Emaitzak: 5
2004 | ||
Telefono mugikorra duten herritarren %6k bakarrik erabiltzen du ustekabean. Lagunekin edo familiarekin hitz egitea, eta, beharrezkoa bada, mugikorra | erabiltzeko bi arrazoi nagusiak dira. Bestalde, pertsona gehienek (%63) nahiko beharrezkotzat jotzen dute etxean ordenagailu pertsonala egotea; %5, 6k, berriz, uste du ez dela batere zehatza. | |
2017 | ||
Gaztetxoek hala identifikatu zuten eta behaketetan horrela dela berretsi ahal izan nuen. Neskek gehiago | erabiltzeko bi arrazoi ematen zuten: hizkuntzaprestigioa eta aisialdiko praktikak. haurtzaroan euskararen inguruan jasotako mezuak ahultzearekin batera, nerabeak heldutasunera begira daude. heldu izate horretan gaztelania nabaritzen dute prestigio hizkuntza gisa. nerabeek kapital sinbolikoa edukitzeko gaztelania garrantzitsua dela hautematen dute, eta ez dituzte euskararekin lotutako diskurtso erakargarririk topatzen. horri gehitzen zaio gazteen aisialdiko jardueretan euskarak duen presentzia urria. azken finean, behatutako prozesuetan oso argi ikusten da hizkuntzaren bidez nerabeek identitatea nola performatzen duten. hau da, hizkuntzaidentitatea ere, generoarena bezala, etengabeko osaketa eta aldaketa prozesuan dagoela ondorioztatu daiteke, eta prozesu horretan etengabe heldu izatera iritsi behar dutela jasotzen dutenez, pertsona helduaren papera performatzeko gaztelaniaz jokatzen dute eta jolasten dira. | |
Salbuespenak ere badaude, noski10 zenbaitetan aztoratuak zeuden neskak behatu ditut, baita talde handian protagonismoa hartzen zutenak ere. ...util taldeak dinamiketan lasai parte hartzen ere ikusi nituen, eta espazio egokiak utziz gero mutilekin elkarrizketa giroa lortzea posible dela ere agerian geratu zen. hizkuntza praktikei dagokionez pasai donibane eta lezoko nerabeen artean neskek euskara gehiago egiten dutela ondorioztatu nuen. gaztetxoek hala identifikatu zuten eta behaketetan horrela dela berretsi ahal izan nuen. neskek gehiago | erabiltzeko bi arrazoi ematen zuten: hizkuntza prestigioa eta aisialdiko praktikak. elkarrizketa honetan, esaterako, hala zioten: | |
Gaztetxoek hala identifikatu dute eta behaketetan horrela dela berretsi ahal izan dut. Neskek gehiago | erabiltzeko bi arrazoi ematen dute: hizkuntza prestigioa eta aisialdiko praktikak. | |
Bibotedun bati egozten diot nik. Edozelan dela ere, saiatuko naiz testu honetan aipurik ez | erabiltzen bi arrazoigatik: neure esperientziatik haragoko ezagutzarik ez dudalako eta, ondorioz, ez dudalako nire ezjakintasuna aipuz mozorrotu gura. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
erabili | 5 (0,03) |
Lehen forma
erabiltzeko | 4 (0,03) |
erabiltzen | 1 (0,01) |
Argitaratzailea
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 2 (0,01) |
Consumer | 1 (0,01) |
Jakin | 1 (0,01) |
UEU | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
erabili bi | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
erabili bi arrazoi | 5 (0,03) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |