2008
|
|
Baina boladak ditu. Tarteka, autoestimua igotzen zaionean, gai da lau
|
emakumeri
aldi berean baietz esateko. Batarekin dagoenean bestearekin egon nahi luke.
|
2009
|
|
Bere horretan zegoen dena.
|
Emakumeak
aldi berean ziren plazera, haren zoramena eta beharrezko luxu, etxea, lorategia edo koadro bilduma bezalaxe.
|
2011
|
|
Bolada luze batean, esate baterako, bi
|
emakumerekin
aldi berean ateratzeko zoria edo zorigaitza izan nuen, batzuetan zoria zela iruditzen baitzitzaidan eta hurrengoan kontrakoa, eta egoerak estutzen ninduen bakoitzean galdegiten nion Frisch i ea zer egin behar nuen, zein irtenbide ematen zidan; berak ere egoera hori ondo ezagutzen zuela erantzuten zidan eta, biak maite banituen, ahal nuen bitartean behintzat biekin jarraitzeko, bere ustetan gizaki...
|
2013
|
|
Pere bi
|
emakumerekin
aldi berean ezkondua egoteagatik zegoen tostan, bortz urteko kondena ezarrita. Lau beteak zituen jadanik.
|
2015
|
|
Elkarrizketatuen anonimotasuna bermatzeko ezizenak erabili dira ikerlanean. Lehen bi
|
emakumeak
aldi berean izan ziren galdekatuak, beraiek hala eskatua, taberna batean egindako elkarrizketan. Gainontzeko hirurekin bakarka gauzatu zen elkarrizketa, lehenengo biekin beraien etxean eta azkenarekin Donostiako Emakumeen Etxean.
|
|
Gatazkan ere emakumeak eta gizonak fabrikatuko ditugu, baina fabrikazio prozesua (sexualizazio prozesua) askoz konplexuagoa izango da.
|
Emakumeek
aldi berean gauza asko izan behar dutenez, kategoria binomikoak bikoizten dira eta euren arteko tentsioak eta bateraezintasunak handitzen dira. Ezaugarrien arteko konpatibilitateak, ordea, gutxitu egiten dira.
|
2016
|
|
Jakina, beltzek boto eskubidea behar zuten, nahiz eta garai hartako klima politiko nagusiaren ondorioz
|
emakumeek
aldi berean lortu ez (emakume zuri nahiz beltzek). Boto eskubidea lortu zuten gizon beltzek, eta, ondorioz, Errotikako Berreraikitzea abiatu zen, eta parerik gabeko aurrerapen sasoia mamitu hegoaldean, bai esklabo ohientzat, bai pertsona zuri behartsuentzat.
|
2018
|
|
estaldura legearen mende egonik, gizon batentzat, emaztearekin kontratua egitea, bere buruarekin engaiatzea baino ez litzateke; beraz, oro har egia da senar emazteak ezkontzen direnean bertan behera geratzen direla ezkongabe zirela eginiko itun guztiak?. Blackstonek, kontratuaren teorialari klasikoek bezalaxe, uste du
|
emakumeak
aldi berean gai direla eta ez direla gai kontratuetan sartzeko. Gizon batek eta emakume batek adostuko balute berek idaztea beren ezkontza kontratuaren baldintzak, orduan kontratu horrek ez luke baliorik izango.
|
|
Erditzean emakumeak bere ama ukitzen du, bere ama bihurtzen da, bere ama da, biak dira bereizten den lerro jarraitu bera: horrela gauzatzen du amatasunaren alderdi homosexuala, zeinaren bidez
|
emakumea
aldi berean gertuago jartzen den bere irriken oroimenetik eta irekiago bere psikosira, eta, beraz, uzkurrago lotura sozial sinbolikorako.
|
|
Haiengana noa.
|
Emakumeak
aldi berean negar eta barre egiten du. Basime du izena.
|
2019
|
|
Lanak ez du zertan hari kendu erakarmen erotikoa. Durduzagarria izan liteke
|
emakumea
aldi berean hautematea pertsona sozial gisa eta haragizko harrapakin gisa: Peynetek berriki argitaraturiko marrazki sorta batean, ikusten dugu senargai gazte batek nola baztertzen duen emaztegaia, ezkontza gidatu behar zuen alkate andere politak seduzitu duelako; emakume bat, gizon lanbide batean?
|
|
Hala pentsamenduan nola egintzetan, desafio estoikoa edo ironia eszeptikoa da emakume bizkarroiak erabil dezakeen askatasun modu gorena. Ez dago bizi arorik
|
emakumeak
aldi berean eraginkor eta independente izatea lortzen duenik.
|
|
emakumeak lortua duela bere pasibotasuna gainditzea eta erreziprozitatezko harremana izatea ohaidearekin. Gizonaren erotismoaren eta emakumearenaren arteko asimetriak arazo konponezinak sortzen ditu sexuen borroka dagoen bitartean; arazo horiek aise molda daitezke
|
emakumeak
aldi berean desira eta begirunea sumatzen dituenean gizonarengan; gizonak haren haragia gutiziatzen badu eta haren askatasuna onartu, emakumea esentzial sentitzen da objektu egiten denean, eta libre irauten du onartzen duen sumisioan. Beraz, maitaleek izan dezakete, bakoitzak bere erara, gozamen komun bat; bakoitzak berea balitz bezala sentitzen du plazera, haren sorburua bestea izanik ere.
|
|
Swiftek mistifikazio hori salatu zuen Celiari eginiko oda ospetsuan: atsekabez, pinpirinaren traste guztiak deskribatzen ditu, eta gogora dakar, higuinez, haren gorputzaren morrontza aberezkoak; Swift bi aldiz okertzen da hala suminduta, zeren gizonak nahi izaten baitu
|
emakumea
aldi berean animalia eta landarea izatea, eta aldez aurretik eginiko molde batean ezkutatzea; gogoko du hura olatu artetik zein jostun baten etxetik ateratzen ikustea, biluzik zein jantzirik, arropen azpian biluzik, giza unibertsoan aurkitzen duen bezalaxe. Hiriko gizonak aberetasuna aurkitu nahi du emakumearengan; soldaduska egiten ari den mutil nekazariarentzat, ordea, burdelak hiriaren xarma guztia du.
|
|
Mintzo publikodun
|
emakumeak
aldi berean jasotzen ditu emakume kategorizazioa eta ez emakume izateko deia. “Lujanbio bertsotan dena izan behar zenuke zuk literaturan” aholkatu zion Eider Rodriguezi gizonezko idazle ezagun batek.
|