Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 30

2011
‎3 Soziolinguistikan oso saio edo esperimentu gutxi egiten da. Edozein modutan, kontuan hartzen badugu esperimentura hurbiltzen diren" Ikasle gazteentzako motibazio saioek" eta antzerakoek eragin positiboa izan dutela gazteen euskararen erabileran, interesgarria izan daiteke era honetako saio parte hartzaile gehiago bultzatzea.
2012
‎Ikerketa esanguratsuak egin dira, baita ere, Estatu Batuetako hispaniarrek gazteleraz egindako publizitate iragarkien aurrean dituzten erantzunak zeintzuk diren aztertzeko (Koslow eta beste, 1994). Erakutsi zuten espainiar hizkuntzak publizitatean eragin positiboak zituela haiengan, eta" egokitzapenaren teoriarekin" 22 azaldu zuten hori hein batean. Teoria horrek iragartzen duenez, zenbat eta handiagoa izan iturri batek entzulearen hizkuntzan hitz egiteko egiten duen ahalegina, orduan eta pertzepzio positiboagoa izango du hartzaileak eta handiagoa izango da, baita ere, entzuleak trukean iturriaren hizkuntzara moldatzeko egingo duten ahalegina.
2013
‎Asanbladak euskaraz funtzionatzen du nagusiki eta, horri esker, euskararen gunetzat jotzen dute. Are gehiago, beste gazte batzuen hizkuntza portaeran eragin positiboa izaten duelakoan ere badaude.
‎Leialtasunak euskaldunak euskaldunekin elkartzen direnean euskaraz hitz egiten duten esaten digu. Leialtasun maila guztien batez bestekoa (%64, 78) erreferentziatzat hartuta, adibideko enpresan leialtasunaren datua oso ona da (%75, 91) eta faktore horrek ere eragin positiboa izan du euskararen ahozko erabileran. Laburbilduz, ahozko erabilera espero zitekeena baino altuagoa izan da.
‎Erabileran dauden aldeak ulertzeko faktoreak aztertzen hasi aurretik, argitu behar dugu bi neurketetako unibertsoen artean badagoela alderik; kale neurketetan umeak eta gazteak ere sartzen diren bitartean, lanmunduan helduak bakarrik hartzen dira kontuan. Eta, jakin badakigu, Euskal Herriko kale neurketetako euskararen erabileran eragin positiboena haurrek eta gazteek dutela eta helduen euskararen erabileran ere modu positiboan eragiten dutela, Euskal Herriko azken Kale Neurketan ikusi den moduan.
‎Kale neurketetan umeak eta gazteak ere sartzen diren bitartean, lanmunduan helduak bakarrik hartzen dira kontuan. Eta, jakin badakigu, Euskal Herriko kale neurketetako euskararen erabileran eragin positiboena haurrek eta gazteek.
‎Horrez gain, azpimarratzen dute balio pertsonal batzuk lagungarriak direla aldaketa eta hobekuntzarako; eta beste batzuek, ordea, aldaketa oztopatu egiten dutela. Aditu gehienak ados daude eragin positiboa duten balioak aukeratzeko orduan: integritatea, erantzukizuna, eta asertibitatea bezalakoak hautatzen dituzte.
2014
‎Kataluniako eta La Franjako nerabeek katalanarekiko dituzten jarreren zeharkako azterketa – Josep Ubalde tuen faktorea. Hala ere, lehenago azaldu dugunez, Kataluniaren kasuan, norberaren komunitatearekin identifikatua sentitzeak eragin positibo handia du jarrera linguistikoetan; La Franjaren kasuan, ordea, ez dago espainiarraz beste identifikaziorik, eta, beraz, identitatearen faktoreak ez du herri katalanetan duen eragin bera.
‎Azpeitiko gazteek gaztelania jakitea garrantzitsua dela uste dute, baina aldi berean gaztelaniaz bakarrik egiten dutenek euskaraz egin behar luketela garbi daukate. Gaztelaniaren ezagutza garrantzizkotzat jotzeak jarreran badu eragin positiboa. Hala ere, gazte hauek gaztelania ez dute euren hizkuntza denik sentitzen, ezta" gure hizkuntza" denik ere.
2015
‎Beste 9 erregistrok aldagai berriak aipatzen dituzte, batzuek eragin positiboa dute eta beste batzuek negatiboa. Eragin positiboa dutenen artean, batzuek langilearengan kokatzen dute fokua:
‎Beste 9 erregistrok aldagai berriak aipatzen dituzte, batzuek eragin positiboa dute eta beste batzuek negatiboa. Eragin positiboa dutenen artean, batzuek langilearengan kokatzen dute fokua: " saiatzen ari dela ikusteak"," euskaraz egiten ez badu ere, argi adierazteak ulertzen duela" eta" euskaraz jakin behar duela jakiteak".
‎Irakaslearen eta ikasleen motibazioan ere eragin positiboa izan du egiteko modu honetan sakontzeak, eta gainerako curriculum arloetan, ahozko hizkuntzaren garrantziarekiko sentsibilitatea piztu dela jaso dugu. Honako ideiak nabarmendu dizkigute irakasleek:
‎Hori da eredurik orekatuena baldin eta benetako integrazio bat lortu nahi bada. Cummins ek (1979) dioen bezala, bakoitzaren kultura eta hizkuntza mantentzea garrantzitsua da, era berean horrek eragin positiboa duelako bigarren hizkuntza ikasterakoan. Hortaz, integrazio eta kulturen arteko bideak erabili ditugu etorri berriek beren hizkuntza eta kultura galdu gabe, euskara eta euskal kultura beregana ditzaten.
‎Munduko unibertsitateetako ikasleen iritzi hauetatik abiatuz, ausartegia litzateke zuzenean baieztatzea Etxepareren irakurletzek euskararen nazioarteko irudian eragina dutela; baina, hemen laburtu ditugun datuak ikusita, irakurletzek ikasle hauen euskararekiko irudian eragin positiboa izan badutela esango nuke. Eta ondorioz, ikasle hauek ere nazioarteko komunitate unibertsitarioaren parte direnez, maila akademikoan euskarari buruz nazioartean dagoen irudian Etxepareren Irakurletzek eragina izango dutela pentsa genezake.
2018
‎Adin desberdinetakoak ari direnean ere, nahasketa hori jasota geratzen da. Datu horien lanketa eginda jakingo dugu, adibidez, zein adin taldek duen eragin positiboena euskaraz aritzeko, eta zeinek negatiboena. Haurren portaerak areagotu egiten al du euskararen erabilera?
‎Kasu honetan jendeari berari (ahobiziei nahiz belarriprestei), partaideak jakitun baitziren datuak argitaratu eta publikoak izango direla. Jendea, nolabait, esperientzia urratzaile baten partaide sentitu da, eta horrek eragin positiboa izan du bere motibazioan. Ikerketa bat izateak eta ostiralero elkartzeak, bakoitzak bere papera serio betetzea eragin du, seguru asko.
‎10 Ekimenari eman zaion kutsu humano eta bizipenezkoak ere bere eragin positiboa izan du. Hala, esaterako, ahobizien txanda aldaketan hainbat kidek anekdotak eta testigantzak aipatzen zituzten, edo Txintxarri aldizkarian agertzen ziren pertsonen kontakizunak.
‎Gaitasun objektiboa areagotzeaz gain gaitasun subjektiboa ere areagotzen du bertso eskolaren eta bertso munduaren baitako esperientziak. Gaitasun subjektibo apalak berarekin dakarren bezala nork bere buruari egotzitako legitimitate eskasia, gaitasun subjektibo altuak, eta kanpokoek gaitasun altua egozteak, legitimazio prozesuan eragin positiboa du. Eta horrez gain, zenbat eta gaitasun erreal edota hauteman handiagoa izan, orduan eta euskararen erabilera handiagoa egin ohi da, hiztun berrien kasuan ere (Goirigolzarri et al., 2015).
‎Gaitasun objektiboa areagotzeaz gain gaitasun subjektiboa ere areagotzen du bertso eskolaren eta bertsomunduaren baitako esperientziak. Gaitasun subjektibo apalak berarekin dakarren bezala nork bere buruari egotzitako legitimitate eskasia, gaitasun subjektibo altuak, eta kanpokoek gaitasun altua egozteak, legitimazio prozesuan eragin positiboa du.
2019
‎Gehienez ere zera esan genuke: dena delako ekinbideak, ustez, eragin positiboa izan bide duela dena delako xedea erdiesteko saioan. dokumentuan honen inguruan topatu dudan salbuespen bakarra" Aisia" esparruan dago. Bertan xedeetako bat da" euskararen erabilera bultzatuko duten ekimenak antolatu eta baliabideak optimizatzea". ekintza," ekitaldi zirkuitu ibiltariak(...) antolatzea. eta adierazleak, hortaz," euskarazko ekimen ibiltariak" (Ibid:
‎Behin Iktek hizkuntza gutxituekiko nola jokatu dezaketen nahiz, euskara kasu, Iktek euskarari nola eragin dioten ikusita, bada lan honen ikergaigalderari erantzuteko unea: Iktek eragin positiboa al dute hizkuntza gutxituengan, eta euskararengan zehazki?
2021
‎Ez dute lan erraza izan Covid ezarritako mugak direla-eta, hala ere, primeran moldatu dira. Pulunpak ikasleengan eragin positiboa izanen duela esanen genuke, beraien hizkuntza erabileran ez dugu egun batetik besterako aldaketa ikusiko, baina ttanttaka egin beharreko lan horretan ttantta garrantzitsua izanen delakoan gaude. Beraz, Pulunparen lehenengo fase hau ongi amaitu da, abenduan gehiago.
2022
‎Herriko egoerara etorrita, datozen urteotan ELE kudeatzen eta elikatzen jarraitu dugu, ebaluazioek benetako eragin positiboa izan dezaten. Hiru galdera eta haien erantzunekin laburbil genezake aurrera begira aintzat hartu beharrekoa:
‎Hizkuntza aldetik eragin hori onerako izango da, lanak txukun eginez gero. Gako batzuk lantzeko aukera ematen du ELE tresnak, eragin positiboa izan dezan. Hausnarketa egitea eta estrategiak zehaztea egokitzen denerako, hizkuntzaren gaia mahai gainean jarri eta aintzat hartzea ekartzea ahalbidetzen du.
‎Administrarien eraginkortasuna areagotu, osasun sistemaren erabilera optimizatu eta komunitatearen osasun arreta jasotzeko aukerak handitu zein emaitzak hobetuko liratekeela pentsatzen da. Horrela, gizartearen osasunean zein produktibitatean eragin positiboa izango luke. (Montes A., 2020)
‎Testuinguru horretan, balantze soziala egiteko orduan erantzukizun linguistikoaren alorra barneratzea oso interesgarria izan daiteke enpresarentzat. Horregatik, bertan jasoko dira EELren adierazleen bilakaera, interes taldeekin izandako harremanak eta enpresak erantzukizun linguistikoaren esparruan egindako ekintzen eragin positibo zein negatiboak.
‎Horrez gain oso agerikoa da Debagoieneko udalerriek Gasteizekin duten lotura. Fluxu horiek guztiek, oro har, eragin positiboa izan dezakete euskararen kale erabileran.
2023
‎Horrela, udalekuek euskararen erabileran izan duten eraginaz galdetzean, 1 eskalan, batez beste 3,75eko puntuazioa eman diote. Bada, esan daiteke familiek ere behaketetan ikusi den eragin positibo hori ikusi eta berretsi dutela.
‎Euskararen erabilerari dagokionez (testuinguru bakoitzari ezarritako helburuei erreparatuta) 7,5 puntuko igoera izan du eta familiek ere eragin hori berretsi egin dute 1 eskala batean, batez beste 3,75eko puntuazioa emanez. Beraz, bildutako datuek utzitako emaitzei erreparatuta, esan dezakegu, egitasmoak, hein batean, bete duela euskararen erabileran eragin positiboa edukitzearen helburua. Hori horrela izanik, Zabaletak esandakoa (Zabaleta 2007) ebaluazio ikerketa honetan berretsi egiten dela pentsatzen dugu.
‎1) aisialdi hezitzailearen eta jolasaren bitartez, Jaqueira et al ek eta Gutierrezek azaltzen duten gisan, bizipen positiboak sustatzea eta motibazioan eragitea posible da (Jaqueira et al 2014 eta Gutierrez 2014). 2) euskararen erabileran lortutako eragin positiboarekin (7,5 puntu), ikusi da aldagai horiek (motibazioa eta erabilera) euren artean duten harreman lotura. Hau da, testuinguru emozional positibo batean, motibaziotik, euskararen erabileran eragin dela pentsatzen dugu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia