2019
|
|
inor ez da harroagoa, oldarkorragoa edo erdeinutsuagoa emakumeei dagokienez, nola baita bere gizontasunaz segurtasunik ez duen gizasemea. Beren parekoen beldurrik sentitzen ez duten gizonek errazago onartzen dute emakumea pareko gisa; dena dela, halako gizonek ere gogoko dute
|
Emakumearen
mitoa, Bestearena, arrazoi askorengatik; ezin gaitzetsiko zaie, noski, gogo onez ez sakrifikatzea horretatik ateratzen dituzten onura guztiak: badakite zer galtzen duten uko eginez gero amesten duten emakume moduari, baina ez dakite zer ekarriko dien biharko emakume moduak.
|
|
Idazle komunistek, hala nola Aragonek Frantzian eta Vittorinik Italian, toki printzipala ematen diote beren obretan emakumeari, maitale eta ama gisa. Beharbada,
|
emakumearen
mitoa itzali egingo da noizbait: emakumeek zenbait eta gehiago berretsi beren burua gizaki gisa, orduan eta gehiago hilko zaie Bestea izatearen ezaugarri zoragarria.
|
|
Hala, ikusten dugu ezen, mitoa azaltzeko, kontuan hartu behar dela nola erabiltzen duen gizonak.
|
Emakumearen
mitoa luxu bat da. Mitoa ager dadin, ezinbestekoa da gizona bere beharrizanen premia urgentetik libre egotea; harremanak zenbat eta modu konkretuagoan bizi, orduan eta gutxiago idealizatzen dira.
|
|
Berriz ere, kontua da idolo zurrun batekin ordezkatzea bizi izaniko esperientzia, eta esperientzia horrek eskatzen dituen iritzi libreak.
|
Emakumearen
mitoak lilurakeria baten kontenplazio geldoa dakar izatedun autonomo batekiko harreman egiazkoaren ordez. –Lilurakeria!
|
|
Tristan adulterioaren epopeia da. 1900 urtearen inguruan
|
emakumearen
mitoa hutsetik sortzen den garai horretantxe bihurtzen da adulterioa literatura guztiaren gaia. Idazle batzuk, hala nola Bernstein, erakunde burgesak ezin gehiago defendatu nahian, saiatzen dira erotismoa eta maitasuna itzultzen ezkontzari, baina egiagoa da Porto Richeren Amoureuse [Maitemindua], zeinak erakusten baitu ezin bateratuzkoak direla bi balio ordena horiek.
|
|
|
Emakumearen
mitoak toki nabarmena du literaturan. Zer garrantzi du, ordea, eguneroko bizimoduan?
|
|
Askotariko mito motak daude.
|
Emakumearen
mitoa, giza kondizioaren alderdi aldaezin bat sublimatzen duenez, hau da, gizadia bi banako kategoriatan, banatzen, duen, sekzioa?
|
2020
|
|
Tartean ikertzaileen, kirolarien, aktoreen, migratzaileen eta epaileen lana. Protagonisten laguntzaz,
|
emakumeen gaineko
mitoak eta aurreiritziak baztertu nahi dira.
|
2023
|
|
Hirugarren atalean, Bollera gorputza:
|
emakumearen
mitotik agentzia sexualera izenburupean batik bat liburuaren tesi nagusiari ematen dio indarra; azken atalean, Parte hartze politikoaren izaera n, berriz, gizarteko biolentzia modu nagusiak izendatzeaz batera, etorkizuneko zenbait lerro marrazten ditu.
|
|
|
Emakumearen
mitotik
|
|
|
EMAKUMEAREN
MITOA
|
|
Alde horretatik, feminismoaren barruan dauden bi joera bereizten ditu. Batetik, emakumearen eta bere defentsaren alde borrokatzen den korrontea, eta ondorioz,
|
emakumearen
mitoa eta bere zapalkuntza betikotzen dituena. Eta bestetik, emakume klasearen kontra borrokatzen dena.
|
|
Bollera gorputza:
|
emakumearen
mitotik agentzia sexualera atalean, Gayle Rubin (1972) ekarriko dut, hierarkia sexualak, sexu zuzenaren eta okerraren arteko bereizketak, ordenaren eta kaosaren parametroak nola definitzen dituen azaltzeko. Integrazioaren eta disidentziaren aldeko politika homosexualen arteko talka piztuko da, non normaren parte izateko edo hierarkia sexualarekin apurtzeko posizioak agertuko diren.
|