2010
|
|
Erdaldunen euskararekiko aurreiritziak eta jarrerak (amorrortu et al. 2009) izeneko ikerketa lan zabalaren helburuak nagusi bitan laburbildu daitezke: ...iritzi aniztasuna sakon ezagutzea; horretarako, ahalik eta jarrera gehien bildu eta deskribatu da. bestetik, euskararen alde ahaleginak egiteko prest dauden talde sozialak identifikatzea, baita zein baldintzatan, euskarara hurbiltzeko zer egiteko prest dauden ezagutzea ere. ikerlanaren xedeak kontuan harturik, erdalduntzat, euskara zertxobait jakinagatik, elkartruke komunikatibo sinpleenak aurrera
|
eramateko
gai ez dena hartu da. kasu askotan erdaldunak euskara ikasten aritu dira baina ez dute arrakastaz lortu hizkuntzaren jabe egitea. arestian aipaturiko helburuok betetzeko, bai datuak jasotzeko bai aztertzeko, metodo osagarriak erabili dira. lehendabizi, eztabaida taldeetan partaideek eurek plazaratutako datuak modu kualitatiboan aztertu dira; ondoren, garrantzitsu jo ziren zenbait auzitan, eta gal... Jarrerak berez fenomeno konplexuak direnez, konplexutasun hori jaso eta aztertzeko asmoz, aurrez diseinatutako jarrera tipologia batetik abiatu ordez, partaideek eurek eztabaidetan, modu librean, plazaratutako ideia eta gaietatik, baita horiek adierazteko egindako berbalizazioetatik ere, abiatu da ikerketa hau. ikerketa kualitatiboaren emaitza nagusiak ondoko hauek dira:
|
|
Ikerlanaren xedeak kontuan harturik, erdalduntzat, euskara zertxobait jakinagatik, elkartruke komunikatibo sinpleenak aurrera
|
eramateko
gai ez dena hartu da. Kasu askotan erdaldunak euskara ikasten aritu dira baina ez dute arrakastaz lortu hizkuntzaren jabe egitea. horri mugak ipintzen dizkiote eta jarrera epela, konplexua eta batzuetan kontraesankorra dute. datuak kodetu eta aztertzeko edukiaren analisia burutu da, hau da, eztabaidetan irtendako gai eta ideiak egitura hierarkiko baten bidez aztertu eta sailkatu dira, nVivo 7 programa informatikoa erabilita.
|
2012
|
|
Hori zitekeena iruditzeaz gainera, erraza ere iruditzen zitzaidan, eta pozik nengoen hura egiteko burutapena izan nuelako, abantaila handiagoak bainituen beltzek edo indiarrek baino, baina indiarrek ez zuten oztopo bat kontuan eduki gabe, alegia, ontzia amaitzean, hura mugitu eta uretara eramateko eskuen premia, niretzat indiarrei erreminta premiak sortutako ondorio guztiak baino konpontzen zailagoa zen oztopoa. Izan ere, zertarako nahi nuen basoan zuhaitz handi bat aukeratu, nola edo hala moztu, kanpoaldea aizkoratu eta berdindu txalupa itxura eman arte, eta barrua erre edo moztu hutsunea egiteko, hori guztia egin ondoren, aurkitu nuen leku berean utzi behar baldin banuen, uretaraino
|
eramateko
gai ez nintzelako?
|
2015
|
|
Bere ustez, lehenengo eta behin, eduki intrintsekoaren kontzeptua iluna da; gainera, gehitzen du, kontzeptu argia balitz ere, ez dago arrazoirik pentsatzeko kanpo egiturak, egitura ez biologikoak, gogamenetik kanpo daudenak edo teknologikoak? eduki hori
|
eramateko
gai ez direnik; azkenik, horiek eramateko gai ez balira ere, horrek ez lioke indarrik kenduko gogamen hedatuaren hipotesiari.
|
|
Bere ustez, lehenengo eta behin, eduki intrintsekoaren kontzeptua iluna da; gainera, gehitzen du, kontzeptu argia balitz ere, ez dago arrazoirik pentsatzeko kanpo egiturak, egitura ez biologikoak, gogamenetik kanpo daudenak edo teknologikoak? eduki hori eramateko gai ez direnik; azkenik, horiek
|
eramateko
gai ez balira ere, horrek ez lioke indarrik kenduko gogamen hedatuaren hipotesiari.
|
2020
|
|
Azaldu dutenez, iragan astean udalarekin bildu zirenean horrek egitarauaren “%90a” bertan behera utzi nahi izan zuen, Batzordeko kideak hori “aurrera
|
eramateko
gai ez zirela” argudiatuta.
|
|
Denisek irribarre ezpain estu bat egin zion. Neba arreben arteko etsaitasun txiki bat
|
eramateko
gai ez bazara, ez dakit nola moldatu behar duzun helduekin bizitzeko, maitea, esan zion.
|
2022
|
|
Anek ezin zuen ulertu gauza askotarako hain azkarra zen gizakia, ume batzuei gosaria jarri eta horietako bat futbol partida batera
|
eramateko
gai ez izatea.
|