2017
|
|
829? 30). Aldiz, haren lanetan, ez dugu aurkituko kapitalismoak lan indarraren erreprodukzioan eta
|
emakumeen
posizio sozialean eragindako aldaketa sakonen aipurik. Halaber, metatze primitiboaz Marxek egiten duen analisian, ez dugu aurkituko XVI. eta XVII. mendeetako. Sorgin Ehiza Handiaren?
|
|
Ildo horretatik, XVI. eta XVII. mendeetan, lurren pribatizazioak eta gizarte harremanak salgai bihurtzeak (horien bidez erantzun zioten jaun eta merkatariek beren krisi ekonomikoari) pobrezia eta heriotza orokortu zituzten, bai eta erresistentzia sendo bat ere, gorabidean zen ekonomia kapitalista hondoratzeko mehatxu egiten zuena. Eta nik diot testuinguru horretan kokatu behar dela feudalismotik kapitalismorako trantsizioan emakumeek eta erreprodukzioak izan duten historia; izan ere, lan iturri berriak eta langileak diziplinatu eta banantzeko modu berriak bilatu beharraren ondorio dira kapitalismoaren sorrerak
|
emakumeen
posizio sozialean eragindako aldaketak (proletarioen artean batik bat, bai Europan eta bai Amerikan).
|
2018
|
|
|
Emakumeak
posizio sozial hobea lortuz joan diren heinean (horrek osasuna eta egoera fisikoa ere hobetu die) eta teknologia aldatuz joan den heinean, indarraren inguruko arrazoibidea, nahiz eta gaur egun ere erabiltzen den oraindik, gero eta sinesgaitzagoa bihurtu da. Dena den, ez da ahaztu behar praktikan gizonek oraindik ere indarraren bidez eusten diotela emakumeen gaineko eskubide patriarkalari:
|
|
Lernerrek berak onartzen duenez, dena den, horrek ez du esan nahi emakumeak beti egon direnik posizio berean (alegia, Lernerrek ez du uste emakumeak historiatik at egon direnik, feminista batzuek dioten bezala), ez eta emakumeek sekula burujabetzarik edo botere sozialik izan ez dutenik ere.
|
Emakumeen
posizio soziala eta ekonomikoa eta haien jardueren norainokoa izugarri aldatu dira kultura batetik bestera eta garai batetik bestera. Patriarkatu kontzeptuak benetan ukarazi baldin badu inoiz halako aniztasunik existitu izana, orduan batere itzulingururik gabe baztertu behar genuke termino hori.
|
|
Esaterako, Freudek zibilizazioaren edo bizimodu sozialaren beraren sorreraren istoriotzat jo zuen jatorrizko ituna, eta, hari kasu eginez, Juliet Mitchellek Psychoanalysis and Feminism lanean argudiatu du patriarkatua, aitaren legea? dela, baina
|
emakumeen
posizio soziala senidetasun egituraren barruan dagoela. Era berean, Mitchellek dio senidetasun egitura hori, arkaiko?
|
2019
|
|
Aztertzen badugu
|
emakumeen
posizio soziala lan esplotazio kapitalistaren ikuspegitik, agerian geratzen da, baita, generoan oinarritutako diskriminazioaren eta arrazan oinarritutako diskriminazioaren arteko jarraitutasuna, eta horrek aukera ematen digu eskubideen aldeko politiketatik harago joateko; izan ere, eskubide horiek gaur eguneko ordena sozialaren jarraitutasuna onartzen dute, eta ez diote aurre egiten emakumeen ask... Halere, hainbat teorialari feministak erakutsi duten bezala —batetik, Soldatak Etxeko Lanentzat mugimenduko Mariarosa Dalla Costa, 13
|