2000
|
|
gaurko kanpina orain artekoak ez bezalakoa da, mendian sigi saga hedatzen den pistaren inguruan osatua dago, eta par  tzela ttikitan zatikatua; eta dendak munta  tzen ari ginela, basozaina etorri, eta hartzarekin kontuz ibiltzeko ohartarazi digu, batez ere denda barnean inondik inora janaririk ez uzteko. Gizonezkoak, umeen pare, taldeko
|
emakumeak
beldurtu nahian ibili dira eta ni ez naiz beldur izan, harik eta, afalondoan, dendara bakarrik erretiratu naizen arte. Baina etorri berritan, bila nenbilela, hotsen bat entzutea iruditu zait.
|
2002
|
|
Kutxaren barruan, Danaek bere semetxoa besarkatu zuen eta estu estu heldu zion.
|
Emakumea
beldurtuta zegoen, pentsatuz olatu handi haien artean besteak baino handiagoko batek kutxa irauli eta ozeanoan hondoratuko zuela, baina kutxa ez zen ez irauli, ez hondoratu eta bidaiari jarraitu zion. Gauarekin batera, ustekabean, kutxa uharte bateraino iritsi zen.
|
2011
|
|
Sendagile horrek ez zituen biktimen eskubideak ezagutzen,
|
emakumea
beldurtu zuen, ibilbidearen kate-begia apurtu eta ez zuen ez gizarte zerbitzuetara ez baliabide juridikoetara bideratu. Ondorioz, Mireiak har zitezkeen bideei buruzko informazioa jasotzeko aukera galdu zuen; egoera administratiboa erregulatzeko moduak, babes neurriak, artatzerako zerbitzuak, diru-laguntzak, eta abar.
|
2012
|
|
“Leku neutrala aurkitu behar da”, dio Claudia Nieto albaitariak. Ezinezkoa bada, aukerarik onena emea eramatea da; izan ere,
|
emakumea
beldurtuta senti daiteke etxean ezagutzen ez duen txakur baten aurrean. “Txakur batzuk deseroso sentitzen dira bere lurraldean beste ar bat ikustean, eta, besterik gabe, eraso egiten diote”, azaldu du Nietok.
|
2016
|
|
Bortxaketa instituzio bat zen, vietnamdarren aurkako erasoaren parte,
|
emakumeak
beldurtu eta izutzeko; era berean, esklabo jabeek ere bortxaketaren terrorea erabiltzea hauspotzen zuten, emakume beltzak arrastoan sartzeko. Emakume beltzek ondotxo zekitela nolakoa zen beren indarra eta erresistentziarako grina?
|
2019
|
|
Emakumeek egunero jasaten duten bortxakeria horren errudun ere sentitzen naiz. Gizon bezala, ulertzen dut
|
emakumeak
beldurtzea, izutzea. Asko azaltzen da hori nobelan[...] Baina gehien azaltzen dudana da gizonak ze gaizki daraman gizon izatea.
|
2021
|
|
Silvia Ugidosek, Peneloperen figura desberdin bat marrazten du: maiteminduta egon ordez, maitasunez mozorrotutako
|
emakume
beldurtutzat irudikatzen du, eta" gera zaitez Ulises, izan zaitez zerri bat" esaten dio Circeri(" Circe esgrime un argumento" en Las pruebas del delito, 1997) (Rosal 2010: 105).
|
2022
|
|
Arrisku horren jakitun izanik, gaude ez ote den geure buruari egindako amarrua zentzu honetan ere gure lekua zein den neurtu nahi izatea; ez ote den tranpa bat “ez gaude zentroan baina ez dugu egon nahi” hori.
|
Emakumeok
beldurtu egin gaitzake erdiguneratzeak eta beldur hori feminitatearen eraikuntzarekin hertsiki lotuta dagoela uste dugu. Hitz bitan, gure (h) egoek lekutxo bat izan dezakete oholtzan, baina beti ere bazterrekoetan.
|
2023
|
|
1920an, Mary McLeod Bethune estatubatuar hezitzaile, politikari, filantropo, humanitario, womanista eta eskubide zibilen aldeko aktibistak alderik alde zeharkatu zuen Florida –bera han jaioa izaki–, emakumeak botoa eman zezaten adoretzeko asmoz, eta, pauso bat eman orduko, oztopo izugarri handiak topatu zituen bidean. 1920ko azaroko hauteskundeen egunaren bezperan, Ku Klux Klaneko gizon talde bat Bethuneren neska eskolan sartu zen, zuriz jantzita, hara bozkatzera joanak ziren
|
emakumeak
beldurtzera: emakumeok ez bozkatzea nahi zuten, nahiz lortua zuten beren izena hautesleen erroldan sartzea.
|