2005
|
|
Gogora dezagun, Benveniste ren ikasgaien arabera, etorkizunak preskripzioa eta obligazioa dakartzala, modalitate subjektiboak, kasu honetan emakumeen asmoen oihartzunak, iragarritako asmoa egintzek baieztatu arte objektizatu ezin den arren. Izenburuan zita bera ez baina
|
emakumeen
diskurtsoa zuzenean hartzeak adierazten du enuntziatzailea haien alde dagoela. Bestalde, albisteak berak BAEk alkatearen erabakiaz duen iritziari eskaintzen dio protagonismo osoa.
|
2010
|
|
Emakumeen esku ikusten du Tourainek gizartea berreraikitzeko gakoa: Agerian dago gizonek hitza galdu dutela, eta
|
emakumeen
diskurtsoa dela entzuten ari dena.
|
2012
|
|
Baina, kultura hori ez da orain arte aipaturiko lan sektoreen bereizketan soilik islatzen, agerikoa da denboraren erabileran ere. Bilboko elkarteetan parte hartzen duten
|
emakumeen
diskurtsoek erakusten dutenez, izaera mistoko elkarte esparruan indarrean dagoen denbora antolatzeari egokitzeko gehiegizko ahalegina egiten dute etengabe parte hartzen duten emakumeek. Elkarte jarduera kutsatzen duen kultura politikoa sarritan guztiz androzentrikoa da denboraren kudeaketari dagokionez.
|
2014
|
|
Emakumeen desioa kontsultako gaia izaten dugu sexologoek, eta askotan desio ezarekin datozen
|
emakumeen
diskurtsoetan desioa kanpotik datorren zerbait bezala bizitzen dutela entzun daiteke.
|
|
Kontra publiko ez diren emakumeen artean bereziki eragiten du oztopo horrek, alor parte hartzailearen arauak ezagutzen ez dituztenen artean ere. Nahiz eta hori
|
emakumeen artean
diskurtsoetan neutralizatzeko joera egon den, emakumearen parte hartzearen hasieran bikotekideak erresistentziak izan ditu honako diskurtsoen bidez: " jada ez duzu nirekin bazkaltzen"," ez zaitut ikusten"," ez dugu denbora guretzako".
|
2016
|
|
" Herria eradaltu nahi dugu, hainbat
|
emakumeren
diskurtsoen bidez"
|
|
" Hainbat adierazpen modu erabili nahi ditugu. Asmoa da eremu publikoa eraldatzea, herria aldatzea hainbat
|
emakumeren
diskurtsoen bidez. Horretarako ekintza poetikoak, muralak, antzerkia... erabiliko ditugu, taldean erabakitzen denaren arabera"
|
2018
|
|
|
Emakumeak
diskurtso falogozentrikoan nola diren errepresentaezinak xehekiago azalduta ikusteko: Luce Irigaray, «Toute théorie du, sujet?
|
|
Kirola bizitzaren adierazle bikaina den heinean, gutako bakoitzak kirolaren balore bat jorratu du: zailtasuna, konpromisoa, etengabeko hobekuntza, etorkizuna… saiatu gara edozein
|
emakume
diskurtso horretan ordezkatua sentiarazten. Nik bereziki balioetan heztearen beharra aldarrikatu dut.
|
2019
|
|
Uste dut emakumeek omen duten misterioaren estalki hori urratzeak ez diela kalterik egiten eta interesgarriagoak bihurtzen dituela. Orain modan jarri da
|
emakumeen inguruko
diskurtso bat, gizonok baino argiagoak, afektiboki aberatsagoak direla errepikatzen duena eta nazka pixka bat ematen dit nik gauza hauek esan beharrak, baina sinetsita esaten ditut" (Joxean Agirre, Gara,).
|
|
Bai, baina asko dago egiteko oraindik ere.
|
Emakumeek
diskurtsoa aldatu behar dute, eta ezin da esan emakumezkoen kirolaren alde ari garela; ez, esan behar da kirolaren alde ari garela, generoaren bereizketa kenduz. Gazte guztiek egin behar diute kirola, eta aurrera doazen heinean, eska ditzatela gauzak, tokatzen zaizkie eta.
|
|
Orain uler dezakegu zergatik aurkitzen ditugun hainbeste ezaugarri komun
|
emakumearen kontrako
diskurtsoetan, hasi grekoekin eta gaur egungoekin bukatu; axaleko aldaketa batzuk gorabehera, emakumearen kondizioa berbera izan da beti, eta kondizio horrexek definitzen du emakumearen, aiurria, deitzen duguna:
|
|
Agentziarekin batera, azken hamarkadetan belaunaldi berri bat baino gehiago belaunaldi ezberdinen topaketa gertatu da. Showalterrek aipatzen zuen
|
emakumeen
diskurtso propioa (Showalter, 1983) edota kasu honetan bertsokera azaldu da. Estetika diferenteak, begirada propio bat, ertzari begiratzea, enpatia eta xehetasunak, bertsokeraren ezaugarriak ez ezik estilo berri bat ere egungo bertsolaritzan.
|
|
Bertso munduan bati baino gehiagori entzun/ irakurri diot, publikoak ere gai arinak geroz eta gehiago eskatzen dituela. Egungo joera izan liteke, baina gure adin bueltan sumatu dut
|
emakumeok
diskurtso, dialektika, poetikaren eremua hartu dugunean desprestigiatu egin dela, gehiago baloratzen direla ziria, zirtoa, naturaltasuna...".
|
2020
|
|
Denborak ahalbidetutako elkarbizitza dute pertsonaiek, baina 36ko Gerrako gertaerak hizpide bihurtzen direnean haien arteko ezberdintasunak azaleratzen dira. Teresaren eta Eutimioren arteko ikuspegiek talka egiten dute orduan, gizonak
|
emakumearen
diskurtsoari zilegitasuna kendu nahi izateraino. Herrian zabaldutako zurrumurruek edota transmititutako errealitate historikoak ez dute Teresak ikusitakoarekin bat egiten, eta Eutimiok zalantzan jartzen du emakumearen testigantza, ez soilik bere diskurtsoa irrigarri utzi nahian, baizik eta Teresita deituaz, haur gisa tratatuaz.
|
2021
|
|
Bereziki interesatzen zaizkit
|
emakumeen
diskurtsoak aske direnean, alegia, eremu ez mistoetan, badakidanean interferentzia maskulinorik gabe sortutako diskurtsoak direla.
|
2022
|
|
discursos medicos y discursos de mujeres diagnosticadas (Anorexia eta bulimia: diskurtso medikoak eta diagnostikaturiko
|
emakumeen
diskurtsoak) tesian. Abiapuntu horretatik, praktika anorexikoak eurak aztertu ordez, horien esanahiak aztertu beharra azpimarratu du Gil-ek, norabide horretan gauzatuz ikerketa.
|