Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 23

2001
‎deritzogun hori gaitasun bat da, etagaitasun hori lortu eta garatu egin behar da. Ikaslea eskura dituen bitarteko horiekguztiak erabiltzeko gai ez bada, edo beste norbaitek ezartzen badizkio, prozesuakez du ikasketa autonomo baten inongo arrastorik izango.
2003
‎Lehen matrikulazioa Espainian egin ez bada, gainera, desegin baino sei hilabete lehenagotik gutxienez Espainiako matrikula egin da. Planak 480,81 eurorainoko hobariak aurreikusten ditu, eta 721,21 eurokoak ere izan daitezke, baldin eta desegindako ibilgailua berunik gabeko gasolina erabiltzeko gai ez bada eta horren ordez katalizatzailea duen beste bat jartzen bada. Ibilgailu industrialentzako laguntza, 489,81 euro bitarte, fabrikatzaileari ematen zaio, Sozietateen gaineko Zergaren kuotan deskontua eginez.
2004
‎Aurreko baldintzez gain, hauek ere bete behar dira: – Ibilgailuak berunik gabeko gasolina erabiltzeko gai ez den motorra izan du. Dieselak ez dira sartzen.
2005
‎Are gehiago, kontsumitzaileen %57ak ez zuen erreklamaziorik egiten arazo bat zuen bakoitzean, prozesu zaila zela pentsatzen zuelako, eta %47ak esaten zuen ez zekiela inoiz non egin behar ziren erreklamazioak. Alferrik da erakundeei kontsumitzaileen aldeko arauak, legeak eta neurriak eskatzea, gero horiek behar bezala erabiltzeko gai ez bagara.
‎Kontsumitzaileen eskubideak babesteko, ezinbestekoa da lege onak sortzea, kontrol neurri egokiak bultzatzea eta kontsumitzaileen aldeko elkarte eraginkorrak izatea, baina hauek guztiak ezer gutxirako balio dute euren eskubideetaz kontziente diren kontsumitzaileak ez badaude; hau da, kontsumitzaile arduratsuak ez badaude. Arestian esan bezala, alferrik da erakundeei kontsumitzaileen aldeko arauak, legeak eta neurriak eskatzea, gero horiek behar bezala erabiltzeko gai ez bagara.
‎Egoera honen argigarri mailakako hizkuntz heriotzaren eragileetako bat den mendekotasun kulturalaren ondorioak ditugu (Elordui, 1995): hizkuntza menderatua eskolan ez erabiltze ak ekartzen du hiztunak haien jarduera profesionalerako ama hizkuntza erabiltzeko gai ez izatea, hizkuntza hori esparru batzuetara zokoratua izatea eta azkenik erabilera berezitue tarako garatua ez izatea. Euskararen erabilera berezituak eskolan berreskuratzea ezinbeste ko baldintza da etorkizuneko hiztunek beren burua gai ikus dezaten euskara beren lan espa rruetan erabiltzeko eta beraz, esparru horretako euskara gara dezaten.
‎Euskaldun erdien artean hainbat motatakoak aurki ditzakegu26: batetik, ama hizkuntza euskara izanik ere, irakaskuntza osoa erdaraz jaso dutelarik, euskara estandarra edota beren lan esparruko euskara menderatzen ez dutenak; bestetik, euskara bigarren hizkuntza modura ikasi dutenak eta lagunarteko esparruetan edota esparru komunetan edota beren lan esparruetan erabiltzeko gai ez direnak, edo bestela, esparru hauetan guztietan erabiltzen badute ere, jabekuntza erabat burutu ez izanagatik hutsuneak dituztenak. Euskara erabat normalizaturik ez egoteak posible egiten du irakaskuntzaren esparru guztietan eta baita testugileen artean ere mota hauetako guztietako hiztunak egotea.
2006
‎Bitxia bada ere, Jajah 2004an sortu zen enpresa gisa, eta 2005eko uztaileko beta bertsioa, planteamendu berarekin Skype ren zeinua: ordenagailua, ‘peer’ teknologiari esker funtzionatzen zuena to peer’ Hala ere, sortzaileek diotenez, beren emakumeak programa erabiltzeko gai ez zirela egiaztatu zuten, beraz, pentsatu zuten horretarako moduko zerbitzu bat sortu behar zutela Interneten ezagutza handirik ez duen jendea erabiltzea. Nork modu horretan, 2006ko otsailean, Jajah berrabiarazi zen gaur egungo konfigurazio horretan, baldintza bakarrak telefono zenbaki bat izatea eta konektatzea edozein gailutatik Internetera (berdin da sistema operatiboa, nabigatzailea, etab.) digituak markatzeko.
2008
‎mol datutako lekzioak. Alegia, lehen parte horretan erabilitako gaia ez da bakarra, bai, ordea, gaiok bideratzeko modua; izan ere, euskaldunari gaztigu jakin batzuk emateko bitarteko bihurtuko ditu.
‎(?) Halaber, gazteen artean euskararen erabilera indartzeko bestelako aldaerak (argota, hitanoa, etab.) sailkatzea eta kontuan hartzea garrantzi handiko kontuak dira. Izan ere, euskara egokia eta une egokian erabiltzeko gai ez den hiztunak ez du komunikaziorik lortuko, ez du hizkuntza erabiliz gozatuko, eta, azken batean, euskara bazterrean utzita beste hizkuntza batez baliatuko da.
‎Batzar Nagusiak organo gisa duen legitimitatea nabaria da; hala ere, ez dugu pentsatu behar bere benetako indarra handitzen denik aginpide gehiago jasotzeagatik. Alderantziz, edozein organok, modu eraginkorrean erabiltzeko gai ez den aginpideak jasotzen baditu, epe ertainera, organo beraren ospe galtzea eta kooperatibaren beste guneen mesfidantza baino ez ditu lortzen. Horren ondorioz, kontrako eragina sortzen da, eta zuzendari eta administratzaileek edozein aitzakia bilatzen dute batzarraren eztabaida alboratzeko100.
‎Esan dugunez, epe luzera? organoak ez dira indartzen modu eraginkorrean erabiltzeko gai ez diren aginpideak eskuratzeagatik. Alderantziz, horrelako baldintzetan onartutako aginpideak organo horren irudi galtzea dakar.
2010
‎Azalpen hori kontuan hartu behar da, nahiz eta esperimentu honetan parte hartu zuten pertsonei beren entzumen gaitasunari buruz galdetu zitzaien. Gainera, nahiz eta pertzepziozko detaileak kodetzeko gai izan, baliteke detaile horiek errekuperazio momentuan erabiltzeko gai ez izatea (Koutstaal, 2003; Multhaup, 1995).
2012
‎Hori dela eta, kalean hizkuntza batean gerta litezkeen elkarrizketak bertan dabilen jendearen hizkuntza gaitasunak ere mugatzen ditu. Badakigu aurrez hizkuntza bat erabiltzeko gai ez diren pertsonek ezin izango dutela hizkuntza horretan inongo elkarrizketarik izan. Honela bada, neurtuko diren hizkuntzetako bakoitza biztanleriaren zein portzentajek ezagutzen duen kontuan hartzen da laginaren kalkuluan.
2013
‎Elizabeth ikaratuta geratu zen. Halako hizkera gordina erabiltzeko gai ez bazen ere, bere bularrak behinola babestutako sentimendu gordina ez zen asko aldentzen Lydiak adierazitako horretatik, eta berari sentimendu eskuzabala iruditu zitzaion bere garaian!
2014
‎Pertsona diskronikoak erabil ditzake denborari eta iraupenari dagozkien hitzak, baina horrek ez du esanahi denbora harremana ongi ulertzen duenik. Alderantziz, afasiko batzuek, denbora izendatzeko hitzak erabiltzeko gai ez badira ere, denboraren esanahia ongi uler dezakete.
‎Zer nahiago zenukete tanpoiak erabiltzeko gai ez izatea edo ezpain margorik ez erabiltzea?
2015
‎Horretarako, gazteak gaitasun nahikoa izan dute, hizkuntza eurena dela eta euren errealitatera egokitzen dela sentitu eta euskara erakargarri dela ikusi, hauen errealitate eta erreferentzietara egokituz. Izan ere, euskara egokia eta une egokian erabiltzeko gai ez den hiztunak ez du komunikaziorik lortuko, ez da hizkuntza erabiliz gozatuko, eta azken batean, euskara bazterrean utzita beste hizkuntza batez baliatuko da. Bide horretan, ahozkotasunaren garrantzia nabarmena da eta ahozkotasuna lantzera begira eskolan jarri beharreko indarra ere gakoetako bat da.
‎Euskara egokia eta une egokian erabiltzeko gai ez den hiztunak ez du komunikaziorik lortuko, ez da hizkuntza erabiliz gozatuko, eta azken batean, euskara bazterrean utzita beste hizkuntza batez baliatuko da.
2016
‎• Lehenik eta behin, gaitasuna ezinbesteko baldintza da erabilerarako. Ez dezakegu erabiltzeko gai ez garen hizkuntza erabili. Komunikazioa ez da gertatuko igorleak darabilen hizkuntza hartzaileak ere ezagutzen ez badu.
2017
‎Oso interesgarria da; batzuentzat beso guztia hartzen duen mugimendua beste batzuentzat ukalondotik hatzetara doan mugimendu bihurtzen baita. Egokitu egin du parte hartzaile bakoitzak hasierako bertsioa bere gaitasunetara.Hankak erabiltzeko gai ez direnen azalean jarri zarete modu horretan. Horretarako balio izan du, baina halakoa zen koreografia hasieratik. Dena dela, hankak erabili ditugu, adibidez, pisua emateko, tente izateko eta diagonalak aldatzeko.
2020
‎Pediatriako adituen arabera, hiru urtetik beherakoek ez dituzte erabili behar, asfixia arriskua baitute; gainera, Osasun Ministerioak eta zenbait pediatria elkartek egindako txosten baten arabera, “maskara sudurraren eta ahoaren gainean behar bezala jartzeko difikulturadagatik”. Adin horretatik gorako haurrek tapoiak eramatea onartzen ez badute edo behar bezala erabiltzeko gai ez badira, helduek gainbegiratuko dituzte prebentzio neurriak, hala nola eskuak garbitzea eta distantzia soziala. — Etxekoak dira fidagarritasun gutxien dutenak.
2021
‎Ilustrazioa da gizakiak berak eragindako heldugabetasunetik irtetea. Heldugabetasuna da beste norbaiten laguntzarik gabe bakoitza bere ulermena erabiltzeko gai ez izatea. Heldugabetasun hori norberak eragiten du, horren kausa ez denean ulermen gabezia, baizik eta beste norbaiten laguntzarik gabe erabiltzeko kemen eta kuraia falta.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia