2001
|
|
S (baimena eskatu eta gero,
|
emakumeari
gauzak salmahaiaren gainean txukun txukun uzten lagunduz): Ezpainak pintatzekoa, koloretea, kleenexak...
|
2002
|
|
Aitaren egiten du. Hara bildutako gizon
|
emakumeek
gauza bera egiten dute. Hileta jagoleak, axolagabeki, hil  kutxari tiratzen dio, eta orgatxo gaineraino eramaten du herrestan.
|
2005
|
|
Popatik hartzera bidali nuen jende guztia. Haiek ez ziren"
|
emakumeen
gauzak"! Zein mendetan geratu ziren bizitzen?
|
2006
|
|
Kontua ez da laguntza izatea, laguntza horrekin batera emakumeen erakundeek beren eskubideei buruz egiten duten gogoeta ez bada. Hori esanda," boterea ematea" esan nahi du termino horrek, edo
|
emakumeek
gauzak aldatzeko duten ahalmena baliaraztea. Emakumea proiektu guztietan sartzeaz gain, emakumeen erakundeekin lan egiteko estrategia politikoen bidez, beste zein esparrutan lan egitea aurreikusten du ACSUR Las Segoviasek hurrengo urteetan?
|
2010
|
|
Uso haiei esker, beraz, sarri sarri kontatzen zizkion bere bihozminak Ursulari; ez ordea aitari, sumatzen baitzuen bere kezkak umekeriak irudituko zitzaizkiola Leonardo dogoari, edo
|
emakumeen
gauzak bestela, ez inola ere Venezia eta Dalmaziaren arteko harremanak bezalako gai inportante bat trabatzeko arrazoia.
|
2012
|
|
Zentzuzkoa dirudi legegileak gizarte gaitz horren aurka borroka egin nahi izateak, ez neurri zigortzaileekin soilik, baita haren lehen arrazoietako bat izan daitekeenari aurre eginez ere: gizartean sendotuta dauden aurreiritziak
|
emakumea
gauza bihurtzen dutenak eta emakumea iraintzen dutenak. Ildo horretan, 25/ 1994 Mugarik gabeko Telebistari buruzko Legearen 16.1 e) artikuluan118 honako hau ezartzen zen:
|
2013
|
|
Nik ez dakit zer dabilen gizonen buru barruan, baina badakizu, gizonek garrantzi gutxiago ematen diote hainbat gauzari, kar, kar, kar. Baliteke
|
emakumeok
gauza asko, edo gehiegi, lotuta izatea haurra izan baino lehen. Auskalo!
|
|
Ildo horretatik, mendeetan Eliza Katolikoak sexuarekin lotutako guztia kondenatu du. Esan barik doa haragia eta
|
emakumea
gauza bera direla ikuspuntu horrentzat. Hala ere, esan behar da katolikoek zilegi dutela euren sinesmenen arabera bizitzea.
|
|
Goizeko une desberdinetan joaten zitzaizkien, batzuetan nor bere aldetik, beste batzuetan era batera, eta noizetik noizera izekoak lagunduta. Erretore etxeko
|
emakumeentzat
gauza nabaria zen Fitzwilliam koronela haien konpainian atsegin hartzen zuelako etortzen zela, eta uste horrek, jakina, are maitagarriago egiten zuen gizona; eta Elizabethek, koronelarekin izaten zenean zein gogara zegoen, eta gizonak berari zein miresmen agerikoa zion ikusita, George Wickham bere lehengo kutuna gogoratu zuen; eta, gizon biok alderatzean Fitzwilliam koronelaren moldeek hain eztit...
|
|
Momentu batez, itsasoak ere isildu egin behar zuela ematen zuen. Eta orduan Anak oihu egiteari ekin zion berriro, eta hainbat
|
emakumek
gauza bera egin zuten, lurrera belauniko eroriz. Handik bihotza hautsita aldendu aurretik, beste detaile bati erreparatu nion.
|
|
Matxismoak eragiten du gizonezkoak eta emakumezkoak oso tontoak eta tuntunak izatea. Feminismoa ez da
|
emakumeentzako
gauza bat bakarrik, baizik eta gizartearen onurarako era askotako pentsamendu bat; horregatik, sakon landu genuke. Baliagarria da gauza guztientzat.
|
|
|
Emakumearentzako
gauza okerragoa dago: nahitaezko leialtasuna.
|
|
Aldagelan ari ginen hizketan
|
emakumeen arteko
gauzak edo.
|
2014
|
|
Baiki, «emakume gisa»ikusia izan zara, eta oldarkorki gogorarazi dizute toki batetik igarotzen zarenean, igarotze soil horrekin, erakarmen eta aldi berean gutxiespen sexuala sor ditzakezula, eta ikuskizun bat izan zaitezkeela nahiz eta zu, une horretan, zure gorpuztasuneanizan ezik beste edozer gauzatan pentsatzen aritu. Baina, berriro ere, egoera horretanzaudenean zure lehenengo pentsamendua, seguru aski, ez da izango «orain, moduumiliagarrian, emakume bilakatu naiz», ezpada
|
emakume
gauza gisa kokatua izanzarela antagonistikoki, distortsio gisa objekifikatua izan zarela.
|
|
|
Emakumeei
gauza arraro eta zitalak egiten ikusten dituzte gizonak.
|
2015
|
|
Egia da, beraiekin lan egiten dugunean hori ikusten dugu. Emakumeek barneratua dute zainketa beraien betebeharra dela,
|
emakumeen
gauza dela hori. Laguntza hartzen badute, besteek zer pentsatuko duten beldurra dute, badirudi ez dutela mendekotasuna duen pertsona zaindu nahi; psikologook pentsamendu irrazional deitzen diegu horiei.
|
|
ospitalera eramateko. ?
|
Emakumeek
gauza sinpleak onartu behar lituzkete?,
|
|
Baina ez ginen horretara mugatu, eta dinamizatzaileek bikain nahastu gintuzten, gero batzeko eta gure gauzen inguruan hitz egiteko.
|
Emakumeon
gauzez ari ginen. Gai unibertsalak dira emakumeonak.
|
|
|
Emakumeen
gauza bat da.
|
2016
|
|
–Morellek segundo batzuk eman zituen isilean?.
|
Emakumeak
gauza asko utzi zituen etxean. Arropak, janaria, liburuak...
|
|
Talal Alharbi kazetari saudiarabiarrak dio emakumeei gidatzeko baimena eman lieketela, baina soilik seme alabak eskolara edo senitartekoak ospitalera eramateko. "
|
Emakumeek
gauza sinpleak onartu behar lituzkete", idatzi du Arab News egunkarian.
|
|
|
Emakumea
gauza bat da, eta emakumea, beste bat.
|
2017
|
|
Inor emakumeez edo
|
emakumeetako
gauzaz mintzo denean, ez ernaturik egon, itxi belarriak, itzul burua beste aldera; ahalik eta gutxien halako solasik entzun, ez haietan atseginik har. Zeren san Isidorok dioen bezala (Synonyma de lamentatione, II, 45):
|
|
–Zergatik gordeko nian? Hik nahi duana esango duk, nagusi, baina
|
emakumea
gauza berezia duk, berezia, ez duk humanoa. Zergatik gordeko nion herrarik?
|
|
Roseri bere jolabiadearengatik ez zegoen ezer esaterik. Beste edozein
|
emakumek
gauza bera egin zukeen, Tomek zeukan bezalako itxuraz senarra gauerdian agertu izan balitzaio. Rosek istilua ateratzeko eskubide osoa zeukan, baina horrek ez zuen gauza handirik konpontzen, bereziki niri ez zidan pentsatzen gehiegi laguntzen.
|
|
Medikuak erditu ondorengo depresioa diagnostikatu zizun. Atseden hartzeko esango zizun,
|
emakumeen
gauzak zirelakoan: hormonen dantza zela, ohikoa zela...
|
|
Berak ez dit deus erran, e? Baina
|
emakumeok
gauza horiei antzematen diegu.
|
2018
|
|
Gizonak, berriz, ez du inoiz halakorik izan.
|
Emakumea
gauza bada 70 zentimetroko ume bat zesarearik gabe munduratzeko, edozer jasan dezake, ze emakumeak ez du ematen, ez du deus ematen. Ez da hain ahula.
|
|
adibidez, inoiz saiatu izan dira haurdunaldia arautzen gizonei zein emakumeei berdin aplikatzen zaien legedi batean. Izan ere, pentsatzen denean ustez sexu neutrokoa den norbanako bat dela sexu ezberdintasunaren konstrukzio patriarkalaren alternatiba bakarra,
|
emakumeei
gauza bitxiak gertatzen hasten zaizkie.
|
|
Ni berdina naiz lehen eta orain: gizon nahiz
|
emakumeok
gauza berdinak egin ahal ditugu.
|
2019
|
|
naturala da, ezin du kontrolatu.
|
Emakumearena
gauza itsusi kontsideratu da, edo existitzen ez dena. Hor dago juizio sozial guztia, Besteak beste, bortxaketetan gertatzen dena:
|
|
Lokalen publizitatean sortzen diren mezu askok alkohola neurriz gain kontsumitzeko gonbita egiten dute, emakumeak objektu, eta ez subjektu? diren esfera sexualeko jarrerak estimulatzeko helburuz; horrela tratatzen dira maiz
|
emakumeak
gauzen modura, askotan prestutasunaren mozorropean?.
|
|
Balzacek burgesia kontserbadorearen ideiak adierazten ditu, beren funsgabetasun guztiekin. Onartzen du ezkontzak eta maitasunak ez dutela zertan zerikusirik izan, baina gorroto du
|
emakumea
gauzatzat darabilen tratu soil batekin parekatzea halako instituzio errespetagarria; hala, burura etortzen zaizkio Physiologie du marriagen ageri diren inkoherentzia txundigarriak. Honela dio:
|
|
Zurigarririk handiena ere badira; galerna bezain tupustean iritsita, inarroska itzurtzen dira, haize zirimola, zaparrada, erauntsi; iturri kexati bihurtzen dute emakumea, ekaitz zeru; haren begiek ez dute jadanik ikusten, lainoak lausotzen baititu: begirada izateari utzi, eta euritan urtzen dira; itsuturik,
|
emakumeak
gauza naturalen pasibotasunari heltzen dio ostera. Garaiturik ikusten dugu:
|
|
Fribolitatea ere, kapritxoa, ezjakintasuna bertute xarmagarriak dira emakumearengan, zeren kanpoan loratzen baitira, gizonak bizitzeko aukeratu duen baina presondegi gisa sentitu nahi ez duen mundutik kanpo. Esanahi ezarrien gainetik, helburu baliagarrietarako egokituriko tresnen gainetik,
|
emakumeak
gauza ukigabeen misterioa goratzen du; poesiaren hatsa eramaten du hirietako kaleetara, lursail landuetara. Poesia, hain zuzen, eguneroko prosatik harago dagoena antzematen saiatzen da:
|
|
Bistan da zenbateraino espiritualizatu den emakumearen irudia kristautasuna agertu zenetik; geroztik, ez dira ezaugarri sentigarriak izan gizonak emakumearen bidez eduki nahi dituen edertasuna, epeltasuna, intimitatea; gauzen itxura gozagarria bildu ordez,
|
emakumea
gauzen arima bihurtu da; haragiaren misterioa baino sakonago, badu bihotzean ezkutuko presentzia puru bat, non munduaren egia islatzen baita. Etxearen arima da, familiarena, sutondoarena.
|
|
Baina gauza bat da hau guztia intelektualki geureganatzea, auzia ezberdintasun guztiak adosten dituen erlatibotasunaren bitartez aztertzea, nork bere buruari galdetzea, esaterako, eskuzabaltasun estoikoarekin, zer da ile urdindu bat lurrean Artizarretik begiraturik, eta beste gauza bat da, izugarria gero, telefonistari aurre egitea, bere begirada lotsagabea jasatea, datozen egunetako aisialdietako elikagaia izango diren irriñoak eta zurrumurruak irudikatzea, Silvak utzi dio ilea tindatzeari, guztiz barregarri dago, lehen irri egin zuten ilea tindatzeari ekin ziolako, zenbaitek denetan ikusten du isekarako zioa. ...Sara doktorea ez dago, gaixorik dago, azken bi egunotan ez da etorri, hauek bezalako hitz xumeek bi sentimenduren artean erdibitu zuten Raimundo Silva, bata bozkariozkoa zen, Maria Sarak zuelako ikusi sortzen ari zen ile zuria, bestea atsekabe alimalezkoa, gaixotasunetik ez zetorrena, izan ere ez zekien ezer gaixotasunaren larritasunari buruz, gripe soil bat izan zitekeen, edo bat bateko ondoeza,
|
emakumeen
gauzak, esaterako, baina bat batean galduta bezala ikusi zuen bere burua, batek arriskatu egiten du, umiliazioaren pean jartzen da, dena nobela baten jatorrizkoa eskura eman ahal izateko, eta eskua ez dago han, agian atseden hartzen ari da burukoaren gainean, aurpegi zurbilaren ondoan, non, noiz arte. Raimundo Silvak ulertu du, segundo batez, lan ematea atzeratu zuela, lizunkeria inkontzienteaz, orain ihes egiten ari zaion une bateko itxaronaldia dastatu ahal izateko, Maria Sara doktorea ez dago, horixe esan zuen telefonistak, eta bera kanpo alderantz abiatu zen, baina gero konturatu zen jatorrizko testua norbaiti eman ziola, Costari, noski, Eta Costa jauna hemen al da, galdetu zuen, une horretan konturatu zen telefonistari soslaia emanez jarri zela, haren aurrez aurreko begiradari ihes egiteko, bistan denez, eta bere ahultasunak berak nazkaturik oinetako hezurren gainean jiratu zen, munduko jakin min guztiei aurre egiteko prest, baina Saritak begiratu ere ez zion egin, modelo zaharrekoa zen zentralean klabijak sartu eta atera ziharduen, eta baietz egin zuen keinuz, buruko mugimendu noragabe batez sarrerako pasilloa seinalatzen zuen bitartean, horrek guztiak esan nahi zuen Costa han zegoela, eta ez zela beharrezkoa Costari bisita honen berri ematea, eta hori Raimundo Silvak ederki zekien gauza zen, zeren Maria Sara doktorea argitaletxean lanean hasi baino lehen sartu eta Costaren bila abiatzen baitzen, eta Costa Produkzioa zenez, edozein bulegotan egon zitekeen, zerbait eskatuz, erreklamatuz, protesta eginez, edo, besterik gabe, administrazioan barkamena eskatuz, programan zerbaitek huts egiten zuenean beti egin behar izaten zuen bezala, bere ardurapeko kontua izan edo ez.
|
|
Telefonoari heltzen zion eskuak hegan egin zuen airean, poliki poliki jaitsi zen, eta telefonoa pausatu eta gero, hantxe gelditu zen, telefonotik bereizi nahiko ez bailuen, edo ezin esan daitekeen hitzaren zain bailegoen. ...hoskatu egin ziren hitzez, adibidez, edozein konturatuko litzateke Maria Sara doktoreak ez zuela sinetsi egun osoa poesia liburuaren gainean lanean pasatu zuelako aldarrikapen hura, ez eta nobela irakurtzen balizko bi ordu pasatu zituelako aitzakia sinesgarria gaineratu zuenean ere, baina emakumeak ezin zezakeen jakin inondik inora ere nola bete zuen egun hartako denbora, igartzen ibili zen, tira,
|
emakumeen
gauzak, denek uste dute sorginak eta pitonisak direla eta azkenean beren burua engainatzen dute, edozein gizontto arruntek bezainbeste, gehienetan onberatasun ironiko eta tolerantearekin hartzen dituzten gizontto arruntek bezainbeste. Baina Raimundo Silva goren graduan asaldatu zuena izan zen emakumeak esan zuela, larderiaz esan ere, baina tonua gehiegi azpimarratu gabe, Ez iezadazu huts egin, zalantzarik gabe ez zen ari bere gaitasun profesionalari buruz, nola ariko zen horretaz, baldin eta bizitza osoa lanean jardun eta gero, eta barkatu errepikatzea, baina bestela ahaztu egiten da, baldin eta bizitza osoa lanean jardun eta gero oker bakar bat baizik ez bazuen egin, eta hura atzemanda, aitortua eta, zorionez, barkatua.
|
|
|
Emakumeek
gauzak desberdin ikusten dituzte gizonekin alderatuta.
|
2020
|
|
Orain
|
emakumeei buruzko
gauzak ziurtzat jotzen ditugu.
|
2021
|
|
Eta kuia buruan harturik,
|
emakumeek
gauzak buru gainean erabiltzen dituzten bezala, bideari ekin zion. Bidean zihoala horrela gogoeta egiten zuen bere baitan," Egia buru gainean badaramat, neurea izango dut, eta inork ezin izango du egia gelditu".
|
|
Elkar ezagutzeko prozesu bat izan behar du, emakumeak hiriari buruz duten ezagutzan ahalduntzeko eta ditugun arazoak elkarrekin identifikatzeko. Adibidez, iruditzen ahal zaizu kale batetik pasatzean soilik zuk sentitzen duzula beldurra, baina, beste
|
emakumeek
gauza bera sentitzen dutela ikustean, estrategia komunak bila daitezke.
|
|
Eta horiek baino okerragoak ere bai. Ni bezalako
|
emakumeoi
gauza terribleak esan zaizkigu: guapak garelako hautatu gaituztela, daukagun lekua ez dakit nolako marketing operazioei esker daukagula, fabrikatutako produktuak garela.
|
2022
|
|
Aitaren laguna eta konfiantzazkoa zinelakoan hitz egin dut horrela.
|
Emakumeok
gauza pila bat ezkutatu behar dugu..., gehiegi. Azenarik eta lagunak beren iritzia eman zuten.
|
|
Halaber, Landaidaren irudiko,
|
emakumeak
gauza bihurtzeak eta «hipersexualizazioak» berdintasunik eza eragiten dute. Izan ere, iruditzen zaio emakumeak gizaki gisa ez ikusteko tresna direla, haienganako enpatia ahultzen dela, baita haien «balioa» ere.
|
|
256). Gizontasun arketipo honek
|
emakumeak
gauza bihurtzen zituen, eta horrek prostituzioaren onargarritasuna errazten zuen. Esan bezala, Evaristok maskulinitate eredu honen ikuspegiarekin bat egiten du eta prostituzioa –frankismoko testuinguru militarretan orokortutako fenomenoa zena (Zulaika, 2005:
|
2023
|
|
Sexuak berak patriarkatua hain modu konplexuan nola errepikatzen duen landu beharrean –afera arantzatsua, inondik ere–, gizonek zein emakumeek kontsumitzeko produktu bihurtu zen sexua. Eta, sexua emakumeek kontsumitzeko hautaturiko produktu gisa ulertzen zenez gero, orduan,
|
emakumeak
gauzatzat hartu ordez –hori arazotsua baitzen ikuspuntu moraletik–, sexua bera hartzen zen gauzatzat –hori itxuraz neutrala baitzen ikuspuntu moraletik– Emakumeek berek aukeratzen zuten makillajea erostea, edo takoi altuak edo bular handiagoak, ez gizonei atsegin emateagatik, baizik eta beren autoestimua eta sexu askapenaz gozatzeko gaitasuna goratzeagatik. Aldi berean, fokua estatu instituzio zapaltzaileetan eta legean ezartzetik emakume kontsumitzaileengan ezartzera igaro zen:
|