2000
|
|
Zeri erantzun behar dio eredu honek, idatzizkoarauari ala solaskideen arteko komunikazioari? Zein eredu
|
erabili
hedabideetan. Zeinekinbide urratu hezkuntzan, euskal hiztun eskolatuek ahozko trebetasunak egoki garaditzaten?...
|
2006
|
|
Bigarrenik, iragarkia bere osotasunean aztertuko da, esate baterako, iragarkian eskaintzen den produktua,
|
erabilitako
hedabidea, inguru soziala, ekonomikoa eta kulturala ere kontuan hartuko dira; beraz, in dubio pro consumatore printzipioa aplikatuko da beti; hau da, mezuaren eskaintzari buruzko erabakia hartzeko batez besteko kontsumitzaile arruntak aintzat hartuko dituen eragile guztiak neurtuko dira (García Cruces, 1998: 464; Feliu eta Bendito, 1989:
|
|
Publizitatearen hartzaileak mezuak benetan ukitzen duen pertsona taldea izango da.
|
Erabilitako
hedabideen arabera, taldea aldatu egingo da; eta kontsumitzaile eta erabiltzaileak babesten diren antzera babestuko dira horiek ere43.
|
2012
|
|
Artikulu horrek adingabeei zuzendutako telebista bidezko publizitateari jarraibide berezi batzuk ezartzen dizkio. Horrela, 7 artikuluak jasotzen dituen jarraibideek izaera berezia dute, publizitatea hedatzeko
|
erabilitako
hedabidea kontuan hartuz zein publizitatearen jasotzaileak kontuan hartuz.
|
|
Bigarrenik, iragarkia bere osotasunean aztertuko da, esate baterako, iragarkian eskaintzen den produktua,
|
erabilitako
hedabidea, inguru soziala, ekonomikoa eta kulturala ere kontuan hartuko dira; beraz, in dubio pro consumatore printzipioa aplikatuko da beti; hau da, mezuaren eskaintzari buruzko erabakia hartzeko batez besteko kontsumitzaileak aintzat hartuko dituen eragile guztiak neurtuko dira (García Cruces, 1998: 464; Feliu eta Bendito, 1989:
|
|
2.3
|
Erabilitako
hedabidea
|
|
Ostantzerakoan, isiltzea gertatu den ala ez jakiteko, kontuan izan dira eta aintzat hartuak publizitatea hedatzeko
|
erabilitako
hedabideei dagozkien denbora eta espazio mugak. Jakina, hogei segundo dituen telebistako iragarki batean ezin da produktu baten inguruan funtsezko informazio guztia eskaini.
|
|
Jakina, hogei segundo dituen telebistako iragarki batean ezin da produktu baten inguruan funtsezko informazio guztia eskaini. Horregatik, Lehiaketa Desleialaren Legearen 7.2 artikuluak dio, omisioagatik engainuzko publizitatearen izatea ezartzeko, aintzat hartu behar direla, besteen artean,
|
erabilitako
hedabidearen mugak. Beraz, dirudienez, funtsezko eta beharrezko informazioa ez bada hedatzen, horrek ez du ondorioztatzen nahitaez engainuzko publizitatearen kasu bat eragiten denik, baldin eta iragarleak informazio hori hedatzen badu, bestelako hedabideen bitartez.
|
|
Lehiaketa Desleialaren Legeak ahalbidetzen du aintzat hartzea, mezua hedatzeko
|
erabilitako
hedabide tipoaz gain, isildutako informazioa lortzeko iragarleak kontsumitzailearen eskura jarritako beste mekanismo batzuk. Lehiaketa Desleialaren Legeak ezartzen du nolabaiteko publizitate kanpainaren osotasun printzipioa.
|
|
Publizitatearen hartzaileak mezuak benetan ukitzen duen pertsona taldea izango da.
|
Erabilitako
hedabideen arabera, taldea aldatu egingo da; eta kontsumitzaile eta erabiltzaileak babesten diren antzera babestuko dira horiek ere48.
|
|
Eztabaidaren tonua, ikusten denez, gogorra zen benetan. Baina hemen ez zaigu haren edukia hainbeste interesatzen, hori azaltzeko
|
erabilitako
hedabidea baizik: bi idazle handi horien deskalifikazioak Goyanarteren aldizkarian agertu ziren, eta horrek, modu batez, haren garrantzia erakusten digu.7
|
2013
|
|
2010ean, Eusko Autonomia Erkidegoa edo Euskadi kontzeptua gailentzen da, kasuen %86tan. Lopezen aroan, hitzez ere ez zuten
|
erabiltzen
hedabide publikoko esatariek Euskal Herria kontzeptua, ez bazen ohitura zaharrei buruz edo hitz egiteko (%6), sekula ez testuinguru politikoan. Aniztasun ideologikoari dagokionez, nabarmena zen 2010ean ezker abertzaleari jarritako beto informatiboa.
|
2015
|
|
Askotariko faktoreek hala nola faktore ekonomikoek, politikoek, ideologikoek, hizkuntzakoek edo historikoek forma eman diote edo forma ematen ari zaizkio gizarteerrealitateari, hots, inolako zalantzarik gabe konplexu, anitz eta askotariko gisa definitzen dugungizarte errealitateari. Termino horiek asko samar ari dira
|
erabiltzen
hedabideetan zein arlo politikoan, baita hiritarrek euskal gizartea definitzeko eta kalifikatzeko erabiltzen duten eguneroko hizkeran ere.Gaur egungo Eusko Legebiltzarrean ordezkatuta dauden aukera politikoen sortak agerian utzi, etaislatzen du konplexutasun, aniztasun eta pluraltasun hori.
|