Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 43

2001
‎Malkuddi, Lakshmiren auzoko emakume batek bere hiru alabatxo salbatu zituen senarraren eta familiaren eskuetatik. Laugarrena, ordea, ezin.
2003
‎Urteak egin ditiat abagunearen zain, nire gaitasuna frogatuko zuen hilketa baten atezuan, eta hara! Burua galdurik duen emakume batek bere senarra hiltzen dik herritarren bistan eta gorpuari beila egiten geratzen duk, pistola eskuetan. Eta atxilotzen dutelarik, bere maitale koitaduaren izena errepikatzen dik behin eta berriz.
2008
‎Autotik atera ginelarik ere, pitin bat aztoraturik jarraitzen genuen. Ez zen, noski, emakume batek bere senarrarekin nahasten ninduen lehen aldia, baina gertatzen zitzaidan aldi oro ezinezkoa iruditzen zitzaidan, munduan bakarrak, ordezkaezinak garela uste dugulako.
2009
‎San Agustin konbertituak, filosofikoki Platonen ildotik, eta bere esperientzia pertsonala espresatzeko prozedura gisa ere, gorputza eta arima bakantzera jo du: arimak bilatzen duena Jainkoa da, eta Jainkoarekin bat egiten duenean bakarrik da gizon emakumea bat bere buruarekin, eta ondorioz bere gorputzarekin ere. Bestela, Jainkoan erdiesten duen batasuna gabe, arima ez da sakabanaketa besterik gorputzezko anizkunean eta kaosean (instintoak, grinak).
2013
‎Gernikako arbolak munduan fruitua zabaltzea, ikurrina eta ETAkoen borroka modan zaudek, badakik? emakume batek bere hankak baino.
‎Haren lana irakurrita, norbaitek pentsa dezake Guinness liburuan sartzeko ahalegin bat egiten ari ote den. Baina izan daiteke besterik ere, berak dioen bezala, emakume batek bere sexualitatea modu errealistan agertzen duen lehen aldia izatea, esan nuen, eta haren lehen liburuko pasarte batzuk banatzen hasi nintzen ikasleen artean. Azken ilarara iristean ez nintzen gauza izan Sagueseko neskari aurrez aurre begiratzeko.
‎Garibaldik berak ere esku bat okupatua zuen orain. Irudietako batean soineko distiratsuz jantzitako emakume batek bere beso biluziarekin inguratu zion lepoa eta musu bat eman zion bekainean, musu luze eta heze bat; ezpainak betondoan itsatsita geratu zitzaizkiola ematen zuen. Gizonok emakumeen zangoen ederraz hitz egin ohi dugu, baina gogoangarria iruditu zitzaidan emakumearen besoa ere.
‎Georgianaren gogoak ordura arte inoiz egokitu ez zitzaizkion ezagutzak bereganatu zituen. Elizabethen irakatsiei esker, andereñoa ulertzen hasi zen emakume batek bere senarrarekin zenbait libertate hartu ahal dituela, neba batek hamar urte baino gehiago daramazkion arreba txikiari beti onartuko ez dizkionak.
‎musika modernoa eta diskotekak, bere denbora behar dutenak jendearen ohiturak eta aldarazteko; hippyen filosofia, alde batetik batere interesatzen ez zaidana, baina bestetik bai, askatasun sexuala aldarrikatzen duen neurrian; seminarioak ere hustu dituk, eta hori ere ez duk seinale txarra. Etorriko zaiok, bai, Euskal Herriari ere bere garaia... alor horretan, gaur egun, Andaluziaren atzetik baikaude eta, gauzak dauden lez, errazagoa baita –oraindik ere! – Gernikako arbolak munduan fruitua zabaltzea –ikurrina eta ETAkoen borroka modan zaudek, badakik– emakume batek bere hankak baino.
2015
‎Aurreko egunekoa ez bezala, beltz distiratsua zen hegaztia. Bere txundidura areagotu egin zen, zisneak beste behin itxura aldatu eta, Odetteren ordez, ezagutzen ez zuen emakume bat bere aurrean hezur-mamitzean. Odile.
