Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 22

2023
‎Odei Guirado Irasuegik eta Jone Rua Alkainek idatzi dute" Aisialdia, hezkuntza ez formala, bizipen positiboak eta euskara: Eman Hegoak udaleku irekien ebaluazio ikerkuntza". Artikulua ebaluazio ikerketa zehatz baten emaitza da, hain zuzen, Eman Hegoak Zirimola Ikastolen Aisialdi Taldeak 2023ko udaran antolatutako udalekuetan egindako esku hartzearen ingurukoa, euskararen erabileran esku hartze horiek duten eragina neurtzeko.
‎Eman Hegoak udaleku irekien ebaluazio ikerkuntza". Artikulua ebaluazio ikerketa zehatz baten emaitza da, hain zuzen, Eman Hegoak Zirimola Ikastolen Aisialdi Taldeak 2023ko udaran antolatutako udalekuetan egindako esku hartzearen ingurukoa, euskararen erabileran esku hartze horiek duten eragina neurtzeko. Era berean, aztertu nahi izan da zein izan den bertan izan diren haurrengan euskara eta udalekuetako esperientzia ludiko eta positiboen arteko harremana.
Eman Hegoak egitasmoak, eta, oro har, Zirimolatik bideratzen diren guztiak, hizkuntzaestrategia zehatzekin dinamizatzen dira.
‎Aipatutako helburuak lortzeko Eman Hegoak egitasmoak, eta, oro har, Zirimolatik bideratzen diren guztiak, hizkuntza estrategia zehatzekin dinamizatzen dira. Horregatik, horiek bideratzeko egitasmoan lan egingo duten hezitzaileei eta zuzendariei prestakuntza berezi bat ematen zaie udalekuak hasi aurretik.
‎– Eman Hegoak udalekuetan haurrek bizipen positiboak izan dituzten ezagutzea.
‎Hala ere, ebaluazio ikerketa hau egiteko kontuan hartu den lagina Eman Hegoak udaleku irekietan ekainaren 26tik uztailaren 14ra parte hartu dutenen artekoa da. Tarte horretan 1340 haur izan dira parte hartzaileak.
‎– Baloratu 1etik 4ra Eman Hegoak Udako egonaldiak euskararen erabileran izandako eragina.
‎Eta bestetik familiak. Izan ere, Eman Hegoak udalekuetan parte hartzen duten familiek euskararen aldeko hautua egin ohi dute eta hori izan ohi da haurra udalekuetara eramateko arrazoi nagusia. Horregatik, hain justu, egunez egun haurrak jaso eta udalekuetako dinamika behatzen dutenez, esanguratsutzat eman dira jasotako erantzunak.
‎Ondorengo grafikoetan Eman Hegoak udaleku irekietan haurren arteko euskararen erabilerak izandako bilakaera ikus daiteke, eta, ondorioz, baita egitasmoak erabilera horretan izan duen eragina ere. Bertan ikus daiteke udalekuak hasten direnetik horiek amaitzen diren arte euskararen erabilerak bilakaera bat izan duela.
Eman Hegoak udaleku irekietan praxian jarri den aisialdi programaren eta esku hartze pedagogikoaren ebaluazio ikerketatik eratorritako emaitza nagusien eztabaida da jarraian aurkezten duguna. Horretarako, asmoa da azaleratzea behatzaileek eta familiek esku hartzeak euskararen erabileran eta bizipen positiboetan izandako eraginaren gainean helarazitako informazioa, eta, halaber, horrek emandako emaitzak marko teorikoan esandakoekin elkarrizketan jartzea.
‎Ildo beretik, Aldabe eta Lertxundik (2023) hizkuntzaren aferan derrigortasunetik erakargarritasunera jauzi egiteko aukera zabaltzen duela diote. Bada, ideia horiekin bat eginez, Eman Hegoak egitasmoaren helburu nagusiak dira, arestian azaldu dugun bezala, aisialditik eta hezkuntza ez formalak eskaintzen dituen baliabide pedagogikoekin, euskararen erabileran eragitea eta udalekuak haurrentzat bizipen positiboa izatea.
‎Hau da, hizkera informala erabili duten edo ez. Egia da Eman Hegoak udalekuak, hain justu, testuinguru informal batean garatzen direla. Horregatik, testuinguru emozional positibo batean, hizkera informalaren sormenerako aisialdiak eskaintzen dituen esparru zabal eta askeak (Zabaleta 2007) sortu direla pentsatzen dugu, eta, beraz, aukera egon dela hizkera informala garatzeko.
‎Izan ere, hobetzekoak hobetzeke, ebaluatu ahal izateko emaitzak eskuratu ditugu. Eman Hegoak egitasmoan parte hartzen duten haurrek ongi pasa dutela ikusi dugu. Oro har, udalekuetan izandako esperientziatik bizipen positibo bat daramatela haiekin, eta hori guztia, euskaratik eta euskaraz gauzatu dela.
‎Oro har, udalekuetan izandako esperientziatik bizipen positibo bat daramatela haiekin, eta hori guztia, euskaratik eta euskaraz gauzatu dela. Hau da, Eman Hegoak egitasmoak, udarako egunetan, haurren eta euskararen babesgunea izatea lortu duela esan dezakegu.
‎Lan honen xede nagusia izan da Eman Hegoak egitasmoari, indarguneak azpimarratzeaz gain, hutsuneetatik hobekuntza proposamenak luzatzea. Horrela, honako hauek dira, emaitzak marko teorikoarekin eztabaidan jarri ostean, ateratako ondorioetatik egiten ditugun hobekuntza proposamenak:
‎Aisialdia, hezkuntza ez formala, bizipen positiboak eta euskara: Eman Hegoak udaleku irekien ebaluazio ikerkuntza. BAT Soziolinguistika Aldizkaria, 127, 59 Andoain (Gipuzkoa)
‎Aisialdia, hezkuntza ez formala, bizipen positiboak eta euskara: Eman Hegoak udaleku irekien ebaluazio ikerkuntza
‎Laburpena. Eman Hegoak Zirimola Ikastolen Aisialdi Taldeak udaran antolatzen dituen udaleku irekien egitasmoa da. Ebaluazio ikerketa honetan 2023ko udaran antolatutako udalekuetan, aisialdi esku hartzeak izandako eragina, eta, ondorioz, euskararen erabilerak izandako bilakaera aztertu da.
‎2020an abiatu zen egitasmoa da Eman Hegoak: goizean zehar udaleku irekien formatuan 4 orduko aisialdi programa batekin garatzen dena.
Eman Hegoak egitasmoa, Euskal Herriko ikastola ezberdinetan, ekaina eta uztaila bitarte garatzen diren goizeko udaleku irekiak dira eta HH eta LHko haurrei zuzenduta dago.
‎3 EMAN HEGOAK EGITASMOA. AISIALDI HEZITZAILEA ETA EUSKALDUNA
Eman Hegoak egitasmoa, Euskal Herriko ikastola ezberdinetan, ekaina eta uztaila bitarte garatzen diren goizeko udaleku irekiak dira eta HH eta LHko haurrei (3 urte bitarteko haurrak) zuzenduta dago. Programazioa adin tarte bakoitzari egokitzen zaio eta aisialdi euskalduna, inklusiboa, eta hezitzailea eskaintzeko, aste bakoitzeko interesgune jakin bat duen jarduera multzoa proposatzen du.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia