Emaitzak: 6
2007 | ||
Eskola osomikrosistema garrantzitsua da haurraren bizitzan (Lopez eta Fuentes, 1994; Barretteta Buchanan Barrow, 2002; Buchanan Barrow, 2005). Mikrosistema horretansartzeak, besteak beste, honako aldaketa ekologiko esanguratsu hauek dakartza: alde batetik, ordura arte haurrak talde txiki batean (familian) zituen eragin trukeak; eskolan, berriz, talde handi batean gertatzen dira | eragin truke horiek; bestetik, adinbatzuetako haur gutxi batzuek eta helduek osaturiko talde bateko kide izatetikheldu gutxi eta adin bertsuko haur asko dituen talde batera pasatzen da; azkenik, berezko jarduerak egitetik araututa dauden jarduerak egitera igarotzen da (Bronfenbrenner, 1979). | |
Aipaturiko mikrosistema horien artean, eragin trukeak gertatzen dira, etamesosistema osatzen dute | eragin truke horiek. Adibidez, eskola mikrosisteman, haur batek ikaskideak jotzeko joera izan dezake, bere gurasoek jokabide horiegokitzat hartzen dutela pentsatzen badu. | |
James-en aburuz, gizabanakoek Selfa beste pertsonekin dituzten eragintrukeetan oinarrituz eraikitzen dute (Pervin, 1998). | Eragin truke horiek aldatuegiten dira, bai testuinguruaren, bai horietan parte hartzen duten pertsonen arabera.Ondorioz, uste zuen pertsona berak Nire bat baino gehiago izan ditzakeela etahoriek bateraturik nahiz gatazkan egon daitezkeela. Pertsonak Nire horiekbateraezinak direla uste badu (heldu batek bete beharreko rolen artean sordaitekeen bateraezintasuna, adibidez), berarentzat egokienak direnak aukeratu, etaNire horietarako helburu batzuk jarri behar ditu. | |
Norberaren ezagutzaren garapenaridagokionez, Baldwin en ustez, Nia gizabanakoak beste pertsonekin dituen eragintruke sinbolikoetan zein linguistikoetan oinarritutako eraikuntza soziala da. Hala, | eragin truke horiek autokontzeptuan zer eragin zuten ikertu zuen. | |
Gizarte ezagutzaren garapenari buruzko ikerketetan eragin handia izan duenbeste teoria bat eskemei buruzkoa da; izan ere, generoaren ulermena eta antzekogaien garapena aztertzeko erabili izan da. Eredu horren arabera, gizarte munduariburuzko ezagutzaren zati handi bat eragin truke dinamikoetan parte hartuz lortzenda; izan ere, | eragin truke horietan, gizabanakoak eskema izeneko oinarrizkoirudikapenak eraikitzen baititu. | |
Programatzen ikasteak eta, ondorioz, ordenagailuakontrolatzeak pentsatzeko modu berriak ekar ditzake, eta ezagutza metakognitiboan hobekuntzak egin (Clemens, 1990 in Shaffer, 2002). Gizarte eragineidagokienez, ordenagailuak erabiltzeak lagunen arteko eragin trukeak sustatzenditu, eta | eragin truke horiek, sarritan, gizarte gaitasunak barne hartzen dituztenportaerak gararazten dituzte (Shaffer, 2002). |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
eragin | 6 (0,04) |
Lehen forma
Argitaratzailea
UEU | 6 (0,04) |
Konbinazioak (2 lema)
eragin truke | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
eragin truke horiek | 6 (0,04) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |