzendu" behar dute, Wajcman ek (1999) egoki dioen bezala.
|