2012
|
|
Ikerketa esanguratsuak egin dira, baita ere, Estatu Batuetako hispaniarrek gazteleraz egindako publizitate iragarkien aurrean dituzten erantzunak zeintzuk diren aztertzeko (Koslow eta beste, 1994). Erakutsi zuten espainiar hizkuntzak publizitatean
|
eragin
positiboak zituela haiengan, eta" egokitzapenaren teoriarekin" 22 azaldu zuten hori hein batean. Teoria horrek iragartzen duenez, zenbat eta handiagoa izan iturri batek entzulearen hizkuntzan hitz egiteko egiten duen ahalegina, orduan eta pertzepzio positiboagoa izango du hartzaileak eta handiagoa izango da, baita ere, entzuleak trukean iturriaren hizkuntzara moldatzeko egingo duten ahalegina.
|
2013
|
|
Horrez gain, azpimarratzen dute balio pertsonal batzuk lagungarriak direla aldaketa eta hobekuntzarako; eta beste batzuek, ordea, aldaketa oztopatu egiten dutela. Aditu gehienak ados daude
|
eragin
positiboa duten balioak aukeratzeko orduan: integritatea, erantzukizuna, eta asertibitatea bezalakoak hautatzen dituzte.
|
2015
|
|
Beste 9 erregistrok aldagai berriak aipatzen dituzte, batzuek
|
eragin
positiboa dute eta beste batzuek negatiboa. Eragin positiboa dutenen artean, batzuek langilearengan kokatzen dute fokua:
|
|
Beste 9 erregistrok aldagai berriak aipatzen dituzte, batzuek eragin positiboa dute eta beste batzuek negatiboa.
|
Eragin
positiboa dutenen artean, batzuek langilearengan kokatzen dute fokua: " saiatzen ari dela ikusteak"," euskaraz egiten ez badu ere, argi adierazteak ulertzen duela" eta" euskaraz jakin behar duela jakiteak".
|
|
Hori da eredurik orekatuena baldin eta benetako integrazio bat lortu nahi bada. Cummins ek (1979) dioen bezala, bakoitzaren kultura eta hizkuntza mantentzea garrantzitsua da, era berean horrek
|
eragin
positiboa duelako bigarren hizkuntza ikasterakoan. Hortaz, integrazio eta kulturen arteko bideak erabili ditugu etorri berriek beren hizkuntza eta kultura galdu gabe, euskara eta euskal kultura beregana ditzaten.
|
2018
|
|
Gaitasun objektiboa areagotzeaz gain gaitasun subjektiboa ere areagotzen du bertso eskolaren eta bertso munduaren baitako esperientziak. Gaitasun subjektibo apalak berarekin dakarren bezala nork bere buruari egotzitako legitimitate eskasia, gaitasun subjektibo altuak, eta kanpokoek gaitasun altua egozteak, legitimazio prozesuan
|
eragin
positiboa du. Eta horrez gain, zenbat eta gaitasun erreal edota hauteman handiagoa izan, orduan eta euskararen erabilera handiagoa egin ohi da, hiztun berrien kasuan ere (Goirigolzarri et al., 2015).
|
|
Gaitasun objektiboa areagotzeaz gain gaitasun subjektiboa ere areagotzen du bertso eskolaren eta bertsomunduaren baitako esperientziak. Gaitasun subjektibo apalak berarekin dakarren bezala nork bere buruari egotzitako legitimitate eskasia, gaitasun subjektibo altuak, eta kanpokoek gaitasun altua egozteak, legitimazio prozesuan
|
eragin
positiboa du.
|