2001
|
|
Egun bakoitzean, bizitzaren buruan, gizakiak askoz gehiagotan eta sakonago egiten du maite (ongia), maitatzearen kontra (gaizkia) baino. Maitatzea zeharo ekintza arrunta da, eztabaidarik eta berri aipagarririk
|
ematen
ez duena. Maitajardunak ez dira berri, arrunt baino.
|
2002
|
|
Hau ez da, baina, esan beharreko guztia; nahiz egoitzak emandako irabazkinetatik ezer egokitu ez, administratzaile desinteresatuak soldata bat jasoko du. Izan ere, soldata da lanpostuak dakarren legea, langileak egokitu zaizkion zereginak egoki betetzeko motibo nahikoa
|
ematen
ez badu ere; aitzitik, sarri askotan interesaren eta betebeharraren artean ezinbestekoak diren lokarriak hausten ditu horrek.
|
|
Esate baterako, enpresaburuaren erabakia legez arautuko balitz erraza litzateke egindako lana bilatzen den efektuaren aurkakoa izatea, lana arautzeak ez baitakar ezer onik: bidalitako lanek probetxuzko ezer
|
ematen
ez badute, bistan da lan hori kaltegarria dela; aldiz, egindako lanek abantaila besterik ez badakarte, lan horri mugak ipintzea alferlana izango da. Urte batean onuragarriak izan diren lanak beste batean ez daukate zertan onuragarri gertatu.
|
2003
|
|
Eta bertsotan ere zerbait esatea bururatzen zait, bera dela gizakiengan bakea, itsasoan barealdia, haizeen baretzea eta kezketan loa dakarrena. Arroztasunaz hustu eta etxekotasunez bed tetzen gaitu, hau bezalako elkarrekiko bilera guztietara elkartzea ezarriz, festetan, dantzetan eta eskaintzetan gidari bihurturik, baretasuna emanez, basakeria urrunduz, onberatasuna emateko zalea, gaizkinahirik
|
ematen
ez duena; onbera eta ona, ikusgarri jakintsuentzat, miresgarri jainkoentzat, ez dutenentzat inbidiagarri, jabetza zorionekoentzat; fintasun, luxu, leuntasun, grazia, desira, nostalgiaren aita; gizaki onekin arduratsu, gaiztoekin axolagabe; nekean, beldurrean, nostalgian, hitzaldian lemazain, marie nel, alboko soldadu eta salbatzaile onena; jainko eta gizaki guztien apaingarri; gidari ederren eta ...
|
2004
|
|
Baina nola jakingo dut nik ba ote dagoen ezer aipatu ditudan gauza horietaz gain, zalantzarako motiborik txikiena ere
|
emango
ez duena. Ez al da Jainkoa izango —edo beste edozein izen ematen diogun izakiren bat— pentsamenduok gogoan sartu dizkidana?
|
2007
|
|
Edo, bestela, batek ikusten badu —behin hitz egiten hasi eta gero— besteak ez duela berarekin bat egiten, orduan hobe da hasitako hizketa konpromisorik gabeko zerbaitetara zuzentzea eta, egiaz, esaten hasitakoa esan nahi ez zelako itxura ematea. Antzeko zerbait —elkarrizketarako abiapuntuaren porrota— gertatzen da, ere, norbaiti gehiegi galdetzen zaionean eta horrek egiazko erantzun erabakigarria
|
ematen
ez duenean, hain zuzen galdetzen duenarekiko konfiantza nahikoa ez duelako. Horren haritik gogora ekar dezakegu, lotsatzekoa bada ere, nazionalsozialisten dominazio garaian izandako hainbat egoera, non —zalantzaz beteriko ahaleginen ondorioz— elkarrizketa irekia ezinezkoa izan zen.
|
2012
|
|
Izan ere, filosofiak desegokia zaion borroka egoera batean moldatu behar du; Badiouk berak honela deskribatzen du (Badiou 2005, 39): benetako filosofia batek, hots, egoeren aurrean amore
|
ematen
ez duen batek, lau baldintza barne hartu behar ditu, hala nola, matxinada, logika, unibertsaltasuna eta arriskua.
|
2013
|
|
Baina erlatibistak zerbait gehiago eransten du: eraikin horien artean ez dago hartu emanik edo, baldin badago, hartu
|
emanak
ez du etorkizunik. Erlatibista ezkorra da.
|
|
Hau da, bien artean eragin trukaketa gertatzen da, eta hori ez da zoriz gertatzen. Horrek azalpen bat eskatzen du, metenpsikosiaren aldekoek
|
ematen
ez dutena.
|