Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 70

2003
‎–Barkatu hain argi hitz egitea, baina nire iritzia da. Oskarrek, beste gizon askok bezala, batere trabarik jarriko ez dion emakumea nahi du ondoan. Isila.
‎— Beraz —esan omen zuen Eriximakok—, norberak nahi duen adina edatea erabaki denez, eta batere derrigorrezkoa ez izatea, horren ondoren oraintxe sartu den flautista haizea hartzera bidaltzea proposatzen dut, bere buruarentzat jotzera ala barruko emakumeentzat nahi badu, eta guk gaurkoa hitzaldietan pasatzea elkarrekin. Eta nolako hitzaldietan ere azalduko nizueke, nahi baduzue.
2007
‎Neskek halako ideia daukagulako, mutilek gutxitxo jaten duten emakumeak nahi dituztela; finagoak diren ustea daukatela. Ezta?
2008
‎Herri txikia izanik, 350 bat lagunekoa, asko dira Mañuetan 72 urteko emakumearen nahiz senarraren senitartekoak, tartean Luis Troncos alkatea bera ere. Minari ezin eutsirik, ezin izan zuen adierazpena irakurri, eta haren ordez alkateordeak egin zuen, Udaleko zazpi zinegotzien babesarekin.
2009
‎Hasieran, uzkur. Ez zuen emakumerik nahi buztingintzan. Euskal Herrian gizonezkoak izan dira beti lanbide honetan, eta Jose ere horretan zegoen.
‎Kontzentrazioan irakurritako komunikatu batean, gizon zein emakumeei ezarritako rolak eta balore sistema aldatzen ez badira eraso hauek ez dira amaituko, patriarka sistema aldatzen ez den bitartean, nabarmendu dute. Horrela, emakumeei nahi bezala bizitzeko aukera ukatzen zaigu, gure nortasuna garatzeko eskubidea, deitoratu dute.
‎«Nire ustez egun kirola egiten ez duen emakumeak nahi ez duelako da... Uste dutnahikoa sustatu dela, nahikoa emakumeen partaidetza kirolean, eh, uste dut gauzakezin direla oparitu, eh, uste dut ezin dela inondik sustatu:
‎oraingoa gobernu matxista da. Herrialde musulman askotan, gizonak epailearen baimena behar du berriz ezkontzeko, eta emakumeek nahi ez badute, ez dute erabiltzen hijaba. Herrialde horiek ere badira estatu islamiarrak, baina zergatik gara hain desberdin?
‎Gutxienez saiatzea! Alkateak ezin baitu, herrian oraindik mina dago?,? emakumeek nahi dutenean konponduko da, edota, sufrimendu asko egon da?
2010
‎Harrezkero «Emakumeak garapenean»ezbaiak gero eta oihartzun handiagoa lortu zuen, nazioen ekonomietan zer nolakogarrantzia zuten emakumeen ekarpenek, bai etxeko lanen arloan, bai soldatapekolanen esparruan mahaigaineratu baitzuten. Eta hortik aurrera, nazioarte mailakoemakumeen mugimenduak martxan jarriko dira eta beren helburuen artean garapenikerketek zein proiektuek emakumeen nahiak, beharrak eta rolak garapen prozesuetan kontuan har zitzaten defendatuko dute. Halaber, gizon eta emakumeenarteko botere harremanen ondorioak ere sartzen joango dira azterketetan, bereziki«Genero garapenean» garatzen doan heinean.
‎Amaitu da. Euskal instituzioek ezin badiete herritarrei kontsulta egin, zer egin dezakegu gure gizon emakumeen nahia zein den jakiteko?
‎Nik tximeleta nahi dut, izan nik ostadarra nahi dut, izan nik belar izpi baten mintza azpikoa nahi dut, izan. baina nik nahi dut aukeratu, nik, nire izatea hautatu, umetokia ez zuen gizon hark emakume nahi zuen gisara...
2011
‎behin ere ez dut uste izan emakumeok emakume izate hutsagatik onak eta zoragarriak garenik. Alderantziz, beti defendatu izan dut emakumeok nahi bezain kabroiak eta zitalak izan gaitezkeela, eta eskubide hori behar beharrezkoa zaigula. Emakumeok nahi dugun guztia izan gaitezke:
‎Alderantziz, beti defendatu izan dut emakumeok nahi bezain kabroiak eta zitalak izan gaitezkeela, eta eskubide hori behar beharrezkoa zaigula. Emakumeok nahi dugun guztia izan gaitezke: gaiztoak, dibertigarriak, krudelak, goxoak, bortitzak...
‎Ez dute emakumea nahi, gizona baizik.
2012
‎Legeak eta protokoloek ez dute emakumea protagonista egiten eta gizarte zerbitzuek ere ez. Emakumearen nahia bigarren planoan geratzen da, zuzenean begiratzen diogu protokoloko hurrengo pausoari. Borondate onenarekin, baina emakumea ez dugu bere eskubideez jabetzen, ez dugu subjektu politiko bilakatzen.
‎Baina, nolakoa izan behar du giro horrek? Hori jakiteko modurik zehatzena emakumeei beraiei galdetzea da; izan ere, azken batean, emakumeek nahi dute eta, ondorioz, emakumeek sentitu behar dute gustura. Espainiako Emagin Elkarteen Federazioak (FAME) egin du lan hori, eta, inkesta baten bidez, etorkizuneko amek zer behar duten eta nolako arreta eskatzen duten jakin du.
‎Nire erruak garbitu ditut kisuaz lasai nago, baina ez dut etsiko! beste edozein emakumek nahi izango lukeena nahi dut, zerua, zu ene zeru urdin.
2013
‎Aprobetxategi askok bapo afaltzen zuten Urtainen bizkar, eta Pilar Eyre kazetariaren liburu batean ere kexu da, beti segika duen emakume mordoaz. Emakumeak nahi beste antza, eta Cecilia seme alabak zaintzen eta Urtainen zain, Zestoan. Azkenean, banandu egin zen bikotea.
‎Zure ametsetako emakumea nahi baino krudelagoa izan liteke.
‎Zure emakumeak nahi izango dituen jantziak diseinatuko ditut.
2014
‎• Boto emaileek ez dute emakumerik nahi
‎Salbatu dituen bi emakumeak nahi ditut. Niretzako dira.
2015
‎M. V. Egia da, manifestazio horietan emakumeei nahi duten bezala joateko askatasuna ematen zaie, agertzeko modu baten proposamena egiten da, baina bakoitzak erabakitzen du estali ala ez, adibidez. Manifestazio horiek izandako erantzunaz gogoeta egin behar da.
‎Haurdunaldia aldi berezia da bizitzako arlo guztietan, eta sexu harremanak, jakina, ez dira gai horretatik kanpo geratzen. Bikote batzuentzat, nahiz eta hormona aldaketek emakumeen nahiak murriztu dezaketen lehen hiruhilekoan, eta triparen tamainak konplikazioren bat eragin dezake azken hilabeteetan, etapa honetan plazera eta sexua areagotu egiten baitira beren bizitzako onena da. Jarraian, haurdunaldiko hiruhileko bakoitzeko sexu harremanen ezaugarri nagusiak azaltzen dira.
‎Interpretazio bat: emakumeak nahi duena da maitaleak berari buruz gogoan egin duen irudia erreala izatea; eta gai izatea modu egoki eta libre batez erabiltzeko. Ez luke sentimendu karga handiko maitasunik nahi.
2016
‎Baina, seguru asko, labur iraungo luke erakarmen horrek. Izan ere, zer emakumek nahiko luke, soldata bat jaso arren, etxeko zeregin aspergarri mortal eta amaiezinekin lotuta jarraitu. Soldatak aldatuko al luke beste egitate hau, Leninek esana:
2017
‎A. U.: Nik onartzen dut batzuek emakumerik nahi ez izatea alardeetan. Baina gauza bat leporatzen diet:
‎(1977) [Emakumeek izan al zuten Errenazimenturik?] saiakeran, egileak azpiak jaten dizkio Errenazimentua lorpen kulturalaren adibide bikain gisa goresten duen aldikatze historiko klasikoari. Carolyn Merchanten The Death of Nature (1980) lanean auzitan jartzen da iraultza zientifikoa sozialki aurrerakoitzat jotzen duen ustea; egilearen argudioen arabera, arrazionalismo zientifikoaren etorrerak aldaketa kulturala eragin zuen paradigma organiko batetik mekaniko baterantz, eta horrek emakumeen nahiz naturaren esplotazioa legitimatu zuen.
‎Haren jatorrizko eredu historikoak krisi kapitalista handi bakoitzaren aurrean hainbat eratara berrabiarazi diren estrategiak sedimentatu ditu, zerbaitegatik beti, ez ustekabean: betiere lanaren kostua merkeagotzearen mesedetan, emakumeen nahiz subjektu kolonialen esplotazioa ezkutatuz.
‎15 Dena den, sorgin ehiza zabaldu ahala, lausotu egin zen sorgin profesionalen eta laguntza eske haiengana jotzen zuten emakumeen nahiz beren burua aditutzat inoiz azaldu gabe magia praktikatzen zutenen arteko aldea.
‎Eta dena, zergatik? Ohiko bidea, emakumeek nahi duten bidea jorratu ez nuelako. Eskuak kulero barrura eraman beharrean, masailetara eraman banizkio, eta hasieran irribarre eta xerazko hitz bat esan, gero ondorengo bi egunetan keinu bakoitza errepikaturik, hirugarren egunean arazorik gabe sartuko nintzen emakume haren kuleroetan; seguru baino seguruago.
‎Bestalde, oraingo enpresan lan egin aurretik sektore pribatuan lan egin duten hiru gidarik bizi izan duten diskriminazio egoera argitara ematen da elkarrizketetan. Agerian utzi dute bazterketa zuzendaritzaren partetik (A1 «Hemen ez dugu inoiz emakumerik nahi izan, proba bat egin nahi izan dugu»), lankideen aldetik (A1 «Batzuek bizi inposiblea egin zidaten») zein familiaren aldetik (A4«Nere anaiak garraio enpresa bat zeukan eta esaten zidan, nire enpresara ez etorri?») bizi izan zutela.
‎– Buhametasunak behintzat koartada ematen dit txerri izaten jarraitzeko, bada zerbait. Ez dakizu zenbat emakumek nahi luketen eurentzat horrelako aitzakia bat.
2018
‎Aholku ederra ematen du Bilintxek eta funtsean, kontatzen diguna lurra lur denetik antza, funtzionatzen duen zerbait da. Honakoa, emakumeek nahitara ala nahi gabe zurubi sozialean gora hupatzeko erabiltzen duten baliabideetako bat dugu, Hollywooden edo lan tokietan ere erabiltzen dena, teorian emazteen gain uzten delarik sedukziorako joera. Promotion canape deitzen zaio eta duela gutxi arte jendarteak onartzen zuen.
‎Horrek ez die ardura. Enpresari batzuek ez dute ordaindu gura emakumeak nahi gabe haurdun ez egoteko botika edo metodorik, baina gero oztopoak jartzen dizkiote emakume haurdunari lan egiteko edo kontratatzeko. Paradoxa?
‎Haren nahia lege da, eta haren nahiak baino ez du balio; beraz, kontraesan erabatekoa da iradokitzea emakumearen borondatea garrantzitsua dela eszena primarioan. Sexu harremana egiaz bada adostua, horrek esan nahi du emakumearen nahia ere garrantzitsua dela, baina aita primario ahalguztidunaren ideiak zentzu guztia galtzen du esaten baldin bada ezen, hura aita izan aurretik, haren borondatea edonola mugatu dezakeela beste izaki baten nahiak edo emakume baten koitorako gogoak. Eszena primarioaren istorioa halako moldez idatzita dago, non sexu irrits mugagabe eta neurrigabeko emakume bat ager daitekeen gizona, tentatzeko?; baina, hori hala izanik ere, gizonak (aitak) baldin badu benetan boterea, jarduera hori da gertatu emakumeak hala nahi izate hutsagatik.
‎Giro horretan, aldarriaren aurkakoek, politikarekin? nahasi zuten berehala emakumeen nahia. Garai hartan alarde parekideen kontra altxatu ziren herritarretako bat izan zen, esaterako, Kristina Isuskiza.
‎Alarde parekideen aldeko aldarriak lurrikara bat eragin zuen Irunen eta Hondarribian. Emakumeek nahi hori lortzeko egindako ahaleginak, gainera, oraindik ere gehiago gaiztotu zuen giroa. Zatitu ziren alderdi politikoak, familiak eta adiskide taldeak:
2019
‎Finean, erditzea haurdunak bere kabuz jorratu beharreko zeharbidea da; lagunduta jakina, baina hark bakarrik. Eta emaginona da norbere iritzia alde batera utzi eta emakumeak nahi duen gisan erdi dezan konfiantzazko ingurune aske eta segurua eraikitzeko zeregina. Egin dezala, beraz, norberak ahal duen eran nahi duena eta nahi duen eran ahal duena.
‎amodioaren ekintzetan alderatzerik gabe gu baino gaiagoak eta sutsuagoak direla ezagutu dugunez geroz,[...] joanak izan gara haiei kontinentziaren ematera, bereziki eta partzuergoan, eta zigor azken eta ezinagokoen azpian. [...] emakumeak nahi ditugu sendo, azkar, sasoian, ongi haziak, eta kastoak halaber, esan nahi baita bero eta hotz: zeren ezkontzak, erretzetik haien zaintzeko kargua duela baitiogu, hozte guti ekartzen baitie, gure ohituren arabera.
‎–Dôletik Arboisera bide nagusitik hurbiltzen ari nintzelarik, iruditzen zitzaidan Métilderen arimaren irudi argi eta agerikoa zela hango haitz lerroa?. Maitale dohakabearen arimaz maite izan zituen musika, pintura, arkitektura eta kutuna zuen guzti guztia; emakume bat ernatzen zitzaion Erroman paseoan ibiltzen zenean, orri pasa bakoitzean; bere bihotzaren dasta probatu zuen emakumeek sentiarazitako atsekabeetan, desiretan, tristezietan, pozetan; emakumeak nahi zituen epaile gisa: haien saloietara joan, eta ahalegintzen zen haien begietan distiratsu agertzen; haiei zor zizkien bozkariorik handienak, penarik handienak, eta haiek izan zituen okupazio printzipala; haien maitasuna nahiago zuen zernahi adiskidetasun baino, eta haien adiskidetasuna gizonena baino; haren liburuek emakumeak dituzte inspirazio iturria, eta emakume irudiz beterik daude; neurri handi batean, Stendhalek emakumeentzat idatzi zuen.
‎amatasuna; Ingalaterran, Ameriketako Estatu Batuetan, emakumeak uko egin diezaioke, hala nahi badu, jaiotzak kontrolatzeko praktikei esker; ikusia dugu nola Frantzian abortu latz eta garestiak egitera beharturik dagoen askotan; maiz, nahi ez duen haur baten zama eraman behar du, eta bizitza profesionalik gabe geratzen da horren ondorioz. Usadioek ez diote uzten emakumeari nahi duenean edukitzen haurra, eta horregatik da zama hori hain astuna: ama ezkongabeak eskandalua ematen du, eta, haurrarentzat, sasikoa izatea makur bat da; gutxitan izan liteke ama ezkontzaren kateak onartu gabe edo gizarte maila apalago batera jaitsi gabe.
‎Kontua da gizonek konplizitate handiagoa aurkitzen dutela emakumezko kidearengan, zapaltzaileak zapalduarengan aurkitu ohi duen baino; eta, horretaz fede txarrez baliatu, eta adierazten dute emakumeak nahi izan duela inposatu dioten destinoa. Ikusia dugu emakumearen heziketa guztiak, egiazki, konspirazio batek bezala ixten dizkiola matxinadarako eta abenturarako bideak; gizarte osoak, haren guraso errespetagarriek aurrena?, gezurra esanez, goretsi egiten du maitasunaren, abnegazioaren, nork bere burua ematearen balio handia, eta ezkutatu egiten diote ez maitalea, ez senarra, ez semeak ez direla prest egongo halako zama trabagarria eramateko.
‎Zenbait segundoz hantxe gelditu zen, bertan, gidariaren hurrengo azalpenaren zain balego bezala, gizonak esaten ahal zion, adibidez, Begira arrosak, eta emakumeak begiak desbideratu zituen, loreei erreparatu zien, etxean dituenen bikiak, eta gero, iradokizun konplizea bota zuen, sentimendu baten adierazpen diskretua, maitekorra, beharbada, Gure arrosak, izenordea azpimarratuz, baina gizona isilik dago eta emakumeak erdi idatzita dagoen orriari begiratzen dio etengabe, ez du ezer galdetu behar setioaren aztarnak hemen daudela jakiteko, argi itzal honetan aztarnok irakurtezinak dira, kronistak kaligrafia ona duen arren. Ulertu du, baita ere, Raimundo Silvak ez duela hitz egingo, eta emakumeak nahiko luke besteak hitz egitea, eta aldi berean ez du nahi, ezerk ez dezala errealitaterik gabeko isiltasun hau eten, baina gauden mundu honetan beste mundu bat sartzea galaraziko duen zerbait gerta dadila, heriotza bera, agian, egiazko beste mundu bakarra, zeren, martiztarrek eta lurtarrek elkarrekin topo egingo balute, beti edukiko bailukete bizia elkarren ezaugarri. Une egokian, aulkia apur bat apartatu eta eseri egiten da, ezkerreko eskuaz lanpara pizten du, argiak mahaia bete eta laino ukiezin eta ezin arinagozko halo bat hedatzen du gelan zehar.
‎The other lamb pelikulan egolatra batek bere inguruan sortu duen emakume sekta baten egunerokoa kontatzen du. Honezkero imajinatuko zenuten bezala, sasi mesias horrek bere menpe dituen emakumeak nahi bezala erabiltzen ditu, kideetako batek, bere esanak kolokan jartzen dituen arte.
‎Aldi berean, Altsasuko Udalak emakumezko eta gizonezkoen desberdintasun egoera guztiak gainditzeko jarduketak ezartzeko konpromisoa hartu du. Eta, azkenik, udalak mugimendu feminista bere borroka eta eskaeretan lagunduko du.Udalak onartutako erakunde adierazpenean jaso denez, joan den urteko greba feminista “historikoak” agerian utzi zuen “XXI. mendean bete betean egiturazko desberdintasunak mantentzen baitira emakumeen nahiz nesken esparru guztietan”. 2018ko “erakustaldiak emakumezkoen eta gizonezkoen arteko desberdintasunak giza eskubideen urratzean kokatu zituen, eta dei egin zien herritarrei, gizarte eragileei eta administrazio publikoei buru belarri jarrai dezaten berdintasuna sustatzen, politika publikoetan sakontzen eta benetako berdintasuna ahalbidetuko duten neurri eta baliabideak ezartzeko lan egiten”.
‎Behin gertatu zitzaidan egoera bat antolatzaile batekin, nahiko kuriosoa. Whatsapp bat idatzi zidaten bertsotara joateko; erantzun nuen iluntzean, eta esan zidaten bi emakume nahi zituztela eta whatsapp kolektibo bat bidali zutela eta ni baino lehenago erantzun zuela beste batek eta haren erantzunaren arabera esango zidatela baietz ala ezetz".
‎Bigarren emakumearen kontuarekin sentitu nuen: bigarren emakumea nahi da, baina ez dakit ni, zentzu horretan, emakume kontsideratzen nauten. Honi buruz ari direnean, ni ere sartzen al naute emakumeen zakuan?
‎Erizainei baino ez die begiratzen, emakumezkoei. Emakumeekin nahi du tratua. Egia.
2020
‎Gertuko senidetasun eta maitasun harremanek gure sozializazioan eta garapen afektiboan duten funtsezko eginkizuna ukatu gabe, erreprodukzio soziala, bizitzaren beraren erreprodukzioa, familiaren instituzioaren esku uzten jarraitzen du estatuak emakumeen esku, alegia, eta transferentzia horren bidez eremu pribatura eramaten du bere mendeko herritar guztien ongizatea bermatzeko ardura, horrek emakumeentzako dakartzan ondorio guztiekin: senarraren soldatarekiko mendekotasuna eta emakumeen pobretzea, emakumeen nahiz nesken aurkako familia barruko indarkeria matxista, zaharren eta umeen zaintzaren pisu gehiena beren bizkar hartu beharra, emakumeak familiaren luzapen gisa hartuak izatea eta ez gizabanako beregain gisa.
‎Presio hori ikaragarria da. Antzekorik gertatu zitzaigun ardura nagusiak izendatzerakoan, ardura horietan emakumeak nahi genituelako batez ere. Lanketa horretan aritu ginenean ezezkoak jaso genituen?
‎Lagun Onak futbol klubak emakumeen nahiz gizonen historiako hamaikakorik onenak osatu ditu, Twitter bidez egindako inkesta batzuen bidez. Ondoren, bideoak osatu dituzte hamaikakoekin.
‎Hau da, gorputzen zaintzaren araberakoa da gure iraupena. Patriarkatuak ezarri digu emakumeei zaintzaren ardura nagusia historian, ez emakumeek nahi izan dugulako, baizik eta patriarkatuak hala erabaki duelako".
2021
‎Louisa May Alcott (AEB,) ezaguna da Little Women (Andereñoak) idazteagatik, geroago nobela gotikoak eta erotikoak ere idatzi zituen arren. Bere liburu famatuak lau ahizpa ustez zoriontsuren bizitzak eta gorabeherak aletzen ditu, eta gaur egun —aurreko belaunaldietan ere bai— neska gazteentzako nobelatzat hartua bada ere, rol garrantzitsua jokatu du literaturaren historian, viktoriar giro itogarria islatzeagatik eta orduko emakumeen nahiak eta ezinak deskribatzeagatik.
‎“Mekanizatuaren ikasketak eginda dituzten emakumeak badaude, oso gutxi, baina guztiak lanean daude dagoeneko. Beraz, nahiz eta emakumeak nahi, ez dago inor. Hori, gainera, ez da gure enpresaren arazoa soilik, gainontzeko inguruko enpresa guztiak ere berdin dabiltza”.
‎Bilbo Handiko zentroren bat eska nezakeen, baina nire euskara herdoilduta dago, eta nahiago izan dut horrela. Kontua da oso ondo egokitu naizela; uste dut emakumeok nahiko ondo egokitzen garela horrelako egoeretara, zaintzera. Horrek ez du esan nahi zaintza, berez, gustatu behar zaigunik.
‎Zentzu horretan, emantzipazio molde horrekin kostu ekonomiko, sozial eta ekologikoak besterendu egiten dira, lan banaketa kolonial eta sexualaren baitan. Horri lotuta," Mendebaldeko klase ertaineko emakume zuri, urbano eta ikasien" esperientzia eta premiak erdigunean jarri izana kritikatu dute feminista dekolonialek, hortik kanpoko emakumeen nahi eta beharrak bazter utziz. Besteak beste, honakoak aintzat ez hartzea egotzi zaie:
2022
‎Ezagutza sektore bat gara, eta gure langile eta pertsonak erakarri, prestatu eta zaintzen ditugu. Baina ez dago bide errazik; gazte gutxi dauzkagu orokorrean, ikasketa teknikoetara erakartzeko zailtasunak ditugu, eta tailerretan emakumeak nahi eta behar baino gutxiago dira. Industriok eman behar ditugu lehen pausoak:
‎" Gizona arau" den edo maskulinoak autoritatea duen erakunde patriarkalen testuinguruan gertatzen da. Maskulinitatea bere horretan erauzteak eskatuko luke emakumeen nahiz gizonen bizitzak aldatzeko proiektu bat. Ez dago berehalakoan argi justizia egingo litzatekeen neskei beisbolera jolasteko adorea kenduz gero, edo emakumeei abilezia burokratikoak baliatzeko gogoa kenduz gero.
‎Nik erabaki ahal izatea, nire erritmoan erditu, kanpoko esku hartzerik gabe, baina prest nengoen medikuen laguntza onartzeko behar izango banu. Emakumearen nahia errespetatzea, izan halakoa edo izan bestelakoa, zenbat kostatzen den oraindik.
‎Azkenean, elkarrizketa emakumeak nahi duen lekura heltzen da, itsas pinuen etxera. Disimulurik gabe adierazten du emakumeak etxe hori hobetsi duela eta erosketa burutzeko presa duela.
2023
‎Ikasketak amaitzean, gelakide guztiei eskaini zizkieten praktikaldiak, niri izan ezik. Enpresariek ez zuten emakumerik nahi; argi esan zidaten. Frustrazio handia izan zen hori niretzat, aukerarik ez baitzidaten eman.
‎«Ondorio fisikorik ez da geratzen, eta psikologikoak, emakumearen arabera». Askabidek ez du psikologorik klinikan, baina emakumeak nahi izatekotan, «konfiantzazko» psikologo batera bideratzen dituzte.
‎Horren guztiaren ondorioz, harreman afektibo sexualen eta gizonek eta emakumeek harreman horietan duten rolaren irudi desitxuratua zabaldu da. Sexu indarkeria hutsaldu eta legitimatu egiten da, emakumeen nahiak eta gorputzak menderatzeko modu gisa. Jokabide larrienek eraso sexualetara eta fisikoetara eraman dezakete, baita, muturreko moduetan, emakumeen hilketetara ere.
‎Kasu askotan, gainera, biktimen sinesgarritasunik eza antzematen da, eta horrek eragotzi egiten du esku hartze goiztiarra eta erreparatzailea, adingabeei egindako sexu abusu eta sexu erasoen kasuetan.Horren guztiaren ondorioz, harreman afektibo sexualen eta gizonek eta emakumeek harreman horietan duten rolaren irudi desitxuratua zabaldu da. Sexu indarkeria hutsaldu eta legitimatu egiten da, emakumeen nahiak eta gorputzak menderatzeko modu gisa. Jokabide larrienek eraso sexualetara eta fisikoetara eraman dezakete, baita, muturreko moduetan, emakumeen hilketetara ere.Horren guztiaren aurrean, euskal erakundeek eskura dituzten estrategia eta mekanismo guztiak sustatu behar dituzte, emakumeek eta neskek bizitza garapen osoa izan dezaten, askatasun eta segurtasun baldintzetan.
‎" Hautu feminismoa" terminoa Linda Hirshman filosofia irakasleak sortu zuen, honako hau izendatzeko: " [E] makumeen mugimenduak emakumeei nahi duten guztia hautatzeko askatasuna eman diela uste izatea, AEBn oso zabaldua". 148 Emakumeek soldatapeko lanaren eta etxeko lan ordaindugabeen inguruan egiten dituzten hautuez ziharduen Hirshmanek, baina, gaur egun, fenomeno askoz zabalagoa da.
‎«Botoak emakumeei nahi dutena emango die».
‎Eta emakumeen nahi dutena lortuko dute soilik krimenarekin.
‎Baina hori emakumeok nahi duguna delako da?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
emakumeak 17 (0,11)
emakumeen 16 (0,11)
emakumeek 6 (0,04)
emakumerik 5 (0,03)
emakumea 4 (0,03)
emakumeei 4 (0,03)
emakumek 3 (0,02)
emakumeok 3 (0,02)
Emakumearen 2 (0,01)
emakume 2 (0,01)
emakumearen 2 (0,01)
Emakumeak 1 (0,01)
Emakumeek 1 (0,01)
Emakumeekin 1 (0,01)
Emakumeok 1 (0,01)
emakumeari 1 (0,01)
emakumeentzat 1 (0,01)
Argitaratzailea
ELKAR 20 (0,13)
Argia 8 (0,05)
Berria 7 (0,05)
Open Data Euskadi 7 (0,05)
Susa 5 (0,03)
Consumer 2 (0,01)
UEU 2 (0,01)
Uztarria 2 (0,01)
Pamiela 2 (0,01)
Jakin liburuak 2 (0,01)
EITB - Sarea 1 (0,01)
goiena.eus 1 (0,01)
Jakin 1 (0,01)
HABE 1 (0,01)
ETB dokumentalak 1 (0,01)
Uztaro 1 (0,01)
Guaixe 1 (0,01)
Maxixatzen 1 (0,01)
Noaua 1 (0,01)
Alberdania 1 (0,01)
Maiatz liburuak 1 (0,01)
Urola kostako GUKA 1 (0,01)
Booktegi 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia