2004
|
|
Bai, Center for Basque Studies en ordezkari etorri naiz, Joseba Zulaika gure zuzendariarekin batera, hemengo Euskal Herriari Renon egiten dugun lana eta argitaratzen ditugun liburuak erakusteko. Gure helburua da euskal kulturaren berri
|
ematea
ingelesez egiten duen munduari. Eta nola akademikoak munduan ingelesez dabiltzan, oso inportantzia handikoa da euskal gaiko materialak ingelesez izatea, bazterretan barrena zabaltzeko, izan Txinan, Hego Amerikan, Afrikan edo Europan.
|
|
Hizkuntzaren gizarte balioak hizkuntza horretara erakartzeko motibazio indarra duenean,
|
demagun
ingelesaren kasua, kultura bitasunaren kontua ez da izaten faktore erabakigarria. Bigarren hizkuntza horrek daukan itzala dauka, daukan ospea eta indarra nazioarteko hizkuntza merkatuan, eta hori aski eta gehiegi du indarra eta erabilia izateko; beharrezko izatea, alegia, inor bere etxetik atera eta munduan barrena abiatu orduko.
|
2005
|
|
Nik ez dut biziki maite orain hezkuntza ministeritzak egiten duen politika hori, gaitasuna
|
emanik
ingelesari. Uste dut horretan oker dabiltzala.
|
2007
|
|
NIren garrantzia subjektiboa, pertsonaren arabera ez ezik, testuinguruarenarabera ere alda daiteke.
|
Demagun
ingeles bat Londresen barrena dabilela paseatzen.Litekeena da pertsona horrentzat testuinguru horretan ingeles identitateak garrantzihandirik ez izatea. Pertsona hori Frantziako estatuan badago, berriz, litekeena datestuinguru horretan ingeles identitateari garrantzi handiagoa ematea.
|
2009
|
|
Lehen esan dugun bezala, gaztelaniak ez du Bideari buruzko informazioa satelite hizkuntzek bezain xehe ematen, eta beraz askotan erabiliko ditu P1 eta P2 estrategiak. Euskarak, berriz, Bideari buruzko informazioa
|
emateko
ingelesaren antzera jokatzen duenez, sarri erabiliko du P3 estrategia.
|
2011
|
|
Eta beste batean arrain zopa goxo goxoa egiten ere gustura ikasiko nuke”. Beste behin, Olga Adunako bazkide bati masajea ematen ari zela masajea
|
eman bitartean
ingelesa praktika zezaketela ohartu ziren eta halaxe egin zuten. “Hizkuntza aldatu eta berriketan jarraitu genuen, eta oharkabean hiru ‘lan’ egin genituen:
|
2014
|
|
Lotura argia egin du Eusko Jaurlaritzak: zenbat eta eskola ordu gehiago
|
eman
ingelesez, orduan eta hobeak dira emaitzak. Hori ez da soilik ingelesarekin gertatzen, ebaluazioak azaldu duenez:
|
|
WordNeteleaniztuna ez da hiztegi bezala erabiltzeko diseinatua eta pentsatua izan, eta bertatikautomatikoki lortutako hiztegi hau ez du inork gainbegiratu. Hala ere, itzulpenautomatikoaren erabiltzaileari euskarazko hurbilpen bat
|
ematea
ingelesez uztea bainohobea delako irizpidea hartu dugu, eta beraz, Elhuyar hiztegiko sarrerei lehentasunosoa emanez, WordNetetik lortutako baliokidetzak ere Matxinen hiztegian sartzeaerabaki dugu. Horrela, 35.000 sarrera ingurura heltzea lortu dugu.
|
2015
|
|
Zer adierazteko mintzatzen zaigu termino horietan? Bada, iragartzera
|
emateko
ingelesek amankomunean dutela kulturako sail handi hori, hain zuzen, Mendebalde osoko umibertso kulturalari dagokiona.
|
2016
|
|
4.4 Hala ere ari gara pausoak
|
ematen
ingelesaz jabetzeko
|
|
Hala ere aspaldi ari gara pausoak
|
ematen
ingelesa hezkuntzan sartzeko. Ikastolek 1991tik abiatu zuten Eleanitz proiektua (Ingelesaren ezartze goiztiarra 4 urtetik aurrera?).
|
2023
|
|
LAB sindikatuak Nafarroako Gobernu berria osatuko duten talde politikoei eskatu die PAIk (Ingelesa Ikasteko Programa) dakarren" iruzurrean" ez parte hartzeko eta" beharrezko mugak ezartzeko"." LABentzat hau marra gorria da. ...i lehentasuna emanez, eta egun PAI hori ez da betetzen", adierazi du LABek ohar baten bitartez.Sindikatu abertzaleak halaber salatu du Nafarroako Gobernuko Hezkuntza Departamentua irakasle funtzionario talde bat" ad hoc" sortu duela, Administrazioaren menpeko gainerako irakasleengandik bereizita." Egonkortze prozesuaren eskutik dator hori; izan ere, Madrildik ez zuten aukerarik
|
ematen
ingeles profila zuten plaza horiek egonkortzeko. Beraz, Nafarroako Gobernuak nahi bezala erabili du foru autonomia, PAIren iruzurra sendotzeko helburuarekin.
|