2015
|
|
Ondorioz, horrek eragin dezake emakumeek eremu teknologikoa ez begiestea beren jarduera profesionalerako, I+Gko jardueretarako, besteak beste. Subirats eta Bulletek (2008) diotenaren arabera zenbait autorek «bereganatutako ezgaitasuna» izendatzen dutena sexu diskriminazioa baino ez da izango, zeinaren eraginez ez den lortuko eskola arrakastarik, eta bai, ostera,
|
emakumeen
lanbide aukerak murriztea. Gainera, lanbide aukeraketak sarritan jarrera imitatzailea du, eta emakumeek genero bereko erreferenteak dauden ikasketak aukeratzeko joera izango dute (Ibañez, 2010; Alemany, 2003).
|
2017
|
|
Beste ikertzaile batzuek azaltzen dute
|
emakumeek
lanbide ez tradizionaletan sartzeari uko egin diotela, ez heziketa edo estereotipoengatik, baizik eta beste era batzuetako mugengatik. Nahiz eta emakumeei burutik pasa lanbide maskulinizatu batean sartzeko nahia edo ideia, zailtasun ugariri aurre egin behar izateagatik uko egiten diotela azaltzen dute.
|
|
Familiarik ez dutenek, aldiz, oso ongi daramate ordutegien antolaketa. Alabaina, nahiz eta ordutegien antolaketarekiko hiru emakume kritiko agertu, badira lanbidearen izaera neutroa defendatzen duten gidariak ere, kontziliaziorako eta
|
emakumeak
lanbidera sartzeko neurri bereziak hartzearen kontra agertuz (A2 «Aita izatea ama izatearen gauza berdina da. Eta haiei, okasio askotan ez zaizkie gauza asko onartzen.
|
|
Emakume gidariekiko dauden genero estereotipoak agerian geratu dira egindako elkarrizketen bitartez. Izan ere, elkarrizketatutako hamar emakumeetatik seik diotenez, erabiltzaileen partetik edo haien iritziz,
|
emakumeek
lanbidea beste
|
|
Bestalde,
|
emakumeek
lanbidean duten sarbideari dagokionez, aipatzekoa da elkarrizketak egin diren enpresan, gidarien% 8 besterik ez direla emakumeak. Laginaren azalpenean azaldu den bezala, elkarrizketatu diren emakumeen% 70ek garraio sektorearekin zerikusia duen ingurunea dauka.
|
|
Ikerketa honetako laginaren bidez, familiako kideak garraio sektoreanedukitzearen garrantzia agerian gelditzen den heinean, lanbidean familiako kiderikizan ezean, lanbidean jarduteko aukerak asko mugatzen direla agerian gelditu da.Horrek, besteak beste, bus gidaritza lanbideak duen irudi maskulinizatuarekin loturaduela pentsatzera garamatza, numerikoki (Hakim, 1993; Cáceres, Escot, Fernández eta Saiz, 2004) zein sinbolikoki (Williams, 1995; Britton, 2000).), lanbideak duenirudiak sarbiderako oztopo izaten jarraitzen duela pentsatzera eramanez. Gaur egun, beraz, oraindik ere,
|
emakumea
lanbidean sartzeko erraztatzaile edo baldintzatzailea da lanbidearekiko endogamia.
|
|
Emakume gidariek kontziliazioaren edo erantzunkidetasunik ezaren arazoa behin eta berriz mahai gainera ekarri dute, eta, ondorioz, lanbidea gizon eta emakumeentzat ez dela gauza bera adierazi eta erakutsi dute.
|
Emakumeek
lanbide ez tradizionaletan sartzeari uko egin diezaioketela agerian geratzen da, ez heziketa edo estereotipoengatik soilik, baizik eta beste era batzuetako mugengatik. Hau da, kasu honetan, etxeko lanen ardura emakumeen gain egoteak eta lanbidearen ordutegiak konbinatzeak sortzen dituzten arazoengatik (Dugas, 2005; Lillydahl, 1986).
|
|
|
Emakumeak
lanbide maskulinizatuetan: autobus gidari lanbidearen kasua
|
2019
|
|
Bigarrenik, bukatutako ikasketen inguruan, laginaren ia erdiak(% 49,6) unibertsitateko ikasketak ditu;% 27,4k Batxilergoko ikasketak eta% 11,1ek Bigarren Hezkuntzan dihardu. Ogibideari dagokionez, 106
|
emakumeren
lanbideak jaso dira: % 29,8 ikasleak dira,% 20,7 irakaskuntza munduan dihardu, eta, beste lanbideen artean, bertsolaritza irakasleak(% 1,7), idazleak(% 0,8), ikasle eta tarteka aisialdiko hezitzaileak(% 0,8), eta Bertsozale Elkarteko eragile eta irakasleak(% 0,8) aurki daitezke.
|
2023
|
|
Zer motatako emakumeei dago zuzendua:
|
emakumeen
lanbidea, egoera sozioekonomikoa
|