2010
|
|
1995ean, Pekinen, Gertrude Mongellak [32] esan zuen: "
|
Emakumeak
beti egon gara gizonen ondoan esklabotasuna ezeztatzeko, herrialdeak kolonialismotik askatzeko, apartheida desegiteko eta bakea lortzeko lanean. Iritsi da garaia gizonak emakumeon ondoan egon daitezen berdintasunaren aldeko borrokan".
|
2012
|
|
Gainera, krisialdi garai honetan bazterkeria batez ere aurpegi femeninoa duela salatu zuten,"
|
emakumeok
beti egon izan gara krisian" gogoratu zutela. Aparteko tratamendua eman zieten herriko emakumeek pairatu dituzten eraso sexistei, tartean bortxaketa bat, bortxaketa saiakera bat, jazarpenak, jarraipenak eta irainak.
|
|
Guretzat ez da egoera berria,
|
emakumeok
beti egon izan gara krisian; etxeko langileak, baserritarrak, garbiketako langileak, ekonomia ezkutuan lan egiten dugunak (etxeko lanak edota zaintza lanak egiten ditugunak), gure lan orduek ez dute kotizatzen. Sexuaren araberako lan banaketak indarrean dirau.
|
2017
|
|
Akademietan, ordea, ez da hala izan, garai batean sarrera debekatuta ere izan baitzuten «biluziak pintatzen zirelako eta emakume batentzat amorala zelako. Baina XX. mendetik aurrera
|
emakumeak
beti egon dira presente onartu dituzten eskoletan».
|
2018
|
|
–Ezagun diren gizarteen artean, bakar batean ere ez dute emakumeek botererik talde gisa gizonen gain erabakiak hartzeko; gizarte bakar batean ere ez dituzte emakumeek zehazten sexu portaeren arauak, ez eta ezkontrukeak kontrolatzen ere?. Lernerrek berak onartzen duenez, dena den, horrek ez du esan nahi
|
emakumeak
beti egon direnik posizio berean (alegia, Lernerrek ez du uste emakumeak historiatik at egon direnik, feminista batzuek dioten bezala), ez eta emakumeek sekula burujabetzarik edo botere sozialik izan ez dutenik ere. Emakumeen posizio soziala eta ekonomikoa eta haien jardueren norainokoa izugarri aldatu dira kultura batetik bestera eta garai batetik bestera.
|
2019
|
|
Proletarioak ez dira betitik izan: emakumeak, aldiz, betitik izan dira; beren egitura fisiologikoagatik dira emakume; historian nahi adina atzera egin, eta
|
emakumeak
beti egon dira gizonaren mende; haien mendekotasuna ez da gertakari baten edo bilakaera baten ondorio: ez da noizbait hasia.
|
|
–Ezkontzaren oinarri den erreziprozitate lotura ez da gizonen eta emakumeen artekoa, baizik gizonen artekoa, emakumeen bidez egina; emakumeak okasiorik behinena besterik ez dira?, dio Lévi Straussek. Emakumearen kondizio konkretuari ez dio eragiten bera kide den gizartean nagusitutako filiazio motak; erregimena patrilineala, matrilineala, aldebikoa nahiz zehaztugabea izan (eta zehaztugabetasuna ez da sekula erabatekoa izaten),
|
emakumea
beti dago gizonen tutoretzapean; galdera bakarra zera da, ezkondutakoan aitaren edo anaia nagusiaren agindupean segitzen duen, eta seme alabak ere aginte horren pean egongo dira, ala senarraren agindupera igaroko den.
|
|
Datu eta informazioa falta da, bai kuantitatiboa, bai kualitatiboa. Pertsonalki uste dut (baina nire ustea da, besterik ez)
|
emakumeak
beti egon direla bertsolaritzan. (150306_ Er1)
|
2022
|
|
Jakina, historiak transbertsalki egon behar luke jasota, genero ikuspegiari dagokionez ere bai.
|
Emakumeak
beti egon gara; kontua da guk egindakoei ez zaiela horrelako garrantzirik eman. Nik beti diot:
|