2006
|
|
Gizasemeon eta emakumeen arteko harremanak –aginte, berdintasun eta izaera aldetik esan nahi da, ez sexuari dagozkionak– beti izan dira korapilatsuak, kontuan eduki behar baita
|
emakumeei
ukatu egin zaiela agintea eta berdintasuna, eta agintearen bidetik inposatu izaera ezberdina: zuek horrelakoak zarete...
|
2011
|
|
Emakumeak eta hezkuntza Ez da berritasunik. Munduko herrialde batzuetan,
|
emakumeei
ukatu egiten zaie hezkuntza. UNESCOren arabera, irakurtzen eta idazten ez dakiten 796 milioi helduetatik, %64 emakumeak dira.
|
2013
|
|
Era askotako elkarteak sortu genituen: hirugarren adinekoak, emakumeak… Gogoan dut
|
emakumeak
ukatu egiten ziola bere buruari dirua gastatzeko eskubidea. Pentsatu ere ez tabernara bera bakarrik sartu eta kafea hartzea.
|
2014
|
|
Gizonezkoei erakusten zaie edozein motako gatazka konpontzeko bidea bortizkeria dela, baina ez bere sentimenduak kudeatzen edo bere agresibitatea beste modu batez bideratzen. Aitzitik, autodefentsa feministaren esparrutik esaten dena da
|
emakumeoi
ukatu egin zaigula biolentzia erabiltzeko gaitasuna. Horregatik emakumeok agresibitate puntu hori ez daukagu askotan.
|
|
Txiki txikitatik ikasten dugu begiratzen eta gizonezkoen eredu interesgarriak ikusten.Batetik, arestian genioen modura, publizitateak emakumea megaikusgarri egiten du, eta, bestetik, historiak
|
emakumea
ukatu egiten du eta ezohiko kontraesan horreksortzen duen nahastean hezten dugu begirada. Horrela, publizitatean gizonezkoekauto bat erosten dutenean, edota besterik gabe kolonia bat, emakume objektu bateskaintzen zaie kotxearekin batera etxeratzeko; emakumeok, demagun, barrukoarropa erosi behar dugunean ere, emakumeen ditxosozko desirazko begirada horiekjasotzen ditugu pantailatik, erosle subjektuak eta objektu desiratuak helburutzatgizonezkoen soa topatzea dutelarik; ohikoak dira ere atergabe ikusten ditugunetxekoandrearen irudia eta superbooma rena ere egundoko takoiekin lan exekutiboaegitera doana eta etxera etorritakoan di da batean dena txukun eta garbi jartzendakien emakume sinesgaitzarena.
|
2018
|
|
lortu ahal izan dadin gizarte zibilean.
|
Emakumeei
ukatu egiten zaie askeak eta elkarren berdinak diren norbanakoen estatusa, ez direlako gai eramateko Rousseauren arabera gizonengan gertatzen den aldaketa nabarmen hori, non sortzen diren bai gizarte zibila eta bai justizia (jokabide arau gisa). Ordena zibilari eusteko eta herritar gisa zuzenbide zibil unibertsala mantentzeko behar den justizia sen hori gizonek baino ezin dute garatu.
|
|
Bai Beauvoirrentzat eta bai Wittigentzat emakumeak «sexuarekin» identifikatzean batu egiten da emakumeen kategoria beren gorputzen ezaugarri ustez sexualizatuekin, eta, hortaz,
|
emakumeei
ukatu egiten zaizkie gizonek omen dituzten askatasuna eta autonomia. Beraz, sexu kategoria deuseztatzearekin sexua deuseztatuko atributu bat litzateke sexua, zeina, sinekdoke misogino baten bidez, pertsonaren tokia, cogito autodeterminatuaren tokia?
|