2006
|
|
gizonezkoekin zerikusia daukanak prestigioa dauka, emakumezkoekin zerikusia daukanak ez. "
|
Emakumeak
esparru publikora irtetzen hasi dira, baina esparru hori gizonezkoena denez erabat, emakumeek haien eredura egokitu behar izan dute. Nik esango nuke kirol eskaintza gizonei zuzendutakoa dela batik bat, eta emakumeak horri heltzea beste konponbiderik ez dutela eduki".
|
2012
|
|
Baina, aipatu denbora ereduak famili egituren birsortzearekin batera garatazen dira.
|
Emakumeak
esparru publikoan sartzen joan dira, bai lanaren arloan eta hezkuntzan, bai politikan eta arlo zibikoan. Haatik, integrazio horrek ez du eragin maila bereko aldaketa estrukturala esparru pribatuan, etxeko lanen ardurek sexuen artean banaketa zuzenagoa izan dezaten.
|
|
Ez da dena zama. Kirolaren esparrua gutxinaka gutxinaka bereganatzen ari diren gainerako emakumeak bultzatu nahi ditugu gaur [Ane Huitzi izan zen kiroldegiko emakumeen ordezkaria]. Iraganean bidea urratu zutenen lana gogoratu dugu eta azpimarratu baita ere gaur egungo
|
emakumeek
esparru publikoa bereganatzeko egiten duten lana. Etorkizunera ere begiratu nahi dugu, gazteek tinko eutsi diezaioten lekuko horri.
|
2016
|
|
Beharrizan horietako batzuek lotura dute, hein batean, bizitzarekin eta pertsonen zainketarekin, zeina orain arte gutxi baloratutako eta ikusezin bihurtutako eginbehar bat izan baita, agindu patriarkalek emakumeoi soilik esleitutakoa. Hortik heldu da emakumeok gure eguneroko zereginetan aurre egin behar diogun kristalezko sabaia hormigoizko sabai bihurtzea, politikari buruz ari garenean.Nafarroan une historiko bat bizitzen ari gara, zeinean
|
emakumeok
esparru publikoaren eta politikoaren partaide baikara; alabaina, eremu publikoak, gizonezkoek pentsatuak, sakonki patriarkalak dira oraindik ere. Hori dela eta, gure borroka da, eta izan behar du, lehentasun politikoak eraldatzea, pertsonak erabaki guztien erdigunean jartzea.Egia da emakumeok eginiko politikak ez duela berariazko molderik.
|
2017
|
|
XiX. mende hasieran emakumeak eskubide unibertsalen aldarrikapenetik, eta ondorioz botere guneetatik, kanpo geratu ziren. bestalde, estatu zentralaren garaia abiatzearekin batera, hizkuntza askori arlo publikoaren ateak itxi zitzaizkion (burke, 2004: 185). euskara eta
|
emakumeak
esparru publikotik at geratu ziren; esan daiteke modernitateak etxera bidali zituela. egon ziren, hala ere, XiX. mendean zehar bi arlo horietan bazterketa dinamika horien aurkako mugimenduak: emakumeen heziketa aldarrikatu zutenen artean emilia pardo bazan litzateke ezagunena, eta agustin paskual iturriaga edo luis astigarraga pedagogo liberalak aipatu ditzakegu euskararen irakaskuntza eta euskarazko eskolen alde lanean aritu zirenen artean. bi eskakizunak batera aldarrikatu zuenik, ordea, ez zaigu iritsi gurera. baina liberalismo eta tradizioaren arteko borroka urte haietan, euskararen alde eta emakumearen eskubideen alde egindako lanak XX. mende hasieran nolabaiteko uztardura eduki zuten, euskal nazionalismoan militatu zuten emakumeen bidez.
|
2020
|
|
Hau da, eskolak kapitalismoaren beharrei erantzuten die eta patriarkatuarekin aliatuz sistema errotzeko ezinbesteko tresna bilakatzen da. Kultura androzentrikoa curriculum ageriko eta ezkutukoaren bidez igortzen da eta
|
emakumeak
esparru publikoetatik alderatzen ditu, emeki emeki (Subirats, 2016). Genero ikasketek agerian utzi dute eskolak genero sistemari dagozkion jarrera, itxaropen eta aukerak erreproduzitzen dituela, hots, eskolak patroi sexisten baitan sozializatzen ditu haurrak (Graña, 2008, Martinez eta Ramirez, 2017).
|