Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 143

2000
‎Laburbilduz, Estatuarekin bat egingo ez lukeen nazioaren eta nazio hori osatuko lukeen populazioaren arteko lokarria, komunitate nortasunarekin lotuta dagoen kultur identitatean aurkituko du nazionalismoak. Hemen ere kultur nortasunak nazioaren oinarrizko ardatza den komunitate nazionalaren nozioari berebiziko sendotasuna emango dio, hori ezinbestekoa baita kontzientzia nazionala eraikitzerakoan.
2001
‎Luis Errukitsuarekin egoera mantendu egin zen, koroa oraindik indartsuazenez (batez ere kultur loraldiak iraun zuen). Baina ondorengo erregeekingainbehera etorri zen, eta merobingiarrekin agertutako kontraesan eta ahulguneakazaleratu ziren berriro, batik bat, errege ahulenen artean5; eta inbasio berriek (bikingoenak, kasu zehatz honi dagokionez) eman zioten azken kolpea, hauekzakuraketa zutelarik helburua hein handi batean, eta ez integrazioa (aurrekoinbasioen eredua izan zena) 6.
2002
‎Etnia eta kultura berekoak diren tuaregak Aljeria, Mali eta Nigerren bizi dira. Mauritaniako zenet jendea ere kultura horretakoa da, Egiptoko siwak bezala, eta Tunisiak ere badu minoria oso txiki bat. Historian atzera eginez, Kanariar uharteetako jatorrizko biztanleak ere amazigh kulturakoak ziren.
‎Alamancakoa zara jaiotzez eta bihotzez eta orain Espainian zehar daramazun obra ere Kulturarako Europako Hiri izendatu duten horretatik abiatu zen.
‎Bestalde, bidaien deialdi honekin turismo sektorean enplegua sortzea edo mantentzea lortzen da, batez ere hoteletan, behe denboraldian, eta horrek neurri handi batean sektore horri hainbeste eragiten dion turismoaren urtarokotasuna arintzea lortzen du. Adinekoentzako oporrak klima epeleko eremuetan eskaintzen dira, nahiz eta azken urteotan ere kultura zirkuituak sartu diren interes turistikoko leku eta bideetatik, baita aisialdiko jarduerak egitea ere natura turismoaren bidez. Jarduerak Imsersoren opor programak hiru jarduera mota hartzen ditu barne: oporretako txandak penintsulako eta uharteko hoteletako hoteletan; kultura zirkuituak…, Imsersoren opor programak, hain zuzen ere, Imsersoren opor programak barne hartzen ditu, batetik, turismo jarduerak eta kontenplazio jarduerak egiteko, eta, bestetik, ahalegin handiko turismo aktiboa egiteko, eta, azkenik, nazioarteko trukeak egiteko.
‎Los Angeles atzean utzita, hegoalderantz jarraitu genuen, kilometroak irentsiz gure Chevyren bozgorailuetatik irrati unibertsitarioetako doinu indartsuak eta mexikar kateetako narkokorridoak entzuten genituen bitartean. Ordu gutxiren buruan San Diegora ailegatu ginen, Mexikoko mugatik oso hurbil dagoen eta oraindik ere kultura hispanoaren aztarna nabariak dituen hirira. Toki mortu eta atzerakoia aurkitzea espero nuen, eta erdiguneak halakoxea dela ematen badu ere, ezusteko handia hartu genuen San Diego hiri lasai, eguzki  tsu, alai eta gaztea ere bazela ikustean.
2003
‎21 bat herrialdek finkatu dituzte elikatzeko eskubideak, eta beste askok oso lotuta dauden beste eskubide batzuk onartu eta babesten dituzte. FAOren arabera, herritarrek osasun laguntza eta hezkuntza behar dituzte elikatzeko eskubideaz gozatzeko, batez ere kultura balioei, jabetza eskubideari eta ekonomiaren eta politikaren aldetik antolatzeko eskubideari dagokienez. Erakundearentzat, elikadurarako eskubidearen bermeak zenbait baldintza ezartzen ditu:
‎Antzeko zerbait gertatu zen, ondoren, Estatu Batuetan. Ingalaterrako koroatik askatu, baina gelditzen ziren indigena gutxi horiek euren kulturetan bizi eta garatzeko aukera galdu dute eta guk guztiok ere kultura haiek zuten aberastasuna haiekin batera galdu ditugu.
2004
‎Azurmendik euskal kulturaren balioa ezarri digu euskal nazioaren funtsean; Tomas Urzainkik, aldiz, kultura politikoa izendatuko digu goi helburutzat: . Orain ere kultur nazioaren irudikeriari lotuak gaude, kultura etnikoan dugulako jarria gure uste osoa, eta ez diogulako garrantzirik ematen kultura politikoari. Baina nazioa osatzen duen gizarte politikoa da benetan bateratzailea, askotarikoa eta kultura askotakoa; horrek bakarrik eratzen du herritarren eskubideak babesteko lege sistema, eta horrek bakarrik sendotzen du babesgarri zaion Estatu nazio burujabea?. 704
‎Bidasoa ibaia ibai hutsa ote da idazle erdaldun hauentzat? Hendaiako eta Irungo herritarra ere kultura bakarrean bizi ote dira. Edo ez?
‎Teknika hauekin batera ikusleria gorpuztuz joan beharra dago; baina espektakulu gizartea den gurean28, zinemagintzak herria ren irudikapenen ardatzak ezartzen dituenez, zineman ere kultura gutxituentzat alternatiba askatzaileak bilatzea beste biderik ez dago. Eta horretarako ez dago ezer hoberik Hezkuntzan euskal begirada behar bezala lantzea baino.
‎Esperientzia eta bibliografia ugariak daude hainbat herrialdetan. Frantzian, esate baterako, oso landuta dago bai eskolan eta bai eskolatik at. Laguntza handia jasotzen duestatuaren aldetik eta merkatuan ere kultur salbuespentzatha rtzen da bertako produkzioa bultzatzeko xedez.
2005
‎Tolosa eta Ibarrako ikastetxeekin ere lan egin dute. " Garrantzitsua da gazteek ere kultur aniztasunaren ikuspegia garatzea, eta horretarako ezberdina dena ezagutu egin behar da, ezezagunari izaten zaion beldurra alde batera utzi eta topikoekin amaitu egin behar da, behin betiko", esan digu Calderonek.
2006
‎Zigorra ere kultura katolikoaren baitan dago. Etengabe ari gara ondokoa zigortzen, agurra ukatuz, beragatik gaizki hitz eginez, edo fisikoki zigortuz.
‎Guk gure erosleari eskatzen dioguna da Planeta argitaletxeak bere erosleari eskatzen dionaren gainean %20 gehiago. Berez beste hizkuntzetan ere kultur kontsumitzailea den bezeroari zuzentzen gatzaizkio. Horregatik, nik uste dut azken urteetan adostasun zabal bat hedatzen ari dela gure sektorean zentzu honetan:
‎Autonomia erkidegoei dagokienez, 335,1 eurokoa da batez besteko gastua. Batez ere kultura jardueretan aritzen diren enpresak 63.000 izan ziren iaz, lanean ari diren enpresa guztien ia %2 2004an 60.569 ziren, eta 2003an 59.4001 Sektoreka, euskarri grabatuen erreprodukzioa zinema, musika, arte grafikoak eta irrati telebista nabarmentzen dira. Lehenengoak 8.650 milioi fakturatu zituen, bigarrenak 8.038 eta hirugarrenak 6.596 milioi euro.
‎handia izan da aurten ere Kultur Egunetan
‎Lo real es lo que no se ve, lo autóctono, perdurablemente idéntico a sí mismo, bárbaramente irreductible: el nómada que maltrata a la urbe, sin acabar del todo con ella, y la urbe, que debilita al nómada, sin absorberlo definitivamente" 486 Orain, ordea, nomadak eta hiritarrak bien artean egiten dutena, gehienez ere kultura bat da, bien arteko borrokarekin; Estatua (eta, beraz, historia) atzerritarrek egiten dute. Are, afrikarrek egiten duten kultura hori beti berdina da hogeita sei mendetan; alegia, natura da.
‎Ortega bezala, eta Unamuno ez, Baroja arrazista da. Arrazaren originaltasuna berak ere kulturan dagoela pentsatzen du, ez zoologian. H. d., Ortega bezala, Baroja ere ez da biologo edo zoologo bat.
‎" izpiritu espainola" berriro historikotzea (Herder eta Hegel baitan bezala) 841 eta zer espainola espresio kultural eta" ekumenikoetan" bilatzea. Ereduzkotasun historikoa ere kultura ezberdinen arteko elkarlan tolerante, betekorrean aurkezten zuen. Kontrario handia C. Sánchez Albornoz izan du, Espainia eternalaren apostolu eta apologista.
‎Roma devoró a Cartago" 229 Beraz, inzibilizatua omen zen basajende gerrazale horri, zibilizazioa ere dexente aitortu ahal dakioke: bere literaturatxoa, handia ez bada ere (baina beste hizkuntzetatik anitz itzultzen duena, esate baterako; eta Aitor edo Lekobideren faltsifikazioak ere kultura dexente gabe ez dira egiten); bere ezagupideak itsasoan: " El vasco ha domado al mar. Marinos intrépidos desafiaron los peligros del océano glacial; bogaron hacia el Ártico..., llegaron, después de diferentes tentativas[" trial and error"!], hasta las costas de Islandia y Groenlandia; equiparon flotas de 50 a 60 buques" 230; ingeles eta holandesei beraiek irakatsi diete ozeanoan ibiltzen.
2007
‎Tabakaleran ez da zientziarik fabrikatuko baina zientziaren alorrean gertatzen dena gainontzeko alorrekin txertatzen ahaleginduko gara. Gure asmoa zientzia ere kultura garaikidearen baitan egotea da. Gastronomiari dagokionez, alde batetik, gastronomia zerbitzuak eman behar genituen eta horrek alderdi kultural bat ere badu, kulturaren metafora bezala funtzionatzen du.
‎J.L. URIZ. Euskararen gaia dagokion tokian jarri behar da, eta hori batez ere kultur eremua da. Batzuetan euskararen aldean ere muturreko posizioetara jotzen da eta horrek beste aldea ere muturrera eramaten du sarri.
‎Nahi nuke denbora hartu gauzen kontatzeko, euskaldunok hor gaudela, etorkizunean ere gure kultura propioa eraikiz, lehengo gauzetan oinarritua baina baita munduak ekartzen dizkigun aberastasun askorekin ere. Batez ere kultura ttipiak deitzen diren horiekin asko dago trukatzeko".
‎Berlin: Vico eta Herder-entzat bezala, niretzat ere kulturen pluralismoa murriztuezina da. Galdegileak:
‎Kulturak arimak dira, eta arimok dira subjektuak historian. Bereizi eta ezagutu ere kultura horiek ez ditugu egiten arrazoimenaren jarduera ebaketariz, horrela natura ezagutzen dugu, ezpada senez, antzez, igarmen intuitiboz, norbaiten fisionomiaren behaketatik haren barneko aiurriari antzematen diogun moduan, hala berean Gestalt edo itxuratik, agerkera kultural eta gertakari historikoetatik, kultura baten nortasuna, berezitasuna, barruko arima biziemailea ondoriatzen dugula.... Kulturen printzipioak ez dira kausalitatea eta legea, baizik patua; gure bizialdiko patua geure aiurria dugun eran, kultura bakoitzaren garapidea edo patua haren aiurriak, arimak diktatzen du936.
‎Eta adibidea kultura espainolera hedatuz, beste horrenbeste gertatzendela pentsatu genuke: alegia, kultura espainolari buruz ingelesez egindakolanak ere kultura espainolaren baitan kokatu genituzke. Logika zorrotzekoarrazoibidea dela dirudi horrek, nazio kulturaren sistema ere osagarri askoren sorkaria delako, harako nazio identitatearen adibidean gertatzen zen modu bertsuan.
‎Urteroko ohiturari hutsik egin gabe, aurten ere Kultur Egunak antolatu ditu Ibintza Kultur Taldeak. Ortziral honetan, azaroak 30, hasi eta igandera arte luzatuko dira.
‎Atzo (osteguna) iluntzean bildu zen berriz ere Kultur Mahaia, udaletxean, eta Azpeitiko udal ordezkariak eta kultur elkarteak abenduaren 4rako geratu dira berriro egiteko bilera, Kultur Mahaiaren talde eragilea sortzeko eta honen funtzionamendua zehazteko asmoz.
‎Ezin ahaztu honetan, jakina, gure artean lan honetan aitzindaria izan den eta aurten joan zaigun Eva Forest idazlea eta argitaldaria. Zeren torturaren ikusezintasunaren aurrean lekukotasunak jaso, bildu, landu eta argitaratutako bere ekarpenak ere kultur ekarpenak izan baitira zalantza izpirik gabe.
2008
‎Mundua irauli da, baita zentzu horretan kulturarekiko ikuspegia eta jokamoldea ere. Kulturaren ekonomia oso garrantzizkoa da gaur egun. Batez ere kulturak baliabideak behar dituelako, bitartekoak eta pertsonak. Aldez aurretiko inbertsioak behar ditu eta gero bere erabiltzaileek onartua izatea, edo bestela esanda:
‎Hatsarre horretan oinarrituta, teoria sistemikoen ekarpenak testuen berezko balioa kontzeptu gisa desagertzea eragin du, obraren balioa komunitate bakoitzak dituen irizpideen araberakoa da-eta. Literatura zer den ere kultura eta komunitate bakoitzak erabakitzen du, eta ondorioz, literatura zehazten eta arautzen duten legeak tenporalak eta espazialak dira (kultura zehatz batean erabakitakoak).
‎Horrela, pentsamendu alemaniarrean oinarrituta, Estatu nazionalaren ideia sustatzearekin identifikatu zen hezkuntza, eta literaturari zegokion irakasgaia literatura nazionalak irakasteko baliatu zen. Horrekin batera, garaiko mugimendu nazionalistak ere kultur ondare nazionala zabaltzearen alde agertu ziren.
‎Burmuinaren gaitasunak agortzen ez ditugunez, gizakiaren ahalmen kulturalak etengabeak dira. Horrez gain, gizakiak eskuratzen dituen ezagutzak ondorengo belaunaldiei transmititzea ere kultura da.
‎Kanporaketa Leitzako udal plazan jokatu zen, goizean, primerako giroan. Izan ere Kultur Astea bete betean ospatzen zen Leitzan, eta Xibako jaialdia bertan txertatu zenez, primeran pasa zuten denek.Irabazlea Leitzako taldea izan zen, 129 punturekin. Irañeta bigarren sailkatu zen, 124 punturekin.
‎Beste lezio bat kulturgintzarako. Sarea ere kulturarako espazio irekia da. Baita Euskal Herrian ere.
2009
‎Elkarte bien egoitzak Alde Zaharrean dira. Zaldiko Maldikok batez ere kultur ekitaldiak antolatzen ditu, badu elkarte gastronomikoa, bazkideak, bulegoetarako tokia, historia... Karrikirik ere bazkide kopuru esanguratsua du, denda, zerbitzu eskaintzak, aldizkaria eta, garrantzitsuena, antolaketa eta militante talde sendoa.
‎alegia, Jainkoa ez da inoiz bide bat ibili gabe ematen, eta zalantza gabe bide ezberdinak daude Jainkoagana (edo Ez Jainkoagana), tradizio ezberdinak, eta Jainko ezberdinak bidearen buruan. Bakarrik. Jainko bulgarearekin?, gaur, gure kulturan, arduratuak eta bilatzaileak ere kultura aditu dexente behar du, lehenagoko kultura batzuetan, ahozko kulturetan, agian arazorik gabe ulertu dena ulertzeko, hots, Orixeren amonatxoak problemarik gabe guztiz ongi ulertu ei duena guk apur bat ulertzeko (Jainkoaren Belengo jaiotza, Mariaren Birjintasuna, Jesus gurutzefikatuaren Pizkundea, etab.), h. d., ez gelditzeko ipuin hutsean, eta mezura heltzeko.
‎Eta batez ere, galdetzeari. Etaelkarrizketa ere kultura da; elkarrizketa euskarazko zentzuan ulertua: elkarrekinhitz egitea:
‎Azkenik, aurten ere Kultur Etxeak iaz lehenengo aldiz ospatu ziren bi jarduera sustatzearen aldeko apustua egingo du: Getxo Sound pop rock jaialdia (ekainaren 26an, Algortako San Nikolas plazan) eta Getxotar Abesbatzen Eguna (ekainaren 21ean, Itzubaltzetan, Santa Eugenian).
‎Azken egunotan, esaterako, bezero baten kontrako borroka psiko semantiko batean murgilduta dabil. Bezeroak dio egunkariko gurutzegrama ere kultura dela. Eta liburuzainak baietz, baina egunkaria kultura etxekoa izateak ez diola berau bahitu eta gurutzegrama goitik behera egiteko inolako eskubiderik ematen.
‎Eta ematen du ezen Jesusen jarrera despota hori dela halako despotismoaren unibertsal bihurtzea ere. Eta despotismo orientala da niretzat kultura greko latinoaren hazi indartsua, eta bertan, hasiz grekoen eta latinoen hezitzaile den Homerotik, bai dela kultura gerrazale eta patriarkal hori unibertsal bihurtu, eta izanik gaiztoena ere kultura hori dago kapitalismoaren haziaren muinean, duda barik, eta ematen du ez dagoela modurik (Jesusek ere konfirmatzen omen du) kultura oriental horretatik at ezer ikasteko.
‎Egiptoko piramideen kontserbazioa arriskuan balego, mundu osoak erreakzionatuko luke oso eskuzabal, ez da dudarik. Hizkuntzak ere kultur ondare eta belaunez belaun jasotako kultur herentzia izan arren, Egiptoko piramideetatik oso hurbil, eta munduko hainbeste tokitan, gertatzen den hizkuntza galerak, ordea, ez gaitu oraindik ere behar beste mugiarazten.
2010
‎Horregatik, alegazioetako batean, multzoa osatzen duten eraikin guztiek balio berbera ez dutela azaldu dute Aldundiko teknikariek. Ondorioz, Ariztondok zalantza agertu du eraikin nagusiaren aldamenekoek ere kultur ondare izendapena merezi ote duten. Izan ere, Jaurlaritzak aintzat harturiko eremua ez dagokio soilik haur udalekuetako eraikin nagusiari; lur sail osoari baizik.
‎Ezker abertzale ofizialistak ere kultura hori bera hobetsi izan du. Tirorik gabe, baina bestelako modu askotan, amenzale izan ez direnek nabaritu dute haien geziak nolakoak ziren:
‎Are gehiago: hizkuntza guztiek ez dute eskuratu oraindik ere kultura eskolatu jasoetarako ohiko erabilpen arruntik. Idazkuntza eta modernitate kulturalak lorpen preziatu eta zailak izan dira.
‎1530 bartzelona, 1589) gaztelaniaren aldeko" manifestu" suhar bat idatzi zuen, garaiko eta ondoko historialarien artean sarritan famatu izan dena. autorearen eta idazkiaren inguruan eman nahiko nuke hemen albisteren bat edo beste, Mendebaldeko hizkuntzen kultur idazkuntzaren aldeko eztabaidan une adierazgarria baita testu hori. ezaguna denez, hizkuntza guztiek ez dute erabilera idatzia aldi berean lortu, eta hainbaten kasuan gure egunetan lortu da halakorik. are gehiago: hizkuntza guztiek ez dute eskuratu oraindik ere kultura eskolatu jasoetarako ohiko erabilpen arruntik. idazkuntza eta modernitate kulturalak lorpen preziatu eta zailak izan dira. idazkuntza edo uneren bateko modernitatea iritsi direnetan ere ez dira beti garaipen horiek bere ondorioetan iraunkorrak gertatu: gogora bitez erromantzeen artean erdi arotik idatzita zetozen okzitanieraren historia eta gaurko egoera1, edo erdi aroko prosa katalanaren arrakasta eta ondoko ibilera2; bere txikian, bereziki harrigarria da islandiera idatziaren historia (gogora erdi aroko loraldi goiztarra, eta laxness nobel Sariaren XX. mendeko arrakasta, 1955) 3 soziolinguistika klusterra martin ugalde, kp/ 20140 andoain baina ez da uste behar babes sozial eta ofizialik onenak izan eta beren hiztunen kopuruan gora egin dutenek ere hizkuntza idatzi eta kultural izatera iristea samurra izan dutenik; alderantziz, urratsez urrats joan dira aitzina garapen linguistiko kultural horiek, adibidez gure inguruko erromantze arrakastatsuenetan ere. hizkuntzen historia horietan beti egon dira une erabakigarriagoak, eta, besteak beste, aipatzekoak dira batzuk:
‎Guztira 15 hirik aurkeztu dute egun hauetan euren proiektua Reina Sofia Museo horretan, epaimahaiaren aurrean. Epaimahaiko sei kide espainiarrak ziren eta beste zazpi Europako beste herrialde batzuetakoak, guztiak ere kulturarekin lotutakoak.
‎Zorionez eta zoritxarrez, nahiko kooperatibistak garelako Euskal Herrian. Gure izaera ondo uztartzeaz gain, Euskal Herrian ere kultura hori zegoen, hemen sortu baitzen kooperatibismoa?.
‎oparotasunak historikoki alferkeria ekarri duela, eta alferkeriak atzeratzea dakarrela, relajatzeagatik). Klasikoek bitartean, gerren bitartez zabaltzen joan direla, gaur egun nagusigoa eurek dutelarik duda izpirik gabe (Elizako hierarkiak Jesusen parabolen mezua aintzat hartuta, nola parabolek gogora ekartzen duten despotismo orientala, Elizako hierarkiak ere kultura klasista hori ezinbestekotzat jo du, ohartu gabe universal bihurtu du, kulturetan bera bada ere txarrena, ahaztuz Jesusek nola argitzen dien apostoluei jendeei parabolaz mintzatzea, hau da: paraboletan mintzatzen zaie bestela konprenitzen ez dutelako, begiak dituzte ikusteko eta ez dutelako ikusten eta belarriak dituzte aditzeko eta ez dutelako aditzen.
‎Adan Gaitan anaien Mártires de la Esperanza liburutik abiatuta Espainiako Gerra Zibilean murgilduko dira. Hitzaldia herriko kultur etxean izanen da.Haurrendako eskaintzaHerriko txikiek ere kulturaz gozatzeko zenbait aukera izanen dituzte. Bihar, 17:30ean, Jul neskatxaren istorioa dakarkigu Jarleku taldeak.
‎XIX. mende hasieran, sentsibilitate erromantikoarekin, hizkuntza autoktonoekiko nahiz ahozko herri literatura eta poesiarekiko interesa sustatu zen1 Horrela, herriaren jakinduria bultzatzearekin identifikatu zen hezkuntza, eta literaturari zegokion irakasgaia literatura nazionalak irakasteko baliatu zen. Horrekin batera, garaiko mugimendu nazionalistak ere kultur ondare nazionala zabaltzearen alde agertu ziren2.
‎Luis XIV.a jauregiko saloitzarrera sartzen zen moduan egin du berak agerraldia. Tronpetak, ordea, aspaldi isildu ziren; eta hala ere kultura asmatu zuen Totem horrek entzuten ditu. Belarri aristokratikoak izango dira.
‎Historiako gorabeheretan oraingoa bezain gizarte pluralistarik ere izan zen, batez ere kulturen arteko nahasketa erraztu zen lekuetan. Esaterako, inperio mazedoniarra osatzerakoan Alexander Handiaren asmoen artean greziarren eta barbaroen arteko nahasketa zegoen, horretarako ezkontza mistoak eta ohituren eta hizkuntzen arteko trukaketa bultzatuz.
‎Haren alaba, Joana Albretekoa lohannes Calvinus edo Jean Calvin, 53 urte zituela. Hau da, 1562an. ere kulturaren babesle izan zen, eta Erreforma herri hizkuntza bitarteko zela gauzatzearen bultzatzailea. Erresuma hori ingelesen begikoa zen, Frantzian eta Europa guzian zen gerla giroan, Elizabeth I higanoten alde zegoelako, Felipe II eta aita santua katolikoekin zebiltzan bitartean.
2011
‎elkarrekin gozatzeko eta gozarazteko uneak eskaintzen dizkigu, eta geuk nahi dugun egitaraua antolatzeko parada dugu. Jendartean eman nahi ditugun aldaketak ere gure herriko festetan isla izan behar dute, jaietan ere kultura birsortu eta aldatzeko gaitasuna dugulako.
‎batetik, herrialde berri batera iristean bertako nortasunetara egokitzea zaila dela gauza jakina da. Baina bestetik, ikasle berbere haien kasuan bezala, jatorrizko lurraldean ere kultura eta hizkuntza ahuldua, gutxitua, baztertua denean, nortasunarazoak are eta korapilatsuagoak izan daitezke.
‎Oroimen saio bat egin behar izan zuen Modesto de Pablo nor zen gogoratzeko, eta azkenean konturatu zen inoiz entzuna eta are ikusia zuen margolari bat zela, baina zuzenean ez zuen ezagutzen. Berak bezala, hark ere Kultura Saileko plan estrategikoren batean parte hartu zuelako oroimen lausoa zuen, baina ez zuen uste bilera batean inoiz elkarrekin egon zirenik. Aspaldian zertan ibili zen jakiteko google motorra abian jarrita, harrituta geratu zen aste batzuk lehenago hil zelako albistearekin.
2012
‎Logoa logo truk, azkenean. Ondo datorkio baita ere kultur eragileari edota sortzaileari, baina kultur produktuari eta kultur sistemari berari on egiten al dio. Logoak zer ematen dio kulturari?
‎Alde batetik ulertu dezaket herritarrak kontu garrantzitsuagoetan izatea burua, etxetik ez kaleratzean adibidez, baina egia da baita ere kulturaren industria oso industria indartsua dela, lanpostu asko mugitzen dituena eta hori ez da beti gardentasunez kontatzen. Familia ugari bizi da kulturatik, tartean zinematik, eta aintzat hartzeko sektorea izan behar luke.
‎Guztiak dira immigrante edo etorkin, baina pertsona hauen seme alabak berriz ez. Ijitoek ere kultura propioa dute eta euskal herrian mendeetan bizi izan dira. horrexegatik kontzeptu gisa, kultura aniztasuna erabiltzeko hautua egin da. Gainera, kontzeptu irekiagoa den neurrian, gu eta besteak dikotomia elikatu beharrean, euskaldunak ere barne biltzen ditu. horrela, euskaldunok ere eragin dezakegu. kultur aniztasuna fenomeno konplexua bada, are konplexuagoa da gurea bezalako testuinguruetan.
‎antolatzailearen baldintzak zein bitartekoak ezagutu behar ditu, beragaz berba egin, zer eskaini gura duen azaldu, balizko hartzaileez galdetu, eskainitakoaz iritzia batu... hartzaileak: sasoiz eta ahalik eta zehatzen jaso behar du eskeintzaren berri. herriko gainontzeko era guztietako elkarte eta eragileak urteko zein urteetako eskaintza aurreikusterakoan, herriko gainontzeko eragileengana joan eta aurreikuspenak partekatu egin genituzkeela uste dugu, batez ere kultur elkarterik badago, nahiz eta erdarazko kultura bultzatzen duena izan. zergatik ez gara joango Centro Extremeñora nork bere asmoen berri elkarri eman eta elkarlanean ezer egin daitekeen jakitera baino ez bada, euskarazko kulturaren ezagutzan hezi beharrekoak:
‎Kontzientzien kontrolaren ildo historiko honetan dator eta ikusi behar da egungo fanatismo kondenamaniakoa: kultura bat da, kanibalismoa ere kultura den modura. Bortxa kondenatzen ez duzun bitartean (alegia, ETArena, ez beste ezein bortxa), ez zara hiritarra, ez duzu eskubide publikorik, ez zara pertsona.
‎deiturikoak 1960ko hamarkadan agertu ziren lehen aldiz Erresuma Batuan, Richard Hoggart, Raymond Williams eta E. P. Thompson ikertzaileek bigarren mundu gerraren ondorengo egoera berrian kultura berdefinitzeko beharra aldarrikatu zutenean. Kultura ez zen, haien iritziz, elite batek ontzat jotako sorkuntza lanen bilduma soilik, eta langile bizitzaren ohitura herrikoiak ere kulturaren parte zirela defendatu zuten. Kulturaren pluraltasuna azpimarratuz, ikasketa kulturalek kanon kultural tradizionala zalantzan jarri eta obra klasikoak ikuspuntu desberdin eta subjektibo batetik berrirakurtzeari ekin zioten.
‎bera ordezkatzen eta«zaintzen» duen botere egitura bat onartzen duen komunitate politikoa. Kontuanhartuta kultur komunitatea izan dela, historian zehar, talde etnikoen azpian agertzenziren osagai nagusietako bat, kideak batuz eta talde nortasuna emanez, nazioareneraikuntzak ere kultura nazionalaren beharra zuen: hots, nazioa batuko zuen kulturahomogeneoa.
‎Lehenengo eta behin, lurralde bera eta historia partekatzen dituen taldeari erreferentzia egiten dio. Bigarrenik, gizarte talde horrek bere berri emateko jardunari ere kultura esaten zaio. Horrela, gizartea identifikatzen duen jarduerak etengabe talde nortasun hori elikatzen du.
‎Horrela, herriaren jakinduria sustatzearekin identifikatu zen hezkuntza, eta literaturari zegokion irakasgaia literatura nazionalak irakasteko baliatu zen. Horrekin batera, garaiko mugimendu nazionalistak ere kultur ondare nazionala zabaltzearen alde agertu ziren4.
‎Trantsizioan baliteke, baina orain, epe ertainean ere ez dut ikusten. Horrek esan nahi du gure helburuetan irauteko nahikoa indarra badugula eta gure indarrak emendatzeko badago zeregin, nortasun nazionala indartzeko batez ere kultur arloan, herritarren kohesio soziala proiektu abertzaleen inguruan lortzeko, hor euskaldunak ez direnekin badugu zer egin; bitartean, gatazkaren ondorio odoltsuena, hau da, Estatuak egindako errepresioaren ondorioz ditugun preso, exiliatuak, klandestinoak, hainbeste jende baldintza latzetan, poliziaren baitan dagoen praktika erdi totalitario erdifaxista, ba guzti hori konpondu genuke.... Eta hori ezin izango dugu konpondu orain ETAk daraman estrategia armatua amaitu gabe.
‎Batzuk eta besteek beti laudatu dituzte Akitaniaren kultur ainitztasunaz arduratzen direnak. Besta horien giro berezi bakoitxak erakuts lezokete ere kultur ainitztasunaz mintzatzea ez dela aski, behar dela biziarazi. Euskaldun elkarteek ere, edozein izan bizi diren lur aldea, behar dute gai izan tokikoeri erakusteko euskal kultur altxorraren alde bizikorrak.
2013
‎2014an ere Kultur Bonoa egongo da Azpeitian, kulturzaleentzat
‎Aurten ekindako hainbat pausori segida eman nahi dio Sanagustin Azpeitiko Kulturgunea Kooperatiba Elkarteak," kulturzaleen aldeko apustua eginez". Bide horretan, datorren urterako ere Kultur Bonoa jarriko dute aukeran.
‎Josu Zabaletak euskaratu dituen hamar istorio gordin hauetan, Longok, beste askok aurretik egin duten bezala, jainkotasunaren sinbologia zapuztu nahi izan duela pentsa dezakegu. Oraindik ere kultura judu kristauan errotzen den tradizio bati uko eginez, miseria gizakiarena baino ez dela agerian uzten duen errealismo zikinaren korronteari heldu dio Napoliko alderdi gogorrenaren ereduaz baliatuz. Azken finean" norbaitek egin behar zuen, ezin genuen betirako jarraitu horrela" (43 orr).
‎Horrek ez du gauza bat besterik esan nahi: alegia, hemen, gehiengoaren kultura erdalduna dela eta ni ere kultura horretakoa nintzela. Euskaraz ikasten hasi nintzenean, eta neure burua vasquista agertzen, bada, jendeak ez zuen bere burua nekatu nahi izan; ñabardurarik ez," bata ala bestea" zen haien aukera, eta nik, aldiz, Nafarroako bi hizkuntzak integratu nahi nituen, bi munduak.
‎Chomskyarrek, hizkuntzari dagokionez, natura lehenesten dute. Ikusiko dugunez, Prinzek uste du egoera oso bestelakoa dela, eta esparru horretan ere kulturaren aldeko apustua egingo du. Dirudienez, apustu horrek gerturatuko du Prinz bera zenbait chomskyarrek (Pinkerrek, besteak beste) hain gogor kritikatu duten hizkuntz erlatibismora.
2014
‎Lourdes Elortzaren hitzak dira. Elortza bezala, Zestoako Aizarna auzoko beste dozenaka lagun ere kultur elkarte berria egiteko lanean dabiltza azken hilabeteetan. Eskola zaharreko eraikina gaitu du udalak, eta auzotarrak elkarte gastronomikoa ari dira egiten beheko solairuan, auzolanean.
‎Aurten ere Kultur Aniztasunaren festa antolatu nahi da. Horretarako, gaur, apirilaren 24a, bilera izango da udaletxeko teilatu azpiko gelan, 19:00etan.
‎Hau da, hemen ere badaude pizgarri fiskalak, oso interesgarriak kultur mezenasentzat. Baina badira ere kultur arlo batzuk, gutxituak, epe laburrean distirarik ez dutenak, horietara mezenas pribatuak nekez ailegatzen dira. Beraz, horietarako sustapen politika badago, euskarazko kulturgintzan edo ondaregintzan, adibidez.
‎Suitzan jaio zen, baina sustraiak Euskal Herrian ditu Nayra Ugaldek. Aita bilbotarra du, orain dela bi hamarkada baino gehiago herrialdera iritsitako migratzaileetako bat, eta berak ere kultur eta hizkuntza aniztasuna izan du ogibide: Geneva, Salamanca eta Manchesterreko unibertsitateetan Nazioarteko Harremanetako eta Europako Historia Garaikideko ikasketak amaitu ostean, itzultzaile eta ikerlari lanetan aritu da, besteak beste, Suitzak Bruselan duen enbaxadan eta Nazioarteko Olinpiar Batzordean.
‎Dena den, Izagirrerentzat kultur hiriburuen antolaketan «ohikoa» da etengabeko kargu aldaketak gertatzea. «Marseillako Robert Guediguian zinema zuzendariarekin hitz egin berri dut gai horretaz, haren jaioterria ere kultur hiriburua izan zelako, eta haiei ere berdina gertatu zitzaiela aipatu dit. Dirudienez, normala da kultur hiriburuen antolaketan aldaketak gertatzea eta horrelako arazoak sortzea; antolaketak presioak sortzen ditu».
‎Hemen dauden gatazka batzuk han aspaldi konpondu ziren; alderantziz ere, noski». Diatta ere kulturen arteko batuketaren alde agertu da. Afrikan hainbat herrialdetako musika eta koreografiak ikasi zituen.
‎Berrikuspen kritiko honen bidez, eta generoa bakarrik ez, baizik eta sexua etasexualitatea ere kultur eraikuntzak direla oinarri harturik, feminismoaren historiannagusia izan den egitekoa, hau da, determinismoen eta esentzialismoen kontrakoekintza, berrindartzeko baldintzak ezarri dira. Testuinguru horretan, polisemikoaden genero kontzeptua gizarte antolaketaren printzipio gisa birdefinitua izan da (Maquieira, 2001).
‎Burmuinaren gaitasunak agortzen ez ditugunez, gizakiaren ahalmen kulturalak etengabeak dira. Horrez gain, gizakiak eskuratzen dituen ezagutzak ondorengo belaunaldiei transmititzea ere kultura da.
‎Markel Andiak eta Lander Iruinek zuzenduriko ikus entzunezko lanak," Alcala hoteleko atentatuan eraildako Josu Muguruza HB diputatuaren heriotza ez ezik, bere bizitza eta kazetari, militante edota euskaltzale gisa izandako jarduera azaltzen ditu". Bilbon aurkeztu berri den dokumentala Usurbilen ikusteko aukera izango dugu, Aitzaga Elkartekoen eskutik, astearte honetan bertan, azaroaren 25ean, 19: 30etan Sutegin. Proiekzioaz gain, lan honen egileetako bat ere kultur etxean izango dela aurreratu dute antolatzaileek. Estatu krimenei buruzko hitzaldiaDokumentalari lotuta, estatu krimenak hizpide izango dituen hitzaldia antolatu du Aitzaga Elkarteak, abenduaren 2an, Sutegin baita, 19: 30etan. " Nola, zergatik gauzatu diren, behar bezala aitortu eta epaitu diren aztertzetik harago, etorkizunari begira eta gatazkaren behin betiko konponbidea bideratzeko gure herriaren memorian nola jaso liratekeen", horri buruz jardungo dute hitzaldira gonbidatu dituzten bi lagunek.
‎Irekienen multzokoa. Lehen bezala orain ere kulturek beren zirkuluak sortzen baitituzte. Bada kontsumitzen den kultura, izan behar diren lekuak, ikusi behar diren jendeak eta gure bizian eragin duena, aldatzen gaituena, biziaren egiteko behar duguna.
‎Bota zapina. Zapinak ez du behin ere kulturarik egin. Kultura ala akelarren gauerdiko eztula, berdin zaie, saltzen duten ber.!
2015
‎AEK k ikusi du kemen kolektibo bat bazela martxan gain horietan, eremuaren erne atxikitzeko ekonomia mailan, baina ere kultur arloan. Talde itxura horren emateko asmoz, Korrikaren abiatze eguna nahi dute belaunaldi desberdinen artekoa izan dadin, haurrak, adinetakoak eta artekoak nahas daitezen besta egun horren karietara.
‎Dakidan bakarra da Durangoko Azokak gurdi bete diru eman duela ikuspuntu gastronomikotik. Eta hau ere kultura da. Kulturala izateaz gain.
‎12). Eta UNESCOk berak esan du, 2003ko Kultur Ondare Inmateriala Babesteko hitzarmenean [7], kultur ondare inmaterialak ahozko adierazpidea ere baduela, hots, hizkuntza ere kultur ondare inmateriala dela (2 artik.), eta Estatu kideek ondare hori babesteko hainbat neurri hartu
‎–Orígenes aldizkariko belaunaldikoentzat poesia zen garrantzitsuena, baina kontuan izan poeta gehienak, edo guztiak? ezkertiarrak zirela, eta gu ere kultura politiko horretakoak ginen. Asko eragin ziguten Espainiako Errepublikaren aldeko poetek:
‎2000ko abenduan sinatu zen Hitzarmen Berezian badago atal bat kulturaz hiru ildo nagusi definitzen dituena: 1) euskal kultura zabaldu kulturgintzaren alor guztietan, adibidez komunikabide berrietan [geurea da letra etzana]; 2) dauzkagun erakundeak sartu Ipar Euskal Herri osoa estaliko duen sare batean, Baionaldearen buruzagitzarekin baina kostaldea barnealdeari lotuz; 3) Euskal Herriko kultura hedatu herrian bertan, bai eta kanpora ere kulturak elkarren artean gurutzatuz.?
‎“Denetara etortzen diren ikusleak dira. Ez dakit abonamenduak erakarri dituen edo lehendik ere kultur gunera etortzen ziren”, esan digu kultur teknikariak.
2016
‎Era berean, obra publikoen aurrekontuetako kostuaren %1 berriro ere kulturan inbertitzea eskatu du Arabako Kulturaren Mahai Sektorialak.
‎Parte hartzea, berriz, galdeketa bat baino gehiago da, une jakin batean erabakia adieraztea baino gehiago, gertakari bat baino gehiago, eta oraindik lan handia dago egiteko euskal gizartean; dela lan munduan, dela instituzioetan... Ardurak eta errespetatuz, horizontaltasuna lantzea eskatzen du, burujabetzaren bidean ere kultura politikoan sakontzeko, estatusari buruzko galdeketetan botoa ematea ez egiteko arraro. Hori da galdeketa hauen balio nagusietakoa:
2017
‎Komunitate kultura edo kultura etnikoa ere kultura da zentzu sozial edo soziologikoan, eta gai da, neurri batean, lekuan lekuko komunitateen gizarte antolamendua gorpuzteko. Baina estatu nazionaletan eratua dagoen gaurko munduan ez da gai herritarren oinarrizko ongizate sozial eta identitate eskubideak bermatzeko.
‎Holako gauza guztiak kontatzen ari nintzaion Micaelari gau batean, eta bidenabar neu ere kultura handiko gizon bihurtua izateko neure asmoa adierazi nion, eta filmearen kasuan maisua gizon bazen, gurean emakumea izan zitekeela neuri, gizon, irakatsiko zidana. Eta hau entzun orduko farre egiteari eman zion Micaelak.
‎Amurrion ere ordu eta toki berean (Amurrioko Kultur Etxean) egingo dute bilera. Okondon ere Kultur Etxean bilduko dira, baina ordu erdi beranduago, 19: 30ean.Aiaran, aldiz, datorren astean izango da zita, maiatzaren 12an (ostirala). Arespalditzako Udaletxeko areto nagusian bilduko dira, 19: 00ean.Herri kontsultak egin edo ez ebazteaAiaraldean herri kontsultak egin edo ez ebaztea, hori izango da bilera horien xedea. Hori dela eta, bertaratzeko deia luzatu diote “Sarauben eta Amurrioko ekitaldietan egon ziren pertsonei zein eskualdeko herritar orori”.
‎Dirurik ez badauka, nola gozatuko du kulturaz? Denon lan duintasuna ere kultura da.
‎E. Wolfen ikerketa baten arabera Santa eta ume estatubatuarrak gizarte hiperkapitalista baten merkatuan antzezleak diren moduan, esan dezakegu, analogia eginez, berdina gertatzen dela ume eta eskolekin. Eskola erritu bat da, sinbolo bat; baina ez edozelako sinboloa, Santa Clausekin gertatu bezala, eskolak berak ere kultura kapitalistaren sinbolo izaten jarraitzen baitu, oraindik ere; kapitalismoaren jainko bihurtu dute, dibinitate hiperkapitalista bat. Gabonetako mitoarekin gertatu bezala, zuzenean kontsumismoarekin loturik ez egon arren, kutsu erlijiosoa erantsi zaio (eskola pribatu batzuetan salbu) eta demokratizatu egin da.
2018
‎Agian ez da garai batean bizitakoaren parekoa, baina era diferente batean ulertuta, txarto dago: normalizazio prozesu batetik asimilazio prozesu oso sakon batera igaro gara, batez ere kultur eremuan.
‎Bertsolari kopurua hirukoiztu egin bada, beharbada egon gintezke publiko partzializatuen aurrean, eta publiko bakoitza bere saioetara joango da. Alde batetik hori ona izan daiteke, baina, bestalde, zenbat jende dago bestelako esparruetan ere kultura produktu esperimentalak ikustera joaten dena?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Jakin 18 (0,12)
ELKAR 16 (0,11)
Argia 15 (0,10)
Berria 13 (0,09)
UEU 10 (0,07)
Pamiela 7 (0,05)
Consumer 5 (0,03)
Guaixe 5 (0,03)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 5 (0,03)
Susa 4 (0,03)
Urola kostako GUKA 4 (0,03)
Uztarria 3 (0,02)
alea.eus 3 (0,02)
Noaua 3 (0,02)
Maiatz liburuak 3 (0,02)
Euskaltzaindia - Liburuak 2 (0,01)
Uztaro 2 (0,01)
erran.eus 2 (0,01)
aiaraldea.eus 2 (0,01)
Karkara 2 (0,01)
Alberdania 2 (0,01)
Labayru 2 (0,01)
Hitza 2 (0,01)
Bertsolari aldizkaria 2 (0,01)
EITB - Sarea 1 (0,01)
Euskaltzaindia - EHU 1 (0,01)
Karmel aldizkaria 1 (0,01)
Kondaira 1 (0,01)
aiurri.eus 1 (0,01)
barren.eus 1 (0,01)
Euskalerria irratia 1 (0,01)
hiruka 1 (0,01)
uriola.eus 1 (0,01)
Anboto 1 (0,01)
Booktegi 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
ere kultura ondare 6 (0,04)
ere kultura arlo 5 (0,03)
ere kultura etxe 5 (0,03)
ere kultura hori 5 (0,03)
ere kultura apustu 3 (0,02)
ere kultura bonu 3 (0,02)
ere kultura eskolatu 3 (0,02)
ere kultura aniztasun 2 (0,01)
ere kultura egun 2 (0,01)
ere kultura ekitaldi 2 (0,01)
ere kultura elkarte 2 (0,01)
ere kultura eremu 2 (0,01)
ere kultura gozatu 2 (0,01)
ere kultura industria 2 (0,01)
ere kultura jardun 2 (0,01)
ere kultura parte 2 (0,01)
ere kultura politiko 2 (0,01)
ere kultura adierazpen 1 (0,01)
ere kultura aditu 1 (0,01)
ere kultura ainitztasun 1 (0,01)
ere kultura antolaketa 1 (0,01)
ere kultura asmatu 1 (0,01)
ere kultura aste 1 (0,01)
ere kultura babesle 1 (0,01)
ere kultura bakar 1 (0,01)
ere kultura baliabide 1 (0,01)
ere kultura balio 1 (0,01)
ere kultura bara 1 (0,01)
ere kultura bat 1 (0,01)
ere kultura batuketa 1 (0,01)
ere kultura berak 1 (0,01)
ere kultura bideratu 1 (0,01)
ere kultura bira 1 (0,01)
ere kultura birsortu 1 (0,01)
ere kultura bizikidetza 1 (0,01)
ere kultura bueltatu 1 (0,01)
ere kultura dexente 1 (0,01)
ere kultura diskurtso 1 (0,01)
ere kultura diziplina 1 (0,01)
ere kultura egin 1 (0,01)
ere kultura egon 1 (0,01)
ere kultura ekarpen 1 (0,01)
ere kultura elkar 1 (0,01)
ere kultura eragile 1 (0,01)
ere kultura eraikuntza 1 (0,01)
ere kultura esan 1 (0,01)
ere kultura espainol 1 (0,01)
ere kultura espazio 1 (0,01)
ere kultura esperientzia 1 (0,01)
ere kultura Europa 1 (0,01)
ere kultura ezberdin 1 (0,01)
ere kultura garaikide 1 (0,01)
ere kultura gastronomiko 1 (0,01)
ere kultura gehiago 1 (0,01)
ere kultura gun 1 (0,01)
ere kultura gutxitu 1 (0,01)
ere kultura haiek 1 (0,01)
ere kultura handi 1 (0,01)
ere kultura hiriburu 1 (0,01)
ere kultura hispano 1 (0,01)
ere kultura hizkuntza 1 (0,01)
ere kultura horiek 1 (0,01)
ere kultura inbertitu 1 (0,01)
ere kultura jarduera 1 (0,01)
ere kultura judu 1 (0,01)
ere kultura kapitalista 1 (0,01)
ere kultura katoliko 1 (0,01)
ere kultura klasista 1 (0,01)
ere kultura kontsumitzaile 1 (0,01)
ere kultura kooperatiba 1 (0,01)
ere kultura kultura 1 (0,01)
ere kultura loraldi 1 (0,01)
ere kultura lotu 1 (0,01)
ere kultura mahai 1 (0,01)
ere kultura maskulinizatu 1 (0,01)
ere kultura nagusi 1 (0,01)
ere kultura nahasketa 1 (0,01)
ere kultura nazio 1 (0,01)
ere kultura nazional 1 (0,01)
ere kultura nortasun 1 (0,01)
ere kultura oinarritu 1 (0,01)
ere kultura orokor 1 (0,01)
ere kultura pluralismo 1 (0,01)
ere kultura popular 1 (0,01)
ere kultura prekaritate 1 (0,01)
ere kultura produktu 1 (0,01)
ere kultura propio 1 (0,01)
ere kultura sail 1 (0,01)
ere kultura sailburu 1 (0,01)
ere kultura transmisio 1 (0,01)
ere kultura ttipi 1 (0,01)
ere kultura zinegotzi 1 (0,01)
ere kultura zirkuitu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia