2002
|
|
Hala ere, jakina da idazle gutxi baliatzen direla agenteez euskal munduan eta oraindik ez dagoela hedatuegia pertsonaia horren beharra gure sortzaileen artean. Agente literarioaz gain, literatur lanen promozioa eragin dezaketen beste elementu batzuez
|
ere
mintzatu ginateke, hala nola, 1980ko hamarkadaz geroztik gurean gutxituz joan diren literatur sariez. Zenbait literatur sarik idazleen promoziorako duda ezinezko garrantzia duela ahaztu gabe (Atxagaren kasua paradigmatikoa dugu honi dagokionez), gaur egungo euskal literaturaren merkatuan sari bat irabazteak baino garrantzi edo eraginkortasun handiagoa izan dezake komunikabideetan etengabe iragarritako lan batek17 Honen ondorioz, ez da inondik ere harritzekoa literatura enpirikoaren jarraitzaileen artean literaturaren merkatuan komunikabideek duten garrantzia neurtzera bideratutako ahaleginek azkenaldian lehentasuna hartu izana.18
|
|
Par. Bata eztiteke izan, ez baldin ba da; bainan anhitz gauzetaz kutsatua izan dedin ez bakharrik ezer eragozpenik eztu, aitzitik, hunela izaitea beharreko da," ezten bata"" hauxe" ba da, eta ez bertze gauzarik. Bata ez baldin ba da, eztena haur ezpa da, eta halako gauza hura bertze ba da, hortaz tutik
|
ere
mintzatzeko biderik ezpaitukegu. Bainan, ezten hori bata ba da, hauxe da eta ez bertze ezer, eta orduan behar beharreko izanen da bata hori huntaz kutsatua izaitea eta bertze beredin gauzez.
|
2021
|
|
Baina, elkarlana ez da nahikoa izaten irakas prozesu egokiak sortzeko, eta horrezaz gainera, jakintza arloen arteko koordinazioa eta lankidetza egituratuagoaren eta sakonagoaren beharraz
|
ere
mintzatzen dira elkarrizketatuak. Hots, diziplinartekotasunaren beharraz (IE3, IE5, IE4, IE7).
|
|
IE3 k adibidetzen duen moduan, hizkuntza eta literaturan esaterako, liburu jakin batzuk lantzen direnean, ikasleei kostatzen zaie kontatzen dena kokatzea eta ulertzea testuingurua falta zaielako, eta hori zaila da ikasgai bakar batetik soilik lantzea. Eta, hizkuntzen didaktikaren kasuan, Hizkuntzen Trataera Bateratuaz (HTB) Hizkuntzen Tratamendu Integratua OHC n
|
ere
mintzatzen dira; horren beharraz, hain zuzen ere. Curriculumak nahiz ikastetxeetako programazioek horren aldarria eta sustatzeko eskaera egiten duten arren, ondoren ikastetxeetan nekez gelaratzen dira izaera horretako proposamenak, BHn bereziki, ez bada horrelako ikuspegi integral batez sortutako materiala erabiltzen (IE7), EKI ikasmateriala, esaterako.
|
|
Alderdi metodologikoen inguruan
|
ere
mintzatu dira elkarrizketatuak, literaturaren nahiz beste edozein jakintza arloren didaktikan oinarri oinarrizko alorra, eta aldi berean, kezka delako metodologia. Didaktikaren funtsezko osagaia eta, beraz, behin eta berriz agertzen den mintzagai den arren," hezkuntzan metodologiek nahiko antzera" segitzen dutela uste du GIR1 ek.
|
|
Espazio fisikoei dagokienez, horietan nagusietako bat ikastetxeko liburutegiak izan behar duela aipatu da aurreko azpiataletan. Baina, bestelako espazioak, fisikoak nahiz denborazkoak, zabaltzeko premiaz
|
ere
mintzatu dira elkarrizketatuak; AIR1 ek azaltzen duenez, ikasleak gustura irakurtzen egoteko lekuak egokitu eta denbora tarteak eskaini. Horri lotuta, geroz eta indar handiagoa duen ikastetxearen moldaketaz hitz egiten du BE1 ek, dauden behar pedagogiko edo pertsonalei erantzuteko ikastetxearen arkitektura birpentsatzea, hain zuzen ere.
|