Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2007
‎Hauen deskribatzaileen ondoren, bakoitzaren bitartez burutu ohi diren hizkuntz jardueren eskala mailakatuak ematen ditu eta hauetan lor daitezkeen helburu ezberdinak deskribatu. Azkenik jarduera hauek burutzeko erabili beharreko estrategiak bereizten ditu. Hauei guztiei, jakina, guk geuk ikasleekin batera identifikatzen ditugun jarduerak gehitu genizkieke, tokian tokiko beharretara egokituz.
2008
‎Egitura exekutibo horietako bakoitzean, hiru elementu bereiz daitezke: arazoaren irudikapena, lortu beharreko helburuak eta erabili beharreko estrategiak.
2015
‎Aipatu da nola Lizarra Garaziko garaian LABi egin zitzaizkion elkarlanerako proposamenen artean, sindikalismo abertzaleak Ipar Euskal Herrian erabili beharreko estrategiaz azterketa komuna egitea planteatu zitzaion, eta nola, proposamena errefusatuta, hobeto iritzi zion LABek bere kasa aritzea eta, lurraldetasunaren agindua zintzoki konplituz, sindikatua mugaz bestaldean ezartzeari. ELAk bakarrik heldu zion, beraz, aferari.
2018
‎Berrikuntzen artean dago maila errepikatzen duten ikasleei laguntzeko plana. Horren arabera, ikastetxeek eta irakasleek erabakiko dute kasu bakoitzean erabili beharreko estrategia. Mahai gainean jarri dituzten aukerak dira, kasuan kasuan, ikasle errepikatzaileei eduki pertsonalizatuak ematea eta azterketa ezberdinak ezartzea.
2019
Erabili beharreko estrategiez eztabaidatzerakoan, helburuak, neurriak, erritmoak, ardurak, metodologiak eta lehentasunak ditugu aztergai. Hizkuntza politikaren oinarrizko elementu hauen inguruan ikuspegi desberdinak izan arren, badago denok onartzen dugun oinarrizko abiapuntu bat:
2020
‎Kezka eta arazoak: hizkuntza irakasteko erabili beharreko estrategiak, nola egin erakargarri edo nola piztu motibazioa, nondik hasi irakasten eta nola txertatu beste esparruetako ezagutzak, nola antolatu hainbat talde ezberdin, eta antzekoak.
2021
‎123), jatorrizko testuan ikusezinak diren zenbait alderdi azalera ditzake itzulpenak; izan ere, itzulpena jarduera politikoa ere bada, hizkuntzaren, identitatearen eta kulturaren eraikuntza tresna, Venutik ondo adierazten duenez: bai itzulgaiak hautatzea, bai itzultzeko erabili beharreko estrategia diskurtsiboak aukeratzea lagungarri dira nazio identitateak sortzeko (Venuti, 2013: 119).
2022
‎Hala eta guztiz ere, eskala txikiagoan esku hartzearen abantaila eragile ekonomiko, politiko eta sozialen adostasun mailari dagokio sistematikoki. Adostasun horrek eragileen arteko trukeak eta konfiantza errazten ditu, eta aukera ematen du ekintza espezifiko eta kalibratuei begira erabili beharreko estrategiak berehala identifikatzeko. Keatingen iritziz betiere," nazionalismo berrien bideragarritasunerako baldintza horiek ez dira erosketa zerrenda hutsa; aitzitik, proiektu koherente bat osatzen dute, aldatzeko bidean den estatu baten eta nazioarteko ordenaren esparruan lurralde autonomia ziurtatzera bideratua.
‎Egoera horrek bi erronka garrantzitsu dakarzkio irakasgaiari: lehenengoa didaktikoa, irakasgaia irakatsi eta ikasteko prozesuan erabili beharreko estrategia eta baliabide didaktikoekin lotua dagoena, eta garrantzitsuena dena, baina artikulu honetan, espazio mugarengatik, lantzerik ez duguna; eta, bestea, epistemologikoa, hezkuntzako profesionalen prestakuntzan Hezkuntzaren Historiak duen zentzuari buruz gogoeta egitera behartzen gaituena. Zergatik eta zertarako Hezkuntzaren
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia