2010
|
|
Baina galtzen ari naiz, eta ea azaltzen dizudan behar bezala esan nahi dizudana, Damaso:
|
demagun
aurrez aurre ditugula bi eraikin: bat erori egiten da, bestea ez; aldea, begiek ikusitakoaren ikuspuntutik, izugarria da, bistan da, baina zein da bien arteko aldea, funtsean?; ez dago, zeren lege fisiko berberak baitzituzten oinarrian, eta erortzea edo ez erortzea akzidente hutsa da; bada, personekin eta beren mundu psikologikoarekin, halatsu gertatzen dela iruditzen zait; beste hitz batzuetan, gizakia ezin dela erabat erruduntzat hartu esaten ari natzaizu, erabat libre ezin izan daitekeen bezala, eta ez dudala Elizak dogmatzat duen infernuan sinesten, ondorioz; ez naiz ezer asmatzen ari, badakit, zuk ere antzeko zerbait diozu zeurean, ñabardurak ñabardura?, esaten ari natzaizuna deterministek eta esaten zutenarekin oso lotua baitago, azken batean; horrekin, baina, ez naiz libertatea ez gizakiaren balizko erruduntasunaren kontzeptua ukatzen ari, gizakiak, zentzu praktiko bat ere baduen neurrian, halako konstrukzio mentalak behar baititu, etika bat behar du?
|
|
Baina galtzen ari naiz, eta ea azaltzen dizudan behar bezala esan nahi dizudana, Damaso:
|
demagun
aurrez aurre ditugula bi eraikin: bat erori egiten da, bestea ez; aldea, begiek ikusitakoaren ikuspuntutik, izugarria da, bistan da, baina zein da bien arteko aldea, funtsean?; ez dago, zeren lege fisiko berberak baitzituzten oinarrian, eta erortzea edo ez erortzea akzidente hutsa da; bada, personekin eta beren mundu psikologikoarekin, halatsu gertatzen dela iruditzen zait; beste hitz batzuetan, gizakia ezin dela erabat erruduntzat hartu esaten ari natzaizu, erabat libre ezin izan daitekeen bezala, eta ez dudala Elizak dogmatzat duen infernuan sinesten, ondorioz; ez naiz ezer asmatzen ari, badakit —zuk ere antzeko zerbait diozu zeurean, ñabardurak ñabardura—, esaten ari natzaizuna deterministek eta esaten zutenarekin oso lotua baitago, azken batean; horrekin, baina, ez naiz libertatea ez gizakiaren balizko erruduntasunaren kontzeptua ukatzen ari, gizakiak, zentzu praktiko bat ere baduen neurrian, halako konstrukzio mentalak behar baititu —etika bat behar du— gizartea antolatzeko, eta hor hasten baita beste historia bat:
|
2017
|
|
Dr Winklerri bizkarra
|
ematean
aurrez aurre topatu zen beste gurutze batekin; iltzaturiko irudiak buru gainetik zeuzkan besoak: E1 Grecoren agoniako aurpegi luzatua.
|
2018
|
|
Ikastaroak 18 urtetik gorakoei zuzenduak dira, eta izen
|
ematea
aurrez aurre –Zentro Elkarlaneko Gunean, 10:00etatik 14:00etara eta 17:00etatik 20: 00etara–edo online egin daiteke. Izen ematea online egiteko, emep@pamplona.es helbidera bidali behar da izena emateko fitxa, zeina eskuragarri baitago Udalaren www.pamplona.es webgunean eta participa.pamplona.es webgunean.
|
2020
|
|
Guztira, 4.660 plaza jarriko dira herritarren eskura, era guztietako publikoentzat eta askotariko gaiak jorratzeko. Izen
|
emateak
aurrez aurre egin daitezke zazpi civivox zentroetako edozeinetan (Condestable, Jus la Rocha, Iturrama, Mendillorri, Zabalgune, Arrosadia eta Sanduzelai), 010 – telefonora deituz edo web bidez, www.pamplona.es eta www.pamplonaescultura.es udal orrialdeetan.
|
|
Euskaraldian iizena eman nahi dutenek aukera bat baino gehiago dute horretarako hilaren 19a bitartean. Interneten, euskaraldia.eus webgunean eman daiteke izena; telefono mugikorretarako (Android zein IOS sistemadun gailuetarako) sortu den aplikazio berriaren bidez ere egin daiteke izen ematea; eta, herri batzuetan bederen, Euskaraldia antolatzen laguntzeko eratu dituzten batzordeen bidez izen
|
ematea
aurrez aurre egiteko aukera ere izango da.
|
2021
|
|
Asteazkenetan izen emate presentziala egingo da Alondegian, 11:00etatik 13:00etara eta 17:00etatik 19:30era, birtualki izena eman ezin izan duten Urduñako herritarrentzat eta Arrastariako bizilagunentzat. 50 pertsonak baino ezin izango dute izena
|
eman
aurrez aurre. Era berean, izena emandako ordena zorrotzean erreserbatuko dira plazak.
|
2022
|
|
Kontziliaziorako Toki Itunen programa 2004an abiatu zen “norberaren bizitza, lana eta familia bateragarri egitea hobetze aldera enpleguaren esparruanlaguntzeko politiken bidez, baina zaintza lanen banaketa desorekatua zalantzan jarri gabe”. Onartuta ere “politika horiek emakume eta familia askoren egoera arindu” dutela, “ez diote erantzun integralik eta benetako irtenbiderik
|
eman
aurrez aurre dugun problematikari: sexuaren araberako lan banaketa iraunarazten dituzten genero rol eta estereotipoak, emakumezko eta gizonezkoendako lan merkaturako sarbide eta enplegagarritasunean dauden arrakalak, zaintza lanek eta horiek antolatzeak dakarren karga mentala”.
|
|
Ikastaroen programa osoa Getxo Kirolak en webgunean kontsulta daiteke, edo informazio guztia biltzen duen liburuxka Fadurako eta Gobelako arreta bulegoetan jaso. Era berean, izen
|
emateak
aurrez aurre egin daitezke bulegoetan eta www.getxokirolak.eus webgunean.
|
|
Kontakizunaren eraikuntza ez da inola ere lan erraza: gomutei antolaketa bat
|
emateko
aurrez aurre begiratu behar zaie eta agian erdi ahaztutako bizipenak berpiztu. Iloben elkarrizketa eta galdetze lana behar izan da horretarako, gizarterako eta herrirako esanguratsua izan daitekeen ahaleginari ekiten bultzatu baitzituzten aitita amamak.
|