2007
|
|
Hauen deskribatzaileen ondoren, bakoitzaren bitartez burutu ohi diren hizkuntz jardueren eskala mailakatuak ematen ditu eta hauetan lor daitezkeen helburu ezberdinak deskribatu. Azkenik jarduera hauek burutzeko
|
erabili
beharreko estrategiak bereizten ditu. Hauei guztiei, jakina, guk geuk ikasleekin batera identifikatzen ditugun jarduerak gehitu genizkieke, tokian tokiko beharretara egokituz.
|
2008
|
|
Egitura exekutibo horietako bakoitzean, hiru elementu bereiz daitezke: arazoaren irudikapena, lortu beharreko helburuak eta
|
erabili
beharreko estrategiak.
|
2015
|
|
Aipatu da nola Lizarra Garaziko garaian LABi egin zitzaizkion elkarlanerako proposamenen artean, sindikalismo abertzaleak Ipar Euskal Herrian
|
erabili
beharreko estrategiaz azterketa komuna egitea planteatu zitzaion, eta nola, proposamena errefusatuta, hobeto iritzi zion LABek bere kasa aritzea eta, lurraldetasunaren agindua zintzoki konplituz, sindikatua mugaz bestaldean ezartzeari. ELAk bakarrik heldu zion, beraz, aferari.
|
2018
|
|
Berrikuntzen artean dago maila errepikatzen duten ikasleei laguntzeko plana. Horren arabera, ikastetxeek eta irakasleek erabakiko dute kasu bakoitzean
|
erabili
beharreko estrategia. Mahai gainean jarri dituzten aukerak dira, kasuan kasuan, ikasle errepikatzaileei eduki pertsonalizatuak ematea eta azterketa ezberdinak ezartzea.
|
2019
|
|
|
Erabili
beharreko estrategiez eztabaidatzerakoan, helburuak, neurriak, erritmoak, ardurak, metodologiak eta lehentasunak ditugu aztergai. Hizkuntza politikaren oinarrizko elementu hauen inguruan ikuspegi desberdinak izan arren, badago denok onartzen dugun oinarrizko abiapuntu bat:
|
2020
|
|
Kezka eta arazoak: hizkuntza irakasteko
|
erabili
beharreko estrategiak, nola egin erakargarri edo nola piztu motibazioa, nondik hasi irakasten eta nola txertatu beste esparruetako ezagutzak, nola antolatu hainbat talde ezberdin, eta antzekoak.
|
2021
|
|
123), jatorrizko testuan ikusezinak diren zenbait alderdi azalera ditzake itzulpenak; izan ere, itzulpena jarduera politikoa ere bada, hizkuntzaren, identitatearen eta kulturaren eraikuntza tresna, Venutik ondo adierazten duenez: bai itzulgaiak hautatzea, bai itzultzeko
|
erabili
beharreko estrategia diskurtsiboak aukeratzea lagungarri dira nazio identitateak sortzeko (Venuti, 2013: 119).
|
2022
|
|
Hala eta guztiz ere, eskala txikiagoan esku hartzearen abantaila eragile ekonomiko, politiko eta sozialen adostasun mailari dagokio sistematikoki. Adostasun horrek eragileen arteko trukeak eta konfiantza errazten ditu, eta aukera ematen du ekintza espezifiko eta kalibratuei begira
|
erabili
beharreko estrategiak berehala identifikatzeko. Keatingen iritziz betiere," nazionalismo berrien bideragarritasunerako baldintza horiek ez dira erosketa zerrenda hutsa; aitzitik, proiektu koherente bat osatzen dute, aldatzeko bidean den estatu baten eta nazioarteko ordenaren esparruan lurralde autonomia ziurtatzera bideratua.
|
|
Egoera horrek bi erronka garrantzitsu dakarzkio irakasgaiari: lehenengoa didaktikoa, irakasgaia irakatsi eta ikasteko prozesuan
|
erabili
beharreko estrategia eta baliabide didaktikoekin lotua dagoena, eta garrantzitsuena dena, baina artikulu honetan, espazio mugarengatik, lantzerik ez duguna; eta, bestea, epistemologikoa, hezkuntzako profesionalen prestakuntzan Hezkuntzaren Historiak duen zentzuari buruz gogoeta egitera behartzen gaituena. Zergatik eta zertarako Hezkuntzaren
|