‎Arreta, orriaren azken aldeko lerroek ernetu zidaten batez ere. Espainiako nazionalitatea zeukan emakume bat berarekin atxilotu zutela jartzen zuen bertan, Rita Maria Zabaleta izeneko emakumea, inolako partaidetzarik aurkitu ez eta epaileek aske utzi zutena. Emakume honek, hiru urteko semea zeukala Hansekin ere jartzen zuen lerro haien bukaera aldean.
2017
‎Guretzat usaiakoak izaki erreparatu gabe ikusi ohi ditugun gauzak, Zorbarentzat enigma gaitza dira eta begiak irtenik so geratzen zaie. Emakume bat bere bidean joaki ikusten badu, txunditua geratzen da:
‎»Halakoren batean zintzarri bat jotzen dute, goratzen da oihala, eta horra hor delako Kotopuli hori. Alafedea, ez zen oilaskoa, emakumea zen, emakume bat bere ezaugarri eta trepetxu guztiekin! Hasi da firurika, gora eta behera, behera eta gora, eta azkenean jendea aspertu da, hasi zaio esku zartaka eta jaurti dute kanpora.
‎–Zeren, rumi gaztea, emakume batekin oheratzeko aukera izanik oheratzen ez denak, horrek bekatu izugarria egiten baitu. Haurra, emakume batek bere ohera gonbidatzen bahau eta hik ezetz esaten badiok, hire arima kondenatzen duk! Azken Juizioko egunean emakume horrek Jainkoaren aurrean hasperen egingo dik, eta emakumearen hasperen hori, hi nornahi izanik ere eta hire denboran egitate on egina izanik ere, hasperen horren putzada aski izango duk haizen guztia infernu zolara buruz behera amilarazteko!?.
‎eta, areago, beren haurrak besterendu zaizkie, beste edozein langileri baino indar handiagoz (Martin 1987: 19). Egiaz, ezin du inork esan zer nolako larrimina eta etsipena jasango zituen emakume batek bere gorputza bere kontra ikustean, nahi ez zuen haurdunaldi baten kasuan, esaterako. Ezkontzatik kanpoko haurdunaldiak zigortuta zeuden kasuan, egia latza zen hori, bai eta haurra izateak emakumeari ostrazismo soziala edo heriotza ekar ziezaiokeenean ere.
‎–Esan nion ez zela ohoragarria emakume batek bere senarra ez zen beste inor maitatzea, eta, gaitz hori sartua baitzen haien artean, ez zekien ziur bertan zeukan semea berea ote zuen ere. Hark erantzun zidan:
‎mirari bat ikusteko, tormentu bat jasateko,, hala bidali zuen Zeusek gizonengana emakumea, asmo gaiztoz izorra?. Ezer zuzentarako ezgauza, zeinahi okerkeriatan trebe, Euripidek emakume bati berak esan eragingo dionez. Etxekalte, berritsu, zuri, nonzeberri, gezurrontzi, likits enasa, susalbero, ñañar:
‎Bere gorputza eskainiz eskultorearen arima bereganatzen zuen. Ondo planifikatuta zeukan guztia, beste emakumeren batek bere lekua bete ez zezan. Etxetzar hartan, handia izanda ere, ez zegoen beste emakume batentzako lekurik.
‎Turbulentziak izango direla esan dio emakume batek bere semea dirudienari, zuzenean itsasoaren kontra goazela esatea beharrezkoa dena baino zintzoago jokatzea irudituko baitzitzaion. Ez dago gurasoak baino gezurtiagorik munduan.
‎Amona zerutik begira ari zaigu orain», esan dio autobus geltokian emakume batek bere alabari.
2018
‎Sexu gosea berdintzeko behar izan ez balituzte, langile soil bilakatuko zituzten. Gizonek ez balute sexu irrikarik, edo espeziea hedatzeko ez balitz beharrezkoa gizonek parte hartzea sexu gozamena ere badakarren jarduera horretan, ez zen beharrik izango halako instituzio bat sortzeko, non, gizon bakoitzak, emakume bat bere aginduetara makurrarazteaz gainera, azpiratze horri kontratu esaten dion?. Emakumeak, gizonen artean banatzen dituzte;[?] [emakumea] izaki ahul bat da, beti izaki indartsu batekin binatua eta hark menderatua?.
‎Uteroak ez du estatus berezirik jabetza gisa. Emakume batek bere baitako beste edozein jabetza ere eskain lezake kontratu bidez. Are, kontratuaren helburua ume bat ematea izateak ere ez du garrantzi berezirik. Bestelako zerbitzu batzuk erabiltzeko kontratuetan ere (bereziki, enplegu kontratuaren bidez ematen den zerbitzuaren kasuan), azkenean aldeetako bakar batek izaten du eskumena jabetza horren gainean.
‎Hain zuzen, kontratuak bihurtu zuen patriarkatu klasikoa moderno, baina, subrogazio kontratua asmatu den honetan, itzuli egin da patriarkatu klasikoaren alderdi bat. Baldin eta emakume batentzat bere uteroa jabetza huts bat baldin bada, eta kanpotik erlazionatuta badago harekin, orduan emakume hori ontzi huts bat da, Sir Robert Filmerrek aipatzen zuen haren antzekoa. Gaur egun, ordea, ontzi huts hori kontratu bidez eskain daiteke gizon batek bere haziaz bete dezan, eta, hala, berriz ere gizonezkoen sormenaren erakusgarri, gizon horrek jabetza bat sortzen du.
‎Generoaren eta sexualitatearen arteko harremanari buruzko ikuspegi sexista eta feministaren artean bada alderik, beraz: sexistak dio emakume batek bere emetasuna azaltzen duela soilik koito heterosexualaren ekintzan, non bere mendekotasuna bere plazer bihurtzen baita (esentzia bat dario, eta emakumearen mendekotasun sexualizatuan sendotzen da); ikuspuntu feministak, aldiz, aldarrikatzen du generoa eraitsi behar dela, deuseztatu, edo anbiguo bihurtu, zeren eta beti izan baita emakumearen mendekotasun ikur.... Azken ikuspuntu horrek lehenengoaren deskribapen ortodoxoaren boterea onartzen du, eta deskribapen sexistak dagoeneko ideologia boteretsu baten gisara funtzionatzen duela aitortzen du, nahiz eta uko egiten dion.
‎Oraingoan, bisitari gehienak beren seme alabak ikustera etorri diren gurasoak dira. Urfa ko (Kurdistan turkiarra) emakume bat bere semea ikustera etorri da, zeina ez duen hogei urtez ikusi. Baina ezin du uneaz gozatu.
Emakume bat bere haurtxoa plastikozko pertz batean garbitzen ari da. Bat batean, hautsezko ekaitz bat altxatzen da, eta pertza hegaka bidaltzen du metro batzuk harago.
‎Hortaz, azter dezagun: zergatik ezin du emakume batek bere herriko alardean parte hartu. Emakumerik ez zelako egon foru milizietan?
2019
‎Hau da: prostituzioan ziharduen emakume bat berak nahi ez zuen zerbait egitera behartzea eta gizartean posizio onartuagoa zeukan beste edozein emakume bortxatzea delitu berbera zirela, eta berdin zigortu behar zirela.
‎–Duda egiten dut konprenitu nauzun, baina hobe hala, ezen ez zugana apaldurik?. Batzuetan, atsegin du emakume bat bere irudira moldatzea: –Nahi dut tuaregen zapi horiek bezalakoa izatea enetzat[...] ez zaitut eneganaino goratu nitaz besteko ezer izan zaitezen?.
‎Haren eginen arabera neurtzen dugu. Emakume nekazari batez, esan daiteke langile ona edo txarra dela; emakume aktore batez, talentua duela edo ez duela, baina emakume bat bere presentzia immanentean kontsideratzen badugu, ezin dugu ezertxo ere esan hari buruz; zernahi kalifikaziotatik harago dago. Bada, amodio edo ezkontza harremanetan, emakumea mirabea eta bestea den harreman guztietan, bere immanentzian hautemana da.
‎Fray Rogeirok begiak ireki zituen, izuturik, eta ikusi zuen bere aurrean Henrique zalduna zeukala, zeinak esan baitzion, Jaiki eta zoaz portugaldarrek nire ezkutaria lurperatu zuten tokira, nigandik urrun, haren gorpua ekarri eta nirearen ondoan lurpera ezazu, nire hobiaren aldamenean. Hemen esaten da San Antoniok bere deboziozko emakume bati bere ahotsa entzunarazi ziola legoa bateko distantzian, eta beste bati moztutako ileak lotu zizkiola buruan zirautenekin. Fray Rogeirok begiratu zuen, eta ez zaldunik ez hilobirik ikusi gabe, uste izan zuen lo zegoela, eta ametsetan, eta bere buruari arrazoirik ez kentzearren lo gelditu zen berriz.
‎Raimundo Silva bulegoko ateko atalasean gelditu zen, eta telefonoak, hor zegoela konturatu balitz legez, kalapita areagotu zuen, nagusia etorri dela konturatzean pozaz txoratzen dagoen txakurtxoa iruditzeraino, mahaitik behera jausi eta fereka eske jauzika hastea baizik ez zuen falta, mihia ahotik kanpo, arnasestuka, gozamen hutsez lerdea zeriola. Raimundo Silvak noizean behin telefonoz hots egiten dioten ezagun batzuk baditu, hortik zehar, eta are gertatu izan da emakumeren batek bere ahotsa entzuteko eta berarekin mintzatzeko beharra sentitu izana, edo horren itxura egin izana ere, baina horiek iraganeko kasuak dira, iraganean gertatu zirenak eta iraganean gelditu zirenak, orain ahots horiek iraganetik etorriko balira beste munduko zerbait, naturaz gaindiko zerbait bezalakoa izango litzateke.
2021
Emakume bat bere haurrekin Uretamendin. Atzean, meatzea.
‎Ezkonduta zeuden bi emakumek egoera berezia bizi zuten, ez baitzuten senarraren berririk. Ezkongabea zen emakume bat bere nebarekin bizi zen eta biek lan egiten zuten. Familia hauen guztien seme alabak 72 ziren eta batez besteko adina 9 urtekoa zen.
‎ONCEko kupoi saltzaile bat emakume bati bere zenbakia" tokatuko" dela promes egiten. " El último sorteo del siglo", dio.
‎Batzuetan gizon edo emakume batek bere etsipena
2022
‎–Biolentoa? Zergatik, emakume bat bere heriotzaren zain dagoelako trenbide batean eserita? –Kriptodibisa meatzariak ezezko keinua egin du– zenuke imajinatu nolako basakeriak ikusi behar izaten dituen ikuskatzaile batek.
‎Niretzako, aldiz, bada. Nik ez dut aldarrikatu, ez diot balio publikoa eman, baina gustuz hartu dut sare sozialetan emakumeren batek bere burua ama bezala ere aurkeztu duenean. Feminista askori txatxua iruditzen zaie, ia ia erridikulua.
‎Ez dut ulertzen oraindik. Emakume bat bera bakarrik erditzen ari bada, zergatik ez utzi egiten. Akonpainatu, besterik gabe.
‎Madame Etcheverryk eutsi egin nahi dio, baina ezin du jasan emakume batek bere burua hain guti zaintzea. Lidek ia barkamena eskatu dio, baina nahiago izan du bere burua hotz atxiki.
‎Ez du merezi adierazpenetan egiten duen gure lehen gau horretako deskribapen xehearekin jarraitzerik, nahiz eta seguru asko gauzak halaxe gertatuko ziren. Lehen gau horretan aurreikuspen bat izan omen zuen, susmo bat edo irudipen bat, eta nahikoa garbi ikusi omen zuen ez nintzela gai izango emakume bat bere baitatik atera eta erotismoaren gailurrera eramateko, hegaldatzen hasi orduko egingo nuela porrot eta utziko nuela, inora gabe, bazterrean botata.
‎Hor hasi zen gure harremanaren gainbehera, hor hasi ginen elkarrengandik urruntzen, eta berehala hasi zen nire adiskide batekin ateratzen ere. Iruditzen zait emakumeren bat bere baitako eremu gorde horretara gerturatzen den orduko jartzen dela ihesian –irakurri zuen Brunok, eta buru makur gelditu zen, pentsakor.
2023
Emakume batek bere ahuleziaz ez, baizik bere sendotasunaz maita dezakeen egunean; bere baitatik ihesi ez, baizik eta bere burua aurkituz; umiliatua izan beharrean, bere burua berretsiz; egun horretan maitasuna berarentzat, gizonarentzat bezala, bizi iturri izango da, eta ez hiltzeko arrisku.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia