Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2010
‎Eta horrexegatik hain zuzen, errealitatearen interpretazio honen ildotik kideenarteko konpromiso maila handia lortzen duten erregio taldeek beste guztiekiko nolabaiteko bereizkeria erakusten dutela uste da, honek, second best motako aukeraden aldetik, ongizate mailarik altuena eskuratzeko modurik ez duela ematen ulerturik. Horrela, erregionalismo berri eta ireki honen aldeko apustuak maila erregionaleko liberalizazio prozesu tradizionalen egokitzea proposatzen du, diskriminaziorik gabeko dinamika desarautzaile aldeaniztun baterantz pixkanaka pixkanakahurbiltzen joan ahal izateko.
2011
‎1462 artikuluaren bigarren lerrokadan xedatutakoa aplikatuko da. Lerrokada hori aplika ezin daitekeen kasuetan, ematetzat ulertuko da jabetza tituluak eroslearen esku jartzea, edo erosleak berak bere eskubidea erabiltzea saltzailearen adostasunarekin.
2014
‎Egoera honetan eta soziologiatik jasotako SEIC modeloari jarraikiz sistema ezberdin bakoitzak erabiltzen dituenmoduak aztertzetik, sistema ezberdinek beraien artean dituzten hartu emanak ulertzera gerturatzeko bideakzabaltzen zaizkigu (Tabara, 2011). Sistema hauek aspektu askoren arabera sailkatu daitezke baina hemenaurkeztuko den hausnarketan hizkuntza sistema ezberdinek lurraldea ulertzeko, beraz bertan eragiteko, dituztenmodu ezberdinak aurreikustera gerturatzen gaituen ikuspuntu bat aurkeztu nahi da.
2015
‎Ikuspegi aldaketa bat proposatzen dutela diote, tailerrak ez baitigu ez dakigunik erakutsiko; baina bai dugun ezagutza hori beste modu batera antolatzen erakutsiko. Hizkuntza hartu emanak ulertzeko eta horietan eragiteko begirada berri bat geureganatzen lagunduko digu, hobetu ditzakegun aukerak identifikatu eta hobekuntza horiek kudeatzeko baliabideak eskainiz. Laburtuz, honela diote, egin nahi dugun hori nola egin erakutsiko digute, pauso txikiak emanez, geure hizkuntza eremua zabal dezagun (TELP; Emun).
‎Has gaitezen, bada, ikusten nola jokatzen duen Senarrak berarekin eta nola oso osoan beraren Senar izan aurretik bere desira gartsua sartzen dion bihotzean, hain modu finez, non arimak berak ere ez baititu ulertzen; horrela, nik ere ez dut asmatuko aditzera ematen ulertzeko eran, hortik igaro denak ulertzeko eran baizik; izan ere, arimaren barru barrutik datozen bultzada hain fin eta meheak izanik, ez dakit ongi letorkiokeen zer konparazio jarri.
‎Ez zen arriskurik gabea ELAk ematen zuen urratsa: artean gertuegi zeuden Gomez Elosegiren hilketaren ondorenak, ETAk jardunean jarraitzen zuen, eta, Rafa Diezen kritikak gorabehera," kale borroka" ere ez zen desagertu; asko ziren sindikatuan, bestalde, Ezker Abertzaleari sinpatia handirik ez ziotenak eta amore ematetzat uler zezaketenak HBrekiko elkartasun ekimen hura. Babesa lortze aldera, ELAren zuzendaritzak informazio zehatza eman zien EAJ, EA eta EBri 13 eta 15erako zerabilkiten proposamenaz, haien konplizitaterik lortu gabe, hala ere.
‎...eszeptizismorako arrazoiak baztertu eta, xaloegi izateko arriskua hartuta, proiektua moldatzeko lan taldean parte hartzea erabaki zuen, baldin eta hartara gonbidatzen bazuten; bazirudien HBk nahi zuela ELAren presentzia, uste baitzuen" sukaldean" ez egon izanagatik zegoela prozesuarekin kritiko sindikatua, eta EAJri ere ondo zetorkiola ELAren koltxoia, askok Ezker Abertzalearekiko amore ematetzat ulertuko zuten eginbide hartan. Bestalde, azken urtean iheskor ibilia zen LAB elkarlanerako prestutasuna erakusten hasia zen egoera orokorraren hondatzearekin batera, eta kolaboraziorako jarrera hura baliatu nahi zuen ELAk lan harremanen euskal esparrua —egitura zein edukitan— definitzeko eta marko berrian txertatzen ahalegintzeko.
2016
‎Inork azalpenik eman gabe ulertu genuen geuk egoera haren nondik norakoa. Gerora etxean baieztatu zigutenez, diru aldetik ondo ez genbiltzan ikasle bakarrak ginen.
‎Ez du ematen ulertzen duzunik zer den ihes egiteko auto bat.
2017
‎Giza komunikazioari dagokionez ere, iruditzen zait ugaztunon errealitate (r) a moldatzeko eta errealitatea onartzeko gaitasun bikoitz hori ezinbestekoa dela egungo komunikabideen ekosistema eta bertan ditugun hartu emanak ulertu, irudikatu eta eraldatu ahal izateko. Zehatzago esanda, giza komunikazioaren baitan gertatzen ari diren aldaketa sakoneko eta azeleratuetara moldatu eta ohitzeko gaitasuna da, agian, (euskal) komunikazioaren ekosistema garaikidearen ezaugarri nabarmen eta harrigarrienetakoa.
2018
‎Dirua (administrazioak emana ulertzen dut), ziurtagiriekin lotzen duzu eta agiri horiek euskaraz funtzionatzearekin, goitik behera eta behetik gora, diozu.
2019
‎Bidegin elkartearen eskutik suizidioaren tabuarekin amaitzeko hitzaldia eskaini dute Sutegin. Hainbat eta hainbat herritar hurbildu da auditoriora; familian edo lagunartean suizidioren bat bizi izan dutenak, halakoren bat gertatzeko aukera ikusten duten pertsonen familiartekoak, dolua eta tratua nola eman ulertu nahi dutenak... Ondorio garbi bi atera dituzte:
2020
‎Fidel billar partida bat jokatzeko asmoarekin jaitsi zen joko aretora eta Wallacekin topo egin zuen, xakera jokatu nahi zuena. Backgammon partida bat jokatzea erabaki zuten, haiek biek bezalako adineko pertsona gay bien arteko hartu emanak ulertzen ohituta ez zegoen edonorentzat, ulertezinak ziren arrazoiengatik. Elkarren trebetasun eta abilezien ebaluazio azkar bat izan zitekeen arrazoi nagusia.
2021
‎Aniztasunaren dimentsio garrantzitsuren bat garatu bada, bertsolari emakumeena izan da hori; bertsolariaren irudikapen klasiko eta esentzializatuarekin norbaitek apurtu badu, bertsolari emakumeek egin dute. Izan ere, bertsolariaren genero maskulinoa izan da emandakotzat ulertu izan den elementu garrantzitsuenetariko bat. Horrela, azpimarratzen du Hernandezek:
2022
‎18 urte bitartekoa. Gazteagoei zergatik ez zaien aukerarik ematen uler daiteke, zaharragoen ezintasuna ez dute argitu hedabideek. Adin horretan sasoia galtzen delako?
2023
‎Egoera guztiz ezezagun bat, hori bai, bere bizitzari nola lotu asmatu ezin zuena: demagun ulertzen ez zuen hizkuntza bat, ez jabetzarik ez eskubiderik izango ez zuen lurralde bat. Bat batean bizitza oso osorik erauzia; bere burua oso osorik asmatu beharra– Egongo da beste irtenbideren bat.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia