2000
|
|
Argibideen
|
eragina
testu zientifikoen ikaskuntzan. 84 zk. (1994), 51
|
|
BALLUERKA, Nekane Argibideen
|
eragina
testu zientifikoen ikaskuntzan. 84 zk. (1994), 51
|
2004
|
|
Erdiesten ahal diren eskumenez gain, balizko erreforma horrek bertze aukera batzuk eskainiko lituzke: Euskal Herria nazio bat dela onarpen sinbolikoa lortzekoa; edo Konstituzioaren 2 artikulua, eta horrekin alde batetik espainiar nazionalismoa eta bertzetik frankis moaren
|
eragina
testu konstituzionalean, eztabaida publikoaren erdigunean kokatzekoa. Biak, uste dut, beharrezkoak dira.
|
2005
|
|
Horren arrazoia egileak euskal klasikoekiko, batez ere Axularrekiko, duen miresmenean aurkitu genuke. Eztabaidagarria litzateke estetika honen
|
eragina
testuan eta irakurlearengan. Hala ere, bilduma honetan agertzen diren leku eta sasoi historikoak kontuan hartuta, zelanbaiteko koherentzia batetik urrun ere ez dago, kasu honetan behinik behin.
|
2008
|
|
Argazkia gaizki interpretatu izanak (IDAZ 1), argudiozko eskutitzak duen helburua ez adierazteak (IDAZ 2 eta 3) edota deitzaile jasotzaileekin loturiko akatsek (IDAZ 4) koherentziarekin dute zerikusia, testuinguruak ezarritako beharrizanak baitituzte muinean. Informazioa ematean aurrekariak ez azaltzea, adibidez, argudiozko eskutitzetan (IDAZ 2 eta 3),
|
eragiteko
testuan funtsezkoa den informazioa ez ematea, eta argazkia deskribatzean ziurtasun eza adierazten duten hipotesi moduko baieztapenak egitea, kohesioarekin lotzen ditugu, testua eraikitzeko aukeratu den edukiarekin baitute zerikusia. Hirugarrenik, testuen ilokuziozko indarra erabat itzaltzen duten akats linguistiko zein diskurtsiboak (IDAZ 2, MINTZA 4, IDAZ 4) aurkitu ditugu.
|
|
Ingelesez, oro har, aditza sinple bezain errepikakorra da. Aipagarriak dira narrazioan past tense aditzak emateko ikasleek dituzten zailtasunak eta baita
|
eragiteko
testuetan espero genituen baldintzazko eta aginterazko formen urritasuna ere.
|
|
Bost urteko negoziazioak egin behar izan dira testu honek argia ikus dezan, baina, testua eraginkorra bada, akatsak zuzendu ditzake. Legegintzako
|
eragina
Testua onartu ondoren, izango duen legegintza eraginari buruzko zalantzak aztertu dituzte. Konbentzioak tresna gisa balio nahi du gobernuek aldaketak egin ditzaten, hezkuntzarako, enplegurako, osasun sistema egokietarako eta oztopo fisiko eta sozialik gabeko inguruneetarako sarbidea hobetzeko eta sustatzeko.
|
|
Hala ere, askotan, lorpen horiek ez dira izaten argazkiak egiteko erabiltzen den kameraren eta ordenagailu programekin egindako ondorengo ukitu digitalen ondorio. Horietan “zarata” deritzona kentzen da, hainbat faktorek
|
eragindako
testura eta kolore aldaketak.
|
2014
|
|
Ikastolan," Aisialdia familian" proiektua jarri nahi da abian. Zuzendaritzak, hartzaileengan
|
eragiteko
testuak landu dituzuela jakinda, laguntza eskatu dizue.
|
2015
|
|
Egoera soziolinguistikoan edo haren alderdiren batean
|
eragiteko
testua planifi katzeko, eskainitako
|
2016
|
|
Egoera soziolinguistikoan edo haren alderdiren batean
|
eragiteko
testua planifikatzeko, eskainitako txantiloia bete badut. (P)
|
2017
|
|
3 Hartzailearengan
|
eragiteko
testuak sortzeko, hainbat estrategia agertu dira 17, 19, 20, 22 eta 23
|
|
dute emaniko justifikazioak eta adibideek? 3 Hartzailearengan
|
eragiteko
testuak sortzeko, hainbat
|
|
3 Hartzailearengan
|
eragiteko
testuak sortzeko, hainbat estrategia agertu dira 17, 19, 20, 22 eta 23 aplikazio jardueretan. Horietako batzuk zerrendatzeko gai ote zara?
|
2018
|
|
Conde Silvestre, 2007), euskaraz zailtasun handiak ditugu horretarako, oraindik gutxi dakigulako aurreko mendeetan idazkiak utzi zituzten idazle eta giro gehienez. Hurrengo ataletan ikusiko dugunez, noren horren karietara, leku bateko euskara nolakoa zen jakiteko testu zaharretara jotzen dugunean, idazle bat jantzia (ikasia) izateak edo testua elizarako edo argitaratzeko prestatu izanak badu
|
eraginik
testuko hizkeran bertan, eta hori ez zaigu beti aldeko, lekuan lekuko hizkeraren ezaugarriak modu fidagarrian identifikatu nahi ditugunean: hala Joan Beriainek XVII. mendean nola Elkanoko Lizarragak XIX.ean Iruñeko eta Iruñerriko euskara baliatu zutela adierazi zuten beren testuetan, baina seguru egon gaitezke alde nabarmenak egongo zirela beren testuetan aurkitzen dugun hizkeraren eta kalean entzun zitekeenaren artean, besteak beste idazle ikasiak (kultuak) zirelako.
|
2022
|
|
Ortografiaren eta testu sorkuntzaren arteko erlazio hori ere arakatu da: Juelek (1988) ortografia eta testuen kalitatea; Abbottek, Berningerrek eta Fayolek (2010) ortografia eta testukonposaketa, eta Summnerrek, Connellyk eta Barnettek (2013, 2014) ortografiazailtasunek
|
eragindako
testuetako hitz barruko pausak, dislexikoengan.
|