2018
|
|
Hasieran, obligazio politikoak pizten zidan interesa, eta, nahiz eta auzi horren inguruan ateratako ondorioak (The Problem of Political Obligation lanean argitaratu nituenak) ez zetozen bat beste azalpen askorekin, nire arrazoibidea muga konbentzionalak ezin gainditurik geratu zen luzaroan. Kontratu sozialaren teoriaren mugetatik harago jotzen hasi nintzen, hain justu ere, azaldu nuenean teorialari klasikoek ondare gisa utziak zituztela zenbait arazo,
|
emakumeak
gizarte zibilean sartzeari eta emakumeek gizarte zibilean dituzten obligazioei buruzkoak, gaur egungo arrazoibideetan oharkabean pasatzen direnak. Emakumeak gizarte zibilean sartzearen arazoa teoria politiko zabalduenetik abiatuta jorratzen saiatu ordez, galdera espezifikoki feministak planteatu nituen harreman kontraktualen benetako adibideen eta testuen inguruan, eta orduantxe hasi nintzen jabetzen hutsegitearen nolakoaz eta zenbaterainokoaz.
|
|
Hasieran, obligazio politikoak pizten zidan interesa, eta, nahiz eta auzi horren inguruan ateratako ondorioak (The Problem of Political Obligation lanean argitaratu nituenak) ez zetozen bat beste azalpen askorekin, nire arrazoibidea muga konbentzionalak ezin gainditurik geratu zen luzaroan. Kontratu sozialaren teoriaren mugetatik harago jotzen hasi nintzen, hain justu ere, azaldu nuenean teorialari klasikoek ondare gisa utziak zituztela zenbait arazo, emakumeak gizarte zibilean sartzeari eta
|
emakumeek
gizarte zibilean dituzten obligazioei buruzkoak, gaur egungo arrazoibideetan oharkabean pasatzen direnak. Emakumeak gizarte zibilean sartzearen arazoa teoria politiko zabalduenetik abiatuta jorratzen saiatu ordez, galdera espezifikoki feministak planteatu nituen harreman kontraktualen benetako adibideen eta testuen inguruan, eta orduantxe hasi nintzen jabetzen hutsegitearen nolakoaz eta zenbaterainokoaz.
|
|
Kontratu sozialaren teoriaren mugetatik harago jotzen hasi nintzen, hain justu ere, azaldu nuenean teorialari klasikoek ondare gisa utziak zituztela zenbait arazo, emakumeak gizarte zibilean sartzeari eta emakumeek gizarte zibilean dituzten obligazioei buruzkoak, gaur egungo arrazoibideetan oharkabean pasatzen direnak.
|
Emakumeak
gizarte zibilean sartzearen arazoa teoria politiko zabalduenetik abiatuta jorratzen saiatu ordez, galdera espezifikoki feministak planteatu nituen harreman kontraktualen benetako adibideen eta testuen inguruan, eta orduantxe hasi nintzen jabetzen hutsegitearen nolakoaz eta zenbaterainokoaz. Ikuspegi konbentzionaletik begiratuta, ezin da jakin ez zergatik den arazoa hain tinkoa eta ezin tratatuzkoa, eta ez zergatik kontratuaren kritikariek nola aldeztaileek ezin duten feminismoa serio hartu politiko eta harreman politiko kontzeptuak eratzeko erabili duten bidea higatu gabe.
|
|
naturala/ zibila, pribatua/ publikoa, emakumea/ norbanakoa (eta sexua/ generoa).
|
Emakumeak
gizarte zibilean genero bateko kide gisa sartzea, norbanako gisa, aldi berean da sexu bateko kide gisa sartzea ere, emakume gisa. Subrogazio kontratu berriak modurik latzenean islatzen du zenbateraino diren elkarren mendeko sexua eta norbanakoa/ generoa.
|
|
Feministak, ordea, ez dira beti guztiz jabetu zer nolako paradoxa eta kontraesana dakarren
|
emakumeak
gizarte zibilean sartzeak. Emakumeak besterik gabe baztertu balira bizimodu zibiletik (esklaboak bezala, edo emazteak bezala estaldura legea indarrean ezarri zutenean), ageri agerikoa izango litzateke arazoaren funtsa.
|
|
Ezkontza kontratuan, dena den, esklabotzaren kontraesanaren aldaera bat ere badago: kontratu sozialaren istorioan, argi eta garbi adierazi beharra dago
|
emakumeak
gizarte zibilaren parte direla eta gauza direla kontratuetan sartzeko (esklaboak ere gizadiaren parte direla onartu behar da), eta, beraz, emakumeek ezkontza kontratuan sartu behar dute; aldi berean, ordea, kontratu sexualak eskatzen du emakumeak gizonen baldintzez bestelakoetan sartzea gizarte zibilean. Gizonek gizarte zibil patriarkala sortu dute, eta ordena sozial berria bi eremutan egituratuta dago:
|
|
Haren arrazoibideek, ordea, ahulgune bat dute halabeharrez, kontratu sexuala onartzen baitzuen.
|
Emakumeak
gizarte zibilean sartu baina aldi berean handik baztertu nahian, Hegelek sorberritu egin zituen Kanten teoriako kontraesanak. Hain zuzen, Kantek zioen norbanakoak jabetza bihurtzen zirela ezkonduz gero, eta, Hegelek baieztapen haren kontra egin zuen arren, hark aldeztutako ezkontza kontratuan ere ziurtzat jotzen zen emakumeak ez zirela norbanakoak, ezin zirela izan, baina aldi berean bazirela.
|
|
Teorialari politiko feminista gutxi batzuek berriki eztabaidatu dute Lockeren eta Sir Robert Filmerren arteko debateaz, baina haien eztabaidek, oro har, gehiago zor diote teoria politikoari eta, beraz, teoria patriarkalari, feminismoari baino. Halako eztabaidetan, besteak beste, ez da askorik jorratu nola baztertu dituzten
|
emakumeak
gizarte zibila sortu duen ekintzatik. Melissa Butler-ek galdegina du nolatan Lockek ez zuen txintik esan emakumeek jatorrizko kontratu sozialean izandako parte hartzeari buruz, baina Butlerren arrazoibidea, hala ere, Lockeren interpretazio liberal akritiko baten adibide ia perfektua da, eta gehiago esaten digu kontratu sexualaren istorioaren errepresioaz, Lockek eta Filmerrek harreman sexualak jorratu zituzten moduaz baino.
|