2007
|
|
Ez, sekula ez. Beti eduki izan dut garbi nire emakume izatea, baina horrek ez du esan nahi frankismoak bultzatzen zuen emakume tradizional izatea gustatuko litzaidakeenik, sekula ez naiz identifikatu
|
emakume
pasibo, zaintzaile eta ama izatera eta etxeko lanetara mugatutako horrekin. Gehiago ikusten dut nire burua feminitate eta maskulinitate arrastoen nahasketan, baina inoiz ez dut zalantzan jarri nire emakume izatea.
|
2009
|
|
Arau soziokultural hauek generoaren arabera determinaturik daude. Gizartegehienetan gizonezkoak agresiboagoak, menderatzaileagoak, aktiboagoak etaabenturazaleagoak izatea espero da, eta
|
emakumeak
pasiboagoak, mendekoagoak, isilagoak eta sentikorragoak (Shaffer, 2000). Neurri handi batean, genero estereotipohoriek dira normaltasuna markatzen dutenak.
|
|
Oraindik ere, familia askok dute egitura asimetrikoa; gizonak lanaren bidezbaliabideak lortu eta emakumea soilik familiakideen ongizateaz arduratzen deneredu familiarrak nagusi jarraitzen du (Garces de los Fayos, 1995). Familia ereduhorretan hazten diren neska mutilek lehenengo urteetatik ikusten dute gizonarenrola aktiboa dela, eta
|
emakumearena
pasiboa. Garces de los Fayos autorean ustez, horrek lotura zuzena du kirol garapenarekin.
|
2014
|
|
534). Gizonak gogotsua eta indartsua izan behar zuen,
|
emakumeak
pasiboa eta ahula. Bizitzaren aspektu oro binomio boteretsuaren menpegeratu zen, gizonezko/ emakumezko erreferente bikoitzarenean alegia.
|
|
Produkzioaren esparru materialean, adibidez, gizonek produkzio funtzioa betetzen dute, eta emakumeek, ostera, emakume gisa, hein handi batean erreprodukzio funtzioa betetzen dute, nahiz etaprodukzioan jarduten duten. Ideologiaren esparruan
|
emakumeak
pasibo eta femeninogisa sortuak dira, eta gizonak aktibo eta maskulino gisa.
|
2015
|
|
Istorio honetan Mentxu da zalduna sorgin baten atzaparretatik salbatzen duena. Ez da
|
emakume
pasiboa, eta justizia ekintzetan bera da pertsonaia aktiboa. Zelan hartzen dute umeek Mentxuren istorioa. Umeek primeran ulertzen dute, eta, gainera, asko gustatzen zaie istorioa:
|
2017
|
|
Baita ere oso positibotzat jotzen da emakume aktiboaren presentzia gero eta handiagoa izatea eta
|
emakume
pasiboaren presentzia gero eta urriagoa izatea, hau gainera nabarmenagoa da sarituak izan diren liburuetan. Hortaz, pentsa genezake epaimahaiko kideek kontuan hartzen dutela emakumeen presentzia eta hauen jarrera aktiboa saria merezi duen liburua zein den erabakitzeko.
|
2019
|
|
–Bekatuaren ideia bat dabil oraindik jurisprudentziaren kontakizunetan zehar. Errelatu horietan,
|
emakumea
pasiboa da, ez dauka borondate sexualik; egin behar duen bakarra gizonarengandik defendatzea da?.
|
|
hortik ez da ondorioztatu behar haren obarioek beti belauniko bizitzera kondenatzen dutenik. Gizontasunezko oldarkortasuna jaunen pribilegio bat da, bai, baina subiranotasun maskulinoa berresteko guztiz eta erabat konspiratzen duen sistema baten barrenean bakarrik;
|
emakumeak
pasibo gisa pentsatzen du bere burua hasieratik, eta, hain zuzen, horixe du arrazoi bakarra sexu harremanetan hain sakonki pasiboa sentitzeko. Beren gizaki duintasuna aldarrikatzen dutenean, emakume moderno askok esklabotzazko tradizio batean atzematen dute oraindik ere beren bizitza erotikoa:
|
|
Gizona botere menperatzaile gisa agertzen da zineak sorturiko fantasiaren barruan.
|
Emakumea
pasiboa da gizonaren begirada aktiboaren aurrean. Ordena patriarkaleko elementu bat gehitzen du eta" pelikularen kontakizun ilusorio" gisa ikusten da normalean.
|
2020
|
|
Izan ere, paradigma berak, pentsamolde berak, munduaren ikuspegi berak, gizatasunak planeta suntsitzea eragin duenak ekarri du emakumeak bigarren sexu gisa hartzea. Batetik, natura ustiatua izateko prest dagoen materia hila dela ulertzen da; eta, bestetik,
|
emakumea
pasiboa dela, ez sortzailea eta ez produktiboa".
|