Emaitzak: 5
2017 | ||
b) Zer erlazio dago pA eta pB puntuetako presioen artean? Binaka jarrita, | eman ahozko azalpena zure | |
Pentsatzen dugu, linguistikaren nola entziklopediaren aldetik horrelako proiektu birmoldatu bat interesgarri izaten ahal dela hiztunentzat, partikularki eskolako euskara ikasten dutenentzat eta burasoengandik euskara entzun ez dutenentzat. Euskara ikasteko merezi handia duten horiek anitz irabaz lezakete, gure ustez, euskaldun zaharrek | emandako ahozko testuak ezagutuz eta landuz. Euskal kultur erakundeak horrelako proiektu batean bere indarra eman lezake, bildu dugun informazioa ez baita bakarrik linguistikoa baina entziklopedikoa ere, ondorioz sartzen baita mami joriko ondare immaterialean. | |
b) Zer erlazio dago pA eta pB puntuetako presioaren artean? Binaka jarrita, | eman ahozko azalpena zure ikaskideari. | |
2018 | ||
Errazagoa izango da, ba, zuzenean ereduak baztertzera jo beharrean, hobekuntza neurriok berehala aplikatzea ikasle guztien %95 hartzen duten D eta ereduetan, 3L ez baita, kasurik gehienetan, eredua baino hobea izango: aldatu euskara eta ingelesa irakasteko metodologiak, | eman ahozkoari behar duen garrantzia, hobetu irakasleen euskara maila (eta egin oposizioetan derrigorrezko euskara azterketa), eman behar beste baliabide eta zehaztu ikastetxeen hizkuntza proiektuek eremu soziolinguistiko bakoitzean izan beharreko ezaugarri minimoak⦠egin hori guztia eta ikusi, epe baten buruan, ikasleen euskara maila hobetzeko balio duen ala ez. | |
Euskaltzaindiak baikortasunez hartu du Prudhomme jaunaren erantzuna, garrantzitsua iruditzen baitzaio Tourreko Ipar Euskal Herriko etaparen garapenean zein haren sustapenerako egiten diren askotariko ekimenetan euskarari toki duina eta aproposa | ematea ahozko nahiz idatzizko komunikazioan, seinale eta errotuluetan, webguneetan, publizitatean, harreran, aurkezpenetan eta abarretan; presentzia hori, gutxienez, gainerako hizkuntzen parekoa izan behar duela gogorarazi zion Akademiak Prudhomme jaunari urtarrileko gutunean. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
eman | 5 (0,03) |
Lehen forma
Argitaratzailea
ELKAR | 1 (0,01) |
Euskaltzaindia - Liburuak | 1 (0,01) |
Euskaltzaindia - Sarea | 1 (0,01) |
Argia | 1 (0,01) |
Ikaselkar | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
eman ahozko | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
eman ahozko azalpen | 2 (0,01) |
eman ahozko behar | 1 (0,01) |
eman ahozko nahiz | 1 (0,01) |
eman ahozko testu | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |