Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2011
‎Horiei guztiei berariazko praktika ideologiko iritzi diegu. Horien asmoa isilpean izan daitezkeen jendarte antagonismoak azaleratzea da, eremu publikora eraman eta norberaren auzi partikularrak barik, denon afera direla agertzea19.
‎Ingurukoek baztertzen dutenean beregan sortzen diren sentimenduetatik babestu egiten da. Antsietatea ezin izaten du eraman eta modu oldarkorrean babesten da hartatik. Hala ere, emozio negatiboetatik babesteko joera agertzen duen arren, nortasun antisozialaren nahastea duenak depresioaldi luzeak jasan ditzake, gizartean baztertua izan delako.
2012
‎Aita eta Amen Elkartean behin baino gehiagotan AMPA [Asociación de Madres y Padres de Alumnos] deitu beharrean AMA deitzea pentsatu dugu, zeren bederatzi urte daramatzat eta ez dugu gizon bakar bat lortu. Beti izangara zortzi edo bederatzi emakumeren taldea eta ez dago horri buelta ematerik(?) Azken batean guk dugu denbora arazo gehien, eta guk hartzen dugu konpromisorik handiena (Eztabaidataldea 2, M).
2013
‎«Eta horrelako kasu asko daude. Minbizidunak, oinaze handia daukatenak, guztiak ere hiltzen laguntzea nahiko luketenak, baina ez dago aukerarik. Neronek ere pentsatu izan dut maiz gizon bati geltokira eraman eta trenbide ondoan eserita utz nazan ordaintzea, neure burua etortzen den lehen trenera botatzeko».
2014
‎«Herriak ezagutzeko eskubidea daukan auzi guztietan, ateak ireki eta utzi argiari sartzen. Oker dagoen guztiarekin egin daitekeen gauzarik onena da, jendeak oker dagoela ikus dezakeen lekura eramatea eta, ondoren, oker dagoena zuzendu edo desagerrarazi». Erakunde gardena izateak, alde positiboak eta negatiboak erakusteak?
2015
‎Salbuespen gisa agertzen da negarra begietan eutsi ezin duen Casey soldaduaren ama, zeinaren saminak iturri jakina duen: hark ere amantala darama eta bertan jaso ditu hil dela dioen gutuna bai eta hil aurretik semeak bidalitakoa ere. Malkoei eutsiko die, hala ere, etxea garbitzen segituko du, senarrari gosaria prestatuko dio eta semeak gutunean eskatutako enkargua egitera joango da, zer sentitzen/ pentsatzen duen, ordea, ez dakigu, bi gizonen (semea eta senarra) zerbitzura baitago haren gorputza eta gogoa.
2017
‎Horretan ere, jardun du UZTARO aldizkariak, hizkuntza eskubideak defendatzen eta aldarrikatzen, hitzez zein ekintzez. UZTARO bera ere da horren frogarik irtenena, eskubide linguistikoak eta Zuzenbidearen alorrean euskarazko gune propioa praktikara eraman eta eramaten dituela, legelarien hurrengo belaunaldiei ere lekua eta aukera emanez, euskararen estatusa ez ezik, euskararen corpusa ere ontzen joan daitezen.
‎UZTARO aldizkariari dagokionez, argi esan daiteke badela euskalgintzan benetako erreferentzia, aldian aldian giza eta gizarte zientzietan euskaraz ikertzen eta argitaratzen dena bere orrialdeetara eramanez eta horretan jakin mina dugun guztiengana hedatzen eta sakabanatzen. Arean ere, eduki akademikoak sortu ez eze, eskuz esku eramaten ditu, diziplinartekotasuna sustatuz eta bultzatuz.
‎Gai guztiok Euskal Herrian izaera partikularra hartzen dute eta, ondorioz, trataera akademiko berezia eskatzen dute. Partikularrak bere dimentsio unibertsala soinean daramala eta herri txiki batek ere bere mikroegoeran bere gizarte bizitza osatzen duten elementuak badauzkala aditzera emateko asmo jakinarekin, Berastegi sorterriari buruzko aplikazio saio bat osatu nuen (Iztueta, 2010), hiru liburukitan banatuta, non, hurrenez hurren, azaltzen baita herri bat historiara noiz eta nola jaiotzen den, zein gatazka izan dituen eta mendeetan zehar zer nolako eraldaketa sozioh... Eskolek beren herrian bertan daukate non zer ikusi eta zer ikasi.
‎Egile horrek bere liburu bilduman aipatzen du Eudal Carbonell en ustea, zeinak «gizakia kontraesan handi bat» sortu duela baitio, «primateen gorputzak eta garunak ia ez dute erlaziorik gaurko aurrerapen zientifiko eta teknologikoekin», baliabide eta teknologian garatu gara, baina oraindik ez dugu bere osotasunean lortu gizaki izatea, «humano» bezala ulertuta. Teknika teknologia zientziak eta gizarteratzeak espezie berri baterantz eramango gaituela aipatzen du, eta gure egin dezakegu premisa hori UEUren baitan, ezinbestekoa baitugu gure giza antolaketaren eredu berrietara so egitea, behatuz bideak norantz garamatzan eta oinarriak ezar ditzagun.
‎Jesu Kristogandik hartu dugu apostolu izateko dohaina, gentil herriei sinesmena eramateko eta fedezko erantzuna haiengan sortzeko. Hauetakoak zarete zuek ere, Erroman bizi zaretenok.
‎«En orden a (eis) la obediencia de la fe a gloria de su nombre entre todos los gentiles»/ EAB: «Jentil herriei sinesmena eramateko eta fedezko erantzuna haiengan sortzeko».
‎Esanguratsua dena ez da aukera asko edukitzea, zuzena den bidea hautatzea baizik. Muturrera eramanda, Akademikoaren ereduaren arabera, bizitza aurrera eramateko eta hiria zuzentzeko modu zuzen bakarra legoke eta besteak okerrak izango lirateke. Hortaz, askatasunak ez du premiazko rolik jokatzen, ongia eta ongira eramaten gaituen bidea zein den ezagutzea baizik.
2019
‎Logika horiek, estatuarenak edo merkatuarenak ez bezala, bizitza erdigunean jartzearen planteamendutik gertu daude. Elkartasunak, elkarrekintzak edo kooperazioak bizitzarekin eta gure artean zaintzearekin dute zerikusia, eta hori aurrera eramateko eta praktika horiek martxan jartzeko, feminismoari entzutea bezalakorik ez dago.
‎Arau hauste honen azterketa egiteko HESLOren 16.2 artikuluarekin jarri behar dugu harremanetan, horrek ezartzen baitu identifikazioa, edozein bide erabiliz, ezinezkoa denean, agenteek identifikatu ezin den pertsonari eginbide hori egiteko baliabide egokiak dituen polizia instalazio hurbilenetara joateko eskatu ahal izango diote, identifikatzeko helburu soilarekin. Horrek esan nahi du dela zehapenik modu zuzenean ezarri identifikatzeari uko egiten zaionean, HESLOk neurri subsidiario bat ezartzen duelako, hots, pertsona polizia etxera eramatea eta bertan horren nortasuna eta horri lotutako beste datuak egiaztatzea. Identifikatzeari uko egiteak du ekarri, hortaz, zuzeneko zehapen bat, hori HESLOren aurkakoa litzatekeelako eta, halaber, proportzionaltasun printzipioa urratuko lukeelako69.
2020
‎Udal pisuaren arduradunak bizilagunek eramandako zakuen pisua koaderno batean apuntatu behar zuen. Errotariak zakua eraman eta bueltan ekarri ostean, zakuen pisua
2021
‎Irudiaren ezkerraldean agertzen den A taldea nahiko txikia da; 9 aditz aldagaik osatzen dute, denak aditz trinkoak: 119 datorkio, 115 zatozte, 114 dator, 116 datoz, 118 zatozte, 117 zatoz, 126 dakar, 127 daramat eta 128 darama. Lehenengo sei aldagaiak etorri aditzari dagozkio, zazpigarrena ekarri aditzaren aldagaia da eta azken biak eramanenak (ikus 2 irudia).
‎Izatez talde hau bi multzok osatzen dute: lehen 4 aldagaiek (119 datorkio, 115 zatozte, 114 dator eta 116 datoz) osatzen dute bata eta azken bostek (118 zatozte, 117 zatoz, 126 dakar, 127 daramat eta 128 darama) bestea. Gainera, bigarren multzo horrek hurbilago ditu beste multzo batzuetan biltzen diren aditzaldagai batzuk, dendrogramak adierazten duen bezala.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia