Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 197

2000
‎Gaur bertso eskolak direlako eta abar, molde gehiago erabiltzen dira. Txapelketa honetan ere kantatu dugu sei puntukoan («maiñontzin»), eta «Iparragirre»n.
‎Esanguratsua da Bizkaiko bertsolaritzan gertatutakoa. Herriko euskarari guztiz lotuta zegoen sasoian batuan ere kantatzea posible zela erakutsi zuen, eta Bizkaian han hemenka bertso eskolak sortzerakoan batuan hasi ziren umeak kantatzen. Baina ohiturak ohitura, zaila da gero hori aldatzea:
‎Pentsamendu hori, baina, hiru lagunen barre algarek eten zuten. Clay, Fergus eta Legg iraindua karkara bizian hasi ziren, barreka eta eztulka, eta unetxo batez itsasoko arrainen abestia ere kantatu zuten oihuka. Txemak zabal zabalik zituen begiak, ulertu ezinik nola bihur zitekeen algara eta txin txin segundo batzuk lehenago irain gogorraren itxura zuena.
‎Galdua nengoen, beraz, zeren, hamalau urte nituen arren eta hamabortz egiteko puntuan, lur berriak ziren haiek enetzat, guztiz berriak: ...bai, egia da ezen, noiz eta aita eta ama harrapatu bainituen, isilpeko solas hartan, Ubarneko damen kontu harekin, aztoratu eta asaldatu nintzela, baina solas haren entzuteak, mundu hartarat bulkatu eta harat eraman beharrean, ixtitu eta gibelatu egin ninduen, ezin iguriki nezakeelako deus onik amaren dezepzionea zekarren mundu batetik; bai, egia da, halaber, ezen jaun Marcelek amoriozko kantarik ere kantatzen zigula noizik behin, baina amorio haiek, artean, urrun geratzen eta urrunago gertatzen zitzaizkidan, bertze mundu bateko gorabeherak balira bezala; baina ez, mundu hura ez zen bertze mundu bat, zeren neure baitakoa ere bazen, eta napolitarraren hitzek jarri zidaten agerian.
2001
‎Eta hortik aurrera, ateratzen zaiguna egiten dugu. Ez bazaigu ezer ateratzen, serio asko ere kantatu izan dugu. Baina jendea ohitua dago gu beti xelebrekeriatan ikustera eta gu serio ikusteak grazia egiten dio, barrez lehertzen da orduan ere.
‎Afalostean etxean ere kantatu zen, amama ohean zegoen arren, amama ohean zegoelako kantatu zuten igual gustatzen zitzaion kanta hura aittittek, amak eta auzoko Joakinak, eta Goiok, Hator hator mutil etxera gaztaina zimelak jatera. Gauerdian leihotik begiratu zuenean, elurra mara mara jausten zen kanpoan.
‎Gauerdian leihotik begiratu zuenean, elurra mara mara jausten zen kanpoan. Eta boga boga marinela marinela joan behar dugu urrutira urrutira ere kantatu zen afalondo hartan. Elurrolde metodikoa izan zen, jausi eta jausi jardun zuen dena eternalki estali nahi balu bezala, eta gogoratu zuen ilunabar hartan, etxez etxekoan, Mugertza baserriaren atarian kantaturiko seizazpi bertsoetako bat, Zuri nabarra azpiko, gorri ederra gaineko, andrea zure parerik ez da hau plaza hau ondratzeko.
2002
‎Mila bider esan diot Lola Floresenak edo Rocío Juradorenak erosteko, baina hark bere astoari arre. Eta okerrena da bera ere kantatzen hasten dela diskoarekin batera, mi carro me lo robaron eta mi carro me lo robaron, ehun mila aldiz gutxienez ostuko zioten ditxosozko karroa!
‎Huraxe baitzen urte luzeetan itzalean egondako euskal mundua itzalpetik ateratzeko modurik onena eta eraginkorrena. Abesti haien artean Mixel Labegerierenak ziren ezagunenak, garaiko gazteek mendira egiten zituzten irtenaldietan ere kantatzen zituztenak, Gu gira Euskadiko gaztedi berria, Euskadi bakarra da, gure aberria..., Ez dok hamahiruko kantariak Baga, biga, higa izeneko ikuskizunarekin plazaratu baino urte gutxi batzuk lehenago.
2003
‎Euskal Orfeoiaren egoitza San Frantziskoren elizan zegoen, Habana Zaharrean. Habanako Koralean ere kantatzen zuen aitak. Lehen tenorea izan zen.
‎Bai, zuek ere bekatuz bekatu osatzen ari zarete Luziferren arima, halako moldez, non jantzia osatu bezain laster bereganatuko baitu deabruen buruzagiak! Bertso zahar batzuk ere kantatzen dituzue isilpean, baina hobe zenukete horiek ere betiko mututzea! Bai, zuek piztuko duzue Luzifer, eta, hura piztean, hankaz gora jarriko du Azpil!
2004
‎Opera bat ere kantatuko luke gure Andresek Andresen amak.
‎Kantuan ere ikusten nau, baita pilota partidetan ere… Bertsotan ez nau ezagutu, baina jaio zen egun beretik bertso asko eta asko entzun izan ditu. Oraindik ere kantatzen dizkiot. Baina pentsatuko du, bai, ‘gure aita hau zer ote da? ’.
2005
‎Eta hondartzan ordu bi eta erdiko bainua hartu zuten. Eta uretan ere kantatzen egon ziren, irlandarrak batez ere, kantu zikinak batez ere. Eta batzuk galtzontziloak jantzita bainatu ziren, eta beste batzuk ez.
2006
‎Eta horrela, halako batean, ni ere kantuan hasi nintzen. Lurdesekin batera kantatzen nituen lehen abestiak; gero, neronek sortu nituen hiru edo lau; Uztapide eta Xalbadorren bertsoak ere kantatzen nituen. Hirurogeita seigarren urteko martxoaren egun batean, taldeko norbait gaixotu egin zen, eta Lurdesek eta Arzek lehen aldiz jendearen aurrean kantatzera bultzatu ninduten.
‎Eguerdi partean, Karrapean ohorezko makila eta argazki bat jaso zituen. Aurreskua dantzatu zioten eta gero, bertso batzuk ere kantatu zizkioten Erleta bertso eskolako ikasleek. Abesbatzak, txalapartariek, txistulariek eta beste hainbat herritarrek ere parte hartu zuten ekitaldian.
‎Müller jaunak sonbreirua kendu zuen eta zutik jarri zen. Anghiosek begiak igurtzi zituen esku gainaz, eta une batean bera ere kantatzen hasi zen, baina ez zen bi konpas kantatzeko gai izan. Niri, berriz, hunkipenezko hotzikarak eragin zizkidan oso urte gutxi lehenago etsaien himno gorrotagarritzat neukanak.
‎Euskal Herrian jendeak debozio handia dio artista jendeari. Baina gizarteak ez du lehen bezala kantatzen naiz, baina umeekin beharrean, jubilatuekin, beste jubilatu asko ere kantatzera animatuko direlakoan. Ikusiko dugu zer datorren.
‎ezin duzu inolaz ere kantatu
2007
‎" Hura biziko deno, Euskadi da biziko" bukatzen zen. Guk ere kantatu genuen, bestaldean, Iparraldera joan ginenean. Kontuan hartu behar da oso garai gogorrak zirela.
‎Seme alabei zer eman ez duten ama bakartuen miseria gorriaz ere kantatzen du gordinki:
2008
‎Egun batean, izan ere. Beñardok zortzi bederatzi urte izango zituen? komedianteak iritsi ziren herrira, bost ijito euskaldunek, bi pailazo, orekari bat, laugarrenak tximu bat zuen, eta bosgarrena, aurkezlea, kantatu ere kantatzen zuena, baita alboka jotzen ere, osatutako taldean.
‎esan nahi baita Beñardok noiznahi osatzen zituela bertsoak, edozein objektu, izaki edo edozein gertaeraren aitzakian, mendiko bakardadean zegoenetan batez ere. Mendian ez ezik, baina, etxean ere kantatzen zituen noiz edo noiz, izeba Ursulak?. Orain bai, bota ezak bertsoa, eginbeharrak eginda gero, esaten zion ilobari?
‎Iñigo Olaetxeak, gaineratikoek ez bezala, erditzea etxean egokitu zuen. Originaltasunez jokatzeaz gain, bertso ederra ere kantatu zuen.
‎Ondoren Having fun berrian aritu zen seikotea, hasiera esperimental batez be bop hutsean murgildu baino lehen; 25 minutuko lelo luze honetan Sandovalek tronpeta solo ederra eta luzea egin zuen, kantatu ere eta bide batez sintetizadorea jo zuen zutik eta erraz. Perkusio jotzaileak ere kantatu zuen, baina soinu arazo txikia zela eta, kantua ez zen oso ongi entzun. Eastern blues (2005) kantuari ekin zioten berehala, be bop ean berriro ere, oraingoan tronpetaren eta saxoaren arteko lehian.
‎Eltzea lehertzeko zorian; bozkario handia sortzen duen unea. Nere herriko neskatxa maite ere kantatu du jendeak, Lertxundirekin. Jaun Baruak ekin euforiak segitu du.
‎Iñaki Rodriguez, Natalia Zabala eta Borja Villanueva miss misterrak ere ariko dira EKGn, baita Espainiako telebistetako beste saio edo telesailetan lan egiten duten Goizalde Nuñez, Julian Iantzi eta Mercedes Luzuriaga ere. Horiez gain, Euskal Herrian bizi diren ginear, txinatar eta txiletar etorkin komunitateetako kideek ere kantatuko dute.
‎Iñaki Rodriguez, Natalia Zabala eta Borja Villanueva miss misterrak ere ariko dira EKGn, baita Espainiako telebistetako beste saio edo telesailetan lan egiten duten Goialde Nuñez, Julian Iantzi eta Mercedes Luzuriaga ere. Horiez gain, Euskal Herrian bizi diren ginear, txinatar eta txiletar etorkin komunitateetako kideek ere kantatuko dute.
‎Mihiluze lehiaketako Ilaski Serranok eta Kike Amonarrizek ere abestuko dute. Radio Euskadiko hainbat esatarik ere kantatuko dute saioan.
‎esan nahi baita Beñardok noiznahi osatzen zituela bertsoak, edozein objektu, izaki edo edozein gertaeraren aitzakian, mendiko bakardadean zegoenetan batez ere. Mendian ez ezik, baina, etxean ere kantatzen zituen noiz edo noiz, izeba Ursulak –" Orain bai, bota ezak bertsoa, eginbeharrak eginda gero" esaten zion ilobari– edo osaba Bixentek eskatuta... beste hiru anaiak ez baitziren hain bertsozaleak, jakin ez bertsoak gustatzen ez zitzaizkielako edo hutsaren hurrengo sentitzen zirelako, Beñardok bertsoa gangar zuèn munduan hiru oilasko gangargabe baitziren hirurak ere... Beñardok, hortaz, behar zuèn guztia zuen bertsolaritza lantzeko:
‎Egun batean, izan ere –Beñardok zortzi bederatzi urte izango zituen– komedianteak iritsi ziren herrira, bost ijito euskaldunek –bi pailazo, orekari bat, laugarrenak tximu bat zuen, eta bosgarrena, aurkezlea, kantatu ere kantatzen zuena, baita alboka jotzen ere– osatutako taldean. Aurkezlea ozen mintzatu zen:
2009
‎Kopla zaharrok batez ere urteko garai edo jai jakinzehatzen inguruan kantatzen dira. Bizkai Gipuzkoetan Santa Ageda bezperakoa zabal zabal dabil; Gipuzkoako zenbait lekutan Gabon eta bezperan edo Urteberri egunean ere kantatzen dira; Nafarroako zenbait lekutan" Ur goiena, ur barrena" deritzan koplasorta Gabon zaharretako gauerdian abesten da, ur berria eskatuaz batera; Zuberoan aldabak kantatzen ziren Ganderailu bezperan; Inauteriak eta San Joan bezpera ere izaten dira kopla kantuan ekiteko egunak.
‎Atzera begirako uneak izango dira (tamainan, ez diogu nostalgiari gain hartzen utziko eta), gaur gaurko gaiei ere kantatuko diete bertsolariek, eta etorkizuneko iragarpena ere egingo du sorgin batek bertsotan.
‎josten nola ikasi, sukaldaritza kontuak eta horrelakoak. Albaitaritzako atalean, baserritarrei azalpentxoak ematen genizkien Oñatibiak eta biok36 Basarrik asteko kronika egiten zuen eta bertsoren bat edo beste ere kantatzen zuen. Etxebeste, kantaria genuen?
‎Gabonetako kontzertua, baina, ezin da Gabon kanturik gabe amaitu, eta egitarauan ez agertu arren, Gonzalez Chirlaquek esan digu guztiek elkarrekin Hator, hator kantua jo eta abestuko dutela; moldaketak egin ditu, musikariek ez ezik entzuleek ere kantatzeko. Kontzertua Adeste Fideles abestiarekin amaituko dute.
‎Euskal Herrian itsutu egiten gaitu politikak, eta gai sozialak ere hor daude. Hizkuntza, eskubideak... eta horretaz ere kantatzen dugu politika egin gabe. Euskal Herrian daukagun gaixotasuna da askotan politika.
‎Beste alde batetik, badakit pertsona batek baino gehiagok esanen didala izan behar dugula irekiak, beste errepertorio batzuk ere kantatu behar ditugula eta, beraz, mundu zabaleko abestiak baliatu behar ditugula, baina horrek ere nahiko sor eta lor utzi nau, zeren eta mundu zabalean 6.000 hizkuntza baino gehiago omen daude oraindik, eta, aldiz, Oh Happy Day programan ingelesa eta gaztelania kenduta, oso hizkuntza gutxi entzun dira, lehen esan bezala, banaka batzuk euskaraz eta beste baten bat Afrikako hizkuntzaren batean.... Baina horretan ere uste dut gertatu zela xelebrekeriaren bat, hau da, kanta Afrikako izan eta, hala ere, leloa ez gainerako guztia ingelesez abestu zutelakoan nago, behin gutxienez.
‎Madeleine Peyroux ez da aurrenekoz izango gaur Donostian. 2007ko Jazzaldian ere kantatu zuen.
‎Lizaso kantuan hastean Basarri eta Uztapide ziren erreferenteak eta harekin behin kantatzeko aukera ere izan zuen. . Omenaldi bat egin zioten Lasturren, eta neuk ere kantatu nuen 16 bat urterekin?. Lizasoren ustetan, oso plazagizona eta herrikoia?
‎Festa bai, borroka ere bai, airea leloz betetzen dute bozgorailuek zenbait txokotan, konbentziturik daudenak bero daitezen, besteok apur bat aspertuz. Somos los hijos de los obreros... nik ere kantatzen nuen klase ertaina baizik ezagutzen ez duen nire herrian. Proletarioak kolorez aldatu zirela ohartu gabe nengoen orduan.
‎Maialen Lujanbiok idatzi ditu Irri egiten duenari kantuko bertsoak, esaterako. Ainhoa Agirreazaldegiren bertsoekin osatutako Egiozu euskaraz izenekoa ere kantatuko dute, Asier Gozategi trikitilariak lagunduta. Peio eta Pantxoarekin batera grabatuko dute haiek hain ezagun egindako Manex Pagolaren Urtxintxak oihanian kantua.
‎Cor Infantil St Cugat (Herrialde Katalanak) izango da horietako bat, Elisenda Carrasco zuzendariaren agindupean kantuan arituko diren 40 neskez osatutako abesbatza. Txekiatik bertaratu den Ondrasek Czek Childrens Choir k ere kantatuko du, Josef Zajiceken zuzendaritzapean. Katarina Maslejova poloniarrak zuzentzen duen Primavera Childrens Choir eta Letoniatik datorren Riga Cathedral Girls Choir ere arituko dira lehian.
‎Eta gure historialariek, Joxe Azurmendik ez ezik Lord Byronek ere kantatu zituenak gogoan, piratatzat eman nahi izan dizkigute gure kortsarioak, nehongo erregeren aginterik onartzen ez zuten haietarik balira bezala erregeren baimenez intentsitate apaleko gerletan zangarrak omen ziren gure koxkorrak.
‎Xabierrek masoien tradizioa euskal tradizioarekin zuzen zuzenean uztartzen zuen; ezkutuko dokumentu zenbait gordeta zeuzkan, zioenez Agosti Chahoren liburutegi sekretutik atereak; lauburua ikur masoia zela zioen, tradizio druidikoak euskaldunei hartua, ezen ez alderantziz, historialariek diotenaren kontra, eta Oxalde eta Dibarrarten bertso batzuk ere kantatu zituen, euskararen jatorri biblikoaz, pianora eserita.
‎" Ni ez naiz inoiz izan herri honetakoa; ez naiz sekula izan kristaua; tormentu latzenean ere kantatu egiten zuen arrazakoa nauzue; ez ditut zuen legeak ulertzen, ez daukat zuen moralaren aztarnarik, astakirten bat naiz; erratuta zaudete...".
‎Herrialde bakoitzeko errepertoriotxo tipikoena kantatzeari ekin genion segidan. Lili Marlen ere kantatu genuen. Alemanek, ordea, ez zuten ahorik zabaldu.
‎Bada, muga horiek ere kantatuak eta azpimarratuak dira kanta batzuetan. Hizkuntza arrazoiengatik, kasu batzuetan, gu bezala hitz egiten ez dutelako?; edota guk ez bezala jokatzen dutelako, beste batzuetan.
‎[1] Ikerketa lan honi batasuna emateko asmoz, hirurogeiko eta hirurogeita hamarreko urteetako musika lan batzuk sartu dira. Geroagoko kantaren bat sartu bada, herri kantatzat hartzen delako edo grabatua izan baino lehen ere kantatzen zelako sartu da.
2010
‎Dantzaldi horietan, ipurdiak mugitzeko rocka behar zen eta horregatik hasi nintzen euskaraz rock dantzagarria lantzen. Parisen ere kantatzen nuen rocka euskaraz, baina gaztetan erradikala izaten zara, eta rocka ere halakoa zen. Banekien hemen rocka gaizki ikusi zela, euskalduna oso kontserbadorea zela.
‎Hala nola Martutenen preso sartu zutenekoa injurias al Ejercito español egitea leporatuta Burgosen betetzen ari zen soldadutzari jarritako bertso batzuk tarteko. Aspaldi batean ikasitako bertso ederrak ere kantatu dizkie bere ahots indartsuaz, Donostiara serbitzera joandako neskatxa nafar buruarin bati norbaitek jarritakoak.
‎Euskaraz mintzatzearena, ama, handik aurrera, halaxe aritzen zitzaigun noiznahi? ez zen istanteko erabaki kontziente bat izan, jakina, gaitzak bere atzerakako prozesuan eragindako zerbait baizik; kanta batzuk ere kantatzen zituen, haurtzarokoak, osorik kantatzen zituen eta ahotsa toteldu gabe, horrela aritu zen bizpahiru urtetan?, harik eta haietatik bat nagusitu zitzaion arte, zuk ere zeure izkribuan ongi diostazun bezala: –Zapata takoi altu/ txarolezko finak,/ galtzeta zetazkoak/ dauden garesti, nak;/ hamaika gona dauzka/ bolante urdinak,/ ederki plantxatuta/ izeba Joakinak?; kanta hura entzun zuenean, izeba hunkituta sentitu zen:
‎Poemek askatasunari ere kantatzen zioten, eta jendeak libre irauteko egin behar zituen borrokei. Amazig «pertsona librea» zen, baina libre izateko gerla egin behar zuena.
‎Hala, Gure Aitaren garaian aingeruaren inguruan bildu ziren txiki guztiak. Txaloen laguntzaz haurrek ere kantatu egin zuten, Jauna egin nazazu bake aingeru abestia hain zuzen. Kaperauak azaldu zuenez," San Migelen laguna izatea oparia eta konpromisoa da, gauden tokian gaudela bake aingeruak izan gaitezen".
‎Euskaraz mintzatzearena —ama, handik aurrera, halaxe aritzen zitzaigun noiznahi— ez zen istanteko erabaki kontziente bat izan, jakina, gaitzak bere atzerakako prozesuan eragindako zerbait baizik; kanta batzuk ere kantatzen zituen, haurtzarokoak —osorik kantatzen zituen eta ahotsa toteldu gabe, horrela aritu zen bizpahiru urtetan—, harik eta haietatik bat nagusitu zitzaion arte, zuk ere zeure izkribuan ongi diostazun bezala: " Zapata takoi altu/ txarolezko finak,/ galtzeta zetazkoak/ dauden garesti’nak;/ hamaika gona dauzka/ bolante urdinak,/ ederki plantxatuta/ izeba Joakinak"; kanta hura entzun zuenean, izeba hunkituta sentitu zen:
‎Horrez gain, elizako musika zegoen, edo herriko txistulariena, edo Elgoibarko Bandarena, igandero adi zitekeena herriko plazan, oso ona benetan. Ikastetxeko abesbatzan ere kantatzen nuen. Taldeko solista nintzen, erdibana beste batekin.
‎Baina, hori eta beste bertso gehiago ere kantatzen omen zituela aita zena Manuelek: " hamar edo hamabi edo hamalau...".
‎Gustura egon nauk aldi batean... Bertsotxo bat ere kantatu zioat.
‎Soineko more bat zeraman, oso dotorea, seguruenik ere Villa Lecuonan jositakoa, eta apur bat zurbil zegoen. Tarte baten ondoren, Victoria eta Susana pasa ziren ezezagunak egin zitzaizkidan bi gizonezkorekin, eta hurrena elizako korukoak, orduan ere kantatzen, baina oso doi, nor bere buruarentzat bezala: " Agur Jesusen ama, Birjina maitea...".
‎Ala, egon zen aunitz urte bertsu ok kantatu gabe yendearen antziñean; ixilka bai, ixilka kantatzen zitun. Ta yendeak ere kantatzen zitun. Ta yendeak ere kantatzen zitun ostatuetan.
‎Ta yendeak ere kantatzen zitun. Ta yendeak ere kantatzen zitun ostatuetan.
‎Poemek askatasunari ere kantatzen zioten, eta jendeak libre irauteko egin behar zituen borrokei. Amazig ‘pertsona librea’ zen, baina libre izateko gerla egin behar zuena.
2011
‎80 bat lagun ginen, Donostia, Andoain eta Villabonakoak ere etorri ziren. Auzoko festatan ere kantatzen genuen. Ez zuten ezer antolatzen eta gu hasi ginen joaten, lau bertsolarik, txandaka, bi aizkolarik eta bi harri jasotzailek jaialdi bat osatzen genuen bazkari baten truke.
‎" Dena gazteleraz hitz egiten da. Abeslariek ere kantatzetik aparte gazteleraz hitz egiten dute".
‎" Dena gazteleraz hitz egiten da. Abeslariek ere kantatzetik aparte gazteleraz hitz egiten dute".
‎Lehenengo altxatu egiten dira, gero sartu, berriz igo, eta berriro ere hobian murgiltzeko. Ulisesi ez genion deus ere kantatu, isiltasuna besterik ezin izan zuen aditu. Ez dakit zer kontatuko zuen, baina isilik begiratu genion ontziari pasatzen, uhinen artean arraunka iragaten.
‎Guk ere, kontzertutik ateratzean, kantuan segitu genuen, rona konpartituz eta erlojurik gabe. Habanerak ere kantatu genituen, Dulce María Loinaz eta Xabier Leterenak. Asko ari gara mejoratzen, osaba; beraz, hasi zaitez ensaiatzen, etortzen zarenean, zeuk egin duzu eta bigarren ahotsa.
‎Baina ni konturatzen naiz, nik joera dudala, behar baldin bada joera handiegia dudala gauzak zehatz eta zehatzegi esatekoa zenbaitetan, batez ere, azken denbora hauetan ez hainbeste, baina hasierakoetan bai. Baina bertsolariek eta oso ondo ulertzen dute eta estimatzen dute, ze gauza bat dago ona hor, bertsolariek eta kantariek ere kantatzen dugunean, jendeak ulertu egin behar du, eta gauzak zehatz esan behar ditugu. Hor ez dago esaterik," ez dut ulertu, baina gero etxera joaten naizenean errepasatuko dut zer entzun dudan edo kantari honek zer esan duen".
‎Zer du ikusirik Antigonak alaba gehien horrekin? " Mila ispilutan multiplikatu" zen anphora etorri zitzaidan orduan gogora, eta Laboak ere kantatutako Etiopia hartako lehen zirkuluko ardatz gisa betidanik izan dudan poema:
2012
‎Hori egin aurretik hurrengo kantua abesten zuten korruan jarrita San Joan ermitaren aurreko plazatxoan. Antzina batean suterik sute ibiltzen zirenean ere kantatzen zuten.
‎Ez zen txapelketan estreinatu gabeko inor Bizkaiko Bertsolari Txapelketako bigarren kanporaketan, Balmasedan: aurrez ere kantatuak ziren Ibon Ajuria, Gorka Ostolaza, Eñaut Uruburu, Xabat Galletebeitia, Ander Salaberria eta Itxaso Paia. Bakoitzak bere mailako kanporaketako saioa egin zuen, elkarrekin nahasian, eta ez zen ezusterik izan.
‎kantua amari entzun nion lehen aldiz. Aitak ere kantatzen zuen baina niri amaren bertsioa gustatzen zitzaidan, askozaz ere erlijiosoagoa egiten zitzaidan, tristeagoa. Aitak bere burua goratzen kantatzen zuen, alarde eginaz.
‎Afalosteko giroan, gitarra eskuan, kantuek airea hartzen zuten batak bestearen atzetik. Pacok Espainiako poeta garaikideen kantuak eman zituen, hori zen bere errepertorioaren funtsa, baina bitxikeria bat ere kantatu nahi izan zuen. Euskaraz.
‎Aurpegian zituen bi kristal zatien atzeko begi txikiak, oraindik poztasuna mantentzen zutenak, suaren isladak bere barneko txingarra are gehiago pizten zuelarik. Eta suak ida multzo hura menderatzean, orduan hasten zen amona kantuan orduan jalgitzen zitzaizkion barrutik antzinako kopla zaharrak, aireratzen zituen amonak, niregatik kantatzen zuen arren, beretzat ere kantatzen zuen. Barne askapen bezalako bat zen berarentzat, agian, bera ere umetako aroez oroituko zen; ez dakit, ez nion sekula galdetu.
‎Ama horren omore ona. Frantses kantu xahar bat ere kantatu zaigun. Bazekien, horren arbasoek zenbat eta zenbat nahigabe eta apalkuntza zuten jasanik, hemezortzigarren mende amaieran, Louisianako lurraldeak beretu nahi zituzten, Español, Ingles eta Frantsesen arteko guduetan Hau ere Louisianetik etorria zen Jo ren ama bezala.
2013
‎Bitxia eta era berean polita izan da txiletar bat, alemaniar bat, errumaniar bat eta senegaldar bat elkarrekin euskaraz abesten entzutea. Aita Semeak, Ikusi Mendizaleak, Ilargia... euskal kantu ezagunez gain, errumanieraz, alemanieraz eta ingelesez ere kantatu dure.
‎Euskal Inauteri txikiakGaraikoetxeako Haur Hezkuntzako txikitxoenek Euskal Inauteriak ospatu zituzten txantxo jantzi koloretsuak soinean zituztela. Nafarroako Inauterietako ohiko dantza tradizionalak dantzatu eta Tolosako Inauterietako abestiren bat ere kantatu zuten. Pirritx eta Porrotx-en musikak ere izan zuen lekua festan eta haur guztiek ederki pasatu zuten.Zumabururi dagokionez, Euskal Herriko kultura izan zuen ardatz.
‎« Final polit bat ateratzeko esperantza dut. Orain arte gustura aritu naiz, eta finalean ere kantatzen gustura aritzea espero dut. Sariren bat etortzen bada ongi, eta bestela ere bai» XABIER SILVEIRA?
‎Hain zuzen, Isidoro Fagoaga tenoreak berak ere alde egin behar izan zuen Beratik Gerraren ondorioz. Gero, Patxi Castillo eta Ainhoa Larretxea bertsolariek ere kantatu zuten. Petti kantariak ere abesti pare bat eskaini zuen.
‎Irakasleekin eskola bisitatzeko aukera egongo da –informatika gela, psikomotrizitaterakoa... –, eta bien bitartean zenbait tailerretan –txapak, bitxiak... egiten– jardungo dute geletan eskolako guraso eta ikasleek. 19:00ak aldera, gainera, bertso eta dantza saioa egingo dute 6 mailako neska mutikoek, eta Urgainen abestia ere kantatuko du eskolako abesbatzak. Txokolate beroa ere prestatuko dute, amaieran denek hartzeko.Urgainen Zuazola gunean ere egingo dituzte ate irekiak, hilaren 29an, 18:30etik aurrera.
‎Kamionetak ere kantatu egin zuen abiatu zenean, edo hori iruditu zitzaidan, karaka moduko bat ateratzen zuela bere motorrak. Alaiki joan zen College Drive eta Sierra kalearen gurutzeraino; ezkerretara jo, eta desagertu egin zen.
‎Kanta bukatu zutenean malkotan zeuzkaten begiak, eta asko harritu ninduen horrek, ez bainekien arrazoia. Kantatzen bukatu zutenean, sonaja k pasatu zizkidaten eta nik ere kantatzeko eskatu zidaten keinuka. Hartu nituen eta, atsegin ematearren, Alabado kantatzen hasi nintzaien (nahiz haiek ez ulertu).
2014
‎Mosaiko horren eraikuntzan, funtsezko osagai bat da azkenaldian Euskal Herriko merkatu berrietara zabaldu den Euskal Herriko ahotsa. Euskal kolorearen izenean, fama Frantzian egin du, Hegoak (Les ailes) eta Xalbadorren heriotzean kantatuz, Il est un coin de France rekin batera, komunikazio osoa frantsesez eginez. Frantziako ereserkia ere kantatu zuen Frantziako errugbiko finalean. Horrelakoak baliatzen ditu Frantziak bere burua garbitzeko, euskal kultura edukiz husteko eta euskal nortasuna xurgatzeko.
‎Finalera heldu ginen. Aurreko urtean ere kantatu genuen, baina ez ginen finalera pasatu. Inor ohartu gabe pasatu zen.
‎Etxahunekin ere kantatu izan dugu, batez ere Xuberoan ginabiltzalarik. Hau ez da, ordea,, berak aitortzen duena?
‎Batetik, Eguberri bezpera arratsaldean ibarrean abestu ohi zen eta Paula Ornatez ari nintzela ahotan hartu dudan Gairon, Gairona izenekoaren hainbat atal antzeman daitezke. Bestetik, Alejandraren jardunaren amaierak Erronkarin ez ezik Zuberoan ere kantatutako Goazenak dakartza gogora; haien hasierako ahapaldia hain justu ere, ezagunena. Juan San Martinen arabera, diru eskean ibiltzeko erabili ohi ziren kanta hauek, baina Goazenak helduek abesten zituzten, eta Gairon Gairona, aldiz, haurrek (San Martin, 1976:
‎Sua 22:30ean piztuko dute. ' San Juan berde' abestia ere kantatuko dute.
‎Ez ziren bidean nentorrela entzundako gordin haiek; eztiak ziren orain. Gizonezko batzuk ere kantatzen hasi ziren, eta denen gainetik Redin. Harritu egin ninduen haren ahotsak.
‎Hasteko ta bat Laurent Apeztegik erranen ziona: " egun argian bai eta ostatuan arno edaleak ere kantatzeko ausart ez litezkeenak itzalian atxikitzeko on diren gauzak ditu taula gainean ezartzen". Baina gehiago dena jokatua (ez horretaraino halarik ere) ikusten dugu Hegiapal Etxahunen emaztea besarkatzen.
‎Egun argian bai eta ostatuan arno edaleak ere kantatzeko ausart ez litezkenaz kobla zirtzil batzu gure hizkuntza ederra iztiltzen daukutena.
‎Bada balada bat horrelako ume modu bat erakusten duena, lanera bidaltzen dutena, lanik gogorrenetako batera, itsasora, marinel, marinelen laguntzaile hobeto esanda, barkuko azkena, txo esaten diote leku batzuetan, 10 urtekoa, 12koa, gutxiagokoa ere bai. Balada laburra da, zuzena, beste kultura askotan ere kantatzen dena, azalpen askorik behar ez duena.
‎hitzaldiak (Mizel Jorajuria Euskaltzaleen Biltzarreko lehendakaria, Miren Amestoy eta Etiennette Etcheto elkartekideak, Antton Luku); Piarres Hegitoaren olerki eta ipuin zenbaiten irakurketa, gazte batzuk eginik; Naia Sasco eta Battitt Crouspeyre bertsulari gazteen bertsuak. Ondotik, Duny Pétréren Salaberria sortetxe aitzinean oroitarriaren agertzea (Espainiako karrikan), Lakaren bertsuekin eta denek Hegitoaren bertsu batzuk ere kantatuz. Gero, Duny Pétré familiak han berean eskainiko du aperitifa," Relais de la Nive" jatetxera joan aitzin (huntan bazkaria 25 eurotan, izenak aitzinetik emanez Beñat Soulé ri:
2015
‎Talde horiek, ordea, espainieraz kantatzen zuten. Garai batean kantautoreek euskaraz ondo jakin gabe ere kantatzen zutela zioen Montoiak, eta pixkanaka ordea kontua aldatu zela nabarmentzen zuen. Besteak beste euskaraz egiten zen musika asperkeriarekin erlazionatzen zelako zela azpimarratzen zuen.
‎Arraunean zihoazela kantatzen omen zuten antzina, indarra batera egiteko eta paladen erritmoa eramateko. Azkuek berak aipatzen du XX. mende hasieran Palestinako arrantzaleek ere kantatzen zituztela antzeko doinuak.
‎Garizumako igandean gertatu bide zen galera eta hirurehun lagun ito ziren bertan. Lapurdiko Getarian ere kantatzen zela diosku Azkuek.
‎Kanta oso zabaldurik dago. Hondarribian ere kantatzen zen garai batean, eta kutsu erlijiozalea zuen. Mundakan aratusteetan egiten duten mairuen desfile horretan kantatzen da, Edorta Jimenezek esan didan bezala.
‎Zuzenduta edo zuzendu gabe, bertso alaiak eta umoretsuak idatzi zituen Eusebio Mariak. Gaur egun oraindik ere kantatzen direnak.
‎Bazkalostean dantza egiteko aukera egongo da Laia eta Narbaizarekin. Triki doinuez gain, bertsoak ere kantatuko dituzte Olasok eta Urdangarinek.
‎Bi aldiz bigarren geratua dago. Euskal Herriko Txapelketako finalean ere kantatua dago. Gaztea da oraindik, pauso sendoko ibilbidea egin duen bertsolaria da, oso segurua.
‎Goierriko alako erritan naiz, bertsotara etorria. Lazkao Txiki ere kantatzekoa zen, baiña zensurak galerazi egin dio. Ez al zenuke aren alde zerbait ere egingo, emendik aurrera eragozpenik izan ez dezan?
‎Edozein direla norberaren fedeak eta fedegabeziak, gure egungo sentsibilitate delikatua eta gure onetik ateratako nerbioak ez baitaude handikeria askotarako. Horrelako poema batek sufrimenduaz eta galeraz hitz egin luke, baita kontuan hartuko ere kantatzen diren gerrak eta kausak galdu diren horiek izaten direla. Ez ustezko garaipenaren gorazarrea, baizik eta porrotaren eta galeraren oroitzapena.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia