Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2015
‎Halaber, kutsatzea norbere herrialdera hurbiltzearekin bat gobernuei leporatutakoerruduntasun maila eta haiekiko haserrea ere nabarmenki igo ziren. Jarrera hau, gizarteirudikapenen teorian, gaixotasuna besteen taldearekin, hau da Afrikarrekin bakarrik lotu ezindenean eta norbera bezalako jendeari ere eragiten hasten denean ematen den ohiko erruduntzeprozesu bezala deskribatzen da (Washer, 2006). Azkenik, izurrite honetako bilau nagusiak, farmazeutikak (2.klasea), komunikabideak eta gobernua (5.klasea) izan direla ikus dezakegu, farmazeutikei kosta ahala kosta aberastea, komunikabideei informazioaren kudeaketa txarra etagobernuari krisiaren aurrean kudeaketarako gaitasun eza leporatuaz.
‎Arazo nagusia, gaixotasuna, gu? bezalako pertsonoi ere eragiten hasten denean gertatzen da, gaixotasuna, besteekin, bakarrik lotzea zaila baita.
2016
‎Horregatik, jendeak uste du «besteak» nolabait arrisku egoeran edo gaixotasun berri hauen errudun direla, beraien jarduerek (jaten duten janariak, bizi diren leku zikinek, animaliekin duten harremanak edo dituzten ohitura arraroek) bultzatuta. Arazo nagusia gaixotasuna «gu» bezalako pertsonei ere eragiten hasten denean gertatzen da, orduan «besteei» gu kutsatzea leporatzen diegu beren jarrera arduragabeagatik. Halere, gaur egungo gizarte postmodernoetan zaila da maiz erruduntzat jotzeko kanpoko «beste» talde bat bilatzea, kasu horietan gobernu zein agintariak edo sektore industrial ezberdinetako buruzagiak erruduntzat jo izan dira gaixotasunaren sorreraren aurrean egoera ondo ez kudeatzeagatik.
‎Gainera, kutsatzea norbere herrialdera hurbiltzearekin bat gobernuei leporatutako erruduntasun maila eta haiekiko haserrea ere nabarmenki igo ziren. Jarrera hori gizarte irudikapenen teoriatik azalduta, gaixotasuna besteen taldearekin, hau da Afrikarrekin, bakarrik lotu ezin denean eta norbera bezalako jendea ere eragiten hasten denean gertatzen den erruduntze prozesu ohikoa da (Washer, 2006). Azkenik, izurrite honetako bilau nagusiak, farmazeutikoak (2 klasea), komunikabideak eta gobernua (5 klasea) bera izan direla ikus dezakegu.
‎Arazo nagusia gertatzen da gaixotasuna «gu» bezalako pertsonei ere eragiten hasten denean. Kasu horietan «besteak» soilik kutsatzeengatik ezin errua egotziaz, ebolarekin gertatu zen bezala, beste erruduntasun prozesu batzuk abiatzen dira.
2017
‎Arazo nagusia gaixotasuna, gu? bezalako pertsonei ere eragiten hasten denean gertatzen da. Kasu horietan, besteak?
2021
‎Horiek hezkuntza sisteman jokatzen duten paperaz eta, beraz, duten antolaketaz eta indarrean jartzen diren baliabideen izaeraz ikuspegi kontrajarriak azaleratu dira. IE1 en arabera, argitaletxeei ez dagokie sistema aldatzea edo, behinik behin, ez dago haien esku; baina, bien bitartean, IE7 k uste du hauen egitekoa ez dela zerbait salgarria eskaintzea, baizik eta" irakasteko modu batzuetan eta irakaskuntzan zentralak diren alorretan ahal den heinean ere eragiten hastea", sistemaren konplexutasuna eta izaera poliedrikoa aintzat hartuta.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia