Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2000
‎Argibideen eragina testu zientifikoen ikaskuntzan. 84 zk. (1994), 51
‎BALLUERKA, Nekane Argibideen eragina testu zientifikoen ikaskuntzan. 84 zk. (1994), 51
2004
‎Erdiesten ahal diren eskumenez gain, balizko erreforma horrek bertze aukera batzuk eskainiko lituzke: Euskal Herria nazio bat dela onarpen sinbolikoa lortzekoa; edo Konstituzioaren 2 artikulua, eta horrekin alde batetik espainiar nazionalismoa eta bertzetik frankis moaren eragina testu konstituzionalean, eztabaida publikoaren erdigunean kokatzekoa. Biak, uste dut, beharrezkoak dira.
2005
‎Horren arrazoia egileak euskal klasikoekiko, batez ere Axularrekiko, duen miresmenean aurkitu genuke. Eztabaidagarria litzateke estetika honen eragina testuan eta irakurlearengan. Hala ere, bilduma honetan agertzen diren leku eta sasoi historikoak kontuan hartuta, zelanbaiteko koherentzia batetik urrun ere ez dago, kasu honetan behinik behin.
2008
‎Argazkia gaizki interpretatu izanak (IDAZ 1), argudiozko eskutitzak duen helburua ez adierazteak (IDAZ 2 eta 3) edota deitzaile jasotzaileekin loturiko akatsek (IDAZ 4) koherentziarekin dute zerikusia, testuinguruak ezarritako beharrizanak baitituzte muinean. Informazioa ematean aurrekariak ez azaltzea, adibidez, argudiozko eskutitzetan (IDAZ 2 eta 3), eragiteko testuan funtsezkoa den informazioa ez ematea, eta argazkia deskribatzean ziurtasun eza adierazten duten hipotesi moduko baieztapenak egitea, kohesioarekin lotzen ditugu, testua eraikitzeko aukeratu den edukiarekin baitute zerikusia. Hirugarrenik, testuen ilokuziozko indarra erabat itzaltzen duten akats linguistiko zein diskurtsiboak (IDAZ 2, MINTZA 4, IDAZ 4) aurkitu ditugu.
‎Ingelesez, oro har, aditza sinple bezain errepikakorra da. Aipagarriak dira narrazioan past tense aditzak emateko ikasleek dituzten zailtasunak eta baita eragiteko testuetan espero genituen baldintzazko eta aginterazko formen urritasuna ere.
‎Bost urteko negoziazioak egin behar izan dira testu honek argia ikus dezan, baina, testua eraginkorra bada, akatsak zuzendu ditzake. Legegintzako eragina Testua onartu ondoren, izango duen legegintza eraginari buruzko zalantzak aztertu dituzte. Konbentzioak tresna gisa balio nahi du gobernuek aldaketak egin ditzaten, hezkuntzarako, enplegurako, osasun sistema egokietarako eta oztopo fisiko eta sozialik gabeko inguruneetarako sarbidea hobetzeko eta sustatzeko.
‎Hala ere, askotan, lorpen horiek ez dira izaten argazkiak egiteko erabiltzen den kameraren eta ordenagailu programekin egindako ondorengo ukitu digitalen ondorio. Horietan “zarata” deritzona kentzen da, hainbat faktorek eragindako testura eta kolore aldaketak.
2014
‎Ikastolan," Aisialdia familian" proiektua jarri nahi da abian. Zuzendaritzak, hartzaileengan eragiteko testuak landu dituzuela jakinda, laguntza eskatu dizue.
2015
‎Egoera soziolinguistikoan edo haren alderdiren batean eragiteko testua planifi katzeko, eskainitako
2016
‎Egoera soziolinguistikoan edo haren alderdiren batean eragiteko testua planifikatzeko, eskainitako txantiloia bete badut. (P)
2017
‎3 Hartzailearengan eragiteko testuak sortzeko, hainbat estrategia agertu dira 17, 19, 20, 22 eta 23
‎dute emaniko justifikazioak eta adibideek? 3 Hartzailearengan eragiteko testuak sortzeko, hainbat
‎3 Hartzailearengan eragiteko testuak sortzeko, hainbat estrategia agertu dira 17, 19, 20, 22 eta 23 aplikazio jardueretan. Horietako batzuk zerrendatzeko gai ote zara?
2018
‎Conde Silvestre, 2007), euskaraz zailtasun handiak ditugu horretarako, oraindik gutxi dakigulako aurreko mendeetan idazkiak utzi zituzten idazle eta giro gehienez. Hurrengo ataletan ikusiko dugunez, noren horren karietara, leku bateko euskara nolakoa zen jakiteko testu zaharretara jotzen dugunean, idazle bat jantzia (ikasia) izateak edo testua elizarako edo argitaratzeko prestatu izanak badu eraginik testuko hizkeran bertan, eta hori ez zaigu beti aldeko, lekuan lekuko hizkeraren ezaugarriak modu fidagarrian identifikatu nahi ditugunean: hala Joan Beriainek XVII. mendean nola Elkanoko Lizarragak XIX.ean Iruñeko eta Iruñerriko euskara baliatu zutela adierazi zuten beren testuetan, baina seguru egon gaitezke alde nabarmenak egongo zirela beren testuetan aurkitzen dugun hizkeraren eta kalean entzun zitekeenaren artean, besteak beste idazle ikasiak (kultuak) zirelako.
2022
‎Ortografiaren eta testu sorkuntzaren arteko erlazio hori ere arakatu da: Juelek (1988) ortografia eta testuen kalitatea; Abbottek, Berningerrek eta Fayolek (2010) ortografia eta testukonposaketa, eta Summnerrek, Connellyk eta Barnettek (2013, 2014) ortografiazailtasunek eragindako testuetako hitz barruko pausak, dislexikoengan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia