Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 64

2000
‎Jadanik gaindituak diren baina haren garaian eskuarki onartzen ziren gertakari horietan oinarriturik, gizarte mota ezberdinen eta horietako bakoitzari zegokiokeen hizkuntza tipologiaren arteko korrelazioa ezarri nahi zuen Unamunok: hortik atera zuen hordak hizkuntza silababakarrez mintzo zirela, gizarte militarrek hizkuntza eranskariak zerabiltzatela eta, azkenean, industria garaiko gizarterik aurreratuenek hizkuntza malgukariez hitz egin behar zutela. Eta horren kariaz, euskara bigarren tipokoa denez gero, logika horrekin espero izateko ondorioa ateratzen zuen:
‎Berri hauek ez zuten lo harrapatu Vicent Partal katalana, urteak baitzeramatzan begirik kendu gabe Estatu Batuetan gertatzen ari zen iraultza digitalari. Estatuko" ziberpentsalaririk" ospetsuena bera dela diote, aurrenetarikoa Internet erabiltzen eta baita amaraunaren hedapena iberiar penintsulan ikertzen ere.
‎Historian zehar gizakiak liburua hartu du datuak eta unibertsoa ulertzeko ezagutza erregistratu, bildu, antolatu, kontserbatu, erabili eta zabaltzeko ardatz edo bitartekotzat.
‎Erregistratu, bildu, antolatu, erabili eta banatzeko sistema Erdi Arotik aurrera osatuz joan zen eta inprentaren nahiz Ilustrazioaren ideien bilakaerarekin indartu zen. Sakeleko liburuekin eta aldizkarien espezializazioarekin ohitugabeko ospea lortu zuen XX. mende erdialdera, aurretik pentsaezina zen hedapen masiboa izan zuelarik.
‎Bestalde, azken urteotan, behin eta berriz entzuten da liburuak bizitza laburra daukala gizarte berri honetan eta telekomunikazio sareen artean itoko dela. Oraingoz historia zein den badakigu, profeta guztiek huts egin dute, eta inprimatua da oinarrizko medioa ezagutza erregistratu, bildu, antolatu, kontserbatu, erabili eta zabaltzeko.
2001
‎Kopurutan, %80 ziren demokratak eta %20 biolentoak. Eta itunaren zeregina biolentoak urritzea zen, batzuen ustez ehiza erabiliz eta besteen ustez sedukzioa. Euskararen normaltasunerako bidean urrats sendoak egin ahal izan dira, aldi honetan.
2002
‎Baina hain aukera muturrekoa hartu barik, bestelako biderik har genezake aipatu hiru helburu horiek unibertsitateak ez diren erakundeen bidez betetzeko. Jakintza sortu, transmititu, erabili eta aplikatzen lagundu dezaketen bestelako erakundeak badaude, ikerketa zentroak, akademiak, teknologia zentroak eta kultur elkarteak, kasu. Baina horietariko batek ere ez ditu batera betetzen aurreko zeregin guztiak.
‎Dena dela, euskal unibertsitatearen onura eta abantailen kontu hau ez dakit nik onura eta abantailetatik haratago ala honatago dagoen. Izan ere, ba al du irauterik partzialki eta eremuka soilik erabili eta baliatzen den hizkuntzak. Noraino da praktikan bideragarria elebitasun orekatua ren kontua?
‎Hizkuntzen ezagutzari dagokionez, planteamendu eleanitza egin dugu, gure ikasleek euskara eta gaztelaniaz gain ingelesa ere erabil eta jakin dezaten.
‎...hiru faktore diferentzialak ikusi ahal izan dira; berreskuratu nahi den hizkuntza izendatzen dela administrazioko hizkuntza bakarra edo lan hizkuntza, administrazioarekiko harremanak beste hizkuntzan izateko eskubidea bermaturik; hezkuntza sistemak ziurtatu egiten duela haurrak hizkuntza horretan trebatuak izatea; eta, azkenik, sektore pribatua legez eta arauz derrigortzen dela hizkuntza gutxitua erabili eta honen hiztunen hizkuntz eskubideak errespetatzera.
‎Hurrengo hiru urteetan, Euskaltelek zuntza eskainiko dio biztanlegoaren %90i (lurraldearen %75i). Mapa honetan, hiritarrak ADSLz baliatuko dira telefonoz hitz egiteko, e posta erabiltzeko eta arrunt nabigatzeko, eta zuntz optikoaz, berriz, eduki konplexuagoak jasotzeko, telebista ikusteko, multimedia eta eskaripeko bideoak eskuratzeko, eta etenik gabeko loturak behar dituzten zerbitzuetara iritsi ahal izateko.
2003
‎Oihu, kalapita eta salaketak ez direla aski zalantzarik ez, normala ere bai horrelako erreakzioak izatea, baina ez aski, eta ezta garrantzitsuena ere. Ez ote dugu hobe etxearen paretak sendotzea eta etxea erabiltzea eta bertan bizitzea?
‎Hirugarrenez, ezinbestean proiektuak sendotu behar ditugu. Itotze ekonomikoaren politikaren ondorioak arindu behar ditugu eta bideragarritasun ekonomikoa eskaini behar diegu martxan ditugun proiektu guztiei (euskaltegiak, hedabideak, ikastolak, bestelako ekitaldiak...), bide alternatiboak erabiliz eta elkartasunari dei eginez. Sektoreak indartzeko denon inplikazioa beharrezkoa da, eta inoiz baino gehiago euskararen aldeko ekimenek gure elkartasuna eskatuko dute.
‎Ho rrela, gainerat, euskalgintzaren dinamika ere baldintzatzen da. Erasoak, zuzenean erdiesten dituenaz gain, arazo, toki eta denbora finkatuz, euskaltzaleen indarrak baititu bideratzen, erabiltzen eta are probokatzen. Euskalduna, gaitasunez bainoago borondatez betea, haietan erantzutera behartua da beti.
2004
‎Jokatzeko modu bat ere, ezaugarri iraunkor moduan, erabili eta zabaldu duen ikuskera manikeoa da. Sailak aisebe reizten ditu marra banatzaile batekin:
‎Ekin ezazu gizatasuna zure pertsonan edo besteengan orain eta beti helburu modura erabiliz eta inoiz ez bitarteko soil modura.
2005
‎2 Aralar, EA eta EAJ alderdiek euskararen ofizialtasuna eskatzen dute, baina bakar batek ere ez du euskararen estatusa definitzen lehentasuneko izaera erabiliz eta batek ere ez du ezagutu beharra aldarrikatzen.
‎1) Herritarren eta herriaren ekonomiaren aldetik a) Ekonomia orokorretik begiratuz, Kutxek bereganatuta daukaten finantza munduko sailik emankorrena eta eraginkorrena uztea, besteen jardun espekulatiboetansa rtzeko, ergelkeria itzela izango litzateke. Kontsumitzaileen diru gordailuak erakartzeko giro, ekintza eta baldintza egokienei eutsi ordez, bestelako jardunetara ardura, lana eta herritarrentzat izan lukeen dirua desbideratzea, Bankuek darabilten eta erakusten diguten kontrako bidetik. Horrela, bestelako finantza sailetan dabiltzanentzat Kutxen nitxora sarrera erraztuz.
‎Arkatzik ere ez genuen erabiltzen eta, lurrean eserita, txotxen bitartez idatzi genituen lehenengo hizkiak: AMA, AI TA, AMAMA...
2006
‎Ikasmaterialak irakasleen eskuetan jartzen diren tresnak edo lanabesak dira. Tresna horien erabilpenaz informazioa eta formazioa ematen ez bazaio, tresna horiek ez ditu ondo erabiliko eta ikasmaterial horien sorkuntzan egindako ahalegina alferrikakoa izan daiteke.y
‎Ordena hori eta portzentajeak aldatu egiten dira espainiar Estatuko datuetan. Kasu horretan CDU irizpidea ikastetxeen %38, 3k darabil eta bilduma irizpidea %37, 5ek.
‎Hitz handiegiak, zalantzarik gabe. Jakinek ez zuen inoiz Euskal Unibertsitatea izatearen ametsik egin, ez eta horren hasikina ere; amestu zuen, ordea, urrutitxo zegoen Euskal Unibertsitatea bideratu ahal izateko kultur hizkuntza jasoa, bai eta hori jakintza modernoaren alor guztietan erabili eta lantzekoa zela aldarrikatu.
‎a) Unibertsitateko euskara bera gaitzea, Zientzia eta Tekniken lexikoa eta hizkera landuz; b) Unibertsitateko irakasleak gaitzea, beren alorreko gaiak euskaraz erabiltzeko, beraiei dagokien hiztegietan parte harraraziz; c) Euskal Unibertsitateak behar duen oinarrizko material idatzia lantzea, bereziki hiztegiak. Hiru helburu horiei begira, hiztegiek, termino zerrenda hutsak izan beharrean, alor bakoitzeko gaiak landuko zituzten, testuak sortuz, eta horien barruan erabili eta frogatuz termino teknikoak; eta gainera hiztegietako bakoitzean alor bereko Unibertsitateko eta bestelako adituek hartu behar zuten parte, taldean lana eginez, UZEIren koordinazioarekin eta gidaritza linguistikoarekin.y
2007
‎Zenbait elementu lagungarriak dira: sorpresaz jokatzea, bi adierako forma eta hitzekin jolastea, mozorro komunikatiboak erabiltzea eta perturbazioa sortzea.
‎Krisiaren hasieran, eta baita aurrerago ere, itsas ikerketan aditua den AZTI euskal zentro teknologikoak jardun zuen euskal erreferente gisa fuelaren inguruko informazioa lortzerakoan, beti ere Eusko Jaurlaritzarekin harreman estua mantenduz. Frantziako CEDRErekin3 koordinaturik, Asturiasko uretan kokaturiko fuel orban handien norabidea ezagutzeko GPS sistema erabili eta tresna informatiko propioa garatu zuen, baita orbanak balizatu ere buiak ipiniz. Horrez gain, Eusko Jaurlaritza eta Arrantzaleen kofradiekin bildu zen, arrantza ontziei fuela biltzeko erabili beharreko tresnen diseinuan lagundu zien eta hondartzetan eta itsaslabarretan jasotako fuelari ere analisi kimikoak egin zizkion.
‎Orain forma aldetik, nahi ukan dugu erakusketa berritzaile bat ekoiztu, lau hizkuntzatan, gaurko teknologiak erabiliz eta interaktibotasunari ateak irekiz. Edukiek, berriz, bidaia poetiko bat eskaintzen diote bisitariari euskal munduen bihotzean, kulturaren, ekonomiaren, geografiaren eta sozialaren bidez. Baina, oroz gainetik, bi gauza nahi nituzke azpimarratu:
2008
‎Lehendabizi, eragile eta mugimendu sozialen mailan, haiek oinarrizko gure aldarrikapenekin bat egin dezaten saiatuta, baina baita alderantziz ere; hau da, haienak babestuta, legitimatuta, eta gizartean ezagutarazita. Bigarrenik, erakundeen mailan, trantsizio aldia izango litzatekeenean, oinarrizko hiritar eskubideak, identitate eskubideak eta nazionalitate politikoko eskubideak gauzatuko direla saiatuta, eta orain dauden erakunde esparruak erabilita eta haiei uko eginda, eta lurralde osoan hiritar guztien eskubide guztiak bermatzen saiatuko diren kontraboterezko erakundeen aldeko apustua eginda. Oso erraza litzateke, esate baterako, udaletxeek nork bere Barne Ministerioari erroldari buruzko datuak ez ematea; helduen euskalduntzea doan eta malgua izatea, eta, era berean, ghettoak zentroetan eta A ereduan osatzea oztopatzea; langileen esklabismoa eta esplotazioa salatuko duen politika abian jartzea...
‎Bi egoera horien aurrean, zer da etorkinen hizkuntza integrazioa? Bi hizkuntza erabiltzen eta bakoitzari lotuta doan kultura eskura dugunok hauxe esango genuke: etorkinen erabateko integrazioa izateko, Euskal Herriko bi hizkuntzak jakin eta erabili behar dira.
‎Zientzia naturalen ereduari begira, Filosofiaren enborretik nortasun propioa izan nahian Psikologia sortzen da. Prozesu mentalak taxutzen dituzten legeak aurkitu nahi ditu horretarako zientziaren metodoa erabiliz eta espekulazio filosofikoetatik urrunduz. Psikologia jaio berria garunaren fisiologiari begira jarriko da metafisikarekin kateak behin betiko apurtu asmoz.
‎Horregatik, kooperatibek ahalegin handiagoa egin lukete software librera hurbiltzeko: unibertsitatean leku bat eskaini ikasketa programan software libreari; prestatu teknikariak software librean; informatikariak kontratatzerakoan, kontuan izan adituak ote diren software librean; hasi kooperatiba guztietan programarik erabilienak eta errazenak erabiltzen: Firefox, Thunderbird, OpenOffice...; egitasmo bat prestatu software jabeduna utzi eta trantsizioa prestatzeko software librerantz; aztertu software librearen inguruan sortzen ari diren modu berriak elkarlana bultzatzeko, eta erabaki zelan aplikatu kooperatibetan; erabili software librea kooperatibagintza bultzatzeko herrialde pobreetan; lan hitzarmenak egin software librea darabilten enpresekin.
‎Bestalde, Kiotoko protokoloa sinatu zen garaian nitrogeno fluoruroa ez zen apenas erabiltzen eta ondorioz protokolotik kanpo gelditu zen gas horren emisioen kontrola. Gasaren ezaugarriak kontuan hartuta oso zentzuzkoa dirudite nolabaiteko kontrol mekanismo batzuk jartzeak eta gasaren jarraipena egiteak.
‎Otsailaren 21ean, Andoaingo Martin Ugalde Parkean Euskaldunon Egunkaria itxiaren eta auzipetuen alde egindako elkarretaratzearen biharamunean, Miren Azkaratek Euskadi Irratian adierazi zuen Berria egunkaria ez zela zabala eta ez zuela sorrera modu egokienean izan. ...estrategia adostu baten bigarren katebegiaren antzera, Patxi Baztarrikak, artikulu gogor eta bete bezain zintzoan (barrengoa azaleratzearen zentzuan), lehenik egunkari itxiari eta bertako langile eta auzipetuei elkartasun osoa adierazi zien; bigarren, igitaiaren kolpe motz eta lerroaren antzera," bereziki urruti sentitzen naiz, guztiz urruti alegia, euskara eta euskalgintza ondare propiotzat erabili eta lohitzeko joera nabarmena duen ETArekiko jarrera akritikoan tematzen direnengandik. Euskaldunon Egunkaria bere garaian tematu zen bezala.
2010
‎2005eko abenduan Kyriacosen txostenaren alde egin zuen Europako Parlamentuak eskatu zuen euroeskualdeek eta Lurralde Lankidetzako Europar Taldeen esparru juridiko barruko antzeko egiturek ahalmena izatea EBn mugaz gaineko erkidego programak landu, aplikatu eta kudeatzeko, zeren eta, printzipioz, euroeskualdea bere kabuz finantzatzen baita, baina, mugako eskualdeez ari garenez, horien programek onura atera liezaiokete Interreg III programari. Bruselako Batzordearen arabera, Interregen jarduerek argi eta garbi erakutsi dute mugaz gaineko ekimenak, hainbat estatu kidetako tokiko eta eskualdeko agintariek batera garatuak, inportanteak direla estatu kideontzako, baliabide ekonomiko gutxi erabiltzen eta balio erantsi nabarmena sortzen baitute.
‎Gizakiok erabili eta eraldatu egin ditugu Lurreko ekosistemak baliabideen eskakizun gero eta handiagoari irtenbidea emateko, batez ere azken 50 urteotan, teknologiaren eta bioteknologiaren aurrerapenei esker. Planetaren eraldaketa horrek onura nabarmenak ekarri ditu gizakien ongizaterako eta ekonomiaren garapenerako.
‎Azken horrek omen zioen liburu baten iruzkina egiteko orduan garrantzitsuena zera zela: testua aitzakia modura erabili eta norbere sormenari bide egitea eragin dizkizun iradokizunak agertzeko. Bai, Bayard irakaslearen B atalaren aldeko da Wilde ausarta.
‎Azken urte hauetan, ekonomisten eta kazetarien kroniken musika txikiari esker, indarrak eta jarrerak erabat aldatu dira. Etengabeko krisian gaude, erabateko lehentasuna eman behar zaio ekonomiari eta badakigu gure seme alabek etorkizun latza edukiko dutela lanean eta ondorioz bizitza pribatuan ere (ez dugu ahaztu behar beldurra baliatzea dela jendea manipulatzeko tresna indartsuenetarikoa, aspalditik erabilia eta ondo ezagutua; publizistek eta hainbat sektek ondo kontrolatzen dute beldurraren balioa eta bere nondik norakoak). Beldur horiek eta beste hainbat mekanismo baliatuz, langileria desestrukturatu egin da.
‎Aintzat hartu ditugu soziologiatik zientziaren pertzepzio sozialen ikerketei buruturiko kritikak. ...metodo zientifikoa), herritarraren irudi normatiboa (eduki kognitiboen ezagutzailea) eta hipotesi baldintzatzaile bat (defizit kognitiboa) erabili dira galdetegiak prestatzerakoan; ikerketa horien asmoa izan da herritarrek zientziaren arlo kognitiboaz eta bere garapenaren logikaz duten ezagutza maila neurtzea, ezagutza maila aldagai independente bezala eta iritzi indibiduala menpeko aldagai bezala erabiliz eta funtsean bien artean korrelazio bat aurresuposatuz (ezagutza zientifiko altua dutenak zientziaren aldekoak lirateke, eta alderantziz). Aitzitik, gure lanean kognitibismo ilustratua gainditu eta testuinguru sozialaren rol analitikoa aintzatetsi dugu.
2011
‎Euskal Herrian diglosia gainditu behar dela defenditzen denean, kontuz ibili behar da, eta ondo prestatu behar da norberaren argumentazioa. Izan ere, historiari so egiten ez badiogu, azken datu demolinguistikoak erabiliz eta laburpen teoriko soziolinguistikoak eginez, euskararen kontra egiteko arriskua dago. Ikusi, adibidez, UPNren diskurtsoa hizkuntzei buruz, Pegenauteren garaian.
‎Aberria hitza beteegi dagoela. Zafratuta dagoela, zikinduta, erabilia eta usteldua.
2012
‎Horretarako arrazoi anitz dago: euskara maila apala edukitzea normalizatu egin da, gune soziolinguistiko erdaldunenetan ikasleek eta beren testuinguru hurbilean euskararik erabiltzen eta entzuten ez dutenek ez dakite benetan zein maila duten...
2013
‎besteak beste, korrika egiteko, sigi saga aritzeko eta jauzi egiteko ahalmenak. Baina ahalmen horiek ez dira propio beisbolean aritzeko; ahalmen orokorrak dira, hainbat jardueratan erabiltzen eta garatzen direnak. Hemen kulturak eginkizun garrantzitsua du:
Erabilitako ETAren eta Ezker Abertzalearen dokumentuak
‎Lau ‘kutxako’ matrize honetan kanpoko aldetik datozen arrazoiak (positiboak batzuk, Aukerak, eta negatiboak besteak, Mehatxuak) eta barruko aldetik sortu direnak (berriro positiboak batzuk, Indarguneak, eta negatiboak besteak, Ahulguneak) aztertuko ditugu. Oro har, kanpoko arrazoiak erabiliagoak eta aztertuagoak izan dira barruko arrazoiak baino, azken horiek zailagoak baitira nabaritzeko eta zehazteko. Hala ere, gure
‎Are gehiago, hizkuntza ez jakiteak ez dio hizkuntza askatasuna ez dakienari bakarrik zapuzten, bai eta dakienari ere. Izan ere, elebakarraren diktadura ezartzen du; alegia, ez dakienak ezin du erabili eta ez du erabiltzen uzten.
‎Bestalde, EH11kolore ekimenak zera gogorarazten digu, euskara dela gure herriak munduari egiten dion ekarpen berariazkoa. Hizkuntza hori eskaintzen diogu gure artean bizi den edonori ikas dezan eta beste euskaldun guztiek bezala hartaz baliatzeko aukera izan dezan, bere jatorrizko hizkuntza eta kultura erabiliz eta garatuz.
2014
‎" Ikusi nuen publizitatearen arloan lehiatu nahi banuen, euskara erabili eta aurkariak ustekabean harrapatu behar nituela" aldi berean langile eta jabe bihurtzen zituen balio etikoekin. Jakina, eskaintzari baiezkoa eman nion.
‎euskara. Eta ikusi nuen konpetentzia boteretsuarekin lehiatu nahi banuen, euskara erabili eta aurkariak ustekabean harrapatu behar nituela. Halaxe egin nuen.
‎Aldi berean, garai hartan nagusi zen euskara eredu estua baztertuz, kultur hizkera moderno irekia erabili eta lantzeko hautua egin zuen aldizkariak (‘Euskaltzaindiari’, 1959), eta, euskalkiak gaindituz, euskara batuaren bidea aukeratu zuen zuzendaritzak. Jakin izan zen aldizkarietan aurrena, 1964an, euskal idazleek euskara baturako Baionan harturiko erabakiak berehala bere egiten eta bertako idazleei betearazten.
‎Geure herriaren hizkuntza integraltzat hartu izan dugu euskara; hau da, euskaldunon bizitza pertsonal eta sozial osoan erabiltzekoa eta kultur arlo eta maila guztietan baliatzekoa. Euskal Unibertsitatearen helburua eduki du beti Jakinek bere lanean, eta ‘euskal unibertsoaren’ ametsa buruan.
‎Erabat kontrako hautua Loreak filmarena: euskararen hots iradokitzailea erabili eta titulua ez itzultzea, Takeshi Kitano japoniarrak bere garaian egin zuen bezala (Hana bi: Suzko loreak).
‎Proiektuaren hurrengo fasean,. eus domeinua erabili nahi duten erakunde, elkarte eta enpresek domeinu izenak eskatzeko ordua izango da, eta, azken fasean, norbanakoek izango dute domeinua eskatzeko txanda. Esan dezakegu. eus domeinuaren ibilbidea oraintxe hasi dela eta etorkizuneko erronka izango dela hori erabiltzea eta ikusgarri egitea.
2015
‎Beldurra emateko ziren bakarrik. Orduko hartan, derrigortuta ikusi zuten euren burua erabiltzera eta ausartu ziren erabiltzen, eta orduan hasten da armen erabileraren hausnarketa ETAren barruan. Nik ez dut uste ez [Mario] Onaindiak ez Teo Uriartek ez Jokin Gorostidik armarik erabiltzen zutenik.
‎Hori da Txillardegi asko sinplifikatuz, jakina, hori da Ekin ETA mugimenduaren ekarpen nagusietako bat. Alegia, euskara erabiltzea eta ikastea nazioa berreraikitzeko elementu giltzarri izango da, bai maila sinbolikoan baina baita praktikoan ere. Euskara nazioa eratzeko eta nazioko kide izateko elementu politikoa izango da.
‎orduko borrokaren arrazoi eta helburu nagusia gaur egun indarrean al dago? Alegia, euskara erabiltzeak eta ikasteak nazioa berreraikitzeko elementu giltzarri izaten segitzen al du abertzaleentzat. Hizkuntzaren normalizazioak, helburu nagusi izateaz gainera, arrazoi kausa nagusi ere izaten jarraitzen al du?
2016
‎Horrez gain, gero eta garrantzi gehiago dauka gizakiok ez ezik makinek ere ulertu eta berrerabiltzeko moduan jartzea datuak. Horretarako, estandar libreak erabiltzeak eta teknologia semantikoek zeresan handia dute. Arlo horretan, erreferentea da Linked Data proiektua:
‎Euskaraz dauden tresnak erabiltzea eta, horrela ez bada, lokalizatzen laguntzea oso garrantzitsua da. Erabiltze soilarekin eragitea lortzen bada, zer esan horiek gure hizkuntzara itzuli eta besteen esku jartzearekin.
Erabili eta ekarpenak egin tresna kutxa librera
2017
‎Ekaina eta iraila garrantzitsuak dira baina abenduaren hogeita hamaikagarrena da zinetan inportantea; arbitrarioa, noski, baina horren arabera antolatzen ditugu uztak, nolabait antolatu behar. Urtarrilaren lehenetik aurrera etorriko dira liburu gehiago, ezin gara entretenitu, badoa mundua aurrera, 15 minutuko ospea, 140 karaktereko fama, erabili eta bota: mundua presaka dabil, kapitala zer esan.
‎Hala, sortzen duen atseginagatik, bestela esatea ezinezkoak liratekeen hainbat mezu umore formulan gizarteratzea errazago suertatzen da. Bestetik, kontuan izan behar da umorea preziatua eta baloratua den ezaugarritzat jotzen den garai batean bizi garela, eta horrek dakar umorea erabili eta zabaltzeko nahia hedatua egotea: zerbaitek grazia egiten badigu gure inguruan zabaltzera joko dugu berehala, eta edozein mezu espazio sozialean azkar hedatzeko tresna ezin hobea bihurtzen du horrek.
‎Alegia, hizkuntz aniztasuna errealitate bat da eta, hala ere, posible da elkar ulertzea. Posible da elkar ulertzea hizkuntza hegemonikorik hegemonikoki erabili gabe eta hegemoniko ez diren hizkuntzei leku hegemonikoa emanez. Posible da elkar ulertzea euskaratik pasatuz.
2018
‎Batzuetan halakoak entzun behar izan ditut antzerkian. Batzuetan euskalkia erabiltzeagatik eta beste batzuetan euskara batua erabiltzeagatik. Horrek esan nahi du euskaldunok konpondu beharreko arazo bat dugula.
2019
‎Denbora aurrera zihoan eta Haidar gero eta ahulago zegoen. Zenbait agintarik gose greba bertan behera uztera gonbidatu zuten, haren semeak arrazoi bezala erabilita eta argi utziz Aminatu Haidar, ezer baino gehiago, ekintzaile baino gehiago, Ama zela. Jakina da gure gizartean emakumeek ama onak izan behar dutela, seme alabak edozeren aurretik jarriz eta seme alabenganako maitasunaren truke ezer ez esAminatu Haidarrek irakaspen feminista bikaina eman zion munduari, ekintza politikoa emakumeen eta maitasunaren betebehar moralen katuz, seme alabak bizitzaren ipar bakar.
2021
‎Lur emankorrak artifizializatzen ditu, lur azpiko urak alferrik erabiltzen eta kutsatzen, mugikortasun motorizatua handitzen.
2022
‎Hondamendiaren gertakari asko ahanzturan gera ez daitezen izugarrizko ahalegina iruditu zaigu. Antzokian Galiziako kostaldera bidaiatu dugu elementu gutxi batzuk erabiliz eta soinuari izugarrizko garrantzia emanez; izan ere, itsasontzia hondoratzear zegoen unea bi aktorek taula gainean hitzez kontatu badute, zuzeneko soinuaren manipulazioekin helikopteroak, olatuak eta petrolioa entzun ditugu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia