|
6 urte Inguruko plano eta mapa errazak erabiltzea, eta herriko, bailarako kultura ondarearekin loturiko elementuak identifikatzea eta kokatzea. Inguruko paisaiaren marrazkiak eta oinarrizko krokisak diseinatzea, bereziki ondare natural eta arkitektoniko nahiz teknologikoarekin loturik. Behaketarako erremintak erabiltzea. Plastilina edo maketak erabiliz kultura ondarearekin loturiko elementuak diseinatzea. Kultura ondarearekin loturiko lamina, diapositiba, bideo, informatika programak erabiltzea. Irteeretan eta ikustaldi kulturaletan parte hartzea. Tokiko kultura ondarearen elementuekin loturiko datuak eta informazioa biltzea. Bailarako, herrialdeko etxe, eliza, jai, usadio eta ohiturak behatzea eta alderatzea. Norberaren, herriaren, bailararen historiarekin loturiko argazkiak biltzea. Ikaslearen, herriaren eta bailararen friso historikoa egitea. Tokiko/ bailarako eta norberaren familiako usadio eta ohiturak eta festak biltzea eta informazioa lantzea. Jolasak planifikatzea era autonomo eta sortzailean. Jolasak: altxorraren bila, itsasontziak, labirintoa... Erlojua eta egutegia
|
erabiliz
denbora kontzeptua hautematea herriko, bailarako ondare elementu bat edo batzuk aintzat hartuta. Norberaren etxearen, ikastetxearen edo ondare arkitektonikoaren bidez (elizak, jauregiak.) beste eraikuntza bat kokatzea eta adieraztea. Inguruko tradizio, ohitura eta kultura adierazpenekiko sentikortasuna eta errespetua izatea. Herriko kultura eragileekin harremanak izatea eta saioak antolatzeari ek... janzkera, etxebizitza, lan egiteko moduak, errepideak, familiaren antolakuntza, jolasak... Iraganeko eta gaur egungo gertakarien eta horiek norberaren esperientziari gertukoak zaizkion alderdi historikoen arteko harremana. Iturri idatzi eta digitalak eta ikusizko hainbat iturri erabiltzea informazio historikoa lortzeko, eta tokiko, bailarako eta Euskal Herriko hurbileko historiari buruzko lanak egiteko. Aukeratutako herriko, bailarako gertakari historiko edo etnografiko baten inguruko lekukotza jasotzea ahozko informazioari garrantzia emanez. Hedabide askotarikoak erabiltzea gertuko kultura ondarearen sustapenari buruz eztabaidatzeko (egunkariak, aldizkariak, irrati telebista, telefonoa, Internet.). Ondare elementuak adierazteko seinaleak interpretatzea eta sailkatzea. Hegazkinez, itsasontziz, trenez eta kotxez egin daitezkeen bidaien simulazioak planifikatzea, herritik kanpo egon daitekeen gizateriaren ondarearekin lotuz. Eskola komunitatean parte hartzen duen ororen kultura eskubideak eta betebeharrak analizatzea. Familia eta komunitate bateko kultura ondarearen sustapenean parte hartzeko betebeharra analizatzea eta kontzientziatzea. Lantaldeetan aukerak eskaintzea informazioa, helburuak, aurkikuntzak eta esperientziak parteka ditzaten. Makina eta aparatu batzuen funtzionamendua ezagutzeko esperientzia errazak egitea (errota bat). Gertuko paisaiaren eta beste ondare elementu batzuen inguruan irudiak eta material inprimatua biltzea. Herriko elizaren, udaletxearen edo ohituren inguruko informazioa biltzea eta lantzea.
|