Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2015
‎Ondorioz, horrek eragin dezake emakumeek eremu teknologikoa ez begiestea beren jarduera profesionalerako, I+Gko jardueretarako, besteak beste. Subirats eta Bulletek (2008) diotenaren arabera zenbait autorek «bereganatutako ezgaitasuna» izendatzen dutena sexu diskriminazioa baino ez da izango, zeinaren eraginez ez den lortuko eskola arrakastarik, eta bai, ostera, emakumeen lanbide aukerak murriztea. Gainera, lanbide aukeraketak sarritan jarrera imitatzailea du, eta emakumeek genero bereko erreferenteak dauden ikasketak aukeratzeko joera izango dute (Ibañez, 2010; Alemany, 2003).
2017
‎Beste ikertzaile batzuek azaltzen dute emakumeek lanbide ez tradizionaletan sartzeari uko egin diotela, ez heziketa edo estereotipoengatik, baizik eta beste era batzuetako mugengatik. Nahiz eta emakumeei burutik pasa lanbide maskulinizatu batean sartzeko nahia edo ideia, zailtasun ugariri aurre egin behar izateagatik uko egiten diotela azaltzen dute.
‎Familiarik ez dutenek, aldiz, oso ongi daramate ordutegien antolaketa. Alabaina, nahiz eta ordutegien antolaketarekiko hiru emakume kritiko agertu, badira lanbidearen izaera neutroa defendatzen duten gidariak ere, kontziliaziorako eta emakumeak lanbidera sartzeko neurri bereziak hartzearen kontra agertuz (A2 «Aita izatea ama izatearen gauza berdina da. Eta haiei, okasio askotan ez zaizkie gauza asko onartzen.
‎Emakume gidariekiko dauden genero estereotipoak agerian geratu dira egindako elkarrizketen bitartez. Izan ere, elkarrizketatutako hamar emakumeetatik seik diotenez, erabiltzaileen partetik edo haien iritziz, emakumeek lanbidea beste
‎Bestalde, emakumeek lanbidean duten sarbideari dagokionez, aipatzekoa da elkarrizketak egin diren enpresan, gidarien% 8 besterik ez direla emakumeak. Laginaren azalpenean azaldu den bezala, elkarrizketatu diren emakumeen% 70ek garraio sektorearekin zerikusia duen ingurunea dauka.
‎Ikerketa honetako laginaren bidez, familiako kideak garraio sektoreanedukitzearen garrantzia agerian gelditzen den heinean, lanbidean familiako kiderikizan ezean, lanbidean jarduteko aukerak asko mugatzen direla agerian gelditu da.Horrek, besteak beste, bus gidaritza lanbideak duen irudi maskulinizatuarekin loturaduela pentsatzera garamatza, numerikoki (Hakim, 1993; Cáceres, Escot, Fernández eta Saiz, 2004) zein sinbolikoki (Williams, 1995; Britton, 2000).), lanbideak duenirudiak sarbiderako oztopo izaten jarraitzen duela pentsatzera eramanez. Gaur egun, beraz, oraindik ere, emakumea lanbidean sartzeko erraztatzaile edo baldintzatzailea da lanbidearekiko endogamia.
‎Emakume gidariek kontziliazioaren edo erantzunkidetasunik ezaren arazoa behin eta berriz mahai gainera ekarri dute, eta, ondorioz, lanbidea gizon eta emakumeentzat ez dela gauza bera adierazi eta erakutsi dute. Emakumeek lanbide ez tradizionaletan sartzeari uko egin diezaioketela agerian geratzen da, ez heziketa edo estereotipoengatik soilik, baizik eta beste era batzuetako mugengatik. Hau da, kasu honetan, etxeko lanen ardura emakumeen gain egoteak eta lanbidearen ordutegiak konbinatzeak sortzen dituzten arazoengatik (Dugas, 2005; Lillydahl, 1986).
Emakumeak lanbide maskulinizatuetan: autobus gidari lanbidearen kasua
2019
‎Bigarrenik, bukatutako ikasketen inguruan, laginaren ia erdiak(% 49,6) unibertsitateko ikasketak ditu;% 27,4k Batxilergoko ikasketak eta% 11,1ek Bigarren Hezkuntzan dihardu. Ogibideari dagokionez, 106 emakumeren lanbideak jaso dira: % 29,8 ikasleak dira,% 20,7 irakaskuntza munduan dihardu, eta, beste lanbideen artean, bertsolaritza irakasleak(% 1,7), idazleak(% 0,8), ikasle eta tarteka aisialdiko hezitzaileak(% 0,8), eta Bertsozale Elkarteko eragile eta irakasleak(% 0,8) aurki daitezke.
2023
‎Zer motatako emakumeei dago zuzendua: emakumeen lanbidea, egoera sozioekonomikoa
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia