2012
|
|
AEBk Afganistani eraso egiteko arrazoien artean, talibanek emakumeen gorputz osoa (begiak barne) ezkutatzen zuen burka eramatera behartzea zabaldu zen. Horretarako, AEBko agintarien zein talibanen iritzien berri eman zuten hedabideek, baina ez zieten Afganistango
|
emakumeei
ahotsik eman. Emakumeen gorputzaren gainean gizonen iritziak bakarrik zabaldu zituzten.
|
2014
|
|
Euskal literatura garaikideko bi idazle kanoniko hauek protagonistafemeninoa aukeratzean bestea irudikatu dute, gizonaren ahotsarentzat gorputzbentrilokua izan dira Irene eta Miren, eta birjina puta kristau emakume irudieneredu dikotomikoetan oinarritu dira pertsonaia femeninoak marraztean. Horrengatikguztiagatik idatzi dugu izenburuan Irene Atxaga eta Miren Saizarbitoria, alde batetik,
|
emakumeei
ahotsa emateko saioa egin dutelako biek, eta bestetik, emakumeakbestearen lekuan jarraitzen duenez testuotan, benetan pertsonaia femenino horienatzean bi gizon daudelako sexu/ genero sistema iraunarazten, modernitatearen semedirenez.
|
2018
|
|
Arantza Gutierrez ikertzaileak ere uste du ardura ez dela emakumeena soilik. " Gizonezko tertuliakideek isildu egin lukete
|
emakumeei
ahotsa emateko eta emakumerik gabeko mahaietan esertzea baztertu lukete".
|
|
Ezinbestekoa da
|
emakumeei
ahotsa ematea, eta beraien lekukotza zalantzan ez jartzea, ezta errelatoa ere. Horrek esan nahi du indarkeria pairatu duten emakumeen hitza aitortu beharra dagoela, haien askatasuna berrezarri, eta beraien komunitateetan eskubide osoko herritar gisa jardun dezaten.
|
2019
|
|
Joseba Gabilondoren iritziz, beraz,
|
emakumeari
ahotsa emateko saioan Saizarbitoriak porrot egiten du, 68ko belaunaldiko kide gisa, ez omen zezakeelako bestela egin, XX. mende horretan emakumeak ez omen duelako ahotsik izan. Hala, Martutene, emakumearen kontzientzia eta aurreratze feministaren kronika gisa irakurri behar genukeela diosku, kontalaria behar bezala adieraztera iritsi ez bada ere:
|
|
Halabaina Gabantxoren iruzkin kritikoa ez da lehena izan liburu horri genero ikasketen ikuspuntua aplikatzen. Martuteneko kontaketan pertsonaia femenino hiztun edo ahostun bakarrari (Juliari) buruz Joseba Gabilondok ondorioztatu baitzuen
|
emakumeari
ahotsa emateko saioan Saizarbitoriak porrot egin duela (2013: 135). Gure helburua Biotz Bi.
|
2021
|
|
|
Emakumeei
ahotsa emango die, eta arazoak argituko ditugu. Arrazakeria edo diskriminazioa egon daiteke, baina arazoa da batzuetan jendeak kontziente izan gabe egiten duela.
|
|
Aurtengoa izan da azken kurtsoa, eta horrelakoetan ohikoa izaten den moduan, amaierako proiektu bat burutu behar izan dute bi ikasleek. Nafarroako Erronkaribar eskualdera joan dira, bertako
|
emakumeei
ahotsa eman diete, eta" transmititu ez zen memoria berreskuratzeko ariketa" egin dute. Ikerketa txostena ez ezik, Tenpraren Guarpena izeneko dokumentala ere ondu dute; lehen aurkezpen saioak egiten ari dira aste hauetan zehar.
|
|
Gure helburua nagusiak bete genituela sentitu genuen: Erronkaribar eskualdeko historiaren zati bat kontatzea, eta bertako
|
emakumeei
ahotsa ematea.
|
|
Lopezek eta Wolframek azpimarratu dute garrantzitsua eta beharrezkoa dela
|
emakumeei
ahotsa ematea eta hitz egiteko espazioak sortzea. «Taldean lan egiteak, bizipenak partekatzeak eta sareak osatzen segitzeak alderdi askotan lagundu die.
|
|
Bide horretan, Crespok eta Ziordiak egin duten legez, iraganera begira jartzea bereziki garrantzitsua iruditzen zait, lehenaldiko emakumeak izendatzea eta beren historiak kontatzea. Orainaldiko
|
emakumeei
ahotsa eman ahal izateko, lehendabizi izan zirenei lekua egin behar zaie, iraganetik oraina eraiki. Hazia falta badun/ k, bila ezan/ k ereiteko.
|
2023
|
|
Arduraz jokatu behar dugu hedabideetan, pedagogia egin eta indarkeria oro salatu. Adibidez, ez du balio
|
emakumeei
ahotsa ematea Martxoaren 8a iristen denean eta gero hori ez izatea egunerokoaren parte».
|
|
Bestalde, Pakistango Osasun langile Emakumeen Programa ere ituan egon zen. Programa horretan, zeina 1994an garatu baitzen, oinarrizko osasun laguntzarako trebakuntza eskaintzen zaie pakistandar emakumeei.96 Bere
|
emakumeei
ahotsa emateko borrokan ari den herrialde batean, aurrerapauso itzela da programa hori emakumeentzat; izan ere, milioika pakistandar emakumek gero eta errazagoa dute osasun laguntzarako sarbidea izatea, eta programarik gabe ez lukete izango halakorik. Osasun langileak etxez etxe ibiltzen dira, bai landa eremuko eskualde urrunetan, bai hirigune gainpopulatuetan (denak ere osasun arreta hobea izateko premia larrian), eta oinarrizko arreta prebentziozkoa eta klinikoa eskaintzen dute, baita haurrak jaio aurreko eta ondoko laguntza eta, jakina, txertoak ere.
|
|
Azterlan feministek aipatu mugimenduen dinamika patriarkalak aztertu dituzte. Baina, era berean, parte hartzen duten
|
emakumeei
ahotsa emanez, eta emakume gazteak konfrontazioan sartzeak genero sistema tradizionalaren elementu disruptibo gisa izan dituen ondorioak aztertuz, azterketa horiek parada eskaini dute mugimenduotako agentzia feministen eraikuntza ezagutzeko eta haien barnean dirauten zapalkuntza sistema elkartuak —nazionala, klasekoa, kulturala eta generokoa— identifikatzeko, (Moser eta Clark, 2001; Ham...
|