2017
|
|
148). Are gehiago, emakumeek izango zuten ezkontza patuaren aitzinirudi gisa, deabru bakarra txertatu zuen sorgin ehizak, eta ez, Erdi Aroan eta Errenazimentuan bezala, deabru ugari; gizonezko deabrua, emakumezko irudikapenen aurrean (Diana, Hera, Signora del zogo), Erdi Aroko
|
emakumeen artean
erlijio mediterraneoetan eta teutonikoetan azken gurtza horiek zabalduta egon baziren ere.
|
2019
|
|
Hala, esan daiteke lurra emakumeei dagokiela mistikoki:
|
emakumeek
erlijio eta lege boterea dute lur landuaren eta haren fruituen gainean. Kidetasun bat baino ere estuagoa da lotura hori; emakumea eta lurra asimilatzea da zuzenbide naturalaren erregimenaren ezaugarri nagusia; bietan mamitzen da, hainbat gorabeheraren bitartez, biziaren iraupena, eta bizia, funtsean, generazioa da.
|
|
erlijioa. Herriarentzako erlijio bat behar den bezalaxe behar da
|
emakumeentzako
erlijio bat ere, arrazoi berberengatik xuxen xuxen: sexu bat, klase bat immanentziara kondenatzen denean, transzendentzia faltsuren bat eskaini behar zaio ezinbestean.
|
|
Horrexegatik dira emakumeak, oraindik ere, hain tresna ahaltsua Elizaren eskuetan; horrexegatik oldartzen da Eliza hainbeste emakumeen emantzipazioa laguntzen duen zernahi neurriren kontra.
|
Emakumeentzako
erlijio bat behar da: emakumeak behar dira,, egiazko emakumeak?, erlijioa iraunarazteko.
|
|
Kristautasunak, nahiz eta haragia gorroto duen, errespetua die birjina kontsakratuari eta emazte kasto otzanari. Kultuarekin loturik,
|
emakumeak
erlijio eginkizun garrantzitsu bat ere izan dezake: brahmania Indian, flaminia Erroman, biak senarra bezain santuak dira; bikotean gizonak agintzen du, baina printzipio maskulinoa eta femeninoa batzea ezinbestekoa da ugalketaren mekanismoarentzat, biziarentzat eta gizartearen ordenarentzat.
|
|
Unibertsoaren irudi guztia erabat aldatu da.
|
Emakumearen
erlijioa lotua zegoen nekazaritzaren erreinuarekin, iraupen erreduziezinaren, kontingentziaren, zoriaren, itxaronaldiaren, misterioaren erreinuarekin; homo faberarena, berriz, espazioa bezala mendera daitekeen denboraren erreinua da, beharrarena, proiektuarena, ekintzarena, arrazoiarena. Lurrari aurre egiten dionean ere, gizonak langile gisa jardungo du aurrerantzean; lurra aberastu daitekeela konturatuko da, ona dela luberritzea, halako hazia hola eta hola tratatu behar dela:
|
2022
|
|
Nazio kristauetan Estatua erlijiotik askatzen da edo, Kanten formula erabiliz, erlijioa arrazoiaren mugaren barne kokatzen da. Hori eginez, gizon
|
emakumeak
erlijioaren fanatismotik eta superstiziotik askatuko lirateke. Horregatik, primitiboek arima dutela onartu arren, arima hori ezjakintasunaren eta superstizioaren mende dago kristauen ustez.
|
|
Gizonak emakumearen jaun eta jabe izan behar du, hori da erlijioaren agindu bikoitza. Halere,
|
emakumeek
erlijioaren laguntza bilatu dute, gizonen gutiziaz eta ankerkeriaz babestu nahirik.
|
2023
|
|
Gure espeziera etorrita, emakumeak bakandu beharra indartzen duten bi datu historiko jarraian:
|
emakumeen
erlijio erakundeen sorreran ez zieten etxe nagusi baten bueltan antolatzen uzten, enbor bakarraren adar gisa, gizonezkoen kasuetan legez; etxe autonomoetan antolatu beharra zuten, bakandurik, elkarrengandik aparte. Bigarren ideia maisuki garatzen du Patricia Gonzalez Gutierrezek Cunnus:
|
|
Women’s Reform in Islam, eta, 2004an, lehen estatubatuar emakumea izan zen genero aldetik mistoa zen otoitz islamikoko zerbitzu bat eskaintzen. Quraishik bezala, Wadudek ere argudiatu zuen
|
emakumeek
erlijio islamikoaren doktrina berreskuratu behar zutela, zeren eta soilik gizonek interpretatua baitzuten ehunka urteetan. Aldarrikapen horretan dautza, hain zuzen, berdintasunerako eta ahalduntzerako aukerak.
|