Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 739

2000
‎Aurreko txapelketatik alde ederra dago; orduan ere jende asko zen eta hamabi sailkapen saio antolatu ziren txapelketa aurretik. Uda aurre eta ostean luze jo zuen kontua izan zen eta ez zeukan oraingo pertsonalitaterik; edonori edonon kantatzea egokitu zitzaion.
‎Edo bestela zuzenki Joseba Egibarren aurka mintzatzen naiz, egia erran gaur egun modan dago baina ere jendea mintza litaike. Hor ere bost minutuz bilatuz aurki nezake zerbait zirikada berari oroitarazteko.
‎Apirila edo maiatzean loretan distilatuz edo hedez joaz biltzen da isurtzen duen ladanoa. Umanzelore artean larrean dabiltzan ahuntzen bizarrak orraztuz ere jasotzen omen zen, garai batean, baina baita kexatu ere jendea honekin egindako ukendua eta perfumearen kiratsaz!
‎Beraz, langile berriak kontratatzerakoan, ahal dela, euskaldunak aukeratukoditugu, batez ere jende aurrean izango direnean. Kontuan izan, gainera, elebidunakelebakarraren aldean duen abantaila, merkatuaren% 20 inguru euskalduna delarik.
‎Bilbotik mendebaldera goazela, Kantabriako mugan dago Karrantzako harana, oraindik ere jende askorentzat ezezaguna den harana. Karrantza Enkartazioetan dago kokatuta, hau da, Bizkaiko mendebaldean.
‎Txemarenak, hain zuzen ere, hamar orduko autonomia eskaintzen zuen inon entxufatu gabe. Hala ere jendea kaletik begira gelditzen zitzaion, ez baita normala Cashel bezalako herri txiki batean antzeko espektakulurik ikustea. Turismo bulegoko eskaileretan jarrita zegoen, ordenagailua altzoan eta begiak ilargi betea baino borobilago.
‎Hala ere jende larregi dela iruditzen zait. Zerrenda horretako bakarra Txema balitz ere (eta, egia esateko, bera da nire kezka hauen atzean dagoen bakarra), jende larregi irudituko litzaidake.
‎Entzuleek, bere baitan bizi diren edo hiltzen ez direlako hiltzen ote diren eztabaida  tzen ari direla, bat batean, argi zerutiar orlegi moduko bat ikusi dute ate zirrikitu batetik sartzen. Poliki hurreratu dira atera; irekita dago; kezka eta zalantza dator berriz ere jendearen gogoetara: " Nork ireki ditu ateak?
‎Niri ere eskaini zizkidan bere trepetak, baina nik ezetz esan nion, bizarra uzteko asmoa nuela. Bizarra egin ondoren, inguruan artean ere jenderik ez zela baliatuta, gerritik gora biluztu eta errekako urarekin soina freskatu eta garbitu zuen Lauaxetak. Bularraldean agerian zituen fusilamenduko zaurien orbainak, ekain bateko goiz hotzak soin eder hartara isurtzeko urratutako bidearen aztarrenak.
2001
‎Nire ustez, kantu sakonak egin ditugu, benetan landutakoak. Eta pozik gaude baita ere jendeak uste zuelako" Ikasten II" bat egingo genuela. Aitzitik, hirugarren hau gogorragoa egiten zaie.
‎Gertatuko den hazkundeaz ari garela, ezin dugu ahantzi Errioxako herrietatik ere jendeak seme alabak egunero ekarri eta matrikulatu egiten dituela, ezta?
‎Estatu espainiarrean, askoz ere jende gehiagok egin du edoskitze naturalaren alde, mendearen erdialdean jazo zen amagandiko edoskitzeari (justifikaziorik gabeko) ihes egite haren ondotik; izan ere, garai hartan jende askok uste izan zuen esne industrialak amarena baino egokiagoak zirela, nutrizioaren ikuspegitik.
‎Bestelako informazioak, hala nola produktuaren eta fabrikatzailearen izena eta nutrizio alorreko datuak (%5) askoz ere jende gutxiagok kontsultatzen ditu.
‎Baina nolabait ere jende guztia hizkuntza txikiez eta handiez mintzatzen da, eta gutxi gorabehera horrelako zerbait esaten denean, lehenbiziko lekuan behintzat adierazi nahi da, jende askok edo gutxik erabiltzen duen hizkuntza den ala ez, hizkuntza hori erabiltzen den eremua zabala den ala meharra, eta horrelako arrazoiak izaten ditugu gogoan hizkuntzaren tamainaz mintzatzen garenean. Milioi askok egiten duten hizkuntza bat, beraz, lurralde zabaletan hedatua dagoena, hizkuntza handia da eta Euskal Herria bezalako eskualde mehar edo estu batean egiten dena, besteen aldean jende gutxik egiten duena, hizkuntza txikia da.
‎Hurrengoek deuseztatu zuten haren lana, berririk nahi ez zutelako edota guztia berritu nahi zutelako erabat. Halaz guztiz, Larramendiren sorkariekin hainbestetan gertatu zen legez, gero ere jendeak, burutik orporaino alderdi setaz loturik ez zegoen neurrian, gehiegizko zeritzanak ez zituen onartzen: batik bat, ez zituen erabiltzen.
‎Utz ditzagun itxurakeriak lagunartean behintzat: ez dakit kanpotarrei ziririk sartuko diegun, kanpoetan ere jendea ernatzen hasia omen da?; etxekoei ez, behinik behin. Utz ditzagun kixotekeriak, zentzatzeko ordua badugu eta.
‎Nolanahi ere den, hori demagogia baldin bada, bada beste demagogia mota bat ere, gure artean aski hedatua, oker ez banabil: " herria" eta" baserria" jende ikasiaren kontra asaldatu nahi luketenena, batez ere jende ikasi hau euskaraz9 mintzatzen baldin bada.
2002
‎«Begiratu hori gustatzen zait: barrendik kanporakoa, orain dena axaletik begiratuz bizi bada ere jendea. Koadroaren ezker aldean, gizaki ttiki batzuk ageri dira, eskuineko ezkil hotsaren bila larrituak, erdiko malkorrean amiltzera doazela.
‎Kutxak Gipuzkoako zenbait udalekin sinatu hitzarmenari esker, kutxazainean agertzen den lehenbiziko mezua, bezero ororentzat, euskara hutsean azaltzen da. Helburua plastikozko diruaz baliatzerakoan ere jendeak euskara erabiltzera ohitzea litzateke
‎Gauza berri guztiekin gertatzen den legez, olioaren birziklapenean ere jendeak hamaika zalantza izaten du. Zalantza nabarmenenak zein olio mota birziklatu behar den eta nola gorde behar den izanen dira.
‎Hori guztia kontutan hartuta ere jendeak oraindik dantzan egiten duela uste du Larrañagak: " Agian kosta egiten zaio hastea, baina behin hasitakoan jendea gustura aritzen da; gainera, jendeak ondo dantzan badakiela ikusten da oholtza gainetik".
‎Edukiontzi horietatik at parrokietan utzitako arropa ere jaso eta sailkatzen dute, izan ere jende asko oraindik ohituta dago arropa poltsa parrokietara eramaten. " Gure aiton amonek txikiak zituzten arropak parrokiara eramaten zituzten behar zuen jendearentzat.
‎Ingelesa, frantsesa, alemana... geroago etagehiago dira hizkuntza horiek hitz egitea eskatzen dutenak. Badira unibertsitate arloko ikastetxeak, ohiko gaietan ez ezik, hizkuntzetan ere jendea trebatzen dutenak, Euskal Herrian bertan: Lea Artibaiko Ingeniaritza Eskola, Bidarteko ESTIAzentroa, eta Mondragon Unibertsitateko Humanitateak eta Enpresa ikasketak, esaterako.
‎Baina gaur egun telebistaren bigarren kateak, erdaraz ematen denak alegia, lehenbiziko katea irentsi eta desitxuratu du. Egia da euskara eta erdara ez direla parean jartzen ahal eta, bistan denez, askoz ere jende gehiago izango dela beti erdaraz ikusteko prest, euskaraz baino. Askoz ere hiztun gehiago dagoelako erdaraz, jakina.
‎Ostiral gaua zen, eta giroa ezin hobea. Eguraldi bikaina lagun, kaleak eta tabernak jendez beterik zeuden, batez ere jende gaztea, algaraka eta elkarri zirika ziharduten mexikar jatorriko neska mutikoak. Jatetxe mexikar batean afaldu eta Coronita batzuk edan ostean, lotara joatera deliberatu ginen.
2003
‎Iparraldean ez ditugu ikusten Hegoaldeko antzerkiak eta Hegoaldean Iparraldekoak ere izugarri gutxi. Taldeetan ere jendeen arteko trukaketa gutxi izaten dira.
‎Hala ere jendeak badaki Eganek zer egingo duen gutxi gorabehera, zigilu bat baduzu. Gainera askotan, zigilu horretatik ateratzen bazara, akabo!
‎Gerraren alde edo kontra egon, Mendebaldekook gauzak gure begietatik ikusten ditugu beti. Eta bitartean Bagdaden ere jendea bizi da, gure telebistetan agertu ez arren. Horregatik da interesgarria tarteka Salam Paxen kroniken leihora hurbiltzea, kamera gehienek alde egin dutenean bertan gelditu direnek bizi dutena ikusteko.
‎Ikasten duzu zure burua ezagutzen, zeintzuk diren zure mugak. Eta baita ere jendeagaz tratatzen, jende artean egoten. Euskal Herriko festa mapa be bai, santorala...
‎Funtzionarioak estatuaren zerbitzuan ari dira eta beren espiritua defendatzen dute, estatuaren baloreak bere gain hartuak dituzte, bakoitzak bere tokian, dela Parisko ministerioan edo Baigorriko eskola batean. Beraz, bakoitzak bere interesak defendatzen ditu, eta estatua ere jendearena da.
‎KENYAN oihan eta abere basatiak badaude, egia da, herritar gosetiak eta atleta harrigarriak ere bai, baita tarteka amerikarren kontrako atentaturen bat ere. Irudi topikoez gain ordea, «Afrikan ere jendea bizi da» esango lukete zaharrek. Eta eguneroko bizitzan sartzen dira kamioiak eta garraiolariak, Europako errepiderik txarrena baino txarragoak diren bideetan lan eginez bizi diren kamioilariak.
‎Kontuz lapurrekin, ez utzi inola ere zeure gauzak eskutik, batez ere jende ugari dabilen tokietan.
‎Ikasle ohi haietarik batzuk saiatzen ziren hala ere jende xehe horren argitzeko bideak irekitzen. Eta horietarik zen Jean Etxepare jaun medikua eta aparteko pedagogoa bera.
‎Aktibisten esperientziari dagokionez, lehen esan bezala, oso maila desberdinak daude ZBen. Badaude ekologismo edota auzotarren mugimendutan saiatutakoa, edota politika lokalean, baina badago ere jende asko zeinaren lehenengoesperientzia militantea ZBen izaten ari den. Eta bagaude esperientzia eza horrekkemen berezia eta zintzotasun eta gardentasun maila handia eman dizkiela besteauzotarrekiko kontaktu bizi eta etengabea mantentzeko.
‎arloan. Bestetik, ezin zen unibertsitate paraleloa izan, EHUk askoz ere jende eta diru gehiago mugitzen baitzuen. Zein zen, orduan, bidea?
‎1977ko gastuak handiak izango zirela pentsatu zen. Alde batetik, askoz ere jende gehiago hurbilduko zela uste zelako. Azken aurrekontuak 500 lagunentzako egoitza izan zuen kontuan, baina 1000 ere izan zitezkeela pentsatu zen, urtetik urterako gorakada kontuan hartuta, eta, lehen aldiz egingo zela Hego Euskal Herrian aintzat hartuta.
‎Orberen erantzuna bikoitza izan zen: alde batetik, UEUk bertara hurbiltzen ziren guztiak hartzen zituen, inor bereziki deitu gabe, eta horrela batez ere jende gaztea hurreratzen zen. Bestetik, UEUk ez zuen zalantzan jartzen euskal kulturan izena eta izana zutenen maisutza, baina UEUren lanen artean maisu berriak prestatzea zegoen.
‎Etsipenaren aurka udako euskal unibertsitateak inguruan moral baikor eta alaia kutsatzen du. (?) inguruan antolatzen diren ikuskizun, elkarrizketa, kirol saioak eta antolatu gabe ere jende artean sortzen diren eztabaida, ibilaldi edo bertso saioak hamabost egunak bete betean igarotzeko aukera ematen dute. Denontzat gaia, eta nekatzerik gerta baldin badaiteke ere, aspertzerik ez25.
‎UEUren azken batzar handia izan zen hura, denbora luzez. Hurrengo urteetan askoz ere jende gutxiago bildu zelako (50 lagun inguru) eta laurogeiko hamarkadaren hasieran egiteari utzi zitzaiolako. Bergarako proposamenak onartu zituen batzarrak eta 1978ko ikastaroen kopurua finkatu zen («Normalki Donostiako bileraren asistentziaren arabera posible ikusten diren ikastaroak emango dira Udako VI. Euskal Unibertsitatean eta ez besterik»).
‎Ez naiz horregatik harritzen Nizias: filosofoen erregea izan arren, Atenar hau ere jendea da, eta beraz ahula bezain erorkorra. Gaiaren haria berriz biribilkatuz, poetak zinominokatuz erran didazu, Sokrates, bake arrazoi nagusia harrapatuko nuela neure barne tragedia etorkizun kanta iziotuz apainduko zaidanean.
‎Halako galderak erruz egin dizkigute estreno egunetik hona eta liburuarekin pasatu zen bezala, orain ere jende klase zeharo desberdinari gustatzen zaio emanaldia: Bilboko Zorroza auzo  ko euskaltegiko 20 urteko ikasleari, 55 urteko frontoi  gizon ilehoriz tintatutako purudun ipurdia aterea duen euskaldun zaharrari... baina hala ere, polittena, herrietako oilalokak oilategitik ateraraztea izan da, eta" ama, ixilduko altzea faborez?" entzun gabe, beste 500 ikuslerekin batera nola barre suelto egiten duten ikustea.
‎orduan inpresio egin zidan esaldiak. Gero grekoetan behin baino gehiago irakurri izan dudalarik, Alemanian ere jende xumeari entzun diodalarik, esaldiak beti harritzen nau. Hala da.
2004
‎Eliza beti izan da botere egitura bat. Ahal duen dena lotu du, batez ere jendearen kontzientzia. Tradizioan kristauak diren gizarteak oso egoistak dira.
‎Nik, baina, badut zalantza bat: transnazionalen gibelean zer dagoen jakinda ere jendeak ez ote duen berdin berdin kontsumitzen segituko. Eztabaida klasikoa:
‎Urte oro egiten da sariketa hori, ta ikusgarria izaten da. Eta erbestetik ere jende asko etortzen da hura ikustera.
‎Beraz, handiagoa bada, erabiltzaileak ez du aldea ordaintzeko obligaziorik. Bermea eta materialak Bestalde, lana egiteko erabilitako materialak ezin dizkigute inoiz ere jendeari saltzeko prezioaren gainetik kobratu. Horretarako, erabilitako materialen erosketa fakturak edo dagozkien prezio tarifak izango ditu eskura emaileak.
‎Elgetakoek gehiagotan gozatuko duten arren, kontuan izan behar da 15 kilometroren bueltan 100.000 biztanle bizi direla. da inguruko herrietatik ere jendea etortzea Kafe Antzoki honetara. Kontzertu leku aproposa, antzerkirako ondo prestatua, egoteko leku elegantea:
‎Herriko dendariak, baina, ez daude oso gustura aurtengo beherapenen martxarekin. Izan ere jende gutxi dabil iazkoekin alderatuta. Oraindik hilabete eta erdi inguru falta da neguko beherapenak bukatutzat emateko, baina ez dute mugimendu handirik aurreikusten.
‎Jon bera gaur Malagara joan da, laneko kontu bategatik, “eta Malagan ere jendeak ez du sinetsi nahi atentatu egilea Al Kaeda izan denik. Eta hauxe da arrazoia:
‎Esaten dute, halaber, Mussolinik ez daukala lehengo indarrik, eta igual alderditik botako dutela, partidu barruan ere jendea kontra omen duelako. Ez daki.
‎Handik denbora gutxira, Fede tabernatik irten eta, berriz ere jendearen brabo artean, Martinengana joan zen. Bizikletari goitik beherako begirada bat bota ostean, baietz egin zuen buruarekin, auskalo zer esan nahirik baina baietz.
‎Halako batean Ike trabestitua atera zen oholtza gainera. Inor ezagutzen ez bazuen ere jendearen deserosotasunaz ohartu zen. Marcken bizkarrari erreparatu zion, aurrean loturik zituen besoak laxatu zituen, eta apur batez sorbaldak makurtu zitzaizkion.
2005
‎Nik osaba ikusten nuen, eta banekien osaba oso gizon fina zela. Baina txapel hori burura igo ere egiten da, eta batez ere jende klase handi hori bizkarrean joka hasten zaizunean. Dena gonbidapena izaten da orduan.
‎Igandero gerturatzen zen jendea mezetara eta mezatik irteeran, harreman berriak ezartzeko aukera izaten zen. Alvaro Gastonen aburuz," elizaz gain, bolatokia eta errekako garbilekua ere jendearen arteko loturak sortzeko gune izaten ziren". Orain horrelakorik ez dago, eta badaude, garrantzia galdu dute herriko bizitzan.
‎Adostu, bozkatu eta onartu edo errefuxatu. Oraindik ere lehen urratsean daude, eta hori ere jendeari ezkutatu nahi diote. Alegia, Kontseilu Nagusiko 52 kontseilarien bozketak proiektua gibelera bota dezake.
‎Jon Arretxeren kasua ez legoke ikuspegi horietatik urrun. Bere liburuak batez ere jende gaztearen artean zabaldu dira, hala ere, bere argitaletxeak gutxitan sailkatu izan dizkio liburuak, areago, sail nagusian argitaratu izan ditu. Elkarrek Hakuna matata liburuaren berrargitalpena egin zuenean gazteentzako Branka sailean argitaratu zuen.
‎Ez da besterik aipu igandetan irrati telebista guzietan. Ba ote dakizue kirol zelaietan baino askoz ere jende gehiago (kirolari eta behari) biltzen garela elizetan gaur egun, igande oroz, burrumba gutiago egiten badugu ere? 700.000 gazte baitziren Torontoko JMJ munduko gazte katolikoen topaketetan, Aita Saindu zaharkitu baten inguruan, zenbat ziren egun ber beretan Koreako Joko Olinpikoetan munduko izar ederrenen ikusten?
‎Teknika aldetik mundu guziaren aitzindari diren Estatu Batuetan ere bai, jadanik aipatu bezala. Hemen ere jende argituenetan badira fededunak. Fedea ez da batere gibelatuaren ezaugarria.
‎Ordezko pieza ofizialen katalogo eta tarifa gaurkotuak ez ezik, eskulanaren kostua ere jendearen eskura eduki behar dituzte markako lantegi ofizialek.
‎11 Hemengo taberna pintxodunek ere jende asko ekartzen dute.
‎Egubakoitzetik sumatu zen jendea batera eta bestera; egubakoitzean Monterronen egin ziren diapositiba emanaldi biak –Marron en Patagonia eta Marinen Euskal Herriko ibilbideak– jendez gainezka egon ziren eta gauean Monterron parkean egindako musika kontzertuetara ere jende mordoa gerturatu zen: Garik aspaldiko kanten bertsio bereziak egin zituen –tartean, Aitormenarena– eta Babacar & Diengoz talde senegaldarrak, kostata, baina jendea dantzan jartea lortu zuen.
‎Zergatik uste duzu ari dela irauten Franco hainbeste denbora boterean? Oraindik ere jende asko duelako atzetik, eta interes asko; eta haren alde ez dauden gehienak, berriz, hura gaitzesteko adorerik ez dutelako. Ikusiko zenuke, bestela.
‎Jendeak izanagatik, aitaren partetik nola nahi ere jendea jende zela maiz aditzen zuten arren, fedezko urratsak orokorrean ongi seinalaturik zeramatzaten haurrak segur ziren begi bistan zeukaten buhame saldoak ez zuela arras segitzen giristinotasun trinkoaren ildoa. Familia bien artean halako distantzia bat bazela nabaritzen zen, leize bat.
2006
‎Nik uste dut etorkizunik bazuela, borondate izugarria zegoelako eta batez ere jende oso prestatua zegoelako. Eta lehen esan dudanarekin lotuta, unibertsitatea hasi zenean, eskuindarrek ez zuten inolako oztoporik izan irakasle izateko.
‎Eta hiriko mendirik ezagunena izateko lehian zein baino zein bilbotar petoek zuzendu gaitzatela bestela, Artxanda eta Pagasarri ditugu. Mendizaletasunaren ikuspegitik, ordea, bigarrena gailentzen da argi eta garbi; Artxandara ere jende asko igotzen da, baina funikularrez edo autoz batez ere.
‎goiz osoa igaro zuten plazako stanetan, euren gaztak erakusten eta saltzen. Horrez gain, ardiak mozteko eta gazta egiteko erakustaldiek ere jende asko erakarri zuten.
‎Oraindik ibilbidea nondik izanen den erabat zehaztu gabe dago, batez ere jende guziak aisa egiteko modukoa egin behar baita. Aparkalekuen arazoa ere hor dago:
‎“Espentza” taldeak egin zuen paella beltzak irabazi zuen herriko lehen paella lehiaketa. Paella txapelketan partehartze handia izan bazen ere, ikustera ere jende aunitz hurbildu zela aipatu behar da. Txapelketa akituta, elkarrekin bazkaldu zuten.
‎Sarritan, gaztetxeak beste kontu batzuekin harremanetan jarri izan dira, bere benetako dinamika eta espiritua ahantziz. Oraindik ere jende askok gaztetxeen eta drogen arteko lotura zuzena eraikitzen du, ideia hori oso errotuta dago gure gizartean. Arazo honen kausa zein den oso argi daukate Algortako gazteek:
‎Erruz. Eta batez ere jende kementsua. Oliver Cromwelek ez zuen preseski armada handia nahi, fedearen eta irabazteko gogoaren babesa izango zuen armada indartsua baizik.
‎Lokalak leihorik ez zuenez, sarrerako atea eta mostradorearen gaineko bonbilla zituen argi iturri bakarrak. Jenderik ez bazegoen ere jende asko egona izango zen, zigarro kez beteta baitzegoen. Handia zen zoko usaina.
‎Eta, horrela, bi gauza lortu nituen, langilea ere banintzela justifikatu ahal izan nuen herriaren aurrean, baina, batez ere, etxekoen aurrean. Bestetik, etxea ere jendez betetzen zitzaidan. Denek ikasi nahi!
2007
‎Normala zaie Euskal Herrian euskaraz hitz egitea. Hauek ere jende normalak hots. Biharko euskaldunak dira bainan zoritxarrez gutiegi.
‎Konfuzio Jesukristo baino seiehun urte lehenago sortu zen eta gaurko Asian ere jende askok segitzen duen pentsamolde bat sortu zuen. Konfuzianismoaren ardatza begirunea da.
‎Bai Ortega eta bai S. de Madariaga euskaldunon (eta euskal emakumeen) karaktereari buruz behin baino gehiagotan mintzatu izan dira. Ortega-k izaera edo aiurri hori arrazarekin erlazionatzen dizu (euskalduna berainik arraza primitibo burumotza da); Madariaga-k gehiago inguru geografikoarekin harremantzen du (eta horrek ere jende burumotz kaskagogorra bihurtzen dizu euskalduna). Azkeneko honek Milango Corriere della Sera n behin (1956) argitara emandako artikulu batetik, K. Mitxelena-k hurrengo zatitxo hau eskaini zigun itzulita:
‎–Indiatik dator dena, zeharo den dena?, idatzi zion F. Schlegel-ek L. Tieck i mendearen hasieran (1803). Sanskritoaren aurkikuntzak eragin duen entusiasmoan, Indiatik etorriak ikusten ziren Europan hizkuntzak, mitoak, erlijioak, batez ere jendeak berak, zelta eta germaniar prestuak, bertoko herri preindoeuropar kiskilak azpiratu dituztenak eta zibilizazio nobleak eraiki. Linguistikatik harago,, indomania?
‎Hala, Europako biztanleria nagusia ariarra da; arraza zelta eta eslaviarra ariarrak dira, izan. Baina hauek, sorterri nordikotik alde egiten lehenagokoak, berez ere uhin ahulenak eta aski zaildu gabeak, horregatik tributik iraitziak?, gainera hegoalderago eta nahastuagoak bertan lehendiko arrazekin eta Asiatik sartzen ari zirenekin, hagitzez ere jende ezerengabeagoa dira atzetik zabaldu den azken uhin germaniarra baino816 Hau da arraza sandiosa, garbi gorde beharra dagoena gizadiaren salbaziorako.
‎ALAIN: (OFF) Harritzen al zaitu oraindik ere jendea (ON) horren kontserbadore izateak etxe kontuetan. Eta pentsatzeak gauza modernoak beldurgarriak, txarrak, eta grisak direla?
‎Bogdanova, Parini, Unanua, Damboriena, Rodriguez, Salaburu, Iturzaeta, Palotas, Veszeli, Valaczkai, Irigoien eta Fernandez. Bertze behin ere jende anitz hurbildu zen kiroldegira eta haien taldea laguntzeko giro ederra sortu zuten.
‎Azokara gerturatu zen jendea, ekimenarekin oso gustura azaldu zen. Bizikleta txekeoetan ere jende ugari bildu da herri gehienetan. Antolatzaileen ustez, parte hartzerik eskasena larunbateko Erniopeko Txirrindulari Biran izan zen, izan ere, eguraldia ez zen aproposena izan txirrinduan ibiltzeko.
‎“Txaloak joz gero, bai. Astelehenean ere jende asko zen entzuten eta horrek beti ematen du poz pixka bat. Egun ederra pasatu genuen.
‎Orsonek bazeukan gure berri, lehenago ere esanda nago hori. Gauza nabarmenak gustatzen zitzaizkion hari, ardorik onenak, zigarro pururik garestienak, emakumerik ederrenak..., Geu ere jende markatua ginen harentzat, esaten baitzuen hainbeste urtetan mendietan gorderik bizi izandakoak izateko, ez ginela hain salbaiak ere:
‎Baina Bilbon, Estevez Carmenen adiskideetarik zen eta hesi mentalak erortzen zihoazkidan. Poliziak ere jendeak ziren, ez gaztaroan orroaz karriketan genioen zakurrak. Pentsamendu hau neuretzat urrats erraldoia zen, tregoak, Bilbok eta Carmenenganako maiteminak eraginikoa beharbada.
‎Dendak bakan eta aukeran murritz iruditu zitzaizkion kontsumoan hezitako kalekumeari. Espaloiz espaloi ibili zen luzaro erakusleiho bakarra ikusi gabe, etxeetako behe solairuetan ere jendea bizi baitzen Habanan. Ile zuriko emazteki beltzak eta pergamuzko aitona zimelak zebiltzan burdin sareen gibelean etxeko lanetan edo egunkaria irakurtzen.
‎ni ere jendea naiz
2008
‎Eta denbora dezente doa gure izenean jendea hiltzen dela. Gure izenaren kontra ere jendea hiltzen da, legeak urratu...
‎Kanporaketetan ehundik gora pertsona bildu ziren eta hori Nafarroako txapelketan, nik akordua dudanetik ez dut ezagutu. Eta finalaurrekoetan ere jende dezente bildu da.
‎sei hilabeteko tartean milioi bat lagun baino gehiago inguratu omen zen agertokira. 2002an ingurunea txukundu eta berritu zuten, eta gaur egun oraindik ere jende dezente inguratzen da bertara, hilabete bakoitzeko bigarren igandean elizkizuna ospatzen baita.
‎hizkuntz haniztasuna. Alabainan, horretarako Molière-k latina ezartzen zuen jende erdi ikasien ezpainetan haietaz hobeki trufatzeko; Zuberoako asto lasterretan edo pastoral irri egingarrietan prokuradoreek, abokatek latina dariote, hala nola frantsesa juje, grefier eta uxerrek, biarnesa eta gaztelera ere jende arruntek. Oroit gaiten ere toberetako bertsularia zen Oxaldek kantatzen zuenaz Kanbon:
‎Batzuek horrela adierazten dituzte beren laneko nahigabeak, beste batzuek laguntza eskatzeko darabilte eta uste baino askoz ere jende gehiagok miresmena sortarazteko baliatzen dute hitza: Nolako pertsona arrakastatsu eta lanpetua!, diote.
‎Oraindik ere jende dezentek irakurtzen ditu kritikak zer ikusi eta zer ez ikusi erabakitzeko, eta hori oso ongi dago, baina filmak jendea erakartzea lortzen badu, ez da izango kritikariak esan duenagatik, filma halakoa delako baizik.
‎Era berean, onartu du urteetako lana behar izango dela, baina harro sentitu da, parte hartzaile kopurua handitu delako, batez ere jende gaztearen artean.
‎Hala ere, lurpeko uren azterketek, oro har, urritasunak izan dituzte, lurpeko uren balioa agerikoa izan arren eta herrialde askok beren beharrak horiekin asetzen dituzten arren (esaterako, Mauritaniaren ur beharren% 80 akuiferoekin estaltzen dira). Eskualde hezeagoetan ere jendeak gero eta gehiago erabiltzen ditu lurpeko urak, ibaiak eta gainerako gainazal urak oso poluituta baitaude.
‎–Oraindik ere jende askok, are ustezko abertzale mordo batek ere, debekatu egiten du lasai bere aurrean euskara erabiltzea?.
‎Traba egiten dieten gauza zatarrak desagerrarazten ari dira, dirua ekartzen duten turista madarikatuak gusturago ibil daitezen kaleetatik. Esan didatenez, Intendenteko hoditeria berriaren lan gunea gorpuz beterik dago, Tajoren hondoa beste horrenbeste, eta hiriko begiratokietatik ere jende asko jausi ei da edo bere burua bota aspaldion; jende lar, sinesgarria izateko.
‎Esertzeko agindu nion eta besaulkira bitarteko bospasei pauso bakanetan koreografia bat antzeztu zuela iruditu zitzaidan eta, eseri zelarik, hain modu zailean baina dotorean gurutzatu zituen zangoak, ikuskizuna errepika zezala eskatzeko gogoarekin geratu bainintzen edo errepikatuko zuen itxaropenarekin gutxienez. Goizean etxetik atera eta zapaltzen zuen leku oro, espaloiak, saltoki bat, metroa edo bulegoa, agertoki bihurtuko zuela erabaki nuen eta igarotzen zituen leku horietan guztietan lorratz bat utziko zuela airean, lurrin isuri baten antzekoa, igaro eta gero ere jendea aztoratuko zuena.
‎Poltsa hartu du esku artean. Zerbitzariak oraindik eserita daude, baina hala ere jendea telefonoak pizten hasi da. Renatari mezua ailegatu zaio mugikorrera.
‎Haizea berriz higitze eroaren irudia da, baina ere jende handiek itsaso uren gorabeheretan bezala jendea altxatzen, edo etsaiak hegoaren pare handi enak hausten, Haizea ere moda da jende haize buru edo haize orratzak higia razten dituena.
‎Hola, iraultza liberalak kazeten ugalketa ekarri zuenean, lehen lehenik eliteentzako aldizkari eta egunkariak sortu ziren, Iparraldean frantsesez eta Hegoaldean gaztelaniaz. Garai bereko euskarazko publikazioak bigarren mailakoak ziren, batez ere jende xumeari zuzenduak: bertso-paperak, almanakak, nekazarientzako urtekariak...
‎Guretzat ez ezik, mundu guztiarentzat ere harro egoteko modukoa da. Etxetik kanpo ere jendeak gure lana aintzat hartzen du. Joan den astean, Pirinioetako Gazta Lehiaketa antolatu zuten Seu dâ?. Urgell-en, eta han ere antzeko zerbait gertatu da:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Berria 99 (0,65)
ELKAR 88 (0,58)
Herria - Euskal astekaria 84 (0,55)
Argia 58 (0,38)
Pamiela 43 (0,28)
EITB - Sarea 38 (0,25)
Booktegi 28 (0,18)
goiena.eus 24 (0,16)
Alberdania 20 (0,13)
aiurri.eus 18 (0,12)
Consumer 17 (0,11)
UEU 17 (0,11)
Guaixe 17 (0,11)
Susa 16 (0,11)
erran.eus 15 (0,10)
Hitza 14 (0,09)
Maiatz liburuak 10 (0,07)
alea.eus 9 (0,06)
Anboto 9 (0,06)
Jakin 8 (0,05)
Uztarria 8 (0,05)
Open Data Euskadi 8 (0,05)
Urola kostako GUKA 8 (0,05)
Labayru 7 (0,05)
Euskaltzaindia - Liburuak 5 (0,03)
ETB dokumentalak 5 (0,03)
barren.eus 5 (0,03)
Karkara 5 (0,03)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 5 (0,03)
HABE 4 (0,03)
Maxixatzen 4 (0,03)
Txintxarri 4 (0,03)
Bertsolari aldizkaria 4 (0,03)
Bilbao Bizkaia Kutxa Fundazioa - Euskaltzaindia 3 (0,02)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 3 (0,02)
Zarauzko hitza 3 (0,02)
Berriketan 3 (0,02)
Aizu! 2 (0,01)
LANEKI 2 (0,01)
Goenkale 2 (0,01)
Sustraia 2 (0,01)
hiruka 2 (0,01)
Noaua 2 (0,01)
uriola.eus 2 (0,01)
Euskaltzaindia - EHU 1 (0,01)
Erlea 1 (0,01)
Karmel aldizkaria 1 (0,01)
Kondaira 1 (0,01)
Uztaro 1 (0,01)
Ikaselkar 1 (0,01)
aiaraldea.eus 1 (0,01)
Jakin liburuak 1 (0,01)
Amezti 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
ere jende asko 105 (0,69)
ere jende ugari 53 (0,35)
ere jende gehiago 37 (0,24)
ere jende gutxi 17 (0,11)
ere jende gazte 12 (0,08)
ere jende ez 11 (0,07)
ere jende gutxiago 11 (0,07)
ere jende bete 10 (0,07)
ere jende egon 10 (0,07)
ere jende andana 8 (0,05)
ere jende bizi 8 (0,05)
ere jende etorri 8 (0,05)
ere jende hori 8 (0,05)
ere jende berri 7 (0,05)
ere jende mordo 7 (0,05)
ere jende dezente 6 (0,04)
ere jende xehe 6 (0,04)
ere jende aurre 5 (0,03)
ere jende erakarri 5 (0,03)
ere jende gainezka 5 (0,03)
ere jende guzti 5 (0,03)
ere jende joan 5 (0,03)
ere jende ainitz 4 (0,03)
ere jende anitz 4 (0,03)
ere jende arte 4 (0,03)
ere jende aunitz 4 (0,03)
ere jende bat 4 (0,03)
ere jende behar 4 (0,03)
ere jende gogo 4 (0,03)
ere jende hil 4 (0,03)
ere jende alde 3 (0,02)
ere jende arrunt 3 (0,02)
ere jende arteko 3 (0,02)
ere jende batzuk 3 (0,02)
ere jende bera 3 (0,02)
ere jende berak 3 (0,02)
ere jende esku 3 (0,02)
ere jende ezagutu 3 (0,02)
ere jende gehien 3 (0,02)
ere jende heldu 3 (0,02)
ere jende ibili 3 (0,02)
ere jende lepo 3 (0,02)
ere jende pila 3 (0,02)
ere jende saldo 3 (0,02)
ere jende sartu 3 (0,02)
ere jende xume 3 (0,02)
ere jende aho 2 (0,01)
ere jende apal 2 (0,01)
ere jende arreta 2 (0,01)
ere jende beldurtu 2 (0,01)
ere jende bidali 2 (0,01)
ere jende bildu 2 (0,01)
ere jende biziki 2 (0,01)
ere jende deitu 2 (0,01)
ere jende elkartasun 2 (0,01)
ere jende erantzun 2 (0,01)
ere jende esan 2 (0,01)
ere jende ezagun 2 (0,01)
ere jende gauza 2 (0,01)
ere jende gero 2 (0,01)
ere jende gerturatu 2 (0,01)
ere jende guzi 2 (0,01)
ere jende handi 2 (0,01)
ere jende harreman 2 (0,01)
ere jende hartu 2 (0,01)
ere jende hau 2 (0,01)
ere jende hustu 2 (0,01)
ere jende ilun 2 (0,01)
ere jende inguratu 2 (0,01)
ere jende interesgarri 2 (0,01)
ere jende jator 2 (0,01)
ere jende klase 2 (0,01)
ere jende kontzientzia 2 (0,01)
ere jende kopuru 2 (0,01)
ere jende lan 2 (0,01)
ere jende lotsatu 2 (0,01)
ere jende lurperatu 2 (0,01)
ere jende nahi 2 (0,01)
ere jende ongi 2 (0,01)
ere jende oso 2 (0,01)
ere jende pilaketa 2 (0,01)
ere jende polliki 2 (0,01)
ere jende tropel 2 (0,01)
ere jende uholde 2 (0,01)
ere jende zer 2 (0,01)
ere jende zoragarri 2 (0,01)
ere jende ahizpa 1 (0,01)
ere jende aktibitate 1 (0,01)
ere jende aldarte 1 (0,01)
ere jende ama 1 (0,01)
ere jende apur 1 (0,01)
ere jende aralde 1 (0,01)
ere jende arazo 1 (0,01)
ere jende Twitter 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia