Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 53

2001
‎Inoizkorik egikera andienak ikusten dira gaurko egunean nazio askotan. Esate baterako, oraintsu, Londresen 4.000 emakume kalera irten ziran eta dehadarka, eskubide denak eskatzen zituzten". Izugarriak ikusteko jaioak gara gero!
2002
‎Formosa Textile enpresan, emakumeei probak egiten dizkiete, haurdun ote dauden jakiteko. Probak baiezkoa emanez gero, dena delako emakumea kalera botatzen dute ziztu bizian. Halaxe gertatu zitzaion Violetari ere.
2003
‎España ontzia hondora! Santanderren gizon emakumeak kalerik kale ibili omen ziren. Ospatzen.
2005
‎60 hamarkadatik Espainiak ezagututako aldaketa sozial eta ekonomikoek eragina izan zuten aldizkarien mezuengan. Emakumeak etxetik pixka bat ateratzeko beharrari buruz hitz egiten zen komunikabideetan; emakumeak kalera irten behar zirela etxetik kanpo gertatzen zena ezagutzeko, haizea hartzeko, etab. esaten zen. Aldizkari berri batzuk sortu ziren, hala nola, Ama, Telva, etab. eta aldizkari gehienetan, atal berriak sortu ziren:
2007
‎Batzuek sekulako txikizioa aurreikusten dute epe laburrean, baina jada ezerk ez gaitu ustekabean harrapatzen, bagdadarrok aspaldi ikasi baikenuen gauzek okerrera jo dezaketela beti. Atzean gelditu dira asteburuan etxera goizeko 3:00etan iristen nintzeneko garaiak, emakumeak kalean bakeroz jantzita zenbiltzanekoak. Azkeneko lau urteotan arratsaldeko 17:00etan iritsi naiz beranduen, kera deiak behartuta.
2008
‎Azken hamabostaldiko gertakizun ilunak eta egunerokotasunak sortzen eta eskaintzen dituen gorabeherak ahotan zituztela utzi zuten bi emakumeek kalea, maldan gora baserrietako bidea hartuz. Kontu kontari zihoazela, konturatu gabe ia, bidegurutzeak bide desberdinak hartzera behartu zituen auzokide ziren Urkulako eta Alustizako emakumeak.
2009
‎Beste kazetariari azaldu dio, eta honek ulertu du. Emakumeari kalera joan behar duela esan dio. Gero, autokritika egin izan du behin baino gehiagotan, baina orduan amorrua eman dio, eta atiko hartatik ezin izan du euskaraz transmititu.
‎Idazkariak irri konplizea egin zion, eta izen emate inprimakia luzatu zion, ulertzera emanez ez zuela izena eman beste erremediorik. Bete beharreko zuzemenak burutu ostean, emakumea kalera atera zen. Erostetxe handiko sarrera jendez gero eta gizenago zegoen, denen artean giza korapilo moduko bat osatzeraino, odolki baten antza zuena.
2010
‎Dirudienez, bikoteak eztabaida bat izan du haien etxebizitzan. Emakumea kalera irten da eta senarrak tiro egin dio eskopeta batekin. Ondoren etxera bueltatu da eta buruaz beste egin du arma berarekin.
‎Egunero entzun behar diegu sasipolitikariei, komunikabideei,.... Berdintasunaren mundu honen inguruan esateko dutena.Baina emakumeok kalera ateratzen garen aldi bakoitzean, nahiz etxe barruko pareten arteko testuingurua bizi behar dugun, ez dator bat esaten denarekin. Badirudi, gureak diren zenbait eskubide aitortu izanagatik (nahiz eta eztabaidagarria den" aitortzearena") jada lortua dugula parekidetasuna.Ez dugu behar gutaz hainbeste errukitzea ere, azken finean emakumeon ahultasuna markatzea, ez du besterik lortzen.Lehenik eta behin emakumeoi, gonbidatzen zaituztegu gizarteari beste modu batez begiratzera.
Emakumea kalera atera zen eta, auzokoekin hizketan ari zen bitartean, semeak artaziak hartu eta lihozko oihal hori zati txikitan moztu zuen. Eta gero, oihal zatiak harearrizko etxe zaharraren hormetako zuloetan hasi zen banan banan sartzen...
2011
‎Gure borroka ez baitago krisian! Eta, horregatik, maiatzaren 1 honetan ere, Euskal Herriko emakumeok kalera aterako gara bizitza duina izatea ahalbidetuko diguten eskubideak defendatzeko.Batetik, emakumeok ekonomiaren subjektu moduan aintzat hartuak izateko bidean ezinbestekoa da lanerako eskubidea oinarri izatea. Lanaren kontzeptuaren inguruko definizio berria eman behar da, lan produktibo eta erreproduktiboaren errekonozimendu soziala, politikoa eta ekonomikoa eman; honela, ekonomiaren kontabilitatean sartuko dena.
‎Ehunka mila emakume kalera atera dira Italiako hainbat hiritan (Erroman, Milanen, Genoan, Turinen eta Palermon) emakumezkoen duintasuna defendatu eta Silvio Berlusconi Italiako lehen ministroaren ustezko sexu eskandaluak gaitzesteko, tartean Ruby adingabekoarekin izandako harremana.
2012
‎Hala dirudi, eta berdin kasu eman behar genuke, biodibertsitatearen galeraz hain zuhurki azken txostenek abisatu gaituztelarik, Astigarragak ohora dezan bere izenak ematen dion zuhaitz horren begiratzearen eginbidea! Emakumeak kalean protesta egiten abiatzen direlarik botereentzat ez da seinale ona. Hazparnen hori 1784an gertatu zen:
‎Haren ankerkeria ezaguna zen. Al Haythamek entzuna zuen behin zakur guztiak akabatzeko agindu zuela, zaunkek enbarazu egiten ziotelako; biztanleak egunez lo egin eta gauez lan egitera behartu izan zituela; emakumeei kalera ateratzea galarazi ziela, eta zapatariei emakumeentzako zapatak egitea; palazioko esklaboei eskuak mozten zizkiela; eta arrazoi handirik gabe bisirrak, medikuak, edo bestelako funtzionarioak erailtzen zituela, askotan, bere eskuekin. Kalifaren erreakzioaren beldur, ero itxurak egitea izan zen aurkitu zuen irtenbidea.
2014
‎Euskal Herriko hainbat baserritan txarribodak izango dira protagonista. Bien bitartean Bilbon bizitzak eguneroko martxa jarraituko du, krisialdiaren monotonia tristean murgildutako gizon eta emakumeak kalean gora eta kalean behera.
2016
‎Jarrera horrek, dioenez, «genero desberdintasunari iraunarazi baino ez baitu egiten».Mezuak, froga gisaFrogatutako erasoak 2013ko apirilean gertatu ziren, bikotea banandu eta bi hilabetera: aiztoz eraso zion gizonak emakumeari kalean, eta mehatxuak ere bidali zizkion mezu batzuen bitartez. Emakumeak mezuak froga gisa aurkeztu zituen epaiketan.Bada, Auzitegi Gorenak, epaiaren bidez, berretsi egin du mezuak froga gisa aurkezteko beharrezkoa dela perituen froga bat, egiazkoak diren ala ez jakiteko; dokumentu digitalak manipulatzeko arriskua dagoela argudiatu du.
‎Euskal Telebistak, berriz, hogeita sei emakumeak kalera irten bezain laster eten egin zuen transmisioa. Eginek kontatu zuen
2017
‎364). Antzeko zerbait gertatu zen Montpellierren ere, 1645ean, emakumeek kaleak hartu zituztenean,, beren umeak gosetetik babesteko? (ibid.:
‎“Andrek ez zuten jaiak ospatzeko aukera handirik izaten, nahikoa baitzuten etxeko lanekin eta gonbidatuak atenditzen”, gogoratu du Urduri dantza taldeko kideak. Baina, jaien laugarren egunean, uztailaren 22an, emakumeak kalera irteten ziren. Errementariak lanetik irteten zirenean, garbitokietara joaten ziren emakumeen bila.
2018
‎Euskal Herriko erakunde publikoak ere ez dira egon behar zuten lekuan: ostegun goizean, ehunka mila emakume kalera ateratzeko prestatzen ari ziren bitartean, Eusko Jaurlaritza abiadura handiko trenari buruzko agerraldi bat egiten ari zen.Mugarri historikoa dela ezin uka, baina egokia ote da «historia egin dugu» esatea. Historia aldaketa prozesuek osatzen dute, eta, horregatik, osteguneko argazkia baino esanguratsuagoak izan dira aurreko egunak.
‎urrunagora joan gabe, duela 10 urtera arte espazio guztietan auzitan jartzen eta epaitzen zen feminismoa, eta ez zen erraza bandera moreak eramatea. Orain 200.000 emakume kalera atera izana ez da inolako oparia izan, gogor borrokatutako eta norbere gorputzean sufritutako lorpena baizik.Aurtengo Martxoaren 8ak aliantzazko eta konplizitatezko agertoki bat utzi die emakumeei: «Hemen elkartu ginen 200.000».
‎Horrek, ordea, ez lituzkete hainbeste kezkatu behar feministak: emakumeak kalera atera badira, ez dira boterearen aginduz atera. Badago gauzak egiaz aldatzeko nahia, eta hori sumatzen da.
‎gizonen kontrolpean geratu zen dena. Judith Walkowitzek azpimarratu duenez,, harrezkeroztik hirugarren alde bat sartu zen tartean, interes bizia zuena emakumeek kalean segi zezaten luzaroan?.
‎eztabaidaezina. . Hango andreek atera egin nahi zuten, eta nik oso argi nuen emakumeek kalera atera behar zutela. Gai hura kalean zegoen jokoan, eta nik haiekin egon behar nuen.
‎E.G.: Uste dut prozesu hau oso interesgarria izan dela, zeren eta emakumeak kalera atera dira; adibidez, zaintzaz hitz egitera, eta esatera zaintza denona dela. Jabetze prozesu bat eman da emakumeengan, eta horrek gizonak mugitu egiten ditu nahi eta nahi ez.
‎Errealite latza islatzen zuen esaldia da. Orain dela 40 urteko Sanferminetan emakumeak kaleetan ikustea oso zaila zen. Euren lekua etxeko sukaldea zen, arropa zuria garbitzen eta bazkariak zein zezenketarako meriendak prestatzen:
2019
‎Haren ustez ere, duela 30 urte" ezinezkoa" zatekeen horrelako zerbait. " Baina, azken urteotan, emakumeok gizartean lekua hartzen ari gara, eta iaz sekulako indar erakustaldia egin genuen milaka eta milaka emakume kalera aterata. Lehen ere egiten genituen manifestazioak, mobilizazioetara joaten ginen, baina askoz jende gutxiago biltzen ginen; bestelakoa zen egoera:
‎Lan prekarizatuetako emakumeak kalera ateratzen ari zarete zuen eskubideak defendatzeko. Gero eta ikusgarriagoak zarete bai zuek, bai zuen lan gatazkak.
‎Eskerrak itzulerako bidaian zortzi orduko eskala egin zenuen Mexikon; egun batzuk lehenago emakumeek kaleak hartu eta amorruz gainezka" nahikoa da" esan zuten tokian.
‎Aurreikuspenak gainditu zituzten, aspaldiko handinahienak izan arren. Iazko eztandaren ondoren, espero izatekoa zen aurten ere milaka emakume kalera ateratzea, baina horrek ez zien emoziorik kendu ostiraleko mobilizazioei. Hain justu, hunkituta agertu dira eragileak biharamunean, BERRIAk balorazio bat eskatu dienean, mugimendu feministak astelehenean egingo du analisi ofiziala?:
‎–Urteetan irudikatu genukeen Martxoaren 8 bat izan genuen [2018an]: Bilbo gainezka, Gasteizen 50.000 emakume kalean, eta, handik astebetera, sententzia honekin egin genuen topo.
‎Erosketa poltsaz zamaturiko andre baten kapusai horiak orbandu zuen une batez grisaren erreinua. Haren urrats bizkorrak berehala mututu zituen euriak, emakumeak kalea gurutzatu zuenean Katraponaren aurretik ez pasatzearren. Trikik begiradaz jarraitu zion, eta ez zen harritu andrea pauso batzuk aurrerago lehengo espaloira itzultzen ikusi zuenean ezkaratz baten barruan galtzeko.
‎Beste gauza bat da egoera gizarteratzea lortzea, eta horretan, oso berde gaude. Izan ere, ohituta gaude gizon langileen borrokak eta lan gatazkak kalean ikustera, baina lan gatazka bat tarteko emakumeak kalera ateratzen direnean, kostatu egiten zaigu lotura egitea. Hori guztia sexismoaren, matxismoaren eta heteropatriarkatuaren ondorioa da; oso sustrai sakonak ditu.
‎Hori guztia sexismoaren, matxismoaren eta heteropatriarkatuaren ondorioa da; oso sustrai sakonak ditu. Ez gara ohitu emakumeak kalean ikustera, argazki hori ez daukagu, eta langile hauentzako zaila zen borroka feminista zela gizarteratzea. Berezitasuna izan da, lortu dutela:
‎Pozgarria iruditzen zait, noski, emakumeek euren burua alkatetzara aurkeztea, baina ez hainbeste bertan eragingo dutenagatik, baizik eta sintoma bat iruditzen zaidalako: ahalduntze kolektibo baten ondorio da, emakumeei kalera irteteko eta hitza hartzeko pausoa emateko gai direla ulertarazten dien giro sozial batena. Bestela nekez azal liteke zergatik animatuko liratekeen hainbeste emakume, eta hain adin desberdinetakoak, plaza publikora, noiz eta zerbitzu sozialak murrizten eta mehetzen doazen garai batean, emakumeoi berriz geroz eta gehiago etxeranzko joera exijitzen zaigunean, politika guretzat oraindik eremu arrotz eta desatsegina denean.Krisi garaian, segurtasun ekonomikoak falta direnean, familien beharrak asetzeko baliabideak eskasten direnean, emakumeen gain geratzen dira maiz karga berriak, zaharrei erantsita:
‎Hori izan da gure kongresuaren baieztapen nagusietariko bat, eztabaida teorikoek ezinbestean, gure praktika eta kanpaina politikoetarako laguntzaile beharrezkoak baitira. Uste dut, 2018 eta 2019an euskal feminismoak, beste herrialde askotako mugimendu feministak deitutako Martxoaren 8ko grebak adibide zoragarria direla eta adin guztietako milioika emakumeen kale mobilizazioa erreferentzia ona dela teoria feminista eta praktika sozio-politikoa elkarrekin ulertu eta uztartzeko tenorean.
2020
‎–Ni Miranda de Ebrokoa naiz?. Emakumeak kaletik barrena jarraitu omen zuen,. Baina berdin berdina da-eta?, esanez. Okerrena da emakumeak amari esan ziola eta hau oso urduri ibili omen zen bolada horretan.
‎Tatyana Fazlalizadeh artista estatubatuarrak argi du: emakumeei kalean irribarre egiteko eskatzea botere kontua da, nagusikeria. Ez du zer ikusirik desioarekin.
2021
‎Emakumeen eskubideen aldeko aldarriarekin lotu izan da Mazariren irudia, eta alor horretan izango diren atzerapausoez argi hitz egin zuen Associated Press berri agentziari berriki emandako elkarrizketa batean: «Talibanek kontrolatutako probintzietan jada ez dago emakumerik kalean; ezta hirietan ere. Denak euren etxeetan gakotuta daude».
‎Hala ere, marketin estrategiarik sibilinoena irratian seguritate enpresa batek erabiltzen duena da. Bi emakume kalean solasean. Batak besteari galdetzen dio ea ez duen entzun auzoan azken astean gertatutakoa.
‎Frankismoak emakumezkoen lana –neskameena barne– arautu gabe utzi zuen, prekaritate honek emakumeak lan mundutik aldenduko zituelakoan. Emakumea kaletik eta fabriketatik atera beharra zegoen, moralitate gabeko lekuetatik aldendu seme alabei heziketa kristaua emateko. Frankismoak emakumea" askatu" nahi zuen etxean giltzapetuz, senarraren dependentzia ekonomikoari lotuz.
2022
‎Aldi berean gizon bat tabernatik irteten ari zen. Jarraian, zenbait jenderen jarrera txarrengatik protestaka jarraitzen zuten bi emakumeak kalera ateratzeko prestatu ziren. Irten berria zen gizonarengandik metro batzuetara zihoazen, jendearen aurrean ezezagunak zirela pentsarazi nahi izango zuten, segurki.
‎Denbora asko pasa baino lehen, emakumeak kale zabal dotoreetatik ari ziren paseatzen. Oinezkoentzako kale batean sartu ziren.
‎Ez zuzenean, baina bai aldarrikapenekin bat eginez kalera aterata. Urteetan egindako lanaren emaitza izan zen hainbeste emakumek kaleak hartzeko urratsa egitea. Zaintza zen gaia orduan.
‎Aminiren heriotzak protesta jendetsuak piztu ditu Irango ehun hiritan baino gehiagotan. Emakumeek kaleak hartu dituzte. Askok beren hijabak erre edo ilea moztu dute herrialdean indarrean den emakumeentzako janzkera kodea gaitzesteko.
‎Probabilitate handiagoa dago emakumeek kalean norbait geratu eta hari norabidea galdegiteko, gizonen aldean; sinpleki, sexuek modu desberdinean pentsatzen dutelako.
‎Ez dakit enpresak gomendatu zien ateratzea edo kaleko giroak eraginda atera ziren. Izugarri gogorra zen giroa, jendeak bazekien Areitioko emakumeak kalean geundela eta gizonak ez, eta harekin bizi egin behar zen. Jendeak bazekien nor ziren Areition lan egiten zuten gizonak, Gasteiz hiri txiki bat zen oraindik.
‎Nagusiaren aurrean egon bezain laster, emakumeak diruz loditutako gutun azala ateratzen du, mahai batetik bestera egin du bidea diruak. Pinuen etxearen jabe bihurtuta ateratzen da emakumea kalera. Bete du egitasmoaren lehen pausoa.
‎Urruti dago igandea edo horrela iruditzen zaio emakumeari kalera irteten denean. Lehen momentuan pentsatzen du etxera joan eta itzultzeko denbora baduela, baina berehala baztertzen du aukera.
2023
‎Era berean, lantokietan greba sozializatzera deitu dituzte, eta greba aurrera ateratzen dela bermatzera; baita egun horretako mobilizazioetan parte hartzera ere. Hala ere, lehenetsiko dute emakumeak kalean ikustea, eta ez zaintza lanetan.
‎Bada, saria jantzi" trauskil eta desegokia" iruditu zitzaion, emakumeak erdi biluzik ibiltzen zirelako, beraren ustez. " Aldaketa erabatekoa behar dute haien arropa eskasek", kexatu zen hara iritsi eta etxera bidalitako gutun batean," izan ere, ezin da onartu emakumeok kalean ibiltzea halako arropekin". 16 Are, bengalar emakume dirudun bat aurkitu zuenean," duintasunaren edo neurritasunaren arrastorik ez zuen basati" gisa deskribatu zituen haren janzkera eta esertzeko era.
‎Eta emakumeak kalean ibiltzen dira erabat biluzik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia