Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 35

2000
‎Eta gitarra hartu, begiak hertsi, eta bertze kanta bat kantatu zuen. Eta nik ere begiak hertsi nituen, eta hegaldatzerat entseiatu nintzen, baina ezin izan nuen, buruan nerabilelako zer gerta zitekeen eta zer gerta zekidakeen, baldin osaba itzarri, eta eskaileretan beheiti etortzen bazitzaidan.
2002
‎Gaur egun kontzeptu hori erabiltzeak zer nolako arazoak dituen azalduko da jarraian. Itxura batean, ez hanka ez buru ez duen esaldi batek erabateko zentzua izango duela frogatu nahiko da:
2007
‎Kondoien presio, bolumen, erresistentzia eta luzapen balioak, laginak laborategian zahartutakoan berriro ere kalkulatu ziren, preserbatiboa muga epetik gertu erabiliz gero zer gerta litekeen ikusteko.
‎8.1.2 Orain arte gaztelaniazko erlatiboak zehar galdera bidez konpondu ditugu galdekari batzuk erabilita zer (tzuk), zein (tzuk) eta zelako, baina ikus dezagun noiz erabili behar den zenbat. Egin dezagun euskarara ekarri gura dugula hurrengo perpausa:
‎Megabilatzailearen proiektuan, egileek beren artikuluak sinatu dituzte eta erabiltzaileek ezin izango dituzte editatu. “Uste dugu badakiela nork idatzi zuen erabiltzaileei edukia hobeto erabiltzeko zer emango dien”, idatzi zuen Udi Manberrek, Googleko ingeniaritza lehendakariordeak bilatzailearen blog korporatiboan. Wikipediarekin alde handia dago:
2008
‎Lehen unean beste zeozer uste izan bazuen ere, gizon batek emakume perfume gozoa erabiltzeak zer pen tsatua eman zion, eta perfumearenari esanahia bilatu nahi izan zion Macarenak. Alde batetik oso erromantikoa izan zitekeen gutunari ukitu hura ematea, baina modaz pasatako ukitua zela iritzi zion, berehala.
‎ematen saiatzea puntu bateraino txalo garria bada ere, jokabide horrek, azken muturreraino praktikatu nahi denean, absurdoetara garamazke. Izan ere, Kepa Altonaga irakasleak pisuzko arrazoiez behin baino gehiagotan salatu duenez, nazioarteko kultur eta zientzi kon dizionamenduak tartean direnean, ez dago edozein hitz arrunt erabiltzerik zer nahi esateko, zehaztasunik ezagatik horretarako balio ez dutelako, hain zuzen.
‎Coruña, Alacant, Bartzelona, Bilbo, Kordoba, Granada, Madril, Malaga, Murtzia, Oviedo, Iruñea, Donostia, Santander, Sevilla, Valentzia, Valladolid, Gasteiz eta Zaragoza. Bestalde, galdetegi bat bidali die udalei bizikleta erabiltzeko zer ekipamendu duten jakiteko. Emaitzek erakusten dute bizikleta hiri ibilgailu gisa erabiltzearen bideragarritasuna oraindik ez dela erreala.
‎Egindako azken ikerketen arabera, antiagregatzaile eta antzeko gertaera kardiobaskularrei aurrea hartzeko AASen dosirik egokiena 75 eta 162 mg/ egun bitartekoa da, eta, gainera, konplikazio gutxiago izaten ditu urdail hesteetako eragozpenak, ultzera gastrointestinala eta digestio odoljarioa, besteak beste. ARRIVE ARRIVE izeneko azterlan handi batek, “Aspirin to Reducir Risk of Inicial Tubos Events” izenekoaren akronimoak, AAS (100 mg) dosi txikitan erabiltzeak zer onura dituen aztertu nahi du, arrisku baskular ertaina duten pazienteen oinarrizko prebentzioan, hau da, %20 eta %30 artean duten pazienteek lehenengo istripua izateko arriskua miokardio infartua, iktusa eta heriotza baskularraren %10 artean. Iaz jarri zen martxan ARRIVE, eta 2007ko Kardiologiako Europako Kongresuan aurkeztu zen.
2009
‎Zerbitzu mota bakoitzaren gehienezko prezioak erakutsi ditu eta erabilera arruntagoa duten atalentzako zerbitzu osagarrien prezioak ere bai; bestela, pisuaren arabera kobratzen dutenean, kilogramo bakoitza garbitzeak zer balio duen adierazi behar du, edo autozerbitzua erabiltzeak zer balio duen, edo metro koadro bat garbitzeak (alfonbrekin, moketekin eta oihalekin hala izaten da).
‎Zerbitzu oinarrizkoak erabiltzearen truke zer komisio ezartzen duten jakitea komeni da: mezu elektronikoak edo sms-ak bidaltzea, hilean hainbat aldiz dirua sartzea edo transferentziak egitea....
2010
‎Aurten, nerabeak hartuko dituzte gogoetarako gai gisa. Nerabeak, aisia eta lagunartea gaiaz gogoetatuko dute, eta nerabeek aisialdian, lagun artean euskara gehiago erabiltzeko zer egin litekeen aztertuko dute, eta udaletatik zer egin litekeen sakonduko dute.
‎jendea beldurraren beldurrez bizitzea nahi dugu edo mundu baikor batean, zeinean ondo sentitzen den, bizitzea nahi dugu. Euskara erabiltzean zer sentitu nahi dugu: gauza baikorrak, emozio atseginak, edo, alderantziz, lotu nahi dugu emozio ezkorrekin, beldurrarekin, itxikeriarekin(" euskara erabiltzen dut beharrezkoa delako, bestela galduko da eta ez dut nahi galtzea, gainera nire eskubidea da eta tipo horrek ez badaki ez da nire arazoa, berea baizik, eta kito").
2012
‎...ra erabaki dugu norbaitek gailu edo txatarra digital asko duen, tarteko kopuruetan dabilen edo gutxi duen); ondoren, norberak zenbat eta nola erabiltzen dituen Internet, mugikorra eta bideo-kontsolak (esaldi batzuk irakurri dizkiegu parte hartzaileei eta ados dauden edo ez adierazi dute, eta emaitzak kokatzeko, Madrid Salud erakundearen neurketa sistema erabili dugu); eta, azkenik, gailu digitalak erabiltzeak zer nolako sintoma fisikoak eta sozialak ekarri dizkien galdetu diegu (ikusmen nekatua, buruko mina eta bizkarreko mina fisikoetan, eta sozialetan, berriz, ea inoiz sentitu duten mugikorra ateratzeko premia norbait hizketan ari zaiela, bikotekidearekin edo beste norbaitekin daudela inoiz egon ote diren hitzik egin gabe eta bakoitza bere unibertso digitalean murgilduta, eta inoiz edo behin utzi ot...
‎ingurumaria (edo leku denborazko egoera), ekoizpen baldintzak, komunikazio zirkunstantziak, kontestua, kotestua, etab. dira horietako batzuk; eta baliokidetzat jo izan diren terminoek barne hartzen dituzten gertakariak autoreen arabera aldatzen dira. Komeni zaigu, bada, testuinguru hitza darabilgunean zer adierazi nahi dugun zehaztea, ulerkera horren barrenean definitzen baitugu enuntziatu parentetikoa testuinguruan kokatzeko baliabidea bezala.
‎Beraz, bigarren graduko puntuazio marken artean Mitxelenaren diskurtsogintzan alderik ba ote dagoen ikusteko, edo puntuazio marka bat erabili ala bestea erabili zerk arautzen edo baldintzatzen ote duen aztertzeko, irizpide sintaktiko diskurtsozkoei erreparatuko diegu. Azterketaren oinarri ondorengo irizpide hauek joko ditugu:
2013
‎Eta Iratxe Retolazak beste gogoeta bat egin berri du gizon emakume taldeen artean dagoen aldeaz, jarrerari dagokionez. Gizon talde bat biluztean, adibidez, hedabideetan ez zaiela galdetzen beste gizon batzuek gorputz biluzia protestarako erabiltzea zer iruditzen zaien.
2014
‎Aztertu duzu hainbat material erabiltzeak zer nolako ondorioak izan ditzakeen ingurumenean, baita arazo horiek saihesteko edo arintzeko proposamenak formulatu ere. Eragin horien artean, bereziki aipatzekoa da kutsadura.
2015
‎Oi, ene Jainkoa! Bai atsekabe handia dela niretzat, gogoan erabiltzea zer sentituko duen hemen aintzat hartua, maitatua, zerbitzatua, estimu handitan izana eta gozotasunez betea izan den arima batek, orduantxe hil berri, bere burua betiko galdua ikusten duenean, eta ongi ulertzen duenean amaierarik gabeko egoera izango dela (han alferrik izango zaiola fedeko gauzez pentsatu nahi ez izatea, hemen egin ohi zuenez), eta ia oraindik gozatzen hasi ere ez zela egin zerit... Oi, bera denerako zein motel azaldua doan!
‎errege baten edo jaun handi baten gelan sartzen zarete, uste dut ganberatxoa deritzola; beirazko eta zeramikazko ezin konta ahala mota eta beste gauza asko daude han, halako ordenan jarrita, non sartzean ia guztiak ikusten baitira. Behin honelako gela batera eraman ninduten Albako Dukesaren etxean (nagusien aginduz joan nintzen, bidez nindoala, andre honek ekin eta ekin egiten zielako), eta sartuaz batera harriturik geratu nintzen, eta gogoan nerabilen zertarako balio izan zezakeen halako gauza multzoak eta ohartu nintzen Jainkoa gorestekoa zela era bateko eta besteko hainbeste gauza ikustea, eta orain grazia egiten dit zein ongi etorri zaidan honetarako; eta zati batean han izan banintzen ere, hainbeste gauza ikusteko egonik, berehala ahaztu zitzaidan guztia eta guztiz joan zitzaizkidan gauza haiek oroimenetik, sekula ikusi ez banitu bezala; e... (Batera ikusitakoa dut soilik gogoan).
‎9 Gogoan nerabilen zer egin nezakeen Jainkoagatik. Eta lehenengo eta behin, Haren Maiestateak erlijio bizitzara egin zidan deia jarraitzea zela pentsatu nuen, neure Erregela albait ondoen gordez.
2016
‎Urtez urte goraka joan den kopurua izan da zabortegiak gainezka ixtera eraman duena; zaborra sortzeak ez du arazorik; desegiteak ematen ditu lanak. Zaborra alde batetik bestera darabilkigu zer egin asma ezinik. Batzuek kotxean sartu eta ondoko herrira eramaten dute bertan botatzeko.
‎Idatzi erreakzio kimiko horretako substantzia kimikoak segurtasunez erabiltzeko zer segurtasun neurri hartu behar diren, edozein lekutan erabiltzen direla ere.
‎Idatzi erreakzio kimiko horretako substantzia kimikoak segurtasunez erabiltzeko zer segurtasun neurri hartu behar diren, edozein lekutan erabiltzen direla ere.
‎Hala ere, kontuan izan behar dira zenbait ohar segurtasun osoz egiteko. Artisautza xaboi bat zer den eta fabrikatzean eta erabiltzean zer neurri hartu behar diren deskribatzen da artikulu honetan.
2017
‎Poliziak, epaileak eta biltegietako arduradunak dira ogibideak. Nik nahiago dut eginkizun hitza erabili zer horretarako.
‎Burun bádabil ségoser ak, baye estíno esébes. Artega ikústen dot, buruan badarabil zer edo zer hark, baina ez dio ezer ere ez. Artega ikusten dut?
‎Gero, ataza horretan sortzen zaizkion arazoak konpontzekozer egiten ari garen azalduko dugu (4 atala): itzulpen zuzenak sortzeko zer informazio linguistiko duenbeharrezkoa gure ustez, eta informazio hori erabilita zer emaitza lortu ditugun orain arte.
2018
‎zer aukera eta bultzagarri dauden euskaraz egiteko. Zein eremutan ari den gora egiten euskararen ezagutza, zein testuingurutan, eta horrek nola eragiten dion euskara erabiltzeko zer aukerari. Egoera ahulena duen eremuetan ari da euskara aurrerapauso handienak ematen, gehiengoa erdal elebakarra den lekuetan, eta horrek, jakina, erabilera zailtzen du," dimentsio soziala" kontuan hartzen bada —eta, areago," dimentsio indibidualean" ere eragiten du, erabilerarik ezak gaitasuna kamusten baitu—.
2019
‎Beste emakume batzuk gehiago moteltzen dira; denbora guztian gogoan darabilte zer garrantzia duten orain. Den mendrena ere bultzatzen badituzte, bat egiten dute mito maskulinoekin:
‎Batzuk beste batzuk baino ezagunagoak dira, baina denak dira zoragarriak. Merkatuan nola, nola aukeratu eta sukaldean erabiltzeko zer jakin behar den kontatuko dugu. 1 Lukoa Herrialde guztietan ez da modu berean deitzen.
‎Asko aurreratu dugu, jadanik. Euskal deklinabidea galdetzaileekin erabilita zer eta nor galdetzaileetaraino heldu gara, hauek baitira erabili zituzten lehenbizikoak, deklinabidea indarrean egon baino lehen asmatu zituztenak, 0 kasu marka daukatenak, hain zuzen hortik atera kontuak!
‎Galdera horiei erantzun nahi izanez gero, beheko mailetara joan behar dela iruditu zaigu; baina, ariketa hori egin baino lehen, izen sintagmetan erabiltzeko zer motako pluralak ditugun zehaztea komeni da: ak, batzuk eta hauek dira erabiltzen ditugunak; horiek, baita zenbakiak, eta anitz, franko, gutxi eta holakoak ere.
2022
‎Lan honetan zehar, behin eta berriz agertuko diren terminoak dira soziolinguistika eta hizkuntza ekologia. Hori dela eta, komeni da lehenbailehen horiek darabilzkigunean zertaz ari garen zehaztea. Adituen azalpenetara joz gero, askotariko ideiak eman izan dira soziolinguistika eurentzako zer den galdetu zaienean, ez baita erraza definizio zehatzik ematea.
2023
‎Bestalde, segurtasun zalantzak argitu nahi baditugu, Zibersegurtasunaren Institutu Nazionalak (INCIBE) doako zenbakia (017) eta WhatsApp kanala() ditu. Artikulu honetan informazio gehiago duzu lapurtutako txartela erabiliz gero zer egin jakiteko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia