2002
|
|
Ikasleak hainbat estrategia erabil ditzake: hobeto ulertzekotestuingurua erabili; hizkuntza berria
|
erabiltzeko
testuinguru faboragarriak (hiztunpetoak) aurkitu eta horiekin interakzioari probetxu atera; arau baten erregulartasunak aurkitu; edo irakasleak eginiko oharrak idatziz jaso. Beraz, ikasteko estrategiak ondoko galdera erantzutera datoz:
|
2003
|
|
Guneak, harreman sareak, berezko taldeak euskaldundu nahi ditugu, hots, kideen arteko euskarazko erabilera sustatu. Hizkuntzaz jabetzeko gramatika buruz hartzea beharrezko ez denez gero, ez eta bestelako irakaskuntza gidatuaren bidez ikastea ere,
|
erabiltzeko
testuinguruak sortu dira. Halakoetan jendeak hizkuntzazko gaitasuna hobetu, handitu eta eguneratu egingo du hizkuntza bera erabiltzen duelako, eta ez nahita eta buruz ikasten duelako.
|
2011
|
|
Enpresa banatzaileak emandako datuak baliozkoak izango dira instalazioaren kalkulua egiteko, baina dira
|
erabili
testuinguru horretatik kanpo.
|
2017
|
|
Fonema bakoitzean zein nota kantatzen ari den era automatikoan etiketatu da, doinuaren partitura oinarritzat hartuz. Ahotsaren frekuentzia nagusia, eskuzetiketatuko fonema labelak eta partiturak
|
erabiliz
testuinguru etiketak sortu dira.
|
2018
|
|
Euskara
|
erabiltzeko
testuinguru eta egoera berriak, abegikorragoak eta babestuagoak sortzea.
|
|
egidazu euskaraz, nik ulertzen dut eta. ...hizkuntzarekin ditugun inertziak astintzea eta uste baino gehiagotan euskarazko komunikazioa posible dela frogatzea. Euskal Herrian euskara ulertzen duen jendea pentsatzen duguna banio gehiago dela jabearaztea eta euskara gehiagotan erabili dezakegula ikusaraztea. Hizkuntza ohiturak aldatzea norberaren hautua eta ariketa izan arren, bidea taldean eta batera, erosoago eta lagunduago egitea. Euskara
|
erabiltzeko
testuinguru eta egoera berriak, abegikorragoak eta babestuagoak sortzea.Non egingo dugu. Bakoitzak bere inguruan, bere ohiko harreman sareetan egitea proposatzen dugu: familian, lagunartean, lanean, eskolan, dendetan...
|
|
egidazu euskaraz, nik ulertzen dut eta. ...hizkuntzarekin ditugun inertziak astintzea eta uste baino gehiagotan euskarazko komunikazioa posible dela frogatzea. Euskal Herrian euskara ulertzen duen jendea pentsatzen duguna banio gehiago dela jabearaztea eta euskara gehiagotan erabili dezakegula ikusaraztea. Hizkuntza ohiturak aldatzea norberaren hautua eta ariketa izan arren, bidea taldean eta batera, erosoago eta lagunduago egitea. Euskara
|
erabiltzeko
testuinguru eta egoera berriak, abegikorragoak eta babestuagoak sortzea.Non egingo dugu. Bakoitzak bere inguruan, bere ohiko harreman sareetan egitea proposatzen dugu: familian, lagunartean, lanean, eskolan, dendetan...
|
|
egidazu euskaraz, nik ulertzen dut eta. ...hizkuntzarekin ditugun inertziak astintzea eta uste baino gehiagotan euskarazko komunikazioa posible dela frogatzea. Euskal Herrian euskara ulertzen duen jendea pentsatzen duguna banio gehiago dela jabearaztea eta euskara gehiagotan erabili dezakegula ikusaraztea. Hizkuntza ohiturak aldatzea norberaren hautua eta ariketa izan arren, bidea taldean eta batera, erosoago eta lagunduago egitea. Euskara
|
erabiltzeko
testuinguru eta egoera berriak, abegikorragoak eta babestuagoak sortzea.Non egingo dugu. Bakoitzak bere inguruan, bere ohiko harreman sareetan egitea proposatzen dugu: familian, lagunartean, lanean, eskolan, dendetan...
|
|
egidazu euskaraz, nik ulertzen dut eta. ...hizkuntzarekin ditugun inertziak astintzea eta uste baino gehiagotan euskarazko komunikazioa posible dela frogatzea. Euskal Herrian euskara ulertzen duen jendea pentsatzen duguna banio gehiago dela jabearaztea eta euskara gehiagotan erabili dezakegula ikusaraztea. Hizkuntza ohiturak aldatzea norberaren hautua eta ariketa izan arren, bidea taldean eta batera, erosoago eta lagunduago egitea. Euskara
|
erabiltzeko
testuinguru eta egoera berriak, abegikorragoak eta babestuagoak sortzea.Non egingo dugu. Bakoitzak bere inguruan, bere ohiko harreman sareetan egitea proposatzen dugu: familian, lagunartean, lanean, eskolan, dendetan...
|
|
egidazu euskaraz, nik ulertzen dut eta. ...hizkuntzarekin ditugun inertziak astintzea eta uste baino gehiagotan euskarazko komunikazioa posible dela frogatzea. Euskal Herrian euskara ulertzen duen jendea pentsatzen duguna banio gehiago dela jabearaztea eta euskara gehiagotan erabili dezakegula ikusaraztea. Hizkuntza ohiturak aldatzea norberaren hautua eta ariketa izan arren, bidea taldean eta batera, erosoago eta lagunduago egitea. Euskara
|
erabiltzeko
testuinguru eta egoera berriak, abegikorragoak eta babestuagoak sortzea.Non egingo dugu. Bakoitzak bere inguruan, bere ohiko harreman sareetan egitea proposatzen dugu: familian, lagunartean, lanean, eskolan, dendetan...
|
2019
|
|
Aipatutako Galiziako ikerketan, gurasoek hizkuntza gutxitua
|
erabiltzeko
testuingurua sortuzuten (Nandi, 2018), beraz, aurreikus zitekeen gure parte hartzaileek ere euskara erabiltzekotaldea sortzea, baina hipotesia da Getxoko testuinguru erdaldun makroak eragin handiagoaizango duela eta ez dutela aukera hori aurreikusiko eta, ondorioz, ez dutela praktikan jarriko.
|
|
Adib." ikusten naiz"/" ene burua ikusten dut"," ikusiko gira"/" elkar ikusiko dugu"; alokutibotasuna ez erabiltzea: 2 inkestatu; alokutibotasuna
|
erabiltzea
testuinguru neutro batean: 1 inkestatu (irratian adibidez); pasiboaren erabilera:
|
2021
|
|
Hiztun zenbaitek zalantzak badituzte: zein forma
|
erabil
testuinguru batean edo bestean. Zein da euskara batuan forma egokia?
|
|
26.6.2.1b Zalantzarik gabe, helburuzko perpausetan (ikus 37 kapitulua) da gehien erabiltzen, hobeki erranik, ez daiteke [aditzoina+* edin/* ezan] perifrasiaz bestelako adizki jokaturik
|
erabil
testuinguru horretan: Aldaketa hori negurako egin da, hodietako ura izoztu ez dadin (J.
|