Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2006
‎Estereotipoa irudi berezi bat da zeren, simplifiazio prozesu batetik etorriz, errealitatea eskematizatzeaz gain, gutxitzen du, kristalizazio batera eramanez eta mugiezina bilakatuz. , ibilmolde kognitibo arrunt baten ekoizpena da, nahiz eta ingurugiroa ez den kontutan hartzen, konplexuegia izanik.
2008
‎C. Azen. irudiko kasua. Aren antzekoa da, baina inbertsioarekin lortuko genukeen hiztun kopuruak maximoen kurba gainditzera garamatza eta zalantzakoa da, datu orokorrak ikusita, hortik gora joan daitekeenik, edo" prezio" berean joan daitekeenik behintzat. Beraz marra berdera arteko (y’) hiztun berri lortu arteko inbertsioa egingo genuke erabiltze politiketan eta K – (y’ Ier) baliabide, ezagutza sustatzeko politiketan erabiliko genuke (a’ hiztun sortzeko), bietatik hiztunak lortuz.
2009
‎Orain artean bazterrotan nagusi izan den elebitasun sozialak gurea bezalako hizkuntza gutxituei erreka joarazten diela ere esan zuen Partalek, eta eztabaidagarriagoa izan daitekeen ideia bota zuen hurrena: Internetek beste hizkuntza guztien artean lehiatzera garamatza eta lehia horretan aukera handiagoak omen ditugu (ideia eztabaidagarria dela diot, jokaleku horretan aukerak ugaritzen direla egia izan arren, mehatxuak ere proportzio berean hazten direlako; hortxe frogatu behar, beraz, abilezia: balantza aukeren aldera erorarazten).
‎Herritarrak arrazionalizatuz etekin handia atera nahi die, ekoizpen tresna huts bihurtu. Horretarako ere ezinbestekoa da herritarra hiritar bihurtzea, isolatzea; komunitatetik bereizi behar, hirira eraman eta fabriketan makinen artean indarekoizle huts bihurtzeko. Gero ikusiko zuten, gainera, hiritarra bi bider dela diru sortzailea, kontsumitu behar duenez.
2010
‎2009ko martxoan kultura eta komunikazioaren ministeritzaren kabineteko buruak euskal konfederazioaren lehendakariari igorri zion gutunean hizkuntza ideologiaren bilakaeraren adibide ona da. arestian erran dugu batasuna eta uniformatasuna berdintzen direla arduradun publiko batzuengan eta iritzi publikoan. gutun horretan estatuaren ordezkariak bereizketa argiki egiten du hori idatziz: " Estatuak, eremu horretan hizkuntza politika bolontarista eramanez eta legezko tresneria berezia berretsiz, batasuna gauzatu nahi du ez uniformatasunean baina aniztasunean" (2009/03/09). bai, azken hogei urte horietan Frantzian hizkuntza ideologia ofiziala, estatuarena hain zuzen, aldatu dela erran dezakegu. halere, aukera denetan, frantsesaren lehentasuna baieztatu da eta hori bi mendez geroz ez da aldatzen. aldiz, adibidez, nahiz eta inolako legezko testu... " Eskualdetako hizkuntza eta kultura irakaskuntza eman daiteke eskola ibilbide osoan zehar, estatuaren eta lurralde kolektibitateen arteko hitzarmen baten bidez finkatuak diren modalitateen arabera, hizkuntza horiek erabiliak diren eskualdeetan" 3 argi da estatuaren hizkuntza ideologia era baikorrean aldatzen dela eskualdetako hizkuntzen mesederako, emeki eta baratxe izanik ere, frantsesaren lehentasuna printzipio nagusia egonik.
2011
‎Euskaldun askok etxean erabili duten euskara Bilbon kalea zapaldu orduko ahaztu egin izan dute, eta beste askok ahazte hori etxera eraman eta transmisioa eten dute. Zergatik ahazte eta etete hauek?
‎Bere proposamena, beste artikulu batzuetan adierazi duen moduan, banaketa funtzionalean eta arnas-guneetan oinarritzen du. Bukaerako orrialdeetan bere proposamena praktikara eramateko eta arnas-guneen pisua indartzeko zeintzuk diren irabazi behar diren eremuak azaltzen du. proposamena argia da, nire ustez gehiago landu litzateke euskararen erregistroen problematika, euskararen barne diglosiak hizkuntzaren erabilerarako duen pisua aztertuz. gainera interesgarria litzateke 123 orrialdean agertzen den ondorengo esaldia" posible da, ordea, herritarren interes hurbila erakartz... 53).
‎Nolanahi ere, ez dago gaur europan estaturik bere lurraldean hizkuntza bizi bat eta bakarra duenik. estatu batzuetan onartuago eta zainduago, Itziar Idiazabal – Eleaniztasuna hezkuntzaren derrigorrezko beste utopia bat? eta besteetan ukatuago edo menperatuago, denetan daude estatuaren izena daramana eta ofiziala edo nazionala deitzen denaz gain hainbat hiztun erkidego, indar eta bizitasun ezberdinekin (Barreña et al., 2005). historian zehar gertatu diren hizkuntza ukipen egoerek, askotan, eta banan banaka, hizkuntza askoren desagertzea ekarri dute. galera horiek historian zehar nola bizitu diren jakitea ez da erraza, baina gaur badakigu arriskuan bizi diren hizkuntza erkidego guztiek kezkaz... 50 bat hiztun izango dira, Amazonia aldean bizi dira, eta orain hogeita hamar urte ia desagertu ziren droga trafikoaren eraginez jasandako sarraskietan. euren hitzetan, gaur aitonak diren lau gizon salbatu ziren eta bere hizkuntza, eta bere oroimenak, kantuak eta erritualak gogoratuz nanuyo hizkuntza bere seme alabei irakastea erabaki zuten nahiz eta haien hizkuntza espainolez nahikoa ordezkatua egon. gaur bizibide eta ondasun oso eskasekin jarraitzen duten arren, harro erakusten dute kapaz direla euren artean nanuyo hitz egiteko, eta badirela zenbait gazte eta haur bere hizkuntza etxean ikasia dutenak eta ondorengoei transmititzeko prest daudenak.1 gaur ukipen egoera bortitzean bizi dira hizkuntza gutxitu gehienak, guztiak ez esatearren.
2013
‎Enpresa horretan dagoen euskara ezagutzarekin, emaitzetako euskararen erabilera espero zitekeena al da? Hori argitzen laguntze aldera, neurketak egin ditugun enpresa guztietako erabilera datuak grafiko batera eraman eta joera marra atera dugu:
2014
‎2 Ikastegiko arduradunak galdetegia pasa beharreko gelara eraman eta sartu.
‎Bere helburuak lortzeko martxan jarritako proiektu bateratuen egitura da, Elgoibarko Izarra Euskaltzaleon Topagunearen barruan berezko izaera duena. Talde erantzukizuna oinarri izanda, helburu bateratua aurrera eramateko eta elkarlanean jarduteko helburuarekin sortu zen 90 hamarkadan. Aipaturiko helburu nagusi hori ondorengoa litzateke:
‎Hain zuzen ere, %46a, multzorik handiena, urte honetan hasi da aisialdi taldean parte hartzen; batzuk udaldirako bakarrik eta beste hainbat ondorengo urteetan jarraitzeko asmoz. %11k bi urte daramatza eta kopuru
2015
‎Ez da ohikoena izaten esparru ezberdinetako adituei euskararen normalizazioaren inguruko klabeak identifikatu eta artikulatzeko eskatu eta harmonia aurkitzea, eta are gutxiago hamar eskutara jo eta konposatutako pianorako pieza batean. Agian IkerGazte kongresuan gaia ez ezik mahaia ere banatu izanak, bertan aurkeztutakoa paperera eramateak eta beste hizlariek esandakoari erantzuteko tartea hartzeak lagundu du sintoniak bilatzen, baita abiapuntuetan ere.
2016
‎Guztien ahaleginaz osatu eta mamitu den ezagutza aberats horren emaitza izan da, batetik, 2016ko ekainean Donostian ospatu zen Jardunaldia. Ekitaldia ordu arteko ekarpenak jendaurrera eraman eta horiek gizarteratzeko lehen urratsa izan zen. Bertan eztabaidagai izan ziren, euskararen transmisio eta gaitasuna; euskal herritarren portaera linguistikoen motibo subjektiboen bilakaera; eta mintzajardunaren azken urteotako bilakaera.
2018
‎Bestetik, eta ezezagunekiko harremanei dagokienez, belarriprest txapa pertsonak darama eta ez espazioak. Beraz, hizkuntzaren erabilera ez dago une horretan espazio horretan dagoen langilearen mende (adb.
2019
‎" kanpoan eraginez arnasgunean ere eragiten da, bereziki gaur egun, euskaldun guztiak elebidun direlarik eta eremu geografikoak gero eta irekiago ditugunez". egia da hori. egia izanik ere arrisku bat ikusten diot, ordea, arnasguneez (ez kale giro zabaleko euskalgintzaz) ari garelarik arnasguneez kanpoko ekinbide horietan enfasia egiteari: arnasguneetan bertan egin beharreko lana besteren bizkar uzteko arriskua; arnasguneetako lehentasun primarioak perspektiba zabalago horretan gehiegi difuminatzea, arnasguneetako herritarren ekimen eskubidea eta erantzukizuna bigarren plano batera eramatea eta, horrenbestez, bertako erronkei lehenik eta behin bertatik erantzun behar zaielako bottom up filosofia lausotzea eta hutsaltzea. " kalekumeak mugi daitezela lehenik:
2021
‎Bada jendea hemen urteak daramana eta ez duena hizkuntza ikasi, ez gaztelania ez euskara, eta hori oztopo handi bat da harremanetarako, eta euren artean geratzen dira besterik gabe, [MA]
‎Gauzak horrela, ikasleen euskarazko ahozko gaitasuna garatzeko proiektu bat diseinatu zen, arreta irakasleen praktika didaktikoetan jartzen duena; praktika horiek arloz arlo hobeto ezagutu, ahozko erabilerarako onuragarriak direnak identifikatu, eta irakasleen prestakuntza egokituaren bidez eragiteko. Funtsean, euskararen ahozko erabileraren gaineko gogoeta eskolara eraman eta, irakasleekin batera, bertatik eragiteko gako batzuk bilatu nahi izan dira proiektuan: irakasgai guztietan txertatzeko modukoak eta hizkuntzaren erabilerarako eta komunikaziotrebetasunen garapenerako oinarrizkoak direnak.
‎– Proiektu batzuk aurrera eraman eta finantzatu dira Sareari esker. Hau, bereziki, garrantzitsua izan da kide elkartuentzat.
‎Europako Batzordearen lan lerro horietan, hizkuntza aniztasuna eta sareak sustatzen ziren, hau da, tamaina desberdineko eta Europako leku askotako hizkuntzak elkartzea, elkarrekin lan egiteko, proiektuak aurrera eramateko eta praktika onak trukatzeko.
2022
‎Gaur egun, oraindik, emakumezkoek parte hartze aktiboagoa dute zaintza lanetan; gizonek baino ia ordu eta erdi gehiago ematen dute seme alabak zaintzen3 Ondorioz, oro har, emakumezkoek gizonek baino mugikortasun konplexuagoa eta askotarikoagoa dute. Gizonezkoek, orokorrean, etxeko eta soldatapeko lana egiten duten lantokiaren artean joan etorri zuzenak egiten dituzten bitartean, ohikoa da emakumezkoek soldatapeko lanera bidean, haurrak eskolara eraman eta bueltan errekaduak egin, haurrak jaso eta bestelako zaintza lanak egitea. Alegia, bidaia laburragoak eta hurbilagoak egiten dituzte eta, ondorioz, emakumeen mugikortasun eskema poligonala da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia