2002
|
|
Prozesu horrek, merkatari izatetik noble moduan bizitzeko aukera eman zien ondarea sortzeraeraman zituen, maiorazkoak sortzera, beren etxeak, horietako batzuk leinu zaharren bigarren semeek sortutako etxe berriak? etxe noble bihurtzera, eta, EginoMalleatarren kasuan behintzat, noblezia tituluduna lortzera15 Zentzu honetan, gizarte antolaketari dagokionez, Gipuzkoan XVI. mendean gertatu zen dinamikagarrantzitsuenetako baten ordezkariak dira; beren etxeak sortu eta antolatu zituzten, eta antolaketa horretan
|
emakumeek
definituta ikusi zuten beren espazioa. Prozesu horretan guztian, emakumeak, beti ere leinuen partaide gisa?
|
2014
|
|
Pentsamendu misoginoak komenigarriki justifikatu izan du emakumeen bigarrenmailako kokaleku soziala emakumeak bridatuz gorputz batera, zeina aurkeztu eta areeraiki baita ahul, ez perfektu, errebelde eta fidakaitz gisa, kontzienteki kontrolatutaez dauden intrusioak jasan ditzakeen gorputz gisa. Emakumeen sexualitatea etaugaltzeko gaitasuna dira
|
emakumea
definitzen duten ezaugarriak (kulturalak), etaaldi berean, funtzio horiek berek bilakatzen dituzte emakumeak zaurgarri, babesarenedo erabilera bereziaren behardun, patriarkatuak hainbat modutara agindu bezala. Ar/ eme oposizioa hertsiki loturik egon da gogo/ gorputz oposizioarekin.
|
2019
|
|
Arrunt garrantzizkoa da emakumea espeziearekin lotzen duen esklabotasuna, baita emakumearen gaitasun indibidualen mugak ere; emakumearen gorputza elementu funtsezko bat da, emakumeak munduan duen egoeraren elementu funtsezkoetako bat. Gorputza ez da nahikoa, ordea,
|
emakumea
definitzeko; gorputzak ez dauka bizi izandako errealitaterik baldin kontzientziak ez badu bere egiten gorputza bera, ekintzen bitartez eta gizarte baten barnean; biologia ez da nahikoa kezkatzen gaituen galderari erantzuteko: emakumea zergatik da Bestea?
|
|
umetoki bat da, obulutegi bat; eme bat da: hitz hori nahikoa da
|
emakumea
definitzeko. Gizonaren ahoan,, eme?
|
|
Eme funtzioa ez bada aski
|
emakumea
definitzeko, uko egiten badiogu, femeninotasun betierekoaren, bitartez hura azaltzeari eta hala ere onartzen badugu ezen, behin behinean bada ere, emakumeak badaudela munduan, galdegin beharra daukagu:
|
|
denek ondorio berberak ekarriko lizkigukete.
|
Emakumea
definitzean, idazle bakoitzak bere etika orokorra definitzen du, eta bere buruaz duen ideia singularra: askotan, emakumearen bitartez adierazten du zer distantzia dagoen munduaz duen ikuspegiaren eta bere amets egotisten artean.
|
|
Eta gauza batean egin dugu aurrera: gero eta gutxiago gara emakume bertsolarien kolektiboa eta gehiago gara pertsonak, bertsolariak, halako edo holako umorea dutenak[?] zaila da, niretzat, plazan gauden
|
emakumeak
definitzea. Bakoitzak bere berezitasunak ditu eta gero eta gehiago jabetu da jendea horretaz.
|
2021
|
|
Subjektuak eta gorputzak berak, beraz, ingurumari jakin bateko erreferentzia, kategoria, tabu, lege eta balio batzuen baitan hartzen du esanahia. Beraz, gorputza ez da nahikoa
|
emakumea
definitzeko; aukera zabalagoak edo murritzagoak eskainiko badizkio ere, ekintzen bitartez eta gizarte baten barnean atxikitako zentzuaren arabera hartuko du errealitate jakina. Gorputza ez da objektu huts eta esentzial bat, baizik eta esanahia eta zentzua finkatzeko interpretazioen gudu zelaia:
|
|
Beraz, gorputza ez da nahikoa
|
emakumea
definitzeko; ekintzen bitartez eta gizarte baten barnean atxikitako zentzuaren arabera hartuko du errealitate jakina (I: 55).
|
|
Horrenbestez, biologia, sexualitatea edota ekonomia ez dira nahikoa
|
emakumea
definitzeko. Aintzat hartu beharreko situazio eta datuak jartzen dituzte mahai gainean.
|
2022
|
|
umetoki bat da, obulutegi bat; eme bat da: hitz hori nahikoa da
|
emakumea
definitzeko. Gizonaren ahoan," eme" epitetoak iraina ematen du; gizona, ordea, ez da lotsatzen bere aberetasunaz; aitzitik, harro dago honela esaten badute berari buruz:
|