2017
|
|
Emakumeen soldatapeko lanak, etxeko lanak eta sexu lan ordainduak oraindik gehiegitxotan bakoitza bere aldetik aztertzen badira ere, orain egoera hobea dugu ikusteko emakumeek soldatapeko langile gisa jasan duten bazterketak zuzen zuzeneko lotura duela etxean soldata gabeko langile gisa bete duten funtzioarekin. Hala, prostituzioaren debekua eta
|
emakumeak
antolatutako lantokietatik kanporatzea etxekoandrearen sorrerarekin lot ditzakegu, bai eta familia berreraikitzearekin ere, familia lan indarraren ekoizpenerako gune bihurtu zen heinean. Hala eta guztiz, ikuspegi teoriko eta politiko batetik, hauxe da funtsezko galdera:
|
|
Erantzunak bilatzerakoan, bada emakumeen lanaren debaluazioan garrantzi handia izan zuen faktore bat: eskulangileek XV. mendearen amaieratik
|
emakumeen aurka
antolatutako kanpaina, hain zuzen. Beren lantegietatik emakume langileak kanporatzea zuten xede, ziurrenik beren burua merkatari kapitalisten erasoetatik babesteko, emakumeei lana ematen baitzieten, gutxiago ordainduz.
|
2019
|
|
etxea erakutsi beharra dago besteen bistara. Nagusiki,
|
emakumeak
antolatzen du bizitza mundutar hori. Gizona, berriz, lanaren banaketan oinarrituriko elkartasun organiko batez lotzen zaio kolektibitateari, ekoizle eta herritar den aldetik; bikotea pertsona sozial bat da, bere familiak, klaseak, inguruak, arrazak definitua eta gizartean bere antzera kokatutako taldeekin estekatua, elkartasun mekanikoko lotura batzuen bidez; emakumea da bikotea bere puru puruan hezurmamitu dezakeena:
|
2020
|
|
Eta gero, beste beto eskubide bat datorkit burura, guri orain gertatzen ari zaigun guztia Emakume Gunearen sorrerarekin, emakumeen parte hartzearekin. Ez dakit betoa den hitza, baina bai konplexu batzuk badaudela
|
emakumeok
antolatzen ikustearekin, beldurra horrek ere zenbateraino eragin dezakeen gizonezkoek duten erabakitzeko eskubide informal horrekin.
|
2022
|
|
" Nire iritzia eman nuen, emakumeekin lanean zeuden ahultasunei buruz. Azpimarratu nuen gizonezko burkideak saiatu ere ez zirela egiten euren emazte eta arrebak lan iraultzailean murgiltzen, beti zeudela emakume burkide baten zain
|
emakumeak
antolatu zitzan. Buruzagien kasuan bereziki, hori sinestezina zen, baita okerrekoa ere", kontatzen du militante historikoak bere memorietan.
|
2023
|
|
Nahiz eta beren burua gobernatzeko xede politikoan indiar emakumeei sostengurik ez eman, britainiar sufragistek behin eta berriz errepikatzen zuten haien aliatuak zirela emakumeek botoa eskuratzeko proiektuan, ez gizonak ez emakumeak aske ez ziren herrialde batean. Gaur egun ere hitzez hitz errepikatu genezake indiar emakume batek britainiar
|
emakumeek
antolaturiko hitzaldi baten aurka esandakoa: " Britainiar emakumeek indiarrek Londresen eragiten dituzten makurkeria sozialei buruz hitzaldi bat antolatzearen aurka agertu nintzen hizlari guztiak britainiarrak zirelako, eta haietariko asko Indian sekula egon gabeak", esan zuen Dhanvanthi Rama Rauk.
|
|
A Book of Self Esteem. Liburu hartan,
|
emakumeak
antolatzeko politikatik urrundu, eta emakumeek beren buruaz duten irudiarekin loturiko barne arazo gisa definitu zuen arazoa.
|