2023
|
|
Errekurtso biak jarriz gero, lehendabizi jarritakoa izapidetuko da, eta biak batera jarriz gero, berraztertze errekurtsoa. Berraztertze errekurtsoak ez du administrazio bidea agortzen; hortaz, betebeharpekoak errekurtsoa erabil dezake hala nahi badu, edota ez
|
erabili
eta erreklamazio ekonomiko administratiboa zuzenean jarri. Erreklamazioak, ordea, administrazio bidea agortzen du, eta derrigorrekoa da, administrazio egintzaren aurka Administrazioarekiko auzi jurisdikzioaren auzitegietan egin ahal izateko lehenago erreklamazioa jarri behar izan baita.
|
|
Horrenbestez, interpretazioa burutzeko, nahitaezkoa da aldez aurretik arauen bat egotea, esanahi iluna edo nahaspilatsua duen araua, alegia. Integrazioa, aldiz, beharrezkoa da zuzenean aplikatzeko moduko araurik ez dagoenean; halakoetan, analogia
|
erabili
eta kasu zehatz baten arauketa antzeko beste bati hedatzen zaio.
|
|
Halako tratatuak, baliozkotasunez egin eta Espainian modu ofizialean argitaratutakoan, antolamendu juridikoaren zati bihurtzen dira, EKren 96 artikuluaren aginduz. Gainera, tratatu horiek indargabetu, aldarazi edo eteteko, eurotan ezarritako bideak
|
erabili
eta Nazioarteko zuzenbidearen erregela orokorrak bete behar dira.
|
|
Kontratuko onustea urratzearen adibide dira, besteak beste, langileen ekintzak, enpresako ondasunei kalteak eragiten dizkietenak: bidegabeko jabetzea, enpresako materialak norberaren onerako
|
erabiltzea
eta abar; enpresaren irudia kaltetzen duten ekintzak: bezeroak engainatzea, bidezkoak ez diren diru kopuruak kobratzea; lehia desleialeko ekintzak, ulertzen baita enpresa ez dela mugatu behar langileei zerbitzu emateak ordaintzera, ezpada enpresaren helburu dela, halaber, langileei beharrezkoak diren baliabideak ematea, lanbide esperientzia eta hobekuntza eskura ditzaten —beraz, onustea urratzen da langileak bere onurarako baliatzen dituenean jakitate eta esperientzia horiek, halakoak eskaini dizkion enpresaren interesen aurka—; lanbide sekretuak urratzea; aldi baterako ezgaitasun egoeran enpresatik kanpo zerbitzuak ematen dituen langilearen egoera —izan ere, Gizarte Segurantzari ez eze, bere enpresaburuari ere iruzurra egiten zaio, enpresaburu horrek beste langile batekin ordeztu duelako eta kotizatzen jarraitu—.
|
|
Jarraipen txostenetan neurrien aplikazioa desbideratu dela egiaztatzen bada, Bizkaiko Foru Aldundiak toki korporazioari eskatuko dio desbideratze hori justifikatzeko, neurriak aplikatzeko edo, hala badagokio, helburuak beteko direla bermatzeko neurri berriak hartzeko. ekonomiaeta finantza planik onetsi ezean, ezarritako neurririk ez hartzea, neurri zuzentzaileak eraginik egin ez dutenean, neurri zuzentzaileak ez betetzea mantentzen dutenean edota toki erakundeen ordaintzeko bataz besteko epea berankortasun legeriak ezarritakoa betetzen ez dutenean, orduan finantza zaintzako organo eskudunek neurri hertsatzaileak hartzeko aukera izango dute. Hartuko den lehenengo neurria da aurrekontuaren gastu partidak
|
erabiltzeko
eta horien xedatzea eteteko akordioa, desbideraketaren zenbatekoa bermatzeko beharrezkoa den xedatze ezaren akordioa hartuz. Bigarrenik, Estatuak sortutako funtsatik mailegua lortuko da Estatuak zehazten duen interesan.
|
|
Ildo horretatik legeak ezartzen dituen baldintzak bete dituzte aurrekontu eragiketa guztiek (aurrekontu onestea, betearaztea, aldatzea eta likidatzea), baina ezin izango da zehaztu zertan gastatu behar den edo zertan
|
erabiliko
eta nola erabiliko diren baliabideak. Hori gainditu ezin daitekeen funtsezko nukleoa da, toki autonomiaren muinetariko bat eta finantza jarduera ahalbideratzen duen oinarrizko irizpidea.
